Voor vandaag:
Sanchez (C)
Lutsenko
Pantano
Dumoulin
Pozzovivi
Wellens
Woods
Mohoric
Hoop dat ik een goede gok genomen heb met Sanchez. Ik verwacht van de klassementsmannen niet zoveel actie vandaag, en mij lijkt het dat de sprinters het vandaag ook niet overleven. (wellicht Modolo maar die zit helaas niet in mijn selectie). Succes in ieder geval vandaag weer! Laat het een mooie finale worden.
Edit: Didier wel in de vlucht, dat kan wel eens een gevaarlijk mannetje zijn vandaag :)
'@Starlynk: Op basis vd klassiekers, had ik hier vooraf Pedersen wel opgeschreven (ook eigenlijk vanuit een vlucht). Maar nou hij de eerste tijdrit tegenviel met die heuveltjes, etappe 2 en 3 heeft mee gesprint, etappe 4 heeft moeten knechten voor brambilla en vervolgens op 16 minuten binnenkwam met Mareczko en nog altijd pas 22 jaar is, lijkt het mij gewoon ergens een keertje teveel zijn voor die jongen, hoewel ik wel echt fan ben van deze topper! Etappe 7 is hij wel weer zeker welkom in mijn ploeg
Volgens mij heeft praktisch iedereen moeite met het inschatten van deze etappe. Scorito-spelers, bookies en de schrijvers van voorbeschouwingen. De genoemde favorieten gingen ook van Modolo/Bennett tot Chaves/MAL. Zelf ging ik uit van 2 scenario's:
Scenario 1: een groep ongevaarlijke vluchters rijdt weg, BMC houdt het kort (genoeg) maar vindt het prima dat de boni's weg zijn en rijden het gat derhalve niet dicht zonder hulp van anderen.
Scenario 2: een groep vluchters rijdt weg, BMC houdt het kort voor het roze en krijgen daarbij hulp van ploegen die voor de etappe willen gaan.
Mijn inschatting was dat het in beide scenario's te hard zou gaan voor de sprinters. Niet eens zozeer vanwege die laatste 12% maar vooral in de fase daarvoor. Ploegen met Wellens/Woods/Yates in hun midden zullen de koers ongetwijfeld hard maken. Heb nog heel even getwijfeld omdat ik de namen S. Bennett eigenlijk overal tegen kwam, bij bookies, op het forum en ook bij tips van "kenners" maar toch besloten om bij mijn eigen scenario's te blijven. Zie het gewoon niet zo snel gebeuren. De naam Mohoric ook nog heel vaak tegengekomen vanwege de afdaling voor de finale. Die afdaling is volgens mij niet technisch en gaat ook nog grotendeels over een hele brede weg. Verwacht dat een groep hier sneller daalt dan een eenling, daarnaast moet ie dan nog voorop blijven ook. Laatste moment dus Mohoric gewisseld voor de 11 zekere punten van Viviani, +/- 10% kans op teampunten voor Schachmann/Stybar en 1,5% kans op een sprint. Nu nog zien hoe mijn keuzes uitpakken.
LLS (c)
Dennis
Dumoulin
Wellens
Schachmann
Pozzovivo
Pinot
Woods
Viviani
'@kasjaar: staat gewoon op de site van sporza, ook een interview met de ploegleider van Lotto Fix all waar die aangeeft opnieuw voor Wellens te gaan en opnieuw een plan hebben maar niet meer zo intensief met de ploeg zoals gisteren doordat ze al een overwinning hebben en eerder willen een renner vooruitsturen als springplank.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.