Scorito Giro 2018

1 2 ... 154 ... 187 188
Gesloten
bakfiets

Yates en Chaves zijn idd nu mooie aanvulling van mn sprintteam. Komt goed uit want dat was niet veel tot nu toe.

Rutgerca

Ik doe nog niet mee voor de winst, maar met een 85% ben ik vrij trots op mezelf. Hopen dit vast te houden

wesley1983

Zit ook op 85%, al iedere etappe gestegen dus hoop dit door te zetten. Begonnen na de tijdrit op 52%, daarna 63%, dan 67%, dan 74%, gisteren 77% en na vandaag 85%. Morgen verwacht ik ietsje te dalen met Viviani, Bennett, Drucker, Debusschere en Venturini toch niet zo sterk voor de sprintetappes, best dat ik nog kan opvullen met Chaves, Nieve en Schachmann.

mschuts

Schachmann vind ik toch wel een koopje.

tempo789

Update na etappe 6. Het best mogelijke team tot nu toe had je 2169 punten kunnen opleveren en had je 41.5 miljoen gekost. Natuurlijk heeft Chavito een plekje in het team afgedwongen, evenals George Bennett. Dit gaat ten koste van Dowsett en Bonifazio.

YATES Simon Philip
VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
SCHACHMANN Maximilian
DENNIS Rohan
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban
MARECZKO Jakub
GONÇALVES José
BATTAGLIN Enrico
BENNETT Sam
WELLENS Tim
MODOLO Sacha
POZZOVIVO Domenico
CAMPENAERTS Victor
PINOT Thibaut
BENNETT George
BELLETTI Manuel
WOODS Michael
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
PLANCKAERT Baptiste

Bestse Koopjes:
WELLENS Tim (150)
BATTAGLIN Enrico (140)
SCHACHMANN Maximilian (132)
GONÇALVES José (110)

wesselvanoers

8 van mijn 9 renners vandaag in de top 10 beland en daarmee 339 puntjes binnengehaald ;)
van 38% naar 61% gesprongen en hopen dat we dit door kunnen trekken in de bergetappes.

na de plank totaal misgeslagen te hebben in de tijdrit en misschien geen super resultaten in de afgelopen etappes te hebben behaald ( wel bovengemiddeld) hoop ik in de 3e week erg hard te gaan stijgen.

morgen weer een overwinning voor viviani of komen de andere sprinters zoals bennet erover heen na de afgelopen redelijk zware etappes?

Diede34

Voor de gein even wezen rekenen met Yates vs. Chaves

Yates als kopman Vandaag:
- 1e = 100+10+6 = 116
- 2e = 88 +10 + 10 + 4 +3 = 115

- Yates niet kopman vandaag:
- 1e = 50 + 10 + 6 =56
-2e = 44 + 10 + 10 + 4 + 3 = 71

Yates morgen:
- 1e = 10 + 6 = 16
- 2e = 10 + 4 + 3 = 17

Chaves als kopman vandaag:
- 1e = 100 + 8 + 6 + 6 = 120
- 2e = 88 + 10 + 8 + 6 + 4 + 3 = 119

Chaves als niet-kopman vandaag:
- 1e = 50 + 8 + 6 + 6 = 70
- 2e = 44 +10 + 8 + 6 + 4 + 3 =73

Chaves morgen:
- 1e = 8 + 6 + 6 = 20
- 2e = 8 + 6 + 4 + 3 = 21

Conclusies
- Voor iedereen met Yates als kopman had vandaag is het om het even of Yates vandaag 1e of 2e werd, wellicht was 1e voordeliger aangezien Yates dan waarschijnlijk langer de blauwe trui vast houdt.
- Voor iedereen die Yates niet als kopman had is het veel beter dat Yates 2e is geworden
- Voor iedereen met Chaves als kopman is het om het even dat Chaves 1e of 2e was geworden vandaag (<5%)
- Voor iedereen die Chaves niet als kopman had was het beter geweest dat Chaves 2e was geworden

- Voor iedereen zonder Chaves & Yates is het huilen
- Voor iedereen met Chaves & Yates is het JUICHEN!!!!

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@wessel: normaal gezien gaan Yates, Bennett en Pozzovivo nog een terugslag kennen in de laatste week omdat zij al heel vroeg in vorm waren maar lijkt dat je een prima bergteam hebt. Veel succes in het naar omhoog klimmen in de ranking!

duimp30

Ik lees dat vaker: ze zijn vroeg in vorm en dat dat blijkbaar slecht is voor de derde week.

Renner kan toch ook lang in vorm blijven of werkt dat niet zo.

bakfiets

Voor mij morgen:

Modolo (c)
D. Van poppel
Bonafazio
Venturini
Debusschere
Pedersen
Yates
Chaves
Schachmann

Schachmann boven dumoulin en carapaz verkozen voor eventuele overwinning viviani. Verwacht wat te dalen. Sta nu rond de 93%

hartstikkebedankt

Vandaag keihard de 99 procent ingeknald hier (391 punten) met:

- Chaves
- Yates
- Pinot (C)
- Bennett
- Pozzovivo
- MAL
- Dumoulin
- Oomen
- Woods

Met op de bank nog Carapaz en S.L. Henao die ook top-15 zijn geëindigd dus een erg goede dag gehad. Vooralsnog tevreden met mijn last minute wissel Froome uit, Chaves en G. Bennett in.

Morgen gaan we met Viviani, D. van Poppel, Debusschere, Drucker, Roelandts en Pedersen proberen een goede dag te draaien. Daarnaast Yates, Chaves en ik denk Schachmann. Eventueel zou LLS het hier kunnen proberen in de afdaling maar ik ga hem niet spelen denk ik.

Laatst gewijzigd
ivo001

299 punten vandaag, best tevreden!
VInd het alleen jammer dat die Carapaz zo goed meeging, daardoor pakt O'Connor alsnog niet het wit over :(

Had met MAL natuurlijk weer niet de optimale kopman, had gewoon Yates moeten zijn.
En Gesink had vervangen mogen worden door Bilbao maarja, ik was daar vooraf al over in dubio. Het was misschien wel anders gelopen als Chaves niet in die kopgroep verzeild was geraakt.

Papa Bart

Best ok vandaag, op zowel scorito algemeen als subpoeltje WF
Voor morgen:
Viviani (c)
Modolo
Debusschere
Venturini
Kuznetsov
Pedersen
Carapaz
Ulissi
Dumoulin of Chaves

Dat wordt dus ook morgen gewoon weer een paar plaatsen stijgen :-)

Het wordt zowel voor het klassement als het spelletje crunch time dit weekend!

Treenert

Ik was vandaag (Hemelvaart) zoals een 'goed vader' betaamd op pad met vrouw en kinderen en was veel te laat thuis voor de finish maar mijn telefoon etc. niet gecheckt op de uitslag en zodoende heerlijk een uurtje kunnen terugkijken. Wat een Yates zeg !!

Vervolgens later vanavond het wielerforum ff gecheckt en dit zijn in een notendop jullie reacties tijdens de koers:

- Zo, die zien we niet meer terug. Chaves, Henao, Oomen podium, wie had dat gedacht
- Polanc gaat weer de Etna pakken.
- Chaves blijft echt niet weg mensen.
- Alsof ze dit kunnen laten rijden met Chaves erbij..
- @ditisdavid: nog niet panikeren, zie er niet veel overleven op de Etna van de kopgroep.
- Zegt wel veel over de vorm van Chaves. Yates is de kopman, zoals verwacht.
- Ik zie er genoeg die dit kunnen overleven als ze een aantal minuutjes krijgen
- Maar als Chaves nu al de 1e bergrit gaat anticiperen dan is ie niet met een echt klassement bezig en dan geloof ik ook niet dat hij super is.
- Chaves gaat gewoon voor een klassement hoor.
- Kan natuurlijk gewoon onderdeel van de ploegentactiek zijn onder het Brabantse mom van “ge wit nooit nie” en toevallig is dit de groep die vooruit
blijft. Dumoulin en Froome gaan het in ieder geval niet erg vinden. Chaves die 2 minuutjes terugsnoept, is hij in de ITT hoe dan ook weer kwijt.
- Lijkt me dat Astana straks wel inziet dat het aan hun is. En Bahrain lijkt wel mee te willen helpen. En ook voor de andere grote mannen geldt dat ze
Chaves geen gratis tijd kunnen geven. Ook al zit een aardige klimmer van hun (Ulissi, Reichenbach, Oomen) vooraan.
- Ofwel voelde Chaves zich niet goed en wilde hij anticiperen ofwel zat hij daar toevallig. We gaan het straks weten. Het leidt er wel naar toe dat
daardoor de vluchters geen kans hebben en we al direct de klassementsrenners voor de overwinning zien strijden.
- Wow boemklats vuurwerk!

Mooi hé, wat hebben we met elkaar hier veel kennis ;)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik had gelijk qua Astana :p

Ik blijf het overigens vrij bizar vinden, maar blijkbaar nemen de GC-mannen Chaves nog niet écht heel serieus. Dat zou ik toch maar gaan doen. Misschien blijkt die uiteindelijk nog wel de gevaarlijkere van de twee.

fringale

Alle 9 renners top 20 en de best geplaatste als kopman uitgespeeld...en toch veel reden tot klagen want geen enkele Mitchelton-Scott renner in m'n team. En dat gaat me zelfs in de sprintersetappe van vandaag zuur opbreken.

Laatst gewijzigd
De bavariaan

Zou ulissi vandaag zn kans pakken? Op zwaardere stukken komt ie tekort op wellens en blijft ie bij aru maar nu zou hij misschien wel los kunnen komen of niet?

kevinraar

ik heb gisteren maar 242 punten gehaald
ik had de nummer 3 4 5 6 8 14 en 16

kielabokki

https://www.instagram.com/p/BinB3gUnUIw/?hl=nl&taken-by=davideformolo

Matthijs603

Wout Poels is blijkbaar ook gevallen gisteren.

Treenert

Nooit gedacht dat ik deze Giro in een sprintetappe nog keuze'stress' zou hebben. Door de overwinning gisteren (331 puntjes, richting de 98%) van Chaves (dus vandaag bergtrui + teampunten) en Yates (vandaag roze + teampunten) zit ik in de maag met Ulissi. De andere 7 kunnen kunnen in een sprint allemaal top 10 finishen. Alleen Roelandts heeft dat nog niet gedaan. Misschien hem maar offeren, of niet, of wel, of niet aaaaaarrrrgggghhh.
Iemand die hierover een heldere ingeving krijgt?

Laatst gewijzigd
jort101

Roelandts zit ik ook over te twijfelen idd, als ik hem er uit haal zal die wel mee sprinten :p

vasnd

'@Treenert
Roelandts en Drucker zou ik normaal gezien niet extreem veel van verwachten gezien ze de ballen uit hun broek gereden hebben voor Dennis de afgelopen 3 etappes.

Valvuillerdemoz

Ik heb Boy geslachtofferd en Ulissi erin gezet. Die zal dus wel niet meesprinten en 53e worden of zo.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Drucker en Roelandts krijgen vandaag wel een kans van mij, die 8 en 6 zekere punten van Dumoulin en Carapaz die ik daardoor misloop geef ik in dit stadium nog even op.

1 2 ... 154 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.