Zit ook op 85%, al iedere etappe gestegen dus hoop dit door te zetten. Begonnen na de tijdrit op 52%, daarna 63%, dan 67%, dan 74%, gisteren 77% en na vandaag 85%. Morgen verwacht ik ietsje te dalen met Viviani, Bennett, Drucker, Debusschere en Venturini toch niet zo sterk voor de sprintetappes, best dat ik nog kan opvullen met Chaves, Nieve en Schachmann.
Update na etappe 6. Het best mogelijke team tot nu toe had je 2169 punten kunnen opleveren en had je 41.5 miljoen gekost. Natuurlijk heeft Chavito een plekje in het team afgedwongen, evenals George Bennett. Dit gaat ten koste van Dowsett en Bonifazio.
YATES Simon Philip
VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
SCHACHMANN Maximilian
DENNIS Rohan
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban
MARECZKO Jakub
GONÇALVES José
BATTAGLIN Enrico
BENNETT Sam
WELLENS Tim
MODOLO Sacha
POZZOVIVO Domenico
CAMPENAERTS Victor
PINOT Thibaut
BENNETT George
BELLETTI Manuel
WOODS Michael
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
PLANCKAERT Baptiste
Bestse Koopjes:
WELLENS Tim (150)
BATTAGLIN Enrico (140)
SCHACHMANN Maximilian (132)
GONÇALVES José (110)
8 van mijn 9 renners vandaag in de top 10 beland en daarmee 339 puntjes binnengehaald ;)
van 38% naar 61% gesprongen en hopen dat we dit door kunnen trekken in de bergetappes.
na de plank totaal misgeslagen te hebben in de tijdrit en misschien geen super resultaten in de afgelopen etappes te hebben behaald ( wel bovengemiddeld) hoop ik in de 3e week erg hard te gaan stijgen.
morgen weer een overwinning voor viviani of komen de andere sprinters zoals bennet erover heen na de afgelopen redelijk zware etappes?
Voor de gein even wezen rekenen met Yates vs. Chaves
Yates als kopman Vandaag:
- 1e = 100+10+6 = 116
- 2e = 88 +10 + 10 + 4 +3 = 115
- Yates niet kopman vandaag:
- 1e = 50 + 10 + 6 =56
-2e = 44 + 10 + 10 + 4 + 3 = 71
Yates morgen:
- 1e = 10 + 6 = 16
- 2e = 10 + 4 + 3 = 17
Chaves als kopman vandaag:
- 1e = 100 + 8 + 6 + 6 = 120
- 2e = 88 + 10 + 8 + 6 + 4 + 3 = 119
Chaves als niet-kopman vandaag:
- 1e = 50 + 8 + 6 + 6 = 70
- 2e = 44 +10 + 8 + 6 + 4 + 3 =73
Chaves morgen:
- 1e = 8 + 6 + 6 = 20
- 2e = 8 + 6 + 4 + 3 = 21
Conclusies
- Voor iedereen met Yates als kopman had vandaag is het om het even of Yates vandaag 1e of 2e werd, wellicht was 1e voordeliger aangezien Yates dan waarschijnlijk langer de blauwe trui vast houdt.
- Voor iedereen die Yates niet als kopman had is het veel beter dat Yates 2e is geworden
- Voor iedereen met Chaves als kopman is het om het even dat Chaves 1e of 2e was geworden vandaag (<5%)
- Voor iedereen die Chaves niet als kopman had was het beter geweest dat Chaves 2e was geworden
- Voor iedereen zonder Chaves & Yates is het huilen
- Voor iedereen met Chaves & Yates is het JUICHEN!!!!
Vandaag keihard de 99 procent ingeknald hier (391 punten) met:
- Chaves
- Yates
- Pinot (C)
- Bennett
- Pozzovivo
- MAL
- Dumoulin
- Oomen
- Woods
Met op de bank nog Carapaz en S.L. Henao die ook top-15 zijn geëindigd dus een erg goede dag gehad. Vooralsnog tevreden met mijn last minute wissel Froome uit, Chaves en G. Bennett in.
Morgen gaan we met Viviani, D. van Poppel, Debusschere, Drucker, Roelandts en Pedersen proberen een goede dag te draaien. Daarnaast Yates, Chaves en ik denk Schachmann. Eventueel zou LLS het hier kunnen proberen in de afdaling maar ik ga hem niet spelen denk ik.
299 punten vandaag, best tevreden!
VInd het alleen jammer dat die Carapaz zo goed meeging, daardoor pakt O'Connor alsnog niet het wit over :(
Had met MAL natuurlijk weer niet de optimale kopman, had gewoon Yates moeten zijn.
En Gesink had vervangen mogen worden door Bilbao maarja, ik was daar vooraf al over in dubio. Het was misschien wel anders gelopen als Chaves niet in die kopgroep verzeild was geraakt.
Best ok vandaag, op zowel scorito algemeen als subpoeltje WF
Voor morgen:
Viviani (c)
Modolo
Debusschere
Venturini
Kuznetsov
Pedersen
Carapaz
Ulissi
Dumoulin of Chaves
Dat wordt dus ook morgen gewoon weer een paar plaatsen stijgen :-)
Het wordt zowel voor het klassement als het spelletje crunch time dit weekend!
Ik was vandaag (Hemelvaart) zoals een 'goed vader' betaamd op pad met vrouw en kinderen en was veel te laat thuis voor de finish maar mijn telefoon etc. niet gecheckt op de uitslag en zodoende heerlijk een uurtje kunnen terugkijken. Wat een Yates zeg !!
Vervolgens later vanavond het wielerforum ff gecheckt en dit zijn in een notendop jullie reacties tijdens de koers:
- Zo, die zien we niet meer terug. Chaves, Henao, Oomen podium, wie had dat gedacht
- Polanc gaat weer de Etna pakken.
- Chaves blijft echt niet weg mensen.
- Alsof ze dit kunnen laten rijden met Chaves erbij..
- @ditisdavid: nog niet panikeren, zie er niet veel overleven op de Etna van de kopgroep.
- Zegt wel veel over de vorm van Chaves. Yates is de kopman, zoals verwacht.
- Ik zie er genoeg die dit kunnen overleven als ze een aantal minuutjes krijgen
- Maar als Chaves nu al de 1e bergrit gaat anticiperen dan is ie niet met een echt klassement bezig en dan geloof ik ook niet dat hij super is.
- Chaves gaat gewoon voor een klassement hoor.
- Kan natuurlijk gewoon onderdeel van de ploegentactiek zijn onder het Brabantse mom van “ge wit nooit nie” en toevallig is dit de groep die vooruit
blijft. Dumoulin en Froome gaan het in ieder geval niet erg vinden. Chaves die 2 minuutjes terugsnoept, is hij in de ITT hoe dan ook weer kwijt.
- Lijkt me dat Astana straks wel inziet dat het aan hun is. En Bahrain lijkt wel mee te willen helpen. En ook voor de andere grote mannen geldt dat ze
Chaves geen gratis tijd kunnen geven. Ook al zit een aardige klimmer van hun (Ulissi, Reichenbach, Oomen) vooraan.
- Ofwel voelde Chaves zich niet goed en wilde hij anticiperen ofwel zat hij daar toevallig. We gaan het straks weten. Het leidt er wel naar toe dat
daardoor de vluchters geen kans hebben en we al direct de klassementsrenners voor de overwinning zien strijden.
- Wow boemklats vuurwerk!
Mooi hé, wat hebben we met elkaar hier veel kennis ;)
Nooit gedacht dat ik deze Giro in een sprintetappe nog keuze'stress' zou hebben. Door de overwinning gisteren (331 puntjes, richting de 98%) van Chaves (dus vandaag bergtrui + teampunten) en Yates (vandaag roze + teampunten) zit ik in de maag met Ulissi. De andere 7 kunnen kunnen in een sprint allemaal top 10 finishen. Alleen Roelandts heeft dat nog niet gedaan. Misschien hem maar offeren, of niet, of wel, of niet aaaaaarrrrgggghhh.
Iemand die hierover een heldere ingeving krijgt?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.