Scorito Giro 2018

1 2 ... 155 ... 187 188
Gesloten
Twaburov

Ulissi? Yates/Dumoulin/Woods/Pozzo scoren vandaag wel meer in verwachting denk ik.

Nylz

Woods? Hoe dan?

Treenert

'@ Twaburov: Yates en Chaves zijn al zekerheidjes. Dumoulin (kan) en Woods (zeker niet!) heb ik ook maar het wordt óf Ulissi óf Roelandts.

@iedereen: bedankt! Daar heb ik wat aan al die verschillende meningen, de 'stress' is inmiddels weer een beetje gestegen ;)

bakfiets

Winst modolo:). Max 10 punten voor Woods lijkt mij.

Poeksel

Hij kan natuurlijk ook gewoon top 20 rijden (zoals in etappe 2).

nasibal

Overigens, wat Cheves betreft, daar maak ik me nog(!) niet zoveel scoritozorgen om. Ook al is hij nu (en over de volledige ronde vast ook) een fijne puntenpakker.

Gezien het budget zullen de teams met Chaves die 3 miljoen op een andere dure renner bespaard moeten hebben. Ook al zitten er een paar op de schopstoel, er is nog geen enkele dure renner waarvan nu al gebleken is dat je die persé niet had moeten hebben. Ik vermoed dat de meeste serieuze kanshebbers óf Dumoulin óf Froome hebben. Een van beide als bespaar-optie valt al af. Teams welke beiden niet hebben gaan dat alleen compenseren met Chaves (+extra 2 miljoen) als ze verder allemeel de jusite keuzes hebben en beide 5 miljoeners gaan tegenvallen.

Aru en Woods lijken vooralsnog de beste bespaaropties te zijn om Chaves in je team te fietsen. Bij Aru is dat echter nog helemaal niet zeker en in geval Woods was je toch al wat punten misgelopen, had je nog ergens een miljoen moeten besparen én ook Woods gaat niet de komende 2 weken 0 punten pakken.

Tenslotte zou het me niets verbazen (dit weet ik uiteraard niet en is puur op gevoel) als de meeste serieuze kanshebbers gekozen hebben tussen Yates en Chaves. Ondanks de sloot aan punten die Chaves nu lijkt binnen te kunnen gaan palkken lijkt Yates me over 3 weken toch de betere scoritooptie te gaan blijken. Maargoed, dat is koffiedik kijken.

Conclusie: Als er dit weekend een topper volledig doorheen zakt ga ik me zorgen maken om het nit hebben van Chaves. Al is dan dus ook nog steeds de vraag hoeveel Chaves-teams precies die topper niet in hun team hebben opgenomen. Nog even los van de kwaliteit van de rest van hun team. Dat laatste neem ik niet mee, omdat ook de kwaliteit van mijn eigen team nog maar moet blijken uiteraard.

edit: Waar ik me méér zorgen om maak is Carapaz, die had je er makkelijk als aanvullertje bij kunnen hebben en zou opeens wel een steady kandidaat voor achter in de top 10 kunnen gaan blijken te zijn.

Laatst gewijzigd
YungNikopolidis

Twijfel vandaag tussen de zekerheid van Carapaz en het ongewisse van Ulissi.

Carapaz:
- 6 zekere punten voor de witte trui

Ulissi:
- In 2016 hier gewonnen, weliswaar in een zwaardere etappe. Zal hij zich weer willen laten zien?
- Gisteren in de vlucht van de dag gezeten, hoe vermoeid is hij vandaag?

Treenert

'@ nasibal: Ik denk dat beide scenario's naast elkaar kunnen lopen en dat teams met verschillende renners elkaar om de winst kunnen beconcurreren. Uiteindelijk is het een optelsom na 3 weken van 20 renners. Maar voor nu (momentopname) vind ik het wel ff lekker om zowel Yates als Chaves in mijn team te hebben en heb ik (nog) geen spijt van het niet hebben van Froome.

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

De potentiële punten van Mohoric of de zekere van Dumoulin.. laatste twijfels

nasibal

'@Treenert

Absoluut. Waar het mij om ging, is dat als jij Yates en Chaves hebt plus Dumoulin, je naar alle waarschijnlijkheid een dure renner die ik wel heb niet hebt. Budgettair gezien kan het nauwelijks anders. Of je moet Dumoulin ook niet hebben, maarja, gaat dat werken?

Aangezien er tot nu toe uit die categorie nog geen renners zijn die je absoluut niet had moeten hebben (lees: Valverde, Ion) kan het dus nog alle kanten op.

Daarom maak ik me dus geen zorgen nog om de chaves teams. Carapaz daarentegen kan er zonder echt besparen bij iedereen ingefietst zijn. Dat baart me meer zorgen.

Maartenhartong

Als ik alle reacties lees mag ik me handen knijpen met mijn team.. maar voelt toch niet zo.. ik heb al die dure genomen
Dumoulin
Froome
Lopez
Pinot
Aru
Chaves

Aangevuld met
Bennett
Oomen
Schwachmann
Carapaz
Hirt
Mohoric

Voor de sprint
Viviani
Bennett
Debusschere
Pedersen
B vanpoppel mijn misser
Simion

Aangevuld met
Morkov voor de teampunten
Sabatini voor de teampunten

Hoop nog wat te stijgen zit nu op 88% maar de punch etappes hebben mij genekt ben ik bang..had daar de verwachting dat de klassementmannen er wat dichter op zaten

Diede34

'@Maarten, dat is echt een klasse team, ga je zeker flink mee stijgen. Voor jou idd te hopen dat Wellens er niet nog even 4 pakt ;)

Maartenhartong

Wat heb ik zitten twijfelen toen froome viel hem te vervangen samen bvp voor yates en woods... had ik dat maar gedaan... maar goed de ronde is nog lang... misschien zakt yates er nog doorheen en rijd froome iedereen op een hoop de laatste week... Wellens geen moment overwogen.. zal hier volgende keer anders over denken

Nylz

Ik heb trouwens Carapaz én O’connor. Naast Dumoulin, Yates, Woods, Lopez, Pozzovivo, Pinot en Bennett.

Helaas heb ik ook 3M uitgegeven aan Poels :-(

Treenert

'@ Maartenhartong: Zonder Yates, Pozzo, Woods etc. snap ik jouw twijfel. Ik denk dat de winnaar van dit spel 2 van de 4 heule dure (niet) heeft om in de breedte sterker te zijn en wie dan de beste 2 keuzes zijn is nog onduidelijk.

Maartenhartong

'@treenert Dat denk ik ook.. denk dat 1 minder al voldoende is.. ik vermoed froome niet.. maar het kan nog alle
kanten op...denk dat kopman keuzes ook belangrijk is.. en met dit budget kan je gewoon niet iedereen hebben...

@nylz o Connor ook over gedacht... maar was bang dat het zo een net niet punten pakket zou zijn..

wesley1983

Goed nieuws trouwens voor degene die Roelandts hebben, in een interview zegt hij te gaan meesprinten en de eerste dagen wat ziekjes was. Wel niks gerept over de verhouding met Drucker, hoe dit in zijn werk gaat gaan.

Nylz

Fijn, want die heb ik ook!

Wanderson89

'@Maarten Eerste team waarvan ik denk: hé, die lijkt veel op die van mij. 14 overeenkomsten. Ik heb nog wat meer mensen voor de tussenetappes meegenomen. Geen Chaves, G. Bennett, Oomen, Hirt, Simion, Morkov. Wel: Pozzo, Roche, Visconti, Geniez, Ciccone en D. van Poppel.

Pietje Precies

Inderdaad Nasibal. Tot nu toe zijn de uitslagen in vrijwel alle etappes behoorlijk voorspelbaar geweest en ware het in alle etappes vooral de duurdere opties die goed scoorden.

Wat dat betreft is het voorlopig denk ik nog niet zo'n issue als je geen Sam Bennett hebt, of geen Modolo hebt, of geen Chaves hebt, of geen Aru hebt, etc. Immers zal dat vaak betekenen dat je dan juist één van die andere duurdere wel hebt en zodoende je puntjes alsnog wel haalt.

Een Froome, Poels en van Poppel zijn tot nu toe denk ik de vervelendste dure renners om in je selectie te hebben. Zeker als je daardoor juist iemand die het boven verwachting goed doet (Yates bijvoorbeeld) niet hebt.

Echter verandert dit verhaal, zoals jij ook al aangaf, zodra er wat duurdere mannen uit gaan vallen om wat voor reden dan ook. Dan wordt het opeens wel pijnlijk als jij juist de verkeerde blijkt te hebben.

Dat is dan ook de keerzijde van de medaille dat Scorito tegenwoordig renners steeds beter (of misschien zelfs al zeer goed) prijst. Het belang van 'overperformende jokertjes' wordt steeds groter. Bijvoorbeeld het wel/niet hebben van Schachmann is tot nu toe best bepalend. En het wel/niet hebben van Carapaz zou ook best bepalend kunnen gaan worden, of het wel/niet hebben van Pedersen, etc.

wesley1983

Nadat Trek naar buiten had gebracht en ook een renner van de ploeg dat Boy de man voor de sprints was en later bleek dat het toch Pedersen was heb ik toch mijn twijfels bij de ploegen die dan Pedersen wel meegenomen hebben. Durven ze eerlijk toegeven dat het alleen voor de 2 tijdritten was en een optie/gok van een late uitval van Pedersen op winst gezien zijn tijdritcapaciteien. Achteraf zullen er wel zeggen ik was zeker dat hij ging sprinten, wat ik totaal niet eerlijk vind.

vasnd

'@wesley ik zal de eerste zijn die toegeeft dat Pedersen een van de 17+3 opvullers was (naast ciccone) met iets van kansen in een ideaal geval. Boy (hallo mannen met lange witte jassen, ik ga braaf mee) overigens ook.

Wanderson89

Mij was niet duidelijk of Boy of Pedersen zou gaan sprinten. Maar ik had wel verwacht dat Pedersen het goed zou doen in de openingstijdrit en het wit zou pakken. Als opvulling bij de sprinters haalt ie dan al snel de 100 punten per miljoen

Nylz

En dan ben ik de eerste die zegt hem wel degelijk mee te hebben genomen voor de sprints náást de eerste tijdrit/jongerentrui.

Connotador

'@Nylz

Maar dan heb je op voorhand(!) gegokt om hem als sprinter mee te nemen en volgens deze bron niet de juiste keuze gemaakt.
Zie: https://www.lequotidien.lu/sports/cyclisme-laurent-didier-frais-et-determine-pour-son-cinquieme-giro/

Tijdens etappe 2 heeft Trek omgeschakeld van Boy naar Mads, zie:
https://twitter.com/TrekSegafredo/status/993152794721996805

Trek impliceert wat mij betreft dat Boy zich niet goed genoeg voelde. Terwijl in het interview van Didier wordt gezegd dat Boy de man van de sprints wordt. Daarnaast staat in een eerdere Tweet van Trek dat Boy de 'designated man' in etappe 2 voor de sprint zou zijn.

Ik misgun je keuze niet, integendeel, van harte! Maar bovenstaande bronnen zeggen meer over het meesprinten van Boy dan welke bron ik tot nu toe heb gezien over Mads zijn sprintkansen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 155 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.