Scorito Giro 2018

1 2 ... 164 ... 187 188
Gesloten
Tom Aten Sap

De 14 vroege vogels zijn Tim Wellens (Lotto-Fix All), Chérel (AG2R), Ballerini en Masnada (Androni), Boaro en Visconti (Bahrain), Andreetta (Bardiani), Benedetti (Bora), Berhane (Dimension Data), Carthy (EF), Belkov (Katjoesja), Brambilla en Didier (Trek) en Turrin (Willier).

hebben al 2 minuten op het peloton

wesley1983

'@Jori: kopman als je Yates niet hebt vind ik niet lastig. Er zijn 4 renners naast Yates die nog geen zwakte getoond hebben. Chaves, Pinot, Pozzovivo en Bennett. Al de anderen hebben al minstens een gaatje achtergelegen dat klopt wel. Yates heeft denk ik op een goed moment aangevallen op de Etna toen het een beetje stil viel en de anderen waren naar mekaar aan het kijken ofwel zoals jij denkt stak Yates er boven uit, maar dat denk ik niet want was niet op een lastig stuk toen hij ging.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Wellens niet mee, heb er nog flink over getwijfeld ook...

wesley1983

Wellens zit er bij, natuurlijk op het bankje gelaten....

steefje9

Damn... Voor het eerst heen Brambilla geselecteerd. Gelukkig is het nog ver😉

kielabokki

Dat die Chaves in orde is, is nogal voorbarig.

wesley1983

'@kielabokki: klopt die noem ik ook omdat er nog geen waardemeter geweest is met de rest, maar ik plaats hem erbij omdat hij als enige vluchter overleefde en indrukwekkend aanging op het lastige stuk van de Etna.

Jori

ja zit helaas al paar dagen zonder beeld, dus moet selecties samen stellen op basis van wat live verslagen. Pinot heb ik dus redelijk slecht beeld van, afgezien van tour of the alps. Pozzo staat er bij mij dus scherp op na lbl en zijn tijdrit en met 2 ploeggenoten in de vlucht, heeft hij dus duidelijk plan.
Bennett zegt dat hij echt heel goed is, maar iets teveel met krachten gooit. Chaves was voorop en is vooropgebleven, maar vind ik niet representatief tov het pak, al accepteer ik dankbaar zijn puntjes. ws kan ik later vandaag wel kijken en de dagen erna, dus ben benieuwd!

duimp30

Haha nu Wellens op de bank gelaten en ciccione opgesteld. Altijd leuk dit

wesley1983

'@duimp: heb hetzelfde, dacht echt dat Ciccone voor de punten ging gaan van het bergklassement en daardoor zich gespaard heeft gisteren, net als de bookies denk ik maar blijkbaar toch niet goed genoeg. Ik ga wel net als gisteren de teampunten van Nieve niet hebben omdat ik hem voor Ciccone op het bankje gelaten heb.

duimp30

Daarom probeer ik altijd zo weinig mogelijk aanvallers mee te nemen. Je weet toch vaak niet wanneer je ze moet opstellen.

wesley1983

'@Jori: ik heb juist het beste beeld van Pinot, hij was als enige aan het twijfelen om mee te gaan met Yates maar heeft zich bedacht om voor de boniseconden te gaan op het eind met zijn sprint bergop.

Laatst gewijzigd
kasjaar

Denk dat Wellens vandaag toch niet gaat winnen. Dan zal de kopgroep op 30km van de streep denk ik een voorsprong van minimaal 7 minuten moeten hebben. Anders haalt 't peloton Wellens gewoon weer in (op de Etna verloor hij 4 minuten terwijl hij bij de ak-renners wilde blijven).

JimKro

Ok, na een helaas niet al te lucratief Eurovisie Songfestival (vreemd jaar met enorme odds-verschuivingen) is het tijd om weer te focussen op de Giro poule. Vandaag hoop ik voor het eerst eerst een slag te slaan met Pozzo (captain), Chaves, Dumoulin, Formolo, Bennett, Aru, Froome, MAL en Woods.

Het gaat bij mij nog niet fantastisch, met name Froome scoort een stuk lager dan verwacht (zonder de val meegerekend in ieder geval, mét val is bijna niet in te schatten van te voren). Ook mis ik Pinot, maar ik hoop dat mijn keuze voor Aru zich nog uit gaat betalen. Carapaz is erg jammer, omdat ik hem eigenlijk half in mijn team had. Hij wisselde stuivertje met Hirt. Hopelijk komt MAL binnenkort in het wit en kan Hirt nog wat betekenen als 9e/10e man in de derde week.

Verder is het voor mij ingecalculeerd dat de meeste etappes tot nu toe vooral schade beperking zijn geweest. In de sprints lukt dat prima en kan ik het gemis van Bennett opvangen met Beletti en Planckaert. De punch en klimetappes met een explosievere finale zijn vooralsnog ook niet perfect aangesloten op mijn team (ook door het tegenvallen van Dumoulin en Froome in deze ritten). Toch denk ik dat Yates in de derde week gaat inleveren en zie ik alsnog een goede kans dat Froome, Aru en MAL zullen opstaan. Vandaag wordt wellicht al een mooie indicatie. Ik heb er zin in!

Matthijs603

Exit nieuwe Kirsipuu.

wesley1983

Masnada gaat dus voor het bergklassement, lijkt dat Yates die 7 punten gaat kwijtspelen voor opvulling in de komende sprints. Al blijft natuurlijk de vraag of de vluchters voorop blijven maar Masnada kan gemakkelijk aan 30 punten geraken zonder de aankomstbergpunten erbij.

Laatst gewijzigd
Matthijs603

Masnada is zijn punten alweer kwijt (omdat hij werd geduwd door zijn ploeggenoot).

wesley1983

Haha inderdaad, goed nieuws voor de Mitchelton-boys, al denk ik niet dat ze met die punten bezig zijn.

Papa Bart

Natuurlijk, Wellens en Carthy op de bank, het zal weer eens niet. En op 70k ruim 7 minuten, meer kans dan gisteren voor de kopgroep...

wesley1983

Ik verwacht nog wel een overname van Astana dus met deze lastige finale bestaat er nog een kans dat ze niet voorop blijven (of toch zeker enkele renners). Is wel maar de laatste kilometers dat het echt lastig wordt.

jsprunk

En Mareczko afgestapt :)
Helaas 1 etappe meer punten gescoord dan ik had ingecalculeerd, maar alsnog denk ik dat hij de 2M uiteindelijk niet waard zal zijn.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@wesley1983
En zo geschiedde. Nice :).

Jori

benieuwd of de vooruitgestuurde postjes Boaro, Visconti, Carthy nog stalorders hebben. Boaro vind ik zeker het type, Carthy zei vooraf vooral Woods te willen helpen (maar zie ik hier gewoon voor ritzege rijden) en Visconti wil gewoon de zege en bergtrui.

wesley1983

Vind het wel jammer dat Wellens zich niet spaart voor overmorgen want ik zoek nog een kopman voor daar. Ulissi gaat dicht bij Aru moeten blijven dus gaat te dicht staan in het klassement om in de vlucht te mogen van Mitchelton. Als Wellens vandaag wint heeft hij natuurlijk gelijk! Mss gokken dat Bora zal rijden voor Bennett die toch redelijk een heuvel over kan en dan voor de overwinning kan sprinten. Ach het is nog 2 dagen, we zullen zien.

Twaburov

Overmorgen is niet zo spannend toch? Waarom zou Ulissi dan bij Aru moeten blijven? Ulissi doet sowieso toch wat hij zelf wil? Eindigen met een afdaling is ideaal voor Ulissi! Zou hem geen kopman maken trouwens, eerder een zekerheidje zoeken. Viviani misschien?

1 2 ... 164 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.