Scorito Giro 2018

1 2 ... 180 ... 187 188
Gesloten
Phoenix0000

Wel leuk om te lezen dat iedereen denkt dat Yates er nu een luxe knecht bij heeft.
Chaves lost daar natuurlijk niet voor niks, in deze vorm heeft Yates niks aan hem.

Cerebral36

'@Phoenix Als het een eenmalige pollen allergie aanval was wat wordt gesuggereerd, dan kan hij gewoon meesterknecht spelen en dat heel goed doen. Volgt er een nasleep van die allergie dan word het een ander verhaal. Zie hem sowieso voor de bergtrui gaan mits hij fit blijft.

nasibal

Dit chaves akkefietje drijft zn prijs voor de Vuelta straks wel lekker omlaag natuurlijk.

YungNikopolidis

Snap ook niet waar het vandaan komt dat Chaves een "Landa'tje" gaat doen en vervolgens 3 podiumplaatsen en een bergtrui binnenhaalt. Is iedereen vergeten dat vorig jaar Geraint Thomas, de kopman van Sky, al was uitgevallen voordat Landa in alle vrijheid op jacht kon gaan naar de Scoritopunten?

Lijkt mij dat Chaves lekker bij Yates mag blijven rijden om hem bergop te ondersteunen. Ze zullen bij MS meer waarde hechten aan het roze verdedigen nu ze al twee ritten binnen hebben. Een bergtrui is bonus, geen pré.

Cerebral36

Het zal ook afhangen van hoe Yates de 3e week overleeft. Als dat snel bekeken is krijgt Chaves natuurlijk wel die vrije rol. Blijft Yates echter lang bij, dan zal Chaves wel wat meer aan banden worden gelegd. Hoewel er natuurlijk ook nog een Nieve Kreuzinger en Haig voor Yates rijden.

Laatst gewijzigd
Jori

Chaves juist maximaal laten aanvallen. Laat andere teams maar controleren en eventueel nog Chaves als springplank gebruiken voor Yates. Yates liet zich ook ontvallen dat Chaves lekker naar ritzeges nu kon kijken. Vind het zeker jammer en zag hem in zijn originele rol meer punten halen, maar het is niet zo dat het nu enkel een knecht is ;)

wesley1983

Doordat ze met Nieve al een meesterknecht in de rangen hebben bij MS zie ik Chaves de ruimte wel krijgen als die zich beter zou voelen. Voor het begin van de Giro hier trouwens gezegd dat de kans erin zou zitten (heb een mooi betje lopen aan quote 31, nu nog 7.5), we zullen zien.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

En dat is de reden dat ik ze allebei had moeten nemen. Valt er 1 weg blijft er genoeg over om alsnog veel punten te halen. Maar ik moest vertrouwen op Aru die werkelijk nog niets heeft laten zien. En ja, de 3e week komt nog, maar hij heeft nog niets getoond waaruit blijkt dat hij daar zo even mee zal rijden. Dus laat Esteban maar lekker aanvallen, dan is hij alsnog zo zijn 3 mil waard :)

S@NDER1984

Lekker dagje vandaag met Mohoric als captain. Inmiddels op plek 20 in de WF forum poule!

Morgen denk ik toch dat Yates hem pakt ivm met de boni's... veel ploegen zullen willen controleren dus gok dat de aanval het weer niet haalt.

Team morgen:
Yates (c)
Woods
Pinot
Wellens
Mohoric (Je weet maar nooit..)
MAL (Astana wil deze wel pakken vermoed ik)
Carapaz
Chavez (ook voor de teampunten)

Laatste plekje twijfel tussen Poels, Aru of Dennis..

wesley1983

'@Cerebral: heb ook getwijfeld om ze alle 2 te nemen maar dacht dat Froome en Aru sterker gingen zijn (wat je toch zou mogen verwachten) dus geen plaats meer voor Yates. Ik had gewoon mijn eerste gedacht moeten volgen, een team zonder TD en Froome. Heb dan Yates en G.Bennett er uitgehaald voor Froome wat een catastrofale fout blijkt te zijn.

Masterw

Lastig nog 1 plek.
Ulissi of Aru hmmm lastig

Starlynk

Lastig voor morgen..

Heb nu:

Formolo (C)
Ulissi
Wellens
Pinot
Pozzovivo
Chaves
G. Bennett
Schachmann
MAL

Bank: Aru, Dennis & Betancur

Dennis en Betancur zou ik ook wel willen opstellen, maar ja voor wie dan? Kan Chaves wel banken, maar als ie morgen gewoon finisht dan zit ie vrijwel zeker bij mijn 9 hoogst scorende renners met zijn 15 team + klassementspunten... Mogelijk MAL op het bankje dan.. Nachtje over slapen.. Ook over de captain....

vasnd

Chaves is natuurlijk wel heerlijk om als extra renner op te stellen ala de vooraf verwachtte rol voor Poels. Kan zelf een uitslag rijden (vorm is gewoon zeer goed getuige de uitslagen afgezien van vandaag) en de Yates-punten. Ik geloof daarnaast nooit dat hij met 25 minuten achterstand door rijdt zonder een idee of een plan erachter. En wat Simon zelf al zegt zijn de wattages van de toppers niet heel gek tot nu toe. Of iedereen zijn gewenste 3e week piek perfect naar wens gaat timen is zeer de vraag, en die minuutjes heeft hij tot dusver maar mooi op zak. Zo ook de punten van Chaves/Yates overigens. Ze hebben ze maar mooi alvast. Als iemand die comeback kan maken is het Froome overigens. Ik zie nog wel een walgelijke trickshot in het verschiet.

ivo001

Mijn kopman keuzes over de eerste 10 etappes:
1. Dumoulin 1e
2. Viviani 1e
3. Viviani 1e
4. Bilbao 15e, best geklasseerde renner was Wellens 1e
5. Mohoric 72e, best geklasseerde renner was Schachman 4e
6. Lopez 6e, best geklasseerde renner was Yates 2e
7. Viviani 2e, best geklasseerde renner was S Bennett 1e
8. Yates 5e, best geklasseerde renner was Pinot 3e
9. Lopez 9e, best geklasseerde renner was Yates 1e
10. Ulissi 44e, best geklasseerde renner was Mohoric 1e

Ik kies alleen bij de sprint etappes de juiste kopman :(
Sta nu op plek 580 (96,3%)

Pietje Precies

Oei, wat een luxeproblemen weer voor de etappe van morgen. Ik heb helaas iets te veel mannen voor dit werk meegenomen *kuch* Ulissi. En ik had nooit verwacht dat Carapaz in deze etappe mijn selectie zou halen door al 8-10 'zekere' punten.

Van MAL, Aru en Oomen vind ik het niet erg om ze niet te selecteren, maar die zouden best op plek 16-20 kunnen eindigen. De 'zekere' punten van Viviani en Bennett vind ik ook te laag. Maar dan moet ik alsnog twee renners teleurstellen die een prima hoeveelheid punten kunnen pakken. Bijvoorbeeld Dennis en George Bennett. Die beide prima op plek 12-16 kunnen eindigen. Die laatste had ik vooraf ook lager ingeschat op dit soort aankomsten.

Het is nu tijd om in een punch-etappe echt een monsterscore te gaan halen! Graag 7 man in de top-10 en alle 9 in de top-16!

nasibal

Vergeet bij Bennett niet dat Bataglin hier ook zomaar kan winnen. Volgens mij zag in die 'fout' hier in de vorige bata-etappe een paar keer voorbij komen.

kemmuniemans

Heb het tot nu toe redelijk gedaan betreft kopmannen:
Etappe 1: Dumoulin (1e)
Etappe 2: Viviani (1e)
Etappe 3: Viviani (1e)
Etappe 4: Yates (4e, max wellens 1e)
Etappe 5: Wellens (6e, max Yates 5e)
Etappe 6: Yates (2e)
Etappe 7: Viviani (2e, max bennett 1e)
Etappe 8: Yates (5e, max carapaz 1e)
Etappe 9: Yates (1e)
En toen kwam gisteren:
Etappe 10: Viviani (122e, max bennett 3e)

Gisteren eerste dag dat ik onder gemiddelde zat, daar ik vol op de sprinters had gegokt. Ware het niet voor Chaves, was alles mogelijk weer bij elkaar gekomen. Vandaag alle zekere puntenpakkers(die ook nog etappepunten kunnen pakken) en Wellens maar opgesteld: Yates, Kreuziger, Nieve, Dumoulin, Pozzovivo, Carapaz, Pinot, MAL, en Wellens(c).

Sta ook redelijk hoog (130, vanaf 68 naartoe gezakt gisteren), maar verwacht dat ik zeker de sprintetappes morgen(niet 100% dat er niet iemand op colletje wegspringt, maar das koffiedik kijken) en overmorgen nog behoorlijk wat puntjes ga pakken, aangezien ik nog alle 8 mijn sprinters (Viviani, Bennett, v Poppel, Pedersen, Sbaragli, Drücker, Gibbons en debusschere) present heb.

Pietje Precies

Tja, zeg dat Battaglin vandaag 15% kans heeft om te winnen. Dan is dat alsnog maar 1.5 expected point voor Bennett. Dus dat neem ik minimaal mee in de overweging. Zou hem hooguit de voorkeur boven Dennis kunnen geven bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Heb nu:

- Pinot (volgens mij niet zo'n puncheur dus nog twijfel)
- Yates (top kandidaat)
- Kreuziger (kan dit ook + teampunten van Yates en evt Chaves)
- Pozzovivo (bloedvorm)
- Dennis (deed het toch redelijk in die heuvelaankomsten)
- LLS (het is scarponi dag dus verwacht astana)
- Ulissi (stelt tot op heden teleur dus wel wat twijfel)
- Wellens (topkandidaat)

en dan nog de keuze uit MAL, Dumoulin, Bennett, Brambilla & Carapaz. Eigenlijk verwacht ik Astana doordat het de beladen Scarponi dag is dus ik neig MAL in mijn team te fietsen. Ik ben er nog niet uit.....

YungNikopolidis

Team voor vandaag:
- Wellens (kopman)
- Dumoulin
- Pinot
- Yates
- Bennett
- Woods
- LL Sanchez
- Ulissi
- Carapaz

Bank: Schachmann, Froome en López.

Zou vandaag de breakaway eindelijk voor eigen kans mogen rijden of gaan we dit de gehele Giro niet zien..

kevinraar

Ben helaas weer gezakt ik sta nu op plek 4373

Team voor vandaag
Dumoulin
Pinot
Pozzovivo
Bennett
Woods
Formolo
Gesink
Sanschez
Viviani

Kopman twijfel ik tussen Sanchez Woods en Formolo

Op de bank poels oomen en lopez

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Hier nog twijfel over mijn laatste plekje. Kies ik voor Aru, Dennis, LLS of Ulissi. Ik neig naar Ulissi, het moet er toch een keertje uit gaan komen deze Giro.

maxverton

Mijn (Voorlopige ;)) Opstelling:

Wellens (C)
Yates
Woods
Pozzo
L.L. Sanchez
Dumoulin
Pinot
Carapaz
Ciccone

Op de bank nog MAL, Froome, Mohoric en O'Connor.
Twijfel eigenlijk alleen nog om MAL erin te gooien.
En kopman heel moeilijk met Wellens, Woods en Yates in je team:)

JansK

Mijn voorlopige opstelling:

Wellens (c)
Houts
Pozzo
Lady Lover Sanchez
Pinot
Ulissi
Bennett
Dennis (deed het opvallend goed in voorgaande punch etappes)
Twijfel tussen Aru/MAL/Ciccone/Viviani/Chaves

Aru, moet er toch een x uitkomen...
MAL vanwege de beladen Astana etappe
Ciccone die me positief verrast, en hier vast wel top 20 kan rijden
Viviani, de 8 truipunten
Chaves, teampunten en kan ook kort eindigen

Advies, tips?

nasibal

'@Pietje,

Hoewel ik me absoluut aansluit bij je expected points benadering ben ik van mening dat je nu wel heel erg je naam eer aan doet ;)

Ik zie het zo:
Van de AK mannen zullen eigenlijk alleen Yates, Pinot en wellicht Pozzo met zekerheid voor Bennet eindigen. Voeg daar 2 puncheurs en 2 aanvallers aan toe desnoods (dat zal al ruim zijn, voor de meeste selecties) en je houd 2 plekken over. Vul een van die 2 plekken nog om een willekeurige denkbare reden met een renner en je hebt nog 1 plek over. De kans dat Bennet dan 10 punten extra binnen kan koppen zou hem voor mij dan een absolute zekerheid maken boven enkele andere naam.

Hooguit dat je Dumoulin nog boven hem verkiest, maar hierboven is wel heel ruim uitgegaan van puncheurs, aanvallers en een willekeurige renner. Dan is er vast ook nog wel een plekje voor Tom.

M.a.w: Dat de expected points een stuk lager zijn dan die 10 is voor mij niet relevant. Bennet kan 10 extra punten opleveren en dat voordeel verliest hij alleen t.o.v renners die dat via truipunten benaderen of per definitie voor Bennet zullen eindigen. Daar zullen er in de meeste selecties geen 9 van rondfietsen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 180 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.