Scorito Giro 2018

1 2 ... 182 ... 187 188
Gesloten
Sloddies

Vandaag toch Woods kopman. Durf Ulissi niet het vertrouwen te geven. En zou Stybar dan vandaag in de vlucht meezitten en iets gaan presteren? De 6 punten voor Viviani heeft ie sowieso.....

kevinraar

Ik ga vandaag als kopman voor Formolo moet wat punten goed maken dus daarna neem ik Formolo en niet Woods

Wimbo

'@Pietje Precies:
Een tijdje terug ergerde je hier op dit forum aan
het ontbreken van de letter t, in de naam Bennett.
In de discussie die je nu voert met Nasibal, kan je je hart ophalen.😊😉

hartstikkebedankt

Ik ga maar voor: Yates (c), Chaves, Pinot, Pozzovivo, Dumoulin, Woods, Wellens, LLS en Carapaz. G. Bennett (ontbreken zekere punten), Schachmann (verkies dan Carapaz boven hem gezien zijn bericht), MA Lopez (nog niet overtuigend zeker niet op dit soort aankomsten, weinig zekere punten), SL Henao (kan vriezen kan dooien, geen zekere punten) blijven buiten de selectie vandaag.

Starlynk

'@elstupidoloco: In hoeverre is dat heel anders dan? Het is allebei gebaseerd op de kans dat er iets gaat gebeuren, alleen in het geval van EV plak je vervolgens punten op de verschillende scenario's. Hoe je het ook benadert, alles valt of staat met het juist inschatten van de kans dat het bijv. een sprint wordt.

In het geval van Battaglin kun je zeggen: ik verwacht 15% kans dat ie wint, dus George Bennett heeft 15% kans op 10 teampunten.

Of je zegt: Nou ik schat de kans dat er een vlucht om de overwinning strijdt 50% en de kans dat er vanuit het peloton om de overwinning wordt gestreden ook 50%. Ik verwacht niet dat er een Lotto Jumbo vanuit de vlucht wint, maar als het peloton er om sprint dan geef ik Battaglin 30% kans.

Onderaan de streep maakt dat toch geen klap uit?

Of bedoel je dat je bij je Scenario bepaling helemaal niet met kans op dat scenario rekent en gewoon zegt: "Ik vind het aannemelijkste scenario dat het peloton voor de overwinning strijdt, dus alle overige scenario's laat ik buiten beschouwing."?

Starlynk

'@nasibal: ik denk wat Pietje bedoelt is dat je natuurlijk nooit boven de 50 punten uit kan komen als je een correcte berekening maakt.. Immers de kans dat Bennett op plek 1 eindigt + de kans dat Bennett op plek 2 eindigt ... + de kans dat Bennett op plek 20 eindigt bij elkaar opgeteld kan uiteraard nooit meer dan 100% zijn, dus dan kun je ook nooit op meer dan 50 expected points uitkomen.

Laatst gewijzigd
Abdoe

Wel interessant, die EV-bepalingen, maar het staat of valt toch met het juist inschatten van de waarschijnlijkheid van de mogelijke koersscenario's en, vooral, krachtsverhoudingen/vormpeil. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe de rekenmeesters hier een keuze tussen Visconti, G Bennett en Chaves zouden maken/onderbouwen...

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Starlynk (en Pietje)

Point taken. Die is inderdaad wel erg pijnlijk ja. Ik trek me bij dezen even terug uit dit forum en ga in een hoekje zitten huilen.

Uiteindelijk denk ik dat hier het verschil in zit:

A) Zo precies mogelijk uitrekenen hoeveel punten je gaat halen

Of

B ) De potentiele afwijking naar boven zo ver mogelijk rekken.

In benadering A zijn die 10 teampunten van BennetT inderdaad niet zoveel waard. In situatie B al meer.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Abdoe: Ja, eens, dat inschatten waar iemand eindigt is het allermoeilijkste en tegelijkertijd het allerbelangrijkste ;) Persoonlijk zou ik ze als volgt rangschikken: Visconti - Chaves - G. Bennett. Visconti eerst omdat dat m.i. de enige van die 3 is die top 5 kan rijden en die wil je niet op het bankje hebben :p Chaves dan boven Bennett vanwege de 15 zekere punten. Om dat te halen moet Bennett eerst zelf in de top 13 en minimaal 8 plekken boven Chaves moet eindigen (of in de top 18 en minimaal 3 plekken boven Chaves als Battaglin wint).

Diede34

Interessante discussie over de EV van renners, Ik ga bouwman zeker niet opstellen met de gedachte dat Battaglin wellicht gaat winnen, dan liever het gokje op Pantano of Stybar

Hier de dagelijkse Tim Wellens update. Ik ga hem zelf wel meenemen, maar zeker geen kopman maken

----------------------------------------------------------------
“Betwijfel of ik vandaag meedoe om zege”

Geloof je ook in een tweede ritzege vanmiddag? Het profiel van de rit doet denken aan die uit rit 4, toen je won.
“Ik voel me momenteel niet optimaal. Ik heb last van keel-, oor- en hoofdpijn. Het gevolg van een verminderde weerstand. Misschien is er nog iets mogelijk, maar ik betwijfel het.”

Gisteren kreeg je meer dan 25 minuten aangesmeerd.

“Dat was niet de bedoeling. Voor de eerste klim schoot mijn versnellingsapparaat steeds door waardoor een wielwissel zich opdrong. Ik heb de kop van de wedstrijd nooit teruggezien. Het was voor iedereen - waar je ook reed - een verschrikkelijke lange dag afzien.”

De line-up vandaag:
Yates (C)
Pinot
Dumoulin
Woods
Wellens
Stybar
Dennis
Pantano
MAL

nasibal

'@Diede

Dat is logisch. Eigen punten gaan altijd voor onzekere teampunten. Jongens die jij noemt hebben daar meer kans op dan Bouwman. Als vandaag echter de kans vlucht of peloton 50 50 was, dan was Bouwman al weer iets interessanter misschien.

maurice_14

Leuk die update over Tim: ik vertrouw zijn gesproken beeld iets meer: https://twitter.com/giroditalia/status/996707089602023424
Dus ik zeg Wellens als kopman.

YungNikopolidis

"Ik zie deze rit een beetje als mijn laatste kans."
TIM WELLENS (LOTTO-FIX AL)

Filipo

Deze heren mogen het vandaag voor mij doen:

C. Froome
T. Pinot
D. Pozzovivo
G. Bennett
D. Formolo
R. Dennis
L. Sánchez
D. Ulissi
T. Wellens (c)

kielabokki

Oeps wrong topic

Laatst gewijzigd
Abdoe

'@Starlynk: volgens mij zitten we aardig op één lijn hier :)

Maar misschien zijn er nog mathematici die hem nog scherper kunnen stellen door bijv. de kans op een DNF voor Chaves, het moeten knechten van Visconti of de kans op een succesvolle vlucht (met daarin meegenomen de kans dat Visconti dan wel Chaves daarvan deel uitmaakt) te verdisconteren? ;)

Laatst gewijzigd
kevinraar

bijna niemand heeft formolo als kopman laat hem maar winnen

Starlynk

'@nasibal: ik snap wel wat je bedoelt.. Viviani gaat 8 punten halen vandaag. De kans dat er minder zijn (hij valt uit) is niet heel groot, de kans dat het er meer gaan zijn (QS pakt de etappe) ook te verwaarlozen. Stel je gaat met een heel complex model uitrekenen dat de Expected Points van G. Bennett 6 punten zijn, dan zou je eigenlijk Viviani op moeten stellen, maar bij Bennett is die range om die 6 punten vele malen groter.

Dus stel, die 6 expected points voor Bennett zouden correct zijn (is natuurlijk een beetje weinig :p), en je rijdt 100x deze etappe dan zou het gemiddeld genomen slimmer zijn om Viviani te nemen. Maar in het geval dat Bennett overperformt kan ie misschien wel 54 punten halen (als hij 2e wordt en Battaglin wint). Aan de andere kant kan het ook zomaar 0 punten zijn. Het is dan afweging die je kunt maken: ga je op safe (dan heb je gemiddeld genomen meer punten aan het einde van de rit maar is de kans dat je Scorito wint minimaal) of neem je meer risico.

Luuuuuuukk

Hier ook voor Formolo als kopman gegaan! Verder gewoon mijn klassementsmannen + Ciccone opgesteld

Starlynk

Haha zit ik hier zulke lange posts te typen dat ik gewoon de deadline van de etappe mis :p Nou ja, Wellens als kopman dan maar.. fingers crossed!

ditisdavid

Wellens kopman, Froome, Pantano, MAL (en Viviani) op het bankje gelaten. Dit zou een belangrijke dag kunnen zijn scoritowise, gezien de klassementsrenners 1-15 of 10-30 zouden kunnen finishen afhankelijk van het verloop en er zat logische alternatieven zijn.

nasibal

Overigens vandaag weer Roche (met zn ev van nagenoeg 0) weer opgesteld. Duimen maar..

elstupidoloco

'@starlynk

Ik heb nog wel percentages aan de bepaalde scenario’s gekoppeld, maar vervolgens niet meer doorgerekend naar de individuele renners.
Ik merkte namelijk dat ik achteraf geen zin/tijd had om te bepalen in hoeverre ik in de buurt van de expected points kwam en wat de oorzaak van deze afwijking was.
Door het makkelijker te maken en alleen nog te evalueren in hoeverre ik het scenario juist had voorspeld, ga ik nu in ieder geval mijn verwachting toetsen.
Dus om met jouw woorden te spreken, alles valt of staat met de kans dat het juist een sprint wordt. En daarmee ook de kans dat een kopgroep vooruit blijft, en hoe groot die kopgroep is. Dus waarom zou je niet enkel beperken tot die voorspelling en daar steeds beter in worden?

kielabokki

Die probeerde het net wel Nasibal, er is hoop.

ditisdavid

Verrassend verloop dit. Zou mij goed uitkomen als dit groepje het haalt gezien ik LLS heb, maar zie het eigenlijk niet gebeuren.

1 2 ... 182 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.