Scorito Giro 2018

1 2 ... 183 ... 187 188
Gesloten
Pietje Precies

Ik kon hier eventjes niet meer reageren, maar mooi dat jullie het gesprek zo hebben doorgezet. Starlynk heeft inderdaad goed verwoord wat ik bedoelde, waarvoor dank!

Verder is, zoals Abdoe ook al aangaf, het zo goed mogelijk (juist is niet te doen) inschatten van de waarschijnlijkheid van de mogelijke koersscenario’s en vooral krachtsverhoudingen/vormpeil absoluut het allerbelangrijkste. Dat is immers de input van het model en daardoor zullen de pure kenners het altijd winnen van de pure rekenaars.

Echter zie ik tussen het maken van die inschattingen en het daadwerkelijk kiezen van je renners de rekenfase als zeer interessant en (in ieder geval op de lange termijn) iets waar je het verschil mee kunt maken. De kenners die ook bereid zijn te rekenen zullen mijns inziens op de lange termijn als winnaars uit de strijd komen. Maar goed, bewust of onbewust rekent iedereen. De één alleen uitvoeriger en wat minder op het bierviltje en de ander wat meer in het hoofd of tussen de borrelnootjes door.

Mijn functie heet 'business analist'. Het liefste ben ik een groot gedeelte van de dag in Excel aan het knutselen ;) Economiedocent zou trouwens beter bij me passen dan wiskundedocent, maar ik zou dat denk ik maar een paar jaar leuk kunnen vinden.

De bavariaan

Tuurlijk, die ene etappe dat ik geen lls heb opgesteld gaat ie op de vlucht. Manmanman.

JimKro

'@elstupido

Probleem is dat dat erg moeilijk te evalueren is. Als jij voorspelt dat een etappe 60% kans heeft om in een sprint te eindigen en 40% om te eindigen in een kopgroep die voor de eerste plekken rijdt en het wordt uiteindelijk een sprint. Hoe bepaal je dan of jouw voorspelling correct was of niet?

Pietje Precies

Inderdaad, als je die etappe van gisteren 100x simuleert kom je misschien maar 2x tot een vergelijkbare etappe. En misschien wordt het wel 20x een massasprint inclusief Viviani en co. En misschien wel 60x de vroege vlucht die wint, etc. Want als geen enkele GC-man had gelost, was Sky gestopt met vol rijden en waren die 17 renners vermoedelijk voorop gebleven. Of waren Quick-Step en Bora gaan samenwerken, etc. Dus achteraf evalueren door puur naar de uitkomst te kijken is gevaarlijk.

Verder ben ik eigenlijk een beetje teleurgesteld dat LLS meezit. Gebaseerd op de opmerkingen van Wellens en Grischa Niermann zijn er al twee ploegen die willen controleren. Vervolgens goede kans dat EF er ook voor gaat. Dan is deze kleine kopgroep kansloos en had ik liever gezien dat LLS vanuit het peloton naar plek 8 was gereden. Maar in ieder geval positief dat hij nu voor de tweede dag op rij mee mag van de ploeg en ook goed genoeg is om daadwerkelijk mee te gaan.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@JimKro: Je zou dat kunnen evalueren met een ROC-curve (bepalen van Area Under the Curve). De AUC wordt hoger naarmate je voorspelde kansen extremer (en uiteraard correct ;)) zijn. Maar wordt wel heel technisch zo :p Kijk maar op https://en.wikipedia.org/wiki/Receiver_operating_characteristic als je het interessant vindt :)

@Pietje: de finish lijkt me te zwaar voor LLS om het vanuit het peloton te proberen, dus dit lijkt me zijn beste kans. Alleen de groep is eigenlijk wat te klein.

JimKro

'@starlynk

Dank! :)

Pietje Precies

Ja, misschien wel. Al zwakt het na die steilste strook wat af. Ik ben benieuwd of daar een Haig ofzo in staat is om door te trekken voor Yates of dat het daar een beetje stilvalt. Dus of we meer een uitslag als in etappe 4 of als in etappe 5 krijgen. Of er tussenin. In dat geval is Battaglin voor mij de grootste kanshebber!

ditisdavid

Waardeloze uitslag voor mij op alle fronten.

Jori

heerlijk genoten! Maar met Woods captain en Geniez en Aru op bankje doet dit toch wel bijzonder pijn.
Chaves is idd gedegradeerd tot hulpje en Yates onmisbaar, poule om snel weer te vergeten dus

JimKro

Prachtig duel zeg! Klopt het dat Woods viel vlak voor de klim? Dat is dan wel weer een domper...

Diede34

Prachtig!!!

Jori

Ja, Woods lag erbij, anders had ik hem wel echt verwacht in de top 3

Filipo

Geniez ook de laatste keer dat ik die jongen meeneem in mijn selectie. Verschrikkelijk onvoorspelbaar.

JimKro

Ik heb inmiddels denk ik al ruim 150 punten verloren met Froome :p

Jelle van der Linden

Goede daguitslag behaald, Formolo en Konrad zijn hun prijs meer dan waard! Met Yates de goede kopman opgesteld, alleen jammer dat Woods is weggevallen door pech.

Papa Bart

Waardeloze dag voor mijn spelletje, grandioze dag voor de wedstrijd! Effe kijken wat ook al weer belangrijk was.........Uhm............. Hebbes!

Starlynk

Haha 11 man in de top 16 hebben en toch zakken :p Tsja, met de nummer 16 als kopman en de nummer 1 en 2 niet in je team doet het toch pijn ;)

Elpiedro

Die Formolo en Konrad zijn wel bizarre punten pakkers voor hun prijs, helaas heb ik ze nu niet. Opzich tevreden vandaag met Yates als kopman en 5 man in de top 8. Aru komt er nog wel doorheen hoop ik!

Jasperdewaal11

12 man bij de eerste 17 alleen helaas op Wellens gegokt al dacht ik even dat het goed zou komen. Had toch op Yates moeten zitten. En komt Aru er weer een beetje doorheen ???

Fcmitch

Goh wat een finale!

Lijkt erop dat Aru ook wat beter gaat fietsen, gunstig voor moi.
Jammer dat ik die niet had opgesteld, dan was ik de top 50 binnen gekomen.
Nu er net buiten, plek 56.

kielabokki

Woody Woodswanker zag een mooi klokkie liggen in de etalage, een captain onwaardig!

Ik laat hier vanaf het begin al teveel punten liggen, zonde want er zat meer in. Team Kielabokki gaat vanaf nu consolideren, we beschermen de 1%-trui en loeren op zwakke momenten van de tegenstand.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Aru wel ok inderdaad. Toch niet echt zijn ding zo'n aankomst volgens mij. Maar goed, eigenlijk alle klassementsmannen wel bij de les. Alleen Woods die valt en Froome niet al te best, maar de rest allemaal in de top 15.

vasnd

Nou, EV'tjes de prullenbak dan maar in he ;).

Karperdrol

Waar was woods....mijn kopman...,man man man

fedjo97

Weet iemand toevallig hoe duur Konrad was voor de start van de Giro?

1 2 ... 183 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.