Scorito Giro 2018

1 2 ... 25 ... 187 188
Gesloten
joenique

Welke ratio/budget geven jullie uit aan sprinters? Ik heb op dit moment 11 mil aan 5 sprinters

Cerebral36

'@Dumou Ohhhh wat zou dat fijn zijn ! Per direct Aru en een van de M.Scott mannetjes erin haha Maar zal helaas niet gebeuren. Ik kan Aru alleen nemen ipv Poels als ik een Bennett downgrade naar een Guardini ofzo. Maar denk dat dat wellicht nog meer punten kost haha

@Joenique: Op het moment 10.5 voor 6 waarvan 1 als knecht te boek staat maar echt een sprinter is.

Laatst gewijzigd
Jori

aaah shiiit, die heb ik dus tijd lang gemist, thnx!

sta nu op iets als 10 miljoen voor 7 sprinters: Viviani + arsenaal budget sprinters. Twijfel nog over Guardini en vind de rest toch wel te duur, maar das nog moment opname. Uiteindelijk is het net wat voor budget je overhoudt/vrijhoudt voor je bergteam en zorgen dat je tevreden bent over beiden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Laten we dan bij het begin beginnen en eerst eens discussiëren over het parcours.
In mijn optiek zijn de etappes 10 en 17 voor de aanvallers en misschien krijgen ze ook de zegen van het peloton in etappes 8 en 15.
Etappes 4,5, en 11 zijn denk ik voor de puncheurs.
5 massaprints (2, 3, 7, 13 en 21) en 1 sprint voor de sprinters die een heuvel verteren (12).
Over 1 en 16 is iedereen het eens :)

Blijft over 6 etappes voor de grote mannen (6, 9, 14, 18, 19 en 20) alleen heeft team Sky er een handje van om een vluchtgroepje om de zege te laten strijden in een aantal etappes.

WCEendT

Abnormaal dat is letterlijk wat ik op een sticky note heb staan dus denk dat we goed zitten.

ditisdavid

12.25 miljoen voor 6 sprinters plus 1 leadout voorlopig. Bonifazio zit op de schopstoel, die gaat er zeker uit om geld te besparen als ik Dumoulin mee wil nemen (en dus Dennis eruit zou gooien), maar zie niet welke klassementsman ik wil wegdoen dan.

WCEendT

Wat betreft Sky, Astana wil wel altijd rijden voor de etappezege net als FDJ en Sunweb in ieder geval vorig jaar.

Imbatido

'@Ab Normaal: De 'punchritjes' gingen vorig jaar twee keer naar vluchters, al waren dat twee keer kleine groepjes. Maar in een grote ronde is er niet snel een team dat zich gaat vermoeien door de hele dag te achtervolgen. Er is ook niet echt een uitgesproken favoriet voor die ritten. En die ritten zijn serieus lastig. Ik schat 4, 5 en 11 in als goede kansen voor vluchters.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Het moeilijkste bij switches maken is dat het meestal een switch tussen 2 betreft. Mooi voorbeeld is Poels - Bennett t.o.v. Aru -Guardini/Drucker

Ik denk eerlijk gezegd dat het aantal punten dat Bennett meer haalt, het aantal punten overstijgt dat Aru meer dan Poels haalt. Dus ja, wat is dan wijsheid.

Treenert

'@ ditisdavid: bij jouw beredenering van 30 wittetruipunten moet je dan wel de punten voor de top-10 notering in de proloog optellen + evt. de punten voor de ITT later in de koers.

ditisdavid

De vraag is inderdaad hoeveel bergetappes voor de aanvallers zijn.
- 6 hooguit een paar renners voorop
- 8 zullen de klassementsrenners in een groep van 10 of meer man binnenkomen en verwacht ik daarvoor mindere goden
- 18 lijkt me ook aan de vluchters, gevalletje knechten sparen
De rest hangt af van de grillen van de grote ploegen.

10 en 17 zijn mi geen onbetwiste vluchtetappes, zal er ook van afhangen hoe de stand om de puntentrui verloopt. Als Viviani maar 5 sprints rijdt is hij daar niet zeker van.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Treenert
Beredenering is ten opzichte een Van Emden of Campenaerts.

Rebellin

Ik denk dat het een gouden greep zal zijn om een astana koppeltje mee te nemen deze Giro. Hoe denken jullie deze poule over de koppeltjes? En misschien wel een QS of sky trio?

Matt89

'@ Ab Normaal; ik verwacht dat etappe 12 voor de meeste sprinters wel te doen is (misschien zelfs 17 ook). Verder verwacht ik dat etappe 15 best wel eens zo'n etappe kan zijn waar het vuurwerk wordt en dat het toch voor de klassementsmannen gaat zijn. Verder helemaal met je eens. Zo had ik het ook bedacht.

Het zwaartepunt ligt weer volledig in de 3e week. Daarom twijfels over onder andere Pozzo (toch niet meenemen want te vroeg in vorm) en Poels (toch wel meenemen want dat is zijn week).

Cerebral36

'@Rebellin Astana is voor mij veruit de moeilijkste: Tangert / Hirt / LLS en Lutsenko bijvoorbeeld kunnen allemaal leuke dingen doen. Maar wanneer laat Lopez ze hun gang gaan? Dat is mijn probleem waardoor ik nu opeens i.p.v. 3 Astana's alleen de kopman nog over heb. Voor mij is Froome nog verre van zeker van vele truien. Viviani zou dan safer zijn. Heb nu ook maar 1 QS en dat moet ik eigenlijk wel aanpassen. Toch 16 punten per rit als hij wint en de trui heeft. Maar ja dan moet het wel 4 a 5 keer dat zijn wil het toegevoegde waarde hebben.

Kling

Over koppeltjes gesproken: zouden de Bora-boys weer lekker met z'n tweeën gaan sprinten?

Laatst gewijzigd
Matt89

Ik hoop het niet :)

WCEendT

Selig zal wel begrijpen dat Bennett vijf etappe's gaat winnen.

BarryE1

Niets is zeker in het leven, ook trui- en teampunten niet! Blijft overigens natuurlijk wel interessant, die koppeltjes, maar voor mij dan wel het liefst in combinatie met andere kwaliteiten. Op dit moment een renner in de selectie geklikt die perfect in meerdere scenario's past en kans maakt op trui- en teampunten.

WCEendT

Bardiani rekent op Guardini en SIMION in de sprint, wat moeten we hier nou weer van denken?

Cerebral36

Selig reed vorig jaar ook 6, 5, 18 en 2 waar Bennett gewoon 3e werd in het puntenklassement en moest zelf na de 15e rit uitstappen...Ik neem ze beiden mee :) Heb nog wel steeds Enger staan die voorlopig op nog geen 1 startlijst staat behalve hier geloof ik haha

Laatst gewijzigd
WCEendT

Maar zou 6,5,18 genoeg zijn voor 1 mil?

Jori

'@WCEendT: Lijkt me duidelijk, Guardini sprint de even etappes en Simion de oneven etappes ;)

Cerebral36

'@Eend Ten opzichte van de andere sprinters van 1 miljoen nu zou dat best eens kunnen. Zie weinig 1 miljoen sprinters die dat zomaar zullen halen (buiten degenen die ik al heb dan).

Laatst gewijzigd
joenique

'@wceendt Als Bennett een etappe of 2 wint is het zeker genoeg :)

1 2 ... 25 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.