Scorito Giro 2018

1 2 ... 28 ... 187 188
Gesloten
timothyvana

Waarschijnlijk rijdt kreuziger dan de beste proloog 😉

elstupidoloco

'@Malathion,

het gegeven dat ze een koppel zijn doordat ze in dezelfde ploeg zitten voegt volgens mij weinig toe aan de kans dat beide renners afzonderlijk op meerdere manieren hun punten kunnen verdienen. In jouw voorbeeld: Als je Gaviria opstelt in zijn 'eigen' etappes, kan hij punten verdienen met de etappe uitslag, de sprinttrui en de eventuele witte trui van Jungels. Voor Jungels geldt het omgekeerde met de sprinttrui van Gaviria. Door de kans op truipunten in etappes waar je doorgaans minder punten pakt (als de punten naar de kopgroep gaan), is die kans op punten op meerdere manieren in verhouding nog belangrijker dan in hun 'eigen' etappes. Als je namelijk Gaviria op moet stellen in een bergetappe die naar de klassementsrenners gaat, heb je blijkbaar slechts 8 goede klassementsrenners. Ook je koppel zet je dus niet altijd in.

Dat je het volledige koppel hebt of opstelt voegt echt niet direct iets toe. Het gaat er met name om dat de renners afzonderlijk op meerdere manieren punten kunnen pakken. In het geval van Jungels en Gaviria was dit het geval, evenals eerder ook met Sagan en Majka.
Deze koppels zou je ook gekozen hebben als je enkel naar de renners afzonderlijk zou kijken en naar de manieren waarop ze punten kunnen verdienen, zonder bewust op zoek te gaan naar een koppel. Het bewust zoeken naar koppels vertroebelt volgens mij alleen maar je zoektocht naar punten, omdat je hiermee renners uit gaat sluiten die op zichzelf mogelijk meer punten gaan pakken dan een van de renners in je koppel. kijk bijvoorbeeld naar het koppel Bennett-Selig ten opzichte van het kiezen van Bennett en Debusschere. Als Debusschere op zichzelf meer punten pakt dan Selig op meerdere manieren, kun je beter geen koppel kiezen.

wesley1983

'@Treenert: als je kijkt naar het grootste talent van de 2 dan zeker Chaves. Maar de vraag is of hij wel over de vorm beschikt, vorig jaar in het begin van de Vuelta zag je terug de ‘goeie’ Chaves maar zakte er doorheen in de laatste week dus volgens mij wil hij nu juist het omgekeerde bereiken door niet te vroeg in vorm te zijn. Maar denk dat ze beiden voor een klassement gaan dus nu er toch over koppeltjes gesproken wordt waarom niet Chaves-Yates, Haha zou wel een heel duur koppeltje zijn natuurlijk :-)

nasibal

Chaves het grotere talent? Chaves is goed, maar nu onderschat je Yates toch denk ik.

wesley1983

'@Nasibal: begrijp me niet verkeerd, ze hebben alle 2 talent maar wil zeggen dat Chaves al podiums gereden heeft en Yates nog niet dus heeft een streepje voor.

elstupidoloco

'@wesley

Als jij Chaves neemt, dan neem ik Yates wel ;-) . en dan kijken we aan het einde van de Giro wat de beste keuze is.
Als je naar de voorgaande seizoenen kijkt heb je helemaal gelijk.
Als je naar dit seizoen kijkt: Chaves heeft Parijs-Nice en Catalonië niet uitgereden, Yates 2e en 4e algemeen.

Poeksel

Chaves was wel sneller dan Yates in de tijdrit van Parijs-Nice ;)

Treenert, helpt dat?

Laatst gewijzigd
wesley1983

Elstupido: klopt! Eigenlijk heb ik voorlopig nog geen enkele van de 2 staan. Bang om de verkeerde te kiezen mede door hetgene dat jij aanhaalt, de resultaten dat ze al gereden hebben tot dusver. Chaves tot meer in staat en Yates in betere vorm, moeilijk! Als ik bereid ben om je voorstel aan te gaan zal ik het laten weten :-). Maar wss kies ik geen enkele door de speculaties rond de vorm van Chaves en de minder dure opties voor Yates rond de plaats dat ik hem in gedachten heb dat hij zal eindigen.

Rutgerca

Zou Soler de drie weken kunnen afmaken (met top 10 in GC)? Ik weet niet wat ik kan verwachten

Ornor

Maakt dat veel uit? Als ie de eerste 2 weken veel punten pakt?

Matt89

Voor mij is Yates ongeveer de eerste klassementsman die ik er in zet. Hij rijdt tot dusver een heerlijk seizoen. Daarnaast weet hij al een langere periode zijn programma dus ik verwacht dat hij wilde pieken in PN en Cata en vervolgens een rustperiode inlast om in de Giro podium te rijden. In dit deelnemersveld zie ik hem overigens geen podium rijden maar wel veel punten scoren. Daarnaast zijn er diverse punchaankomsten waar Yates ook kan scoren. 3 miljoen voor Yates is geen koopje maar hij geeft mij meer zekerheid dan een Poels of Soler voor 3 miljoen.

Starlynk

Ik heb Yates en Chaves er allebei in. Ze zijn misschien wat onzekerder qua huidig niveau dan Froome, MAL, Pinot en Aru omdat ze geen Tour of the Alps hebben gereden, maar wel minimaal een miljoen goedkoper en qua potentiële Scorito punten zeker niet slechter. Allebei al zeker een half jaar de focus op de Giro.

steefje9

Ik heb ook gekozen voor yates. Hij rijdt dit seizoen overal waar hij rijdt erg goed en scherp. En zie in hem een meerwaarde door zijn goede punch. Mijn grootste dillema is r Dennis meenemen ja of te nee. Mocht hij de tijdrit winnen is ie miss interessant maar zie hem niet meedoen in de bergen. En hoe vaak heeft hij al een ronde uitgereden? Hooguit 2x?

Matt89

Dennis voor 2 miljoen is een heel nare. Ik moet zeggen dat hij goed is geprijsd. Voor minder kan je de gok wagen en voor meer is het zeker geen optie. Ik zie twee scenario's voor Dennis:

- 1 (en de meest waarschijnlijke): hij wint de proloog, valt in etappe 3 en rijdt in etappe 6 de Etna in om vervolgens af te stappen en nog steeds te beweren dat het een proces van 4 jaar is en dat hij er nog alle vertrouwen in heeft.
- 2 Dennis wint de proloog, zit bij een paar punchaankomsten mooi vooraan, rijdt verder redelijk anoniem, wint ook de 2e tijdrit en wordt 11e in het AK.

Dumoulist

En wie wordt de nieuwe Cort (Vuelta 2017)? Zo'n scenario is met Drücker/Roelands ook mogelijk wanneer Dennis de roze trui in het bezit heeft de eerste week. Aan de andere kant levert dat dan wel truipunten op. Welke renners hebben nog meer een reële kans op teamorders?

elstupidoloco

'@matt

Scenario 1 is verreweg het meest logisch. Een 11e plek in het AK is tot op heden volstrekt niet realistisch. Zijn 2e plek in de Tirreno vorig jaar is eigenlijk het enige signaal dat Dennis een klassement zou kunnn rijden. Maar 3 weken op dat niveau zie ik hem niet doen

steefje9

Zullen we dan maar voor optie 2 gaan;) maar wat je zegt klopt wel.. Het is natuurlijk wel een brokkenpiloot. Dus het blijft een riskante gok. Maar voor 1mil minder een martin is miss net zo'n groot risico

BarryE1

Nu we het toch over het meenemen van Dennis hebben, is dat dan in combinatie met Froome en/of Dumoulin? Want met het selecteren van Dennis, worden die 2 in mindere mate interessant?!

Thijmen1411

'@Matt89 Hahaha daar moest ik ff om lachen :)

Ook ik doe weer leuk mee met de Giro na een teleurstelling in het Klassiekerspel. Eindelijk kan ik die lelijke 45.4% van vorig jaar wegpoetsen.
Ik heb al veel geschuifd met m'n team en denk dat ik nu een redelijke verdeling heb, nog een paar twijfelgevallen zoals inderdaad Chaves of Yates. Ook heb ik nu Woods en geen Bennett waar ik ook nog niet zeker van ben. Ik kan die 3 miljoen aan Chaves/Yates natuurlijk ook besteden aan Bennett en ergens een 1 miljoen upgrade doen om de keuze niet te hoeven maken tussen de Mitchelton-Scott mannen. Maar die hebben dan weer zo'n sterk klimteam om er helemaal geen mee te nemen... Lastige keuzes.

Starlynk

Voor Rohan Dennis ga ik iig nog even afwachten wat ie in Romandië laat zien. Ik ben niet heel geneigd om hem te nemen, maar aan de andere kant kan hij die eerste week wel heel veel punten binnenhalen als ie goed is, met nog een potentieel aan veel extra punten, mocht ie een keertje een ronde uit kunnen rijden.

@BarryE1: en idd, als je Dennis neemt kun je waarschijnlijk eerder overwegen om Froome en/of Dumoulin thuis te laten, omdat je dan in principe Dennis als kopman in de tijdritten wil gaan uitspelen.

Laatst gewijzigd
Nylz

Yep. Als je Froome én Dumoulin hebt kun je die 2 miljoen beter ergens anders besteden.

WCEendT

Ik verwacht eerlijk gezegd te weinig van Froome en Dumoulin in de proloog om ook maar te overwegen Dennis thuis te laten. Het verschil tussen de zekerheid van Dennis en de kans op top 5 van die andere twee in de proloog is naar mijn idee veel groter dan hierboven doet blijken.

Starlynk

'@WCEendt: het gaat me ook eerder om de tijdrit dan om de proloog.

Karperdrol

Ik zou graag 1 van de Scott mannetjes willen, op dit moment heb ik er geen.

Ik kan Froome of Dumoulin eruit halen en deze vervangen voor Yates/Chaves en Aru...? Schiet ik mijzelf hier in de voet om 1 van de 2 grote eruit te halen?

WCEendT

Wie maak je kopman in de proloog dan? :P

1 2 ... 28 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.