Scorito Giro 2018

1 2 ... 29 ... 187 188
Gesloten
Poeksel

Er is geen proloog, jongens.

WCEendT

Onder 10KM is proloog, Poeksel.

Starlynk

'@WCEendt: Pedersen? :) Of een willekeurig andere goedkope teamvulling die ik mogelijk ook nog in andere etappes verwacht. Ik heb in het verleden al wel vaker de fout gemaakt om me stuk te staren op de proloog en daar veel te veel budget/tijd aan te verspillen, terwijl 1 klein foutje daar al 0 punten kan betekenen.. Tegenwoordig negeer ik de proloog zoveel mogelijk.

Poeksel

Als het een proloog zou zijn, dan zou de tweede etappe de eerste etappe zijn, toch?

WCEendT

Dat doen ze nooit in grote rondes iirc, maar je hebt gelijk zie Romandie. Alleen mij is altijd verteld sub 10KM is proloog.

@Starlynk
Misschien wel Dumoulin gewoon 9.7km op dit parcours, maar in mijn ogen is de proloog de meest eenvoudige voorspelling van de hele giro (indien weersverwachting voor iedereen hetzelfde is).

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maximaal 8 zover ik weet. Maar korte tijdrit of proloog maakt uit voor wie je opstelt, voor de meeste sprinters zal dit te lang zijn.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2012/overview/ trouwens :)

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@WCEendT: Tot 8 kilometer is het een proloog, daarboven een individuele tijdrit.

WCEendT

Thanks. Korte tijdrit it is.

Zeker, staan ook niet veel sprinters aan de start die ik in een proloog zou verwachten. Geen Matthews of Kittel bijv. al kan die eerste ook lange tijdritten aan.

Mijn fout @Poeksel

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Volgens mij ligt de officiële grens op 8km, maar wordt hier wel eens van afgeweken. Zo werd de tijdrit in de Tour van 2010 (Rotterdam) toch als proloog gezien, ondanks dat deze iets van 9km was. Cancellara verpulverde daar overigens de concurrentie op een heerlijke zomerdag. Was ook de laatste Tour van Armstrong.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Terugkomend op de korte tijdrit ;), wie zien jullie Dennis verslaan dan?

Starlynk

Dennis is uiteraard wel de grote favoriet (zeker in het huidige veld), maar dat betekent nog niet dat ie dan automatisch 2m waard is. En als je Dennis niet hebt, maar jouw captain wordt 5e ofzo, dan verlies je nog niet eens denderend veel punten.

Rouvoet

Pozzovivo of G. Bennet?

WCEendT

Ja maar wie maak je kopman die met, zo goed als, zekerheid top 5 gaat rijden?

Mathieuke112

Jos van Emden of Bevin, prima opties voor 750 K

Pietje Precies

Froome werd vorig jaar in de Tour 6e op een nat wegdek. Die tijdrit was weliswaar 5km langer, maar ook veel vlakker. Dumoulin won in 2016 in Apeldoorn de tijdrit over 9.8 km.

Van die mannen mag je in dit veld ook zeker een top-10 verwachten en dat zou zomaar ook een top-3 of top-5 kunnen worden.

Laatst gewijzigd
YungNikopolidis

Ik zie voor de openingstijdrit drie favorieten: Dennis, Dumoulin en van Emden. Ik heb er ook voor gekozen Dennis buiten de selectie te houden, hij heeft in de Scorito spellen nog nooit zijn bedrag waargemaakt doordat hij altijd op zijn plaat gaat. Bovendien heeft hij aangegeven dat dit zijn laatste ronde wordt waarin hij zich als klassementsrenner wil testen, dus achter het waarschijnlijk dat hij bij de eerste de beste tegenslag alles laat lopen en de ronde anoniem uitrijdt en Roche ondersteunt.
Twijfelde nog om hem een laatste kans te geven, totdat ik dacht dat ik dit ook bij Kristoff had gedaan in het klassiekerspel...

Starlynk

Als je zo groot mogelijke zekerheid wilt op top 5 dan moet je Dennis nemen ja, maar er zijn voldoende renners die vrij zeker top 20 rijden en een goede kans op top 5, die een stuk goedkoper zijn. Matthieuke noemt er al 2. En als je helemaal niemand specifiek voor de tijdrit wilt, maar wel Dumoulin of Froome hebt, kun je die ook kopman maken en die kunnen ook prima top 10 rijden in een tijdrit van 10km.

Zoals gezegd, Dennis is uiteraard de beste kopmankeuze, maar of dat 2m waard is, is een andere vraag :)

Matthijs603

Om nog even terug te komen op een eerdere reactie over Drücker/Roelandts als Dennis de trui pakt.. Stel dat die mannen beiden meedoen en wel mogen sprinten, voor wie verwachten jullie dan dat BMC gaat? Of zouden ze allebei hun kans mogen gaan en zelf hun route uitzoeken?

JimKro

Ik durf zelfs te stellen dat Dumoulin en Froome een grotere kans hebben op top 3 in de tweede tijdrit dan Dennis. Vanwege de kans om op dat moment nog mee te rijden en het voordeel in frisheid van klassementsmannen laat in de ronde.

Laatst gewijzigd
El Mel

Wat te denken van Campenearts? Gister op 5 sec. achter Dennis en maar 750k..
Zit toch sterk te neigen naar hem.

BarryE1

Iemand al aan van Emden gevraagd of ie dit parcours wel fijn vindt?

arviidd

Ik weet echt niet wat ik met de sprinters aan moet. Modolo, Van Poppel, Mareczko en Gibbons vind ik te duur.

Starlynk

Ja, het zegt wel wat als je Sam Bennett voor 2,5m wel als zekerheidje er in moet klikken. Blijft in de Giro toch altijd aanmodderen met de B-sprinters.. Ik denk dat ik voor de sprinters nog even de definitieve selecties afwacht, maar de namen die je noemt zijn inderdaad allemaal aan de prijzige kant, omdat het totaal onduidelijk is wie van die jongens wel of niet thuis gaan geven.

YungNikopolidis

Weet iemand of er in de openingstijdrit ook punten voor het puntenklassement te verdienen zijn? Of wordt na de etappe alleen het roze en het wit uitgereikt?

Ralph123

Still looking for that 500k sprinter. huilen

1 2 ... 29 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.