Scorito Giro 2018

1 2 ... 30 ... 187 188
Gesloten
romanoww

Man, waarom Reguigui niet meedoet is me een raadsel - de 500K sprinter bij uitstek. Deze held klopt iedereen in de Tour de Senegal.

JvdBrink

'@Ralph123 Roux kan aardig aankomen, snap niet dat ze hem bij scorito niet een sterretje hebben gegeven voor sprinten, wat denken jullie daar van @WC Eendt @elstupidoloco?

Matthijs603

Volgens mij is die er gewoon nog niet. Bonnet in een ver verleden, maar die sprint al jaren niet meer mee. Wellicht Simion als die wordt toegevoegd (maar dat zal wel niet voor 500.000 zijn als ze bij Scorito het persbericht van Bardiani hebben gelezen).

laupie

Ik ben ook benieuwd, roelandts of drucker voor bmc in de sprints?

Starlynk

'@romanoww: ik denk dat het komt omdat Sovac - Natura4Ever geen wildcard heeft gekregen :p

Laatst gewijzigd
Nylz

'@arviid

Ik heb ze allevier niet.

WCEendT

Ik mis Ponzi

elstupidoloco

'@jvdbrink

Ik was in de veronderstelling dat Roux wel een ster gehad heeft. Maar wat mij betreft slaat die stagiair van scorito helemaal door. Met weemoed denk ik terug aan die giro dat Drucker, ewan, tosh van der sande, van Asbroeck en nog paar man lekker voor 500k top10 reden en iedereen in mijn subpoule ze niet had omdat het geen sprinters waren volgens scorito.
Aan de andere kant gaat het nu nog meer om het maken van een inschatting hoe goed/consistent de sprinters zijn die je wel selecteert.

Rutgerca

Zou leuk zijn als Roelandts zelf mocht. Volgens mij zou hij prima kunnen eindigen hier.

Dekenner01

'@elstupido

Ik vraag me af wat er leuk is aan een vriendenpoule waarvan je bij voorbaat al weet dat je ‘m wint. Ik vind het juist leuker om wat spanning erin te hebben. Alles winnen wordt ook zo saai ;)

Starlynk

Ik neem aan dat als ze daadwerkelijk allebei starten, dat Roelandts mag sprinten.

Jasperdewaal11

Oke er moet nog een aanvaller af bij mij. Ik heb Brambilla & Visconti waar ik tussen wil kiezen. Brambilla "kopman" zal zich wel willen laten zien, Visconti moet zich wellicht te pletter rijden voor Pozzo.

JvdBrink

'@Elstupido Check pagina 20 ff van het forum waarin WC Eendt over Roux begon ;)

WCEendT

Benieuwd of Roux er nu weer op komt als sprinter (thinking).

Imbatido

In de enige ronde die Drücker en Roelandts dit jaar samen reden (Parijs-Nice) was Drücker de sprinter in de enige sprintrit.

Ik zit zelf vooral met die gasten van Androni in m'n maag. Ik wil eigenlijk wel Gavazzi, maar daar heb je ook nog Belletti, en ook een stel anderen die goed kunnen sprinten. En bij Scorito heb je toch vooral regelmaat nodig.

Threeohthree

'@ralph: pedersen kan ook aardig sprinten en heeft bovendien een degelijke tijdrit in huis.

Matt89

'@WCEendt voor wat betreft de proloog. Vanwaar je twijfels over Dumoulin? Die gaat in deze korte tijdrit (proloog) toch 'gewoon' top 5 rijden en dan ben ik nog voorzichtig. Ik durf hem zonder enige twijfel kopman te maken en zie hem Dennis ook nog wel verslaan.

Ralph123

'@three ja klopt, multifunctionele renner. De vraag is wel of hij mee gaat sprinten. Maar absoluut een goeie optie anders

Treenert

Ik kon het niet laten om proberen uit te zoeken wat een proloog is. 'Mijn' conclusie is dat iedereen eigenlijk wel een beetje gelijk heeft en dat het niets met lengte te maken heeft (sounds familiar ;) ) Een proloog is een etappe. Een epiloog ook.

Van oorsprong komt het woord uit de schrijverswereld, al van ver voor het wielrennen.
Citaat:
"De proloog bestaat uit een korte, inleidende tekst die aangeeft waarom het boek of toneelstuk is geschreven, of verhaalt wat er aan de handeling is voorafgegaan. Ook de eerste etappe van een meerdaagse wielerronde, zoals de Ronde van Frankrijk, wordt proloog genoemd. Het tegengestelde van 'proloog' is: epiloog.
Bij een verhaal en een toneelstuk wordt het vaak gebruikt om nadere uitleg te geven over de inhoud van het werk, of om te vertellen wat er nadien met de hoofdpersonen is gebeurd. Ook de laatste etappe van een wielerronde, zoals de Ronde van Frankrijk, wordt epiloog genoemd. Het antoniem van 'epiloog' is proloog."

@poeksel: in principe zouden ze in jouw linkje dan ook stage 22 epiloog moeten noemen.

Ook de website van de UCI geeft onder 'Rules and regulations' geen uitsluitsel. Verschillende sites hebben het over 8 km en andere over 5-10 km. Juridisch is er kortom geen bewijs waardoor ik geen van de partijen in zijn gelijk kan stellen..

En dat is mijn uitspraak en daar zult het mee moeten doen!

Laatst gewijzigd
JimKro

Goed werk! ;)

Imbatido

Volgens de Organiser’s Guide to Road Events:

PROLOGUE
Stage races may start with a prologue. A prologue is a very short time trial. It can
only be held on the first day of the event. A prologue counts as a day of the race, but
not as a stage. The following day’s stage is considered to be the first stage.
The prologue must observe certain conditions:
Less than 8 km for Elite and Under 23 Men and less than 4 km for Elite Women
and Juniors.

Poeksel

*Gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van Treenert* #teamImbatido

Crashtester

'@Treenert: Hoe kom je tot die conclusie?

In de UCI Cycling Regulations staat vermeld:
A prologue may be included in stage races on condition that:

1. it must not exceed 8 km; for an elite or juniors women's or juniors men's race, the prologue
must be less than 4 km;

Edit: Wat Imbatido ook zegt.

Treenert

Ik wist dat toen ik het poste dat er hier fanatisten (slecht Nederlands maar leuk woord) genoeg zijn die hun eigen huiswerk zouden gaan doen, MOOI!

Gooi er ff een linkje in Imbatido.

Shittylegs

'@Romanoww

Reguigui was inderdaad een pareltje geweest deze Giro! Helaas niet meer te bewonderen in de grotere rondes... :(

1 2 ... 30 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.