Scorito Giro 2018

1 2 ... 32 ... 187 188
Gesloten
Dekenner01

'@Poeksel,

Poels voor 3 miljoen verleidelijk? Ik vind het juist veel te prijzig in vergelijking met andere knechten van Froome. Poels toch vaak 2/3de week pas goed. Kan wel tijdrijden, maar of die voluit gaat is ten tweede.

Dumoulist

'@Poeksel, Naar mijn mening zijn de wat duurdere renners i.t.t. andere jaren veel beter geprijsd. En met Woods al in de selectie ga ik toch voor Chaves, met alleen veilige keuzes wordt top 100 lastig.

Malathion

'@nasbial

Anders ik wel!

Threeohthree

Voor het klassieker spel werd ook gezegd dat de winnaar waarschijnlijk niet sagan, gva, en gilbert zou hebben en viola hij heeft ze toch. Uit mijn ervaring blijkt (top 50scorito index) dat wanneer je gewoon een hoop dure renners/spelers op een hoop gooit je eigenlijk al snel tegen die 90% aan loopt. Dan is het nog een beetje mazzelen en hier en daar een efficient koopje op de kop tikken.

Treenert

Gaat Viviani op zijn plaat dan hebben we allemaal een probleem behalve de gelukszoekers die hem durven thuislaten. Volgens mij wordt daar het verschil gemaakt. Ik denk dat je bijv. een MAL prima thuis kunt laten als je Soler wel hebt. Oomen en/of Haig of zelfs een andere 500k verrassing erbij en je bent wellicht gered. Ik zit ook juist met de sprinters. Beletti is 1 mln maar dat zijn Ulissi, LLS en Wellens ook die ook altijd meedoen en toch veel meer andere potentiële punten hebben? Op papier heb ik nu 5 sprinters maar ik denk dat het genoeg is. Moet Viviani wel op zijn zadel blijven. Wel vind ik Bennett daarentegen een beetje duur, maar ja wat moet je dan? Boni en kornuiten zijn voor mij al helemaal geen opties.

ps. deze rechter is maar weer snel terug naar zijn team gereden, iemand zei; je moet doen waar je goed in bent ;)

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Dekenner01: Sky heeft vaak een reservekopman die ook hoog in het klassement mag staan. Poels is de meest voor de hand liggende kandidaat ervoor (al hebben ze meer renners die top 10 kunnen rijden). Daarnaast is er een goede kans op veel teampunten. Je kan twijfelen over de vorm/fitheid van Poels, maar hij zal niet opgesteld worden als hij niet 100% is.

Natuurlijk zijn er ook redenen te bedenken waarom hij niet 3M waard zal zijn, bijvoorbeeld als hij niet de reservekopman blijkt te zijn. Zou wel zuur voor Poels zijn...

JimKro

Mijn gevoel over Poels is dat hij zijn geld op voorhand waard is maar dat andere renners in dezelfde prijsklasse hun geld op voorhand méér waard zijn. Vooral omdat er andere renners zijn met een hoger plafond aan punten in mijn ogen en daarnaast niet per se onzekerder zijn dan Poels. Ik verwacht dat Poels fit zal zijn en in topvorm in de derde week, maar het is niet evident dat hij vanaf het begin mee kan doen voor een klassement. Ook zijn er in deze ronde minder potentiële teampunten dan in de Vuelta. Waar de nummer 1 van het algemeen klassement vaak in alle klassementen hoog staat.

Laatst gewijzigd
Ornor

Poels was afgelopen Vuelta één van de redenen dat ik daar een bekertje mocht ophalen.

nasibal

'@303

Ik kan me honderd procent vinden in je redenatie. In het klassiekerspel was het vooraf budgettechnisch echter prima mogelijk om Gilbert, GVA en Sagan in je team te fietsen. Achteraf bleek het zelfs nog meer mogelijk, omdat er een hele vloot aan goedkope goedpresterende rennners bleek te zijn, welke lang niet allemaal een enorme "Uran" (lees: pure gok) waren.

Dat de situatie nu anders ligt in de Giro kunnen we het allebei over eens zijn denk ik. Dumoulin, Froome en Mal zijn samen 14,5 miljoen. Voeg daar 2 schappelijke sprinters aan toe en je zit al op pak em beet 20 miljoen. Nog 2 schappelijje AK renners en je zit op 25 miljoen voor 7 renners. Waarschijnlijk zelfs meer. Laten we de lijn doortrekken en zeggen dat je voor een 9tal steady "dure" renners al op of over de 30 miljoen zit in dat geval. Voor de overige 11 plekken dus grofweg 1 miljoen per renner.

In het bovenstaande geval heb je 5 schappelijke AK mannen, 2 schappelijke sprinters en 2 schappelijke mannen in een willekeurige categorie. Hoe dan ook, hier zullen dan Volgens jouw theorie toch eigenlijk nog wel minimaal 2 man bij met een prijskaartje van 2 miljoen of meer. Liefst 3. Je hebt dan 12 steady dure renners, laten we zeggen 6 om 6. Resterend budget: 5 miljoen voor 8 renners.

Het kan, maar dan moet je toch minstens 5 van die 8 resterende renners zeer goed kiezen terwijl je daar nog geen 750k per renner voor hebt.

Disclaimer: bovenstaand is vluchtig en uit de losse pols. Toch denk ik dat het ongeveer in die richting gaat uitkomen met Dumoulin, Froome en MAL

WCEendT

Uran was geen gok...

Starlynk

'@Nasibal: Heb gewoon eens wat geklikt om te kijken in hoeverre ik het met je verhaal eens ben..

Klassement: Froome, Dumoulin, MAL, Pozzovivo, Woods, Bennett, Mas, Formolo
Tijdrit: Dennis
Sprint: Viviani, Bennett + 5 1m sprinters

Dan heb je 8 man voor het klassement, de top tijdrijder en 7 sprinters en nog 4 miljoen over voor de laatste 4 plekken (of je neemt daar 500k/750k renners en je upgrade je klassementsploeg nog wat). Of je neemt Dennis of Bennett niet (of allebei niet) en dan heb je zelfs nog meer om je klassementsploeg up te graden. Lijkt me dat je iig een prima ploegje in elkaar kunt draaien met zowel Froome, Dumoulin als MAL. Als je ook nog Pinot en Aru er bij wilt hebben dan wordt het wel een lastiger verhaal.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ook na alle pros en cons die al voorbij zijn gekomen voor Chaves-Yates, kan ik die keuze nog steeds niet maken. Ruimte voor allebei heb ik helaas niet. Ben dan zelfs eerder geneigd ze beiden te skippen, omdat ik mijn geluk kennende dan dus precies de verkeerde van de 2 gok....Daarbij heb ik nu Froome - Dumou - Mal en Pinot en ben met de rest ook best tevreden dus je kan ze wel allemaal nemen. Echter ook Aru erbij wordt wel tricky ja :)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Denk dat de optie 35 mil GC en 7 mil rest (ff ruwe schatting) wel mogelijk is, maar zie er echt niet het winnende team in.

Wel ben ik het ermee eens dat het kiezen van de correcte 1 mil sprinters een enorme impact kan gaan hebben.

@cerebral
Geluk dwing je af. (Zie Uran)

Laatst gewijzigd
kevin1996steeghs

Wat vinden jullie dan van pinot? Ik zie de hele tijd F, D, MAL, maar de man in vorm (ronde van de alpen) is toch duidelijk pinot naar mijn zeggen.

De directe vraag eraan is: welke van de top 5 (F, D, MAL, P, A) pakke jullie en hoeveel?

Ab Normaal

'@Cerebral
Laat ik het dan anders stellen.
Yates is op schaal van 1 op 10 minimaal een 4 en maximaal een 7.
Chaves is minimaal een 1 en maximaal een 9.

Ik denk dat je moet kiezen in wat er meer bij jouw karakter en manier van spellen spelen past.

Cerebral36

Ik heb nu met Dennis wat ik hiervoor met Tjay had. Die gozer stelt me elke keer weer teleur. En ik vind 2 miljoen gewoon best veel voor wat ik hem zie halen. Ja de tijdritten zijn vrij safe, maar zie hem verder weinig doen. Ik denk dat een Bennett en een Woods dan qua punten toch meer potentie hebben. Op dit moment staat Dennis er dan ook naast. Enige reden waarom ik twijfel is omdat het start met een tijdrit en dat toch weer wat extra bonus oplevert als Dennis hem wint.
@Kevin Pinot was mijn eerste keus. Ben gewoon groot fan van de man.
@Ab Haha en dat maakt het zo moeilijk. Mijn stijl wisselt nog wel eens :) De top van Chaves ligt gewoon hoger, maar haalt hij deze top. Dat is DE vraag...

Laatst gewijzigd
JansK

Dat balletje wou ik dus ook al opgooien. P is behoorlijk in vorm, en hoeft met de weinige tijdrit kilometer weinig te verliezen. F en D waren voor mij al een no-brainer, MAL heeft me dikke punten opgeleverd met de Vuelta, die 4 sowieso voor het AK gaan het worden

vasnd

Pinot en MAL halen verwacht ik wat meer piek punten met een etappezege waar het zomaar kan zijn dat Froome het AK wint zonder etappe overwinning. Trek je datzelfde door naar een 'steady' subtopper (in het extreme: Meintjes) kunnen de dure hit-or-miss mannen relatief toch erg veel punten binnenslepen. Moet je ze alleen wel kopman durven maken :).

Ab Normaal

'@allen
Jullie hechten veel te veel waarde aan vorm.
Er zijn zo ongelofelijk veel grand tours waar nepaalde renners vlak van te voren vierkant leken te rijden en tijdens de ronde de stenen uit de straten reden en renners die in grootste vorm staken voorafgaand die halverwege uitgeraasd waren.

Het is maar net wat ze willen laten zien.

Cerebral36

Ook voor mij zijn Froome Dumou Pinot en MAL de mensen die zeker in mijn team blijven. Zit nog met 2/3 twijfels over de rest. Verder redelijk tevreden.

Poeksel

'@Cerebral36: Heads is Chaves, Tails is Yates. Laat je weten wat het is geworden?

https://justflipacoin.com/

Ik was trouwens best tevreden over Tejay in de Vuelta...

Laatst gewijzigd
kevin1996steeghs

'@vasnd

Maar froome lopez pinot mooi koppel alleen pak je dan dumoulin niet voor 2 subtoppers als woods bennet en mss formolo (ook in vorm)??

Cerebral36

Haha Poeksel. Het werd Tails en laat ik nou net Chaves hebben nu hahaha zo typisch :)

Poeksel

Kevin, wat is er met je gebruikersnaam gebeurd?

vasnd

'@kevin ik kan voor alles tot 2,5m een mooi positief verhaal typen. Dat is nou de puzzel helaas, wat weeg je tegen wat af en wat geeft uiteindelijk de doorslag in mijn keuze. Ben er nog helemaal niet uit.

Edit: Formolo komt mijn team niet in.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 32 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.