Scorito Giro 2018

1 2 ... 35 ... 187 188
Gesloten
Jori

Ik dacht echt dat mijn sprintersdilemma overboord kon door de komst van de nieuwe update aan renners, maar nu is het alweer naarstig zoeken naar wat extra centen om maar een beetje wat fatsoenlijks op te mogen stellen, denk dat ik ook maar wat extra sponsors moet zoeken.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Jori Ja Enger was voor mij de sluitpost maar nu weet ik het ook niet. Heb nu alsnog 6 sprinters waarvan 4 van 1 mil. Denk dat ik het hier maar bij laat zo. Alleen Bennett - Van Poppel is nog de vraag, maar heb gevoel dat Bennett er wel zal staan.

Laatst gewijzigd
nathancouw

'@Jori, Gavazzi is op het vlakke absoluut niet sneller dan Belletti.

Jori

Dat scheelt, ik bedoelde dus ook niet Gavazzi :p

EDIT: @Nathan pb

Laatst gewijzigd
klumper

Bij mij ruimte voor: Froome, Dumoulin, Lopez, Pinot, Yates, Pozzo, Bennet en Formolo als Ak mannen.

Viviani + 6 mln voor 5 sprinters.

Aangevuld met klimmers en aanvallers.

Misschien erg veel budget besteed, aan de echte toppers.

Ben er voorlopig tevreden mee.

nathancouw

Dan mag jij mij heel rap vertellen wie de rappe man bij Androni is waar jij op doelt want ik ben nu erg benieuwd.

Mathieuke112

Toch héél merkwaardig dat ik een sprinter in mijn team heb voor 750K die in dit forum nog niet genoemd is... kan bijna niet anders dat die nog genoemd gaat worden de komende dagen

Cerebral36

'@Mathieu Als het echt een van de 750 sprinters is die ook echt een sterretje hebben dan zou ik niet weten wie. Ballerini is zeker een talent en Van de Sande heeft wat leuke resultaten gehad in het verleden, maar die zie ik niet echt potten breken. En Kuznetsov en Gavazzi zie ik al helemaal weinig doen. Maar waarschijnlijk doel je op iemand anders.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Mathieuke112
Wat Cerebral zegt + alle 750K sprinters hebben een sprint-kopman.

nasibal

'@Starlynk

Heb gewoon eens wat geklikt om te kijken in hoeverre ik het met je verhaal eens ben..

Klassement: Froome, Dumoulin, MAL, Pozzovivo, Woods, Bennett, Mas, Formolo
Tijdrit: Dennis
Sprint: Viviani, Bennett + 5 1m sprinters

Interessant. Uit jouw verhaal haal ik met name de conclusie dat we het juist met elkaar eens zijn: Wanneer je voor F + D + MAL gaat ben je gedwongen om de categorie Aru, Pinot, Chaves, Yates over te slaan en gelijk door te grijpen naar de 'goedkopere' subtop en zelfs lager. Voor sprinten betekent het dat je naast je ene topper maar 1 sprinter uit de prijscategorie daar vlak onder kan pakken en daarna gelijk naar 1 miljoeners moet grijpen.

Los van wat goede of slechte keuzes zijn houdt dit dus in dat je slechts 4 Dure mannen hebt alvorens je gelijk een volledige prijscategorie overslaat (m.u.v. S Bennet in jouw voorbeeld). Dat strookt niet met de theorie waar ik op reageerde. Namelijk zoveel mogelijk dure renners inpassen en dan de gaatjes opvullen, zoals geopperd werd:

Uit mijn ervaring blijkt (top 50scorito index) dat wanneer je gewoon een hoop dure renners/spelers op een hoop gooit je eigenlijk al snel tegen die 90% aan loopt. Dan is het nog een beetje mazzelen en hier en daar een efficient koopje op de kop tikken.

Het weglaten van F, D, of MAL geeft je de mogelijkheid om meer dan 3 renners mee te nemen uit de bovenste 2 categoriën. Ik denk dus dat je een algeheel béter team kan neerzetten door minstens 1 van de 3 thuis te laten. Uiteraard gebaseerd op gemiddelde verwachtingen die we met z'n allen vooraf van renners hebben. DIe moeten in praktijk nog waar gaan blijken.

Laatst gewijzigd
Jori

Gelukkig kunnen teams ook maar maximaal 1 sprinter hebben, stel je voor dat ze à la roompot enzo door elkaar gaan sprinten ;)

Cerebral36

Enige die ik me voor kan stellen is wellicht Battaglin. Die heeft nog wel eens redelijk mee gesprint. Maar ik classificeer hem niet als sprinter.

Ornor

Het is zo'n rommeltje met die sprinters, dat ik eerder geneigd ben op zeker te gaan en meer klasbakken voor het klassement te pakken en dan maar te accepteren dat de sprintetappes gevuld moeten worden met truipunten en teampunten.

Iedereen lijkt hier te denken dat Dennis hier de proloog wel pakt maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in. Lastig, want omdat ik weinig sprinters meeneem moet ik wel voorspellen wie ik kan meenemen voor truipunten..

master-pieter

Lastig deze Giro.
Ook ik heb Dumoulin en Froome aangezien je het niet kan wagen ze niet te nemen.
Verder valt mij op dat de koopjes bij Astana en Movistar zitten.
Sprinters zijn ongelooflijk vervelend. Ik had zowel Poppel als Benneth maar ik heb dit nu veranderd. Benneth en Venturini eruit voor Sbaragli en Drucker.. maar daar ben ik nog niet over uit.

Buiten Froome Dumoulin Pozzo en Pinot zie ik geen jongens waarvan ik 100 procent van overtuigt ben dat ze in de top 10 gaan rijden.

Cerebral36

'@Nasi "Uit jouw verhaal haal ik met name de conclusie dat we het juist met elkaar eens zijn: Wanneer je voor F + D + MAL gaat ben je gedwongen om de categorie Aru, Pinot, Chaves, Yates over te slaan en gelijk door te grijpen naar de ‘goedkopere’ subtop en zelfs lager"

Toch heb ik Froome Dumoulin MAL, Chaves en Yates en verder ben ik niet ontevreden. Pinot of Aru toevoegen aan de top 3 maakt het wel moeilijk. Daarbij, kies jij maar wie van die 3 je thuis laat dan :)

Laatst gewijzigd
nathancouw

Ik moet toegeven, net even een team zonder Froome en Dumoulin gemaakt. Dat ziet er wel echt leuk uit!

nasibal

'@Cerebral

Toch heb ik Froome Dumoulin MAL, Chaves en Yates en verder ben ik niet ontevreden.

Dat kan zeker. Tevreden zijn is iets persoonlijks.

Daarbij, kies jij maar wie van die 3 je thuis laat dan

Daar heb ik wel wat theorieën over, maar ik vind het nog wat teveel van het goede om die uitgebreid te gaan delen nu al ;)

Laatst gewijzigd
nathancouw

Voor de fans helaas, Postlberger rijdt geen giro dit jaar.

WCEendT

Nog steeds benieuwd wat men denkt van etappe 4, 5 en 11 :P, zie vorige pagina.

@Nathancouw
Heb ik zelf ook, vooral meer vertrouwen in teams zonder Dumoulin en Froome. MAAR als ze niet vallen, zijn ze gewoon nodig, helaas...

Laatst gewijzigd
nathancouw

4,5,11? 3x Woods die hem wint.

@Nasibal
Vraag 1: Wanneer ga je die wel delen? :p
Vraag 2: Hoe maak je gebruik van die mooie quote-box?

WCEendT

'@Nathancouw
Google: BB-codes.

Zoeken bij 'quote'

Laatst gewijzigd
timothyvana

Het weglaten van F en/of D kan wellicht, maar dan mag geen van die 2 de tijdrit winnen of het roze al na de eerste bergetappe bezitten. Als dat gebeurd ben je gewoon gezien wat betreft truipunten naar mijn mening.

Poeksel

Eens met nasibal. Van de Vuelta kan ik me herinneren dat ik iedereen kon nemen die ik wilde nemen (en dat bleken ook allemaal puntenpakkers te zijn). Nu moeten er echt keuzes gemaakt worden. Toch vermoed ik dat de keuzes nu minder belangrijk zijn dan de keuzes tijdens de koers zelf. Was vorig jaar ook zo in mijn ervaring...

@nathancouw: Shit! Pöstlberger was mijn beoogde kluns in Sportpools.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik heb nu 8 renners van minimaal 2,5 mil waaronder de beide 5 miljoeners en ben niet per se ontevreden.

Jori

'@WCEendT: Etappe 5 gaat voor vluchters, die pukkel op het einde met het scherpste percentage van 13% nodigt volgens mij niet echt sprinters uit, terwijl het afgevlakte gedeelte daarna te lang is voor AK mannen om daar verschil te maken. Etappe 4 heeft wel een interessante pukkel op het einde en mooi golvende parcour, maar daar rammel je normaal gesproken niet Froome of Dumoulin eraf. Sky en Sunweb zullen een groep vluchters prima vinden, gok ik, maar zie met name Astana en EF Education First daar nog wel rijden voor een etappe overwinning. Echter is dit nog voor mij vooraf speculatie en ga ik op dag 3 besluiten na de interviews etc. besluiten wat voor etappe het gaat worden, meestal laten de renners dat ook wel horen.

1 2 ... 35 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.