Eens! Ik ben wanhopig op zoek naar goedkope alternatieven voor de dure sprinters. Een leuke puzzel maar zo veel risico's. Bevin is in meerdere opzichten een leuke optie maar met én Drucker én Roelandts natuurlijk bijna uitgesloten dat hij ook echt mee gaat sprinten. De punten voor hem zouden dan echt van de tijdrit en (speculeren) roze trui van Dennis in de eerste dagen moeten komen. Nu Enger niet mee gaat doen weer een 'goedkope' sprinter minder waar ik enigszins zeker van was. Naast Viviani en de tandem Bennett/Selig nog opzoek naar minstens 3 'sprinters' voor 2,5 miljoen.
Viviani is voor mij toch wel een zekerheidje. Eigenlijk de meest zekere kopman in meerdere ritten. Als hij kan doen wat hij eigenlijk moet doen zie ik hem die 400 punten wel halen (zeker gezien het feit dat als kopman alle punten verdubbelen). Voor hetzelfde geld zou ik ook een Pinot of Aru kunnen halen, maar dat is dan wat kopmanschap betreft een wat onzekere factor.
'@poeksel. Dat is precies de reden waardoor ik viviani eerder offer dan de duurdere 4 a 5 klassementsrenners. De twee vervangers voor de sprint die je bijvoorbeeld voor viviani haalt kunnen ook allebei top 5 sprinten. Je maakt daarvan 1 kopman en behaalt net zoveel punten als viviani die bijvoorbeeld 1e wordt als kopman.
Het blijft een gok. Maar ik verwacht dat als je deze giro echt hoog wilt eindigen je de winst moet behalen met de klassementsmannen en je verlies moet beperken in de sprint. De kans dat 4 van de 5 dure klassementsmannen allemaal falen is niet heel groot. Ik besteed de 4 miljoen van viviani liever in een breder sprintteam. Al is viviani ook voor mij de enige die dit seizoen echt heeft laten zien een zekerheid te zijn. De rest kan naar mijn mening alle kanten op. Ik hoop dus dat ik geluk heb met sprinters die structureel een aantal keer top 5 sprinten.
Zo dagje geen tijd, ineens 200 berichten gemist.😬
Maar ik heb nu dus gewoon Froome, dumoulin, pinot, Lopez en Aru alle 5 er in staan. Ook Viviani en bennet en nog een aantal 1 miljoen sprinters.
Zelfs nog plek voor Pozzo en Woods.
Behoorlijk tevreden al zeg ik zelf. Enige gemis is een 3miljoen klimmer.
'@Timothy. Dat is een goede vraag. Ik heb eerlijk gezegd niet een naam die ik meteen als eerste zou kunnen noemen. Modolo, bennet, van poppel en bonafazio kunnen allemaal prima top 5 sprinten. Alleen laten ze dat niet structureel zien. Vandaar dat ik besef dat je wel een beetje geluk moet hebben met je keuzes als je viviani weglaat.
'@WCEendT : (probeer ook eens in plat Amsterdams 😁) Ik was die val van Poels serieus nu alweer vergeten. De trieste reacties onder dat bericht fristen mijn geheugen weer op.
Maar zit je er nu eigenlijk op te hinten dat ik hem maar niet neem vanwege die val, terwijl ik hem juist wel moet nemen omdat ie geheid een sloot punten op gaat leveren? 🤔 Maar Poels eruit maakt wel lekker wat budget vrij om mijn sprintersploeg wat te upgraden. Tja, what to what to do...
Neem Henao ipv Poels, heb je zo geld over!
Ballerini kan overigens meer dan alleen sprinten, 3de in rit Bartali (waar Mollema won). 3de in GP Industria. Niet slecht!
Overigens, als Torres na zijn blessures dit jaar fit aan de start kan verschijnen verwacht ik wel wat vluchten met hem! (idem met de man met de prachtige naam bij Androni maar die is wel al fit!)
'@nathan: Al geprobeerd je pb te lezen? :p
Moet zeggen dat ik nog even geduldig wat selecties af wacht, maar dat ik nu in principe er al wel uit ben qua verdeling en vooral welke namen ik niet neem, al zou een last minute sprintertje altijd grote veranderingen kunnen veroorzaken. Als alle selecties rond zijn, zal ik nog paar berekeningen erop losgooien om te kijken of mijn voorgevoel klopte of dat er nog kleine dingen moeten veranderen
'@Valvuillerdemoz
Wat jij denkt dat ik bij jou probeer, ondanks dat ik Poels niet eens op mijn longlist heb, dat probeert @Poeksel nu bij ons beide te doen :P.
Nu we het toch over een 3 mil renner hebben. Wat hebben ze die Soler toch precies/perfect geprijsd, 2 mil had ik hem ALTIJD genomen, drie mil gaat het wss mijn 21e keuze zijn, zelfde voor Mas als die 1.5 mil was dan...
Wat irritant dat ze echt rekening lijken te houden met het jongerenklassement, aan de andere kant wel goed van scorito :P.
Pfff wat kan je een leuke dingen doen als je Dumoulin vervangt voor Dennis. Beperk je het verlies (of pak je zelfs winst) in de tijdritten en kan van Kangert en Mas nu Chaves en Soler maken. Waarschijnlijk heb ik dit op 4 mei niet gedurfd en heb ik me in allerlei bochten gewrongen om het toch weer anders te doen..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.