Ik heb eens dumoulin en froome eens uit mijn team gehaald. Dan kun je toch een heel leuk team maken. Ik denk dat Pinot en Lopez (allebei goede vorm) die twee (dumoulin, froome, allebei matige vorm) onder aan de berg laten staan al is etappe 6 wel perfect voor froome. Dumoulin zal direct uitstappen bij de eerste de beste tegenslag in vooruitzicht met de tour. Dus is geen zekerheid en dat heb je toch nodig bij scorito. Je wint immers door niet te verliezen. #zekerheid
Welke ronde gaat Aru rijden dit jaar dan? Als hij geen tour doet, dan durf ik hem wel op te nemen in mijn team. Kan Pinot wellicht thuis blijven.
Welke renners zullen er voor het bergklassement gaan? Andere jaren kon je vooraf al wel wat renners aanwijzen wie dat wellicht als doel wilde hebben. Op dit moment heb ik nog erg veel moeite om er 1 te vinden. Wellicht Nieve, Henao, Pantani, Geniez?
'@ Hupske: Aru rijdt na Giro nog de Vuelta, dus hoeft zich niet te sparen lijkt me.
Voor wat betreft de bergtrui zie ik Henao niet als een optie, die gaat gewoon in het Sky treintje meerijden. Inderdaad Gesink, maar ik verwacht Wellens ook wel in een aanvallende rol en daardoor kans maken op de bergtrui.
'@kevin
Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in Guardini en zie hem snel uitvallen - pakt wellicht wel weer veel punten in de etappes die hij rijdt. Als ik de uitslagen bekijk van Simion en Barbin lijken mij dat betere investeringen en verwacht ze ook later in de Giro nog.
Edit: heb ze alle 3 al eens in mijn team gehad, maar nu staat er geen 1 meer in. Blijft toch lastig. We gaan het zien wie er op 4 mei uiteindelijk toch instaan.
Ik investeer de 5 mil van Froome toch liever om alle andere klassements toppers te hebben. Bovendien vind ik Dumoulin een betere tijdrijder en gedijt hij beter bij een constant tempo zoals Sky die vaak oplegt. Dus Tommetje moet gewoon zijn karretje aanhangen bij Froome en dan geloof ik het wel.
Daarnaast neem ik wel een ploegmaat van Froome voor het geval hij toch succesvol is zo hou ik schade beperkt.
Edit: Oeps, veel te lang verhaal. Even ingekort:
Mm, Gesink kan ook interessant zijn idd. Als hij als aanvaller rijd zoals voorgaande rondes, dan is dan kans ook wel groot dat het hem nog gaat lukken ook. Als hij goed is kan hij loeihard die berg op :)
Ik vind Polanc ook nog wel een interessante optie. Tenzij hij volledig moet gaan knechten voor Aru.
Wellens zie ik niet voor de bergtrui gaan. Wat eerder al voorbij is gekomen dat hij meer geeft om de winst van etappes.
Op dit moment heb ik voor AK. D, F, Aru, Chaves, Yates, Pozzo. Geen Pinot en geen Lopez. Voor mijn gevoel is Lopez alleen wel echt een must have. Zeker gezien zijn explosiviteit en het jongere klassement. Dus gaat chaves er nog uit(te wisselvallig) voor Lopez.
Verder aangevuld met Bennett, geen goed klassement dan is dat zeker een renner die wel gaat aanvallen.
Woods zeker voor de punch en heeft op het eind mijn klassiekerspel ook nog goed gered.
Valt mij ook nog op dat er weinig word gesproken over Bilbao. Als je kijkt naar zijn laatste week in de Vuelta is hij zijn geld al bijna waard. Ook nog redelijk voorseizoen gereden.
Dan zijn er nog 2 belgische sprinters. Van Asbroeck voor 1 miljoen, waar komt die prijs vandaag? Dit seizoen nog weinig laten zien. Puur deze waarde gekregen door Vuelta vorig jaar?
Debusschere leuk en aardig, maar nooit bijzondere resultaten.'
Er zijn zelfs 4 belgische sprinters van 1 miljoen. Jemig. Komt dat door het vlaggetje?
We mogen weer :D Het forum lijkt al aardig op stoom te zijn gekomen, mooi om te zien. Na de 9e plaats in de Vuelta zit ik in een positieve flow, hopelijk zit het ook deze ronde weer mee.
Mijn eerste observatie is dat het erop lijkt dat we zoals wel vaker in de giro, behoorlijk chaotische sprints gaan krijgen. Sterke treinen lijken te ontbreken, en er zijn veel teams die lijken te speculeren op meerdere semi-rappe mannen. Ik zie Viviani en Bennett wel echt boven de rest uitsteken qua topsnelheid.
Verder hebben Astana, Mitchelton Scott en Sky op papier erg sterke ploegen en Movistar een leuke ploeg met een aantal jongens die het op lager niveau leuk hebben gedaan als kopman dus die wellicht uitstekende knechten zullen blijken (Valls, Roson, Sepulveda). Sunweb is toch wel erg zwak, buiten Oomen verwacht ik weinig steun. Slecht voor Dumoulin, maar hij kan natuurlijk wel zo'n beetje alles dus twijfel vooralsnog of ik m'n eerste ingeving ga volgen om 'm niet mee te nemen. Ook sowieso wel leuk om extra hard voor 'm te kunnen juichen als het goed gaat natuurlijk.
Ten slotte valt op, dat er een aantal vrij sterke vrijbuiters zijn die niet per se heel duur lijken (Gesink, LL, Wellens, Ulissi, Polanc). Nog even los van parcours en verhoudingen binnen ploegen (Ulissi/Polanc nemen Aru mee). Nu is het natuurlijk altijd de vraag, wie van die mannen het waard gaat zijn. Het zijn er altijd, maar 1 of 2 van de legio kanshebbers die ik van tevoren inschat, maar die kunnen wel echt het verschil maken.
Met dit allemaal in het achterhoofd denk ik dat ik wel een eind ga komen met m'n opstelling. Gezien de grote onzekerheid die er bestaat met name aan de sprintkant op het gebied van deelnemers, zal het alsnog wel best wat tijd gaan kosten. Elk nieuw artikel kan er weer voor zorgen dat de boel omgegooid moet worden.. heerlijk :D.
2 Belgische sprinters maar? @hupske
Ik krijg Dumoulin niet in mijn team op een manier dat ik meer punten verwacht te halen met hem, en dat terwijl ik Aru ook niet heb. Zijn teveel iets goedkopere klassementsrenners die ik graag heb, en kan niet genoeg snijden om van Dennis 'gewoon' Dumoulin te maken.
Een renner waar ik heel erg over twijfel is betancur ( weet het vaak genoemd). De Vuelta vorig jaar was hij tot zijn val heel goed. En dit jaar rijd hij constanter dan andere jaren. Ik heb hem nu twee keer geselecteerd in het verleden met het idee " wat als hij nu wel goed is". Dat leverde eigenlijk nooit punten op. Voor 1 miljoen is de gok toch verleidelijk. Al heeft Movistar meer van dit soort renners die verleidelijk zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.