Scorito Giro 2018

1 2 ... 43 ... 187 188
Gesloten
kevin1996steeghs

'@WC @Treenert Ik geef ook niet aan dat hij gaat falen, maar zoals ik al een keer eerder zei bij scorito moet je toch zekerheid in bouwen. Froome vind ik dan toch net iets beter dan Dumoulin op voor hand. En een Bennett Formolo Woods ipv Dumoulin is ook interessant.

nasibal

Moet wel zeggen dat er bij Dumoulin een soort van tegenstrijdige vibe hangt tussen zeggen en doen als het aankomt op de Giro. Echt uitleggen kan ik het niet, maar kennelijk halen vele anderen hetzelfde uit de lucht.

Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre Dumoulin uberhaupt in staat gaat zijn zn kunsstukje te herhalen. En dan doel ik nog niet eens direct op winnen. In dat geval zou het me absoluut niets verbazen als de stekker er voortijdig uitgetrokken wordt. Ook dat kan ik niet goed uitleggen, maar wederom lijk ik niet de enige met die inschatting.

Het voelt meer alsof Tom en Sunweb zich als titelverdediger "verplicht" voelen om aan de start te staan, en dan ga je natuurlijk ook niet roepen dat je voor spek en bonen eventjes komt meerijden. Nee, de echte full pull overtuiging mis ik gewoon. Maar wie weet is dat juist omdat Tom heel goed de druk en aandacht bij zichzelf weg kan houden.

WCEendT

Nadeel aan Dumoulin niet nemen is dat ik me verplicht voel om Dennis wel te nemen. Zeker voor eerste tijdrit (geen proloog ;) ).

Poeksel

Op basis van het team concludeer ik eigenlijk dat Dumoulin er wel voor gaat. Kelderman is niet beschikbaar, maar ze hebben wel sprinters die het hier goed hadden kunnen doen. Die gaan niet mee: blijkbaar gaan alle ballen op Dumoulin.

Threeohthree

Mijn grootste probleem met dumoulin is dat hij letterlijk nog niks heeft laten zien dit jaar ook niet in de tt.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Dumoulin en Chaves lijken me de 2 grootste renners dat je het kan beklagen als je ze niet neemt. Alle 2 niet echt in grote doen en potentiële podiumkandidaten. Denk echt niet dat er kopmannen zijn die starten aan de eerste grote ronde met het idee van ik kom hier maar efkes meerijden. In de Vuelta is dit meer het geval mede door het aantal wedstrijden dat ze al gereden hebben.

Laatst gewijzigd
Crashtester

Ik vond hem opvallend goed eigenlijk afgelopen zondag, had ik niet verwacht.

WCEendT

'@3o3
Hij had altijd pech... Ff bij wf zoeken op Dumoulin. Daarnaast LBL.

@wesley
55% mee eens.
Chaves is zo goed als nooit goed op voorbereiding van GT. Ook werkt hij al 7 maanden naar de giro toe.

Dumoulin had pech en was bijzonder goed in LBL beter dan vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Matt89

Vanaf moment 1 was ik zeker dat Froome en Dumoulin meegaan. Nu neig ik naar het thuislaten van één van de twee. Ik had een ingeving dat ik zowel MAL, Pinot, Aru, Yates als Chaves mee wil nemen dus dan moet ik wel één van de twee topfavorieten thuislaten. Maar is dat verstandig? Ik vul het tijdritgat dan op met Dennis, dus hou ik 3 miljoen over. Daar staat dan wel tegenover dat ik zo'n beetje alles tussen de 1.5 en 2.5m thuis moet laten, maar vind ik dat erg? Ik weet het niet, vaak zijn het de net niet renners in grote rondes (een verrassing daar gelaten).

Pff ik hoop dat ik tot en met het weekend van Scorito en het forum kan wegblijven. Daarna zien we wel weer;p

Ook eerst maar wachten op alle definitieve selecties zodat het sprintersteam verder ingevuld kan worden.

Threeohthree

'@eend: eens wat betreft lbl, echter spreekt de “pech” dan weer niet echt in zijn voordeel. Kan gebeuren natuurlijk maar kan in je hoofd gaan zitten en bovendien stapeld zich dat vaak op. Ik heb hem wel maar ben er niet zielsgelukkig mee iig.

Dupoepin

Hoezo is Froome geen groter risico dan Dumoulin? Froome wil ook de tour gaan rijden toch? Plus de kans dat Froome in week 3 geschorst wordt of van zijn fiets wordt geschopt door een toeschouwer is ook aanwezig. En dan is het ook nog zo dat Froome beter rijdt wanneer het warm is, dat is bij de Giro zeker niet het geval op de eerste 3 etappes na dan.
Het parcour van de Giro ligt Dumoulin beter dan het parcour van de Tour naar mijn mening.

WCEendT

'@3oh3
Denk juist dat het niet in zijn hoofd blijkend uit het feit dat hij kosten wat kost bij dezelfde voorbereiding als vorig jaar wilde blijven, dit overtuigd mij er ook wel van dat hij de Giro echt wel serieus neemt.

Verwachr niet dat hij wint, maar wel favoriet voor tweede TT en podium na etappe 21 lijkt me wel mogelijk.

snellerfietsen

Hahaha zie treenert er even iedereen van overtuigen Tom niet te nemen omdat het al zo goed als zeker is dat hij zich richt op de tour. Is het zand in ogen strooien begonnen? ;)

Ik heb gehoord dat morkov de sprintkopman bij quickstep is

kevin1996steeghs

Ik ga dennis sws ook niet nemen. Heeft buiten tijdritten nog niets laten zien en dan pak ik liever Pedersen en Campenarts die samen net zo veel punten gaan verzamelen

WCEendT

Eigenlijk hebben beide topmannen wel een reden of scenario waardoor je ze niet wil. Maar durf je het aan, bij 95% gaat dat 'nee' zijn.

Starlynk

Ik laat eerder Froome thuis dan Tom hoor :)

Treenert

Ik denk; laat ik nog eens kijken wat Simon Yates kan in een korte tijdrit. Ik klik per ongeluk op Sean Yates en raak dan direct weer ff geïnteresseerd, hoe was het ook alweer. In de Tour van 1995 reden de heren ruim 125 tijdritkilometers.

Edit: ja ik weet het, zat ook een TTT bij.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Ontwikkeling op het forum:

Gisteren: Froome en Dumoulin moeten allebei mee, je kan niet zonder.
Vandaag: is beter om eentje thuis te laten.
Morgen: laten we ze allebei thuislaten???
Haha zalig toch!

Threeohthree

'@eend: dat is het probleem inderdaad. Hij is zon ontzettend koele kikker met een enorme bult aan zelfvertrouwen dat het lastig af te lezen is. Naja laat hem wss gewoon staan maar toch zit me niet helemaal lekker, maar goed zo zijn er wel meer.

Cerebral36

'@WCEendt Ik geloof er persoonlijk niets van dat Dumou de Giro zou rijden voor meters. Enige gevaar (net als bij Froome) is dat het tegenvalt en ja dan gaan ze zich wel sparen. Maar op dit moment vind ik het risico nog te groot 1 van de 2 (laat staan allebei) eruit te halen. Uiteindelijk levert me dat dan Pinot en 1 miljoen winst op voor de rest. En dat is voor mij een 50-50 gok qua totale punten.

arviidd

Ik heb 6 zekerheden in mijn team en dan zijn Tom, Pinot, Yates, Viviani, Bennet en Bennet. Heb ook 1. 500.00k topper en 750.000k die ik niet meer uit mijn team wil hebben.

Imbatido

Mijn voornaamste probleem: Als je gaat snijden in de klassementsmannen ben je weer bijna gedwongen om renners als Modolo/Bennett/Van Poppel of andere halve sprinters te nemen, of inderdaad Dennis als tijdrijder. Maar daar word ik allemaal ook niet vrolijk van.

Niballie

Voor Froome is dit misschien wel zijn enige grote ronde dit jaar, die kan zich maar beter volop focussen...

wesley1983

'@arvidd: lijkt me heel weinig als je nu nog maar 6 zekerheden hebt. Ik heb er nu 17 waar ik nog hoop te switchen met de andere 3.

Baiskeli

Ik denk de hele tijd dat ik zekerheden heb en dan wissel ik ze er toch weer uit, 17 vind ik wel heel veel zeg, dan ben je er al bijna uit!

1 2 ... 43 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.