Moet wel zeggen dat er bij Dumoulin een soort van tegenstrijdige vibe hangt tussen zeggen en doen als het aankomt op de Giro. Echt uitleggen kan ik het niet, maar kennelijk halen vele anderen hetzelfde uit de lucht.
Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre Dumoulin uberhaupt in staat gaat zijn zn kunsstukje te herhalen. En dan doel ik nog niet eens direct op winnen. In dat geval zou het me absoluut niets verbazen als de stekker er voortijdig uitgetrokken wordt. Ook dat kan ik niet goed uitleggen, maar wederom lijk ik niet de enige met die inschatting.
Het voelt meer alsof Tom en Sunweb zich als titelverdediger "verplicht" voelen om aan de start te staan, en dan ga je natuurlijk ook niet roepen dat je voor spek en bonen eventjes komt meerijden. Nee, de echte full pull overtuiging mis ik gewoon. Maar wie weet is dat juist omdat Tom heel goed de druk en aandacht bij zichzelf weg kan houden.
Dumoulin en Chaves lijken me de 2 grootste renners dat je het kan beklagen als je ze niet neemt. Alle 2 niet echt in grote doen en potentiële podiumkandidaten. Denk echt niet dat er kopmannen zijn die starten aan de eerste grote ronde met het idee van ik kom hier maar efkes meerijden. In de Vuelta is dit meer het geval mede door het aantal wedstrijden dat ze al gereden hebben.
Vanaf moment 1 was ik zeker dat Froome en Dumoulin meegaan. Nu neig ik naar het thuislaten van één van de twee. Ik had een ingeving dat ik zowel MAL, Pinot, Aru, Yates als Chaves mee wil nemen dus dan moet ik wel één van de twee topfavorieten thuislaten. Maar is dat verstandig? Ik vul het tijdritgat dan op met Dennis, dus hou ik 3 miljoen over. Daar staat dan wel tegenover dat ik zo'n beetje alles tussen de 1.5 en 2.5m thuis moet laten, maar vind ik dat erg? Ik weet het niet, vaak zijn het de net niet renners in grote rondes (een verrassing daar gelaten).
Pff ik hoop dat ik tot en met het weekend van Scorito en het forum kan wegblijven. Daarna zien we wel weer;p
Ook eerst maar wachten op alle definitieve selecties zodat het sprintersteam verder ingevuld kan worden.
Hoezo is Froome geen groter risico dan Dumoulin? Froome wil ook de tour gaan rijden toch? Plus de kans dat Froome in week 3 geschorst wordt of van zijn fiets wordt geschopt door een toeschouwer is ook aanwezig. En dan is het ook nog zo dat Froome beter rijdt wanneer het warm is, dat is bij de Giro zeker niet het geval op de eerste 3 etappes na dan.
Het parcour van de Giro ligt Dumoulin beter dan het parcour van de Tour naar mijn mening.
'@3oh3
Denk juist dat het niet in zijn hoofd blijkend uit het feit dat hij kosten wat kost bij dezelfde voorbereiding als vorig jaar wilde blijven, dit overtuigd mij er ook wel van dat hij de Giro echt wel serieus neemt.
Verwachr niet dat hij wint, maar wel favoriet voor tweede TT en podium na etappe 21 lijkt me wel mogelijk.
Ik denk; laat ik nog eens kijken wat Simon Yates kan in een korte tijdrit. Ik klik per ongeluk op Sean Yates en raak dan direct weer ff geïnteresseerd, hoe was het ook alweer. In de Tour van 1995 reden de heren ruim 125 tijdritkilometers.
Edit: ja ik weet het, zat ook een TTT bij.
'@WCEendt Ik geloof er persoonlijk niets van dat Dumou de Giro zou rijden voor meters. Enige gevaar (net als bij Froome) is dat het tegenvalt en ja dan gaan ze zich wel sparen. Maar op dit moment vind ik het risico nog te groot 1 van de 2 (laat staan allebei) eruit te halen. Uiteindelijk levert me dat dan Pinot en 1 miljoen winst op voor de rest. En dat is voor mij een 50-50 gok qua totale punten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.