Ik zie eerder 4 zekere sprintetappes en 4 voor sprint/aanvallers. Helemaal als QS een mannetje mee vooruitstuurt (en waarom zouden ze anders Stybar meenemen?) zie ik niet wie er gaat rijden om de kopgroep terug te halen.
Ik neem dus weinig sprinters mee en vul die etappes aan met aanvallers en wat truipunten. Altijd prijs.
Het is denk ik verstandiger om niet de stempel wel/niet sprint op een etappe te plakken, maar met percentages te werken. Voor mij kan een etappe bijvoorbeeld een 98% sprint zijn, maar ook een 70% sprint of 40% sprint, etc. Onder aan de streep komt er dan een wat nauwkeuriger aantal uit.
'@Treenert
Interessant om te zien inderdaad die Tours in de jaren '90. Wat een vreselijke parcours zeg. Ik ben blij dat ik toen nog in mijn eigen poep lag te graaien.
@Pietje
Percentages geven inderdaad meer houvast. Daarnaast is het denk ik vooral van belang wat voor renners jij denkt op te stellen in die etappes (om te bepalen hoeveel budget je vrij maakt voor sprinters etc.). Dus in plaats van 'hoeveel sprintetappes zijn er', wordt de vraag: hoeveel etappes zijn er waarin ik sprinters zou opstellen? Je kan immers ook sprinters opstellen als je denkt dat de kans op een sprint 50% is.
Tom zal toch kost wat kost zijn trui willen prolongeren? Verschil is wel dat ik hem niet zie vlammen in twee grote rondes zo vlak na elkaar, iets wat Froome heeft bewezen al wel te kunnen getuige vorig jaar (of had dat te maken met de verhoogde salbutamol-waardes).
Voor mij in ieder geval nog een hersenkraker, waar Froome momenteel alsnog buiten de selectie staat.
Gewoon gelost op de klim zoals ik al verwacht had en de rest van de dag rustig aan gedaan.
Voor mij i.i.g. niets aan de hand, had vooraf aan romandie bij invullen van poultjes alleen met hem in etappe 5 rekening gehouden.
Ga advocaat van de duivel spelen :p.
Overigens opvallend dat Gaviria erbij zat maar niet is gaan sprinten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.