Scorito Giro 2018

1 2 ... 44 ... 187 188
Gesloten
Wielerfan999

'@arviidd Waar haal je die dure renners vandaan joh? De maximale prijs op mijn Scorito is maar 5000k ;)

Ornor

Scorito zegt 6 sprintetappes, maar ik denk zelf maar 4 ofzo. Ik pak Viviani en Benett en gok op chaos vanaf plek 3.

Cerebral36

'@Ornor Dat is wel een belangrijk punt. Hoeveel sprints gaan we daadwerkelijk krijgen. Zijn het er echt maar 4 dan vind ik mijn 6 sprinters wat veel. Zijn het er 6 dan klopt het weer wat meer.

Wielerfan999

Overigens wacht ik Eschborn-Frankfurt ook nog even af voordat ik een keuze ga maken tussen Bennett en anderen.

kevin1996steeghs

6 zekere sprintetappes 2 waarschijnlijke totaal 8

Cerebral36

Je ziet al dat het erg persoonlijk is hoeveel sprintetappes men denkt dat er gaan zijn. We gaan nu al van 4 tot 8 :)

Ornor

Ik zie eerder 4 zekere sprintetappes en 4 voor sprint/aanvallers. Helemaal als QS een mannetje mee vooruitstuurt (en waarom zouden ze anders Stybar meenemen?) zie ik niet wie er gaat rijden om de kopgroep terug te halen.

Ik neem dus weinig sprinters mee en vul die etappes aan met aanvallers en wat truipunten. Altijd prijs.

YungNikopolidis

'@kevin1996steeghs 8 maar liefst? Iedere etappe dat geen tijdrit is/aankomst bergop heeft is er dus een voor de sprinters?

Volgens mij zijn er gewoon 6 sprintetappes, waarvan een etappe is voor sprinters die ook een heuvel over kunnen

Pietje Precies

Het is denk ik verstandiger om niet de stempel wel/niet sprint op een etappe te plakken, maar met percentages te werken. Voor mij kan een etappe bijvoorbeeld een 98% sprint zijn, maar ook een 70% sprint of 40% sprint, etc. Onder aan de streep komt er dan een wat nauwkeuriger aantal uit.

JimKro

'@Treenert

Interessant om te zien inderdaad die Tours in de jaren '90. Wat een vreselijke parcours zeg. Ik ben blij dat ik toen nog in mijn eigen poep lag te graaien.

@Pietje

Percentages geven inderdaad meer houvast. Daarnaast is het denk ik vooral van belang wat voor renners jij denkt op te stellen in die etappes (om te bepalen hoeveel budget je vrij maakt voor sprinters etc.). Dus in plaats van 'hoeveel sprintetappes zijn er', wordt de vraag: hoeveel etappes zijn er waarin ik sprinters zou opstellen? Je kan immers ook sprinters opstellen als je denkt dat de kans op een sprint 50% is.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@ Jimkro: Armstrong eindigde in '95 toen nog (clean?) op anderhalf uur.

@Pietje: eens + dan nog de kansberekening qua vluchters (kan in de berekening zitten) die voorop blijven. Gaan zeker niet meer zijn dan 5 sprints.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Capecchi leverde vorig jaar aan team en truipunten alleen al 272 punten op, maar ja ze hadden ook aardig wat truien in bezit (jongeren/algemeen en punten). Zoiets zoeken we denk ik allemaal nog als aanvulling?!

Pietje Precies

Ik ben daar minder stellig in. Ik vind 6 sprints (maar niet met alle sprinters aan boord) ook nog vrij reëel en misschien is voor sommige sprinters 7 wel mogelijk. Maar voor andere sprinters is 4 sprints misschien wel het maximum.

WCEendT

Weeral de vermelding dat je Capecchi dan wel 21 etappe's had moeten opstellen.

romanoww

Tom zal toch kost wat kost zijn trui willen prolongeren? Verschil is wel dat ik hem niet zie vlammen in twee grote rondes zo vlak na elkaar, iets wat Froome heeft bewezen al wel te kunnen getuige vorig jaar (of had dat te maken met de verhoogde salbutamol-waardes).

Voor mij in ieder geval nog een hersenkraker, waar Froome momenteel alsnog buiten de selectie staat.

Starlynk

Onze grote dure sprinter lijkt nog niet echt over wonderbenen te beschikken in Romandië....

Baiskeli

'@Starlynk Mørkøv mooi 4e in de sprint, denk dat hij gaat sprinten ipv Viviani in de Giro!

WCEendT

WF gaf hem in eerste instantie als derde? Begrijp dat hij niet in de top 10 zit nu dan?
Had hem vooraf alleen verwacht in laatste etappe van Romandie dus geen ramp.

Rutgerca

Sprint Viviani normaal niet alleen als hij ook kan winnen? Of rijdt ie echt slecht?

YungNikopolidis

'@WCEendt Tot nu toe zit Viviani niet bij de beste 107..

Cerebral36

Zie hem nog niet eens binnen op PCS, zou dan op meer dan 11 min achterstand binnen komen. Gaviria 79e dus aparte uitslag voor QS :)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Gewoon gelost op de klim zoals ik al verwacht had en de rest van de dag rustig aan gedaan.

Voor mij i.i.g. niets aan de hand, had vooraf aan romandie bij invullen van poultjes alleen met hem in etappe 5 rekening gehouden.

Ga advocaat van de duivel spelen :p.

Overigens opvallend dat Gaviria erbij zat maar niet is gaan sprinten.

Laatst gewijzigd
Jori

Dumoulin toch knap 3e, ziet er goed uit ;)
Viviani netjes 125e, wordt gewoon zometeen uit de selectie gegooid, geen probleem, komt een goedkope sprinter aan dus!

WCEendT

'@Jori
Geloof mij nou maar zondag staat Viv er.

YungNikopolidis

'@WCEendt Maak mij ook totaal geen zorgen, is ook niet de enige sprinter die op achterstand binnen is gekomen. Heb nog altijd meer vertrouwen in een halve Viviani dan het gros van de sprinters dat volgende week aan de start staat dus zijn naam staat vast.

1 2 ... 44 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.