Scorito Giro 2018

1 2 ... 50 ... 187 188
Gesloten
Ornor

Elia thuislaten om daarmee een hoop B-Garnituur te kopen klinkt wel slim, maar ik vind het B-Garnituur ook aardig aan de prijs. Ik vraag me af of Bennett en van Poppel samen meer punten opleveren dan Viviani. Helemaal als je meerekent dat je er vaker naast zit met je kopman. Bovendien je ook een slot meer.

Mocht Viviani pech tegenkomen of gewoon tegenvallen, dan ben je natuurlijk spekkoper. Maar dat is meer speculeren dan strategie. Ze zeggen wel eens dat je om het spel te winnenoet speculeren, maar ik weet eigenlijk niet of dat ook waar is? Waren de teams van de afgelopen winnaars op voorhand erg risicovol te noemen?

JimKro

Dat ligt vooral aan hoe de koers verloopt, hoeveel er vallen etc. Maar de laatste paar keer waren de winnende teams niet heel risicovol in de zin van het weglaten van absolute favorieten. Wel zal het winnende team meestal een aantal cruciale dure of semi-dure mannen thuislaten. Vorig jaar in de Giro waren dat volgens mij Kruijswijk en Thomas. Als je die beide had, werd het erg moeilijk om eerste te worden. In de Tour was het een ander verhaal omdat volgens mij geen enkel team ongeschonden bleef. Maar het niet hebben van Valverde was natuurlijk wel belangrijk om echt hoog te eindigen. Overigens kon je zelfs met Valverde en Porte gewoon nog in de top 100 komen. In de Vuelta viel het geloof ik mee met uitvallers. Zelf had ik toen helaas wat pech met Pozzovivo, Moreno en Betancur die vielen, maar de cruciale namen bleven overeind.

Laatst gewijzigd
Nylz

Je moet niet vergeten dat Viviani niet je enige sprinter is (hoop ik!). Stel dat je 5 sprinters neemt waar Viviani geen deel van uitmaakt, bespaar je geld wat je weer kunt gebruiken om je klimteam te upgraden.

nasibal

Persoonlijk zie ik maar 2 sprinters in dit veld die steady top 5 zie rijden, en daarmee dus ook maar 2 namen die ik uberhaupt als kopman zou overwegen.

Cerebral36

Hmmm Boy toch 500k....

Cerebral36

'@Nylz Dat is misschien wel zo maar buiten Viviani durf ik geen 1 sprinter met zekerheid kopman te maken en daar zit dus juist de pro van Viviani. Op Bennett na en heel misschien Bonifazio als hij het heeft zie ik niet zo snel een sprinter meerdere malen top 5 rijden, laat staan dat ik die zonder na te denken kopman zou maken.

j3rm14h

Wat is jullie gedachte bij de keuze tussen Gibbons en Mareczko?

wesley1983

Ik vind het gat gewoon te groot tussen Viviani en de rest om hem niet te nemen. Anderzijds is het moeilijk in te schatten welke renners er dichtst aanleunen bij Viviani en kan je verkeerde kopmankeuze maken door hem niet mee te nemen. Dit is mijn mening maar als je je goed voelt bij 1 bepaalde sprinter naast Viviani om kopman te maken kan dit zeker lukken, voor mij geen optie.

Imbatido

De pech- en gelukfactor is wel behoorlijk groot. Vorig jaar in de Giro gingen Thomas en Dennis vroeg eruit, was Yates door die motorval niet meer op niveau, en belandde Landa in een totaal andere rol. In de Tour gingen er zoveel renners uit met Valverde, Ion Izagirre, Cavendish, Sagan, Majka, Porte, Fuglsang dat je spekkoper was als je dacht dat het bv een goed idee was om Sagan en Valverde thuis te laten. Als er dit jaar iemand van 'De Grote Vijf' wegvalt door pech moet je maar net het geluk hebben dat je de juiste hebt weggelaten. Maarja, that's part of the game. Soms valt het net jou kant op en soms weer niet.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Wes Helemaal mee eens!
@j3rm14h Vind ik een moeilijke. Op basis van de vorige Giro Gibbons. Op dit moment vind ik ze beiden te duur om mee te nemen. Onzekerheidsfactor is me te groot bij die 2. Moest ik echt kiezen zou ik toch voor Gibbons gaan.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@J3rm14h dat is inderdaad een moeilijke keuze, zelf zou mijn voorkeur dan uitgaan naar Mareczko omdat hij een hogere sprintsnelheid in de benen heeft en omdat het voorjaar van Gibbons best wel tegenvalt.

Imbatido

Wel grappig dat iemand met een magere staat van dienst in de Giro, en slechts één ritzege, als zekerheid wordt gezien voor een bedrag van 4 miljoen.

Viviani in de Giro (Top 15s):
2013: 2, 2, 3, 5, 14. PK 7e
2014: 3, 4, 5, 6, 10. PK 4e
2015: 1, 3, 7, 7, 11. PK 4e
2016: 2, 10, 13. DNF
2017: Geen deelname

Laatst gewijzigd
wesley1983

Mareczko vind ik de rapste van de 2 maar ook eerder geneigd om het te laten lopen als hij niet goed gepositioneerd zit, Gibbons is meer de regelmatigste maar ga je niet snel van zien dat hij bij de eerste 3 sprint.

mik-hail-tal

'@Imbatido
Toen reed hij niet bij QS.

wesley1983

'@Imbatido: dit jaar geen andere topsprinters aanwezig dus moeilijk vergelijkbaar!
Edit: en dit jaar een treintje voor hem waar hij het andere jaren alleen moest doen.

Laatst gewijzigd
Felixiaan

Beste Wf'ers. Ik lees hier al een tijdje mee en zal nu ook een keer mijn overwegingen delen.

Het ene moment heb ik met Jos, Danny en George drie TJL'ers in mijn team en ze even later in te ruilen voor Pedersen, Kuznetsov en Aru.

Maar ik vraag me af of Kusnetsov of Planckeart gaat sprinten. Hetzelfde dilemma heb ik met Drücker en Roelandts. Heeft iemand ze laatst nog op het terras gesproken?

Wielerfan999

Bij BMC wacht ik even de definitieve selectie af hopend op een statement van een van de ploegleiders. Bij Katusha denk ik toch echt dat Planckaert gaat sprinten.

wesley1983

'@Felixiaan: over beide gevallen kan ik jou niet helpen en is te zien wie zich best gaat voelen in de wedstrijd denk ik. Normaal gezien zou ik zeggen bij BMC Drucker maar het kan zijn dat ze andere doelen hebben voor Roelandts dan toen hij bij Lotto reed, met een Greipel in de ploeg was dit niet nodig. Bij Katusha was het vorig jaar Kuznetsov maar toen was Planckaert niet geselecteerd.

Laatst gewijzigd
stephano

Het lijkt me echt niet slim om Viviani thuis te laten. Ik denk dat hij veruit de beste sprint heeft zeker aangezien hij ook nog een sterk team heeft dat voor hem gaat rijden. Daarom heb ik mijn sprintteam rond hem opgebouwd.

WCEendT

Jurgen heb ik gister gesproken, hij kwam zowaar een dagje de Nederlandse monarchie vieren, maar het was helaas off the record :S.

Laatst gewijzigd
Bazing

Ik twijfel juist aan het Viviani door zijn sterke voorseizoen en het feit dat hij zo vermoeid was dat hij de Scheldeprijs moest laten lopen. Daar komt bij dat ik vertrouwen heb in Bennett om ook iedere sprint top 5 te halen en ga het dan dus ook zonder Viviani doen.

timothyvana

Heb ik eindelijk een team waar ik denk een redelijke balans te hebben gevonden, heb ik 0 teamgenoten van Dumoulin, Froome, MAL en viviani. Dit zijn op voorhand de favorieten voor 3 truien dus zonder teamgenoten voor de teampunten tijdens en na afloop van de giro ga ik het ook niet redden. Dat wordt dus weer schuiven.

In hoeverre houden jullie rekening met de teampunten? Bij mijn vorige goede scorito scores waren deze erg belangrijk.

Je hebt voor 4 miljoen bijvoorbeeld woods en/of bennet en/ of dennis. Of voor die 4 miljoen Poels en Oomen.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dennis niet super in Romandie, maar lijkt wel bij de beste 10-12 klimmers te horen.

wesley1983

'@WcEendt: klopt, komt juist terug aansluiten na eerst gelost te zijn. Twijfelgeval dus om mee te nemen of niet.

jort101

Hoe Dennis nu rijdt is het voor mij een makkelijke keuze.

1 2 ... 50 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.