Elia thuislaten om daarmee een hoop B-Garnituur te kopen klinkt wel slim, maar ik vind het B-Garnituur ook aardig aan de prijs. Ik vraag me af of Bennett en van Poppel samen meer punten opleveren dan Viviani. Helemaal als je meerekent dat je er vaker naast zit met je kopman. Bovendien je ook een slot meer.
Mocht Viviani pech tegenkomen of gewoon tegenvallen, dan ben je natuurlijk spekkoper. Maar dat is meer speculeren dan strategie. Ze zeggen wel eens dat je om het spel te winnenoet speculeren, maar ik weet eigenlijk niet of dat ook waar is? Waren de teams van de afgelopen winnaars op voorhand erg risicovol te noemen?
Dat ligt vooral aan hoe de koers verloopt, hoeveel er vallen etc. Maar de laatste paar keer waren de winnende teams niet heel risicovol in de zin van het weglaten van absolute favorieten. Wel zal het winnende team meestal een aantal cruciale dure of semi-dure mannen thuislaten. Vorig jaar in de Giro waren dat volgens mij Kruijswijk en Thomas. Als je die beide had, werd het erg moeilijk om eerste te worden. In de Tour was het een ander verhaal omdat volgens mij geen enkel team ongeschonden bleef. Maar het niet hebben van Valverde was natuurlijk wel belangrijk om echt hoog te eindigen. Overigens kon je zelfs met Valverde en Porte gewoon nog in de top 100 komen. In de Vuelta viel het geloof ik mee met uitvallers. Zelf had ik toen helaas wat pech met Pozzovivo, Moreno en Betancur die vielen, maar de cruciale namen bleven overeind.
'@Nylz Dat is misschien wel zo maar buiten Viviani durf ik geen 1 sprinter met zekerheid kopman te maken en daar zit dus juist de pro van Viviani. Op Bennett na en heel misschien Bonifazio als hij het heeft zie ik niet zo snel een sprinter meerdere malen top 5 rijden, laat staan dat ik die zonder na te denken kopman zou maken.
Ik vind het gat gewoon te groot tussen Viviani en de rest om hem niet te nemen. Anderzijds is het moeilijk in te schatten welke renners er dichtst aanleunen bij Viviani en kan je verkeerde kopmankeuze maken door hem niet mee te nemen. Dit is mijn mening maar als je je goed voelt bij 1 bepaalde sprinter naast Viviani om kopman te maken kan dit zeker lukken, voor mij geen optie.
De pech- en gelukfactor is wel behoorlijk groot. Vorig jaar in de Giro gingen Thomas en Dennis vroeg eruit, was Yates door die motorval niet meer op niveau, en belandde Landa in een totaal andere rol. In de Tour gingen er zoveel renners uit met Valverde, Ion Izagirre, Cavendish, Sagan, Majka, Porte, Fuglsang dat je spekkoper was als je dacht dat het bv een goed idee was om Sagan en Valverde thuis te laten. Als er dit jaar iemand van 'De Grote Vijf' wegvalt door pech moet je maar net het geluk hebben dat je de juiste hebt weggelaten. Maarja, that's part of the game. Soms valt het net jou kant op en soms weer niet.
Wel grappig dat iemand met een magere staat van dienst in de Giro, en slechts één ritzege, als zekerheid wordt gezien voor een bedrag van 4 miljoen.
Viviani in de Giro (Top 15s):
2013: 2, 2, 3, 5, 14. PK 7e
2014: 3, 4, 5, 6, 10. PK 4e
2015: 1, 3, 7, 7, 11. PK 4e
2016: 2, 10, 13. DNF
2017: Geen deelname
Beste Wf'ers. Ik lees hier al een tijdje mee en zal nu ook een keer mijn overwegingen delen.
Het ene moment heb ik met Jos, Danny en George drie TJL'ers in mijn team en ze even later in te ruilen voor Pedersen, Kuznetsov en Aru.
Maar ik vraag me af of Kusnetsov of Planckeart gaat sprinten. Hetzelfde dilemma heb ik met Drücker en Roelandts. Heeft iemand ze laatst nog op het terras gesproken?
'@Felixiaan: over beide gevallen kan ik jou niet helpen en is te zien wie zich best gaat voelen in de wedstrijd denk ik. Normaal gezien zou ik zeggen bij BMC Drucker maar het kan zijn dat ze andere doelen hebben voor Roelandts dan toen hij bij Lotto reed, met een Greipel in de ploeg was dit niet nodig. Bij Katusha was het vorig jaar Kuznetsov maar toen was Planckaert niet geselecteerd.
Heb ik eindelijk een team waar ik denk een redelijke balans te hebben gevonden, heb ik 0 teamgenoten van Dumoulin, Froome, MAL en viviani. Dit zijn op voorhand de favorieten voor 3 truien dus zonder teamgenoten voor de teampunten tijdens en na afloop van de giro ga ik het ook niet redden. Dat wordt dus weer schuiven.
In hoeverre houden jullie rekening met de teampunten? Bij mijn vorige goede scorito scores waren deze erg belangrijk.
Je hebt voor 4 miljoen bijvoorbeeld woods en/of bennet en/ of dennis. Of voor die 4 miljoen Poels en Oomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.