Scorito Giro 2018

1 2 ... 52 ... 187 188
Gesloten
WCEendT

'@mactjappie
Daar heeft PCS een zeer handige tool voor ;).

stephano

'@wceendt Head to head Chaves vs Yates geeft één tijdrit aan waarin beide dezelfde tijd hebben :)

Op het eerste geschikt lijkt me Yates de meest constante van de twee. Een goede Chaves doet mee voor top 5 in de bergritten. Maar ja.... Is hij wel goed?

elstupidoloco

'@wesley

Dumoulin zit redelijk vast in mijn team, mede doordat ik froome per definitie niet neem. Je kunt wel beiden weglaten om zo budget vrij te maken voor andere keuzes, maar ik zit nog te puzzelen in hoeverre ik er dan op vooruit ga met de renners die ik dan niet. Vooral vraagtekens in plaats van uitroeptekens op het moment

nasibal

'@Elstupido

Bij mij is MAL inmiddels het huidige kind van de rekening. Viviani zit nog op de schopstoel. Dumoulin er weer (tijdelijk) terug in. Afin, morgen kan het weer anders zijn.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik ben vandaag ook eens aan de slag gegaan met een team in elkaar knutselen.
Heb nu 250k over, maar heb 5 renners van 750k waar ik best tevreden over ben, en zie in de categorie 1k geen directe upgrades.
Ook nog 1 renner van 500k erbij.

Begin langzaamaan wel te twijfelen of ik misschien toch Gesink erbij moet nemen.

Guardian

Ik zit met name te twijfelen over het aantal aanvallers dat ik meeneem. In het verleden vaak problemen gehad dat ik te veel punten 'op de bank' had zitten.

Nylz

Dat is vaak het probleem van aanvallers, je moet echt mazzel hebben door de juiste te kiezen én ze op de juiste momenten op te stellen. Heb wat winnende teams bekeken van de afgelopen jaren, die hadden meestal gewoon de juiste combinatie klassementsrenners/sprinters.

Ralph123

'@nylz Waar bekijk jij die winnende teams dan, die zou ik ook wel eens willen zien..

Cerebral36

'@Nylz Ook naar gezocht maar niet gevonden. Alleen de eindstanden maar niet de winnende teams.

elstupidoloco

'@nasibal
Als MAL het kind van de rekening is dan vermoed ik dat froome wel een plek in team nasibal heeft?

In principe hanteer ik voor mezelf altijd de stelregel dat je bij een smalle top (qua prijs) prima de nr 1 weg kan laten, om budget vrij te maken voor de subtop. Het gat qua punten tussen top en subtop is dan klein.

Bij een brede top (qua prijs) neem ik doorgaans weinig subtoppers mee, omdat de kans dat die subtopper op plek 2 tot 6 eindigt veel kleiner wordt. Zoals bijv bij sprints in de Tour afgelopen jaar. Daar had het met zoveel A-sprinters weinig zin om B-sprinters mee te nemen.

Nu viviani qua prijs eigenlijk de enige topper is, zou het in theorie dus moeten lonen om hem niet mee te nemen. De vraag is echter wie je dan moet selecteren. Iedere sprinter tussen de 3 en 1 miljoen is wat mij betreft even onzeker en kan op iedere plek in de top 10/15 eindigen. Debusschere en venturini zijn wat mij betreft niet meer of minder dan Modolo en van Poppel om maar eens wat namen te noemen.
Ik kan op dit moment viviani nog niet weglaten en beters met het budget doen. Misschien helpt een nachtje puzzelen en een borrel iets 😜

WCEendT

Drank doet wonderen, ik ben van een zo goed als zeker team op donderdag naar weer alleen Woods vandaag gegaan.

Wielerfan999

'@elstupidoloco Ik begrijp erg goed wat je bedoelt over meer vraagtekens dan uitroeptekens. Ik zit zelf ook vooral af te vragen of degenen het wel waard zijn dan dat ik een luxeprobleem heb met puzzelen

wesley1983

Vind zelfs mijn eigen team van vorig jaar niet meer, kan enkel zien dat ik 331e was(98,7%) en 15e in de forumpoule.

nasibal

'@Elstupido

Froome heeft inderdaad een plek in team Nasibal. Als hij niets tegenkomt is hij deze Giro nagenoeg in 21 etappes in te zetten. Verder helemaal eens over Viviani. Als in dit spel geen kopmannen zouden zitten dan had ik hem allang thuisgelaten.

Nylz

'@ralph en cerebral

Oude mailtjes van scorito teruggezocht.

WCEendT

'@Nylz
Zou je die willen delen voor degene die hun mail wel bijhouden? :D

dspiky

Na de bekendmaking van de selectie van Willier weet ik zeker dat mijn persoonlijke favoriet voor het puntenklassement zal deelnemen aan de Giro. Mareczko? Die komt toch nog geen viaduct over? Die komt toch wel een keer te laat binnen? Klopt, ik bedoel dan ook Jacopo Mosca. In de Tirreno liet hij al zien dat hij in staat is om het puntenklassement op een 'alternatieve wijze' te winnen. Door de puntentelling in de Giro, waar het winnen van tussensprints in vlakke etappes rijkelijk beloond wordt (20 x 2 = 40ptn voor het puntenklassement) denk ik dat hij door 5x mee te zitten (en beide tussensprints te winnen), zich ook nog eens te laten zien in de heuveletappes en mee te sprinten voor de plaatsen 10-15 in de vlakke ritten waarin hij niet meezit aan een puntenaantal van 250 punten kan komen. De 'topsprinters' in deze ronde zullen hier nog een zware kluif aan gaan hebben. In 2015 en 2016 zou een score van 250 (ruim) voldoende zijn geweest, terwijl vorig jaar alleen Gaviria deze score overtrof.

Het blijft natuurlijk pure speculatie, maar ik denk wel dat de aanvallers met de huidige puntentelling een serieuze kans hebben. Daarnaast is het nog maar de vraag in hoeverre je er 'scorito-wise' wat aan hebt. Voor 500k (hij zal toch niet duurder zijn?) zou je het gokje kunnen wagen.

WCEendT

Hoe overtuigend je verhaal ook klinkt, bespeur ik hier een zogenaamde 'Ponzi-tip'.

dspiky

Geen Giro zou compleet zijn zonder 'Ponzi-tip' toch?

Wielerfan999

'@WCEendt Kan je een linkje sturen van die handige tool op PCS? :)

WCEendT

'@WF999
Zoals @Stephano al zei ga je er niet veel aan hebben met Yates en Chaves.

https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140071&c=6&rider1=140071&rider2=134456

wesley1983

Zouden we dit jaar een gevalletje 'Ruffoni' hebben?

Chris85

1.5 miljoen over om mn klim team te versterken. 7 'zekerheidjes' en ga gewoon eens gek doen en gokken op de de Movistar tandem. Waarschijnlijk knikker ik ze er morgen weer uit als ik nuchter ben..

Wielerfan999

'@wceendt

Was meer om kwaliteiten van andere renners te vergelijken, in ieder geval bedankt :)

foqu1ta

Ik was top op heden al vrij zeker van 1 renner.. Viviani, maar de redenen om hem niet mee te nemen gaan mij steeds meer aanstaan. Verder heb ik maar 1 iemand die ik zeker meeneem. Dit omdat het een nederlander is en ik hoop dat hij het erg goed gaat doen. Sam Oomen is de man.

1 2 ... 52 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.