Scorito Giro 2018

1 2 ... 56 ... 187 188
Gesloten
Ab Normaal

'@nasi
Wanneer heb jij bij Dumoulin voor de Vuelta dan gezien dat het er in zat?

Rutgerca

'@wimbo Jammer dat we nog niet eerder wat van je hoorden in dit forum. Mooi gesproken, alle berichten

Cerebral36

De verdeling van sterkte in tijdrijden slaat in PCS werkelijk nergens op. Mensen met een vol balkje die als beste resultaat niet eens top 30 hebben. Geniez die werd genoemd reed in 2016 goede tijdritten maar daarna niet meer top 30 gezien. VInd dus vooral de aanvulling voor tijdrijders heel moeilijk te bepalen.

Quintana10

Is iedereen er wel van op de hoogte dat Aru gewoon mee doet? Die staat altijd garant voor veel punten en is altijd goed in grote rondes. Kan ook nog redelijk tijdrijden.

Jori

Pfft, die definitieve selecties (met name QS en BMC) ben ik nog wel even benieuwd naar.

Denk dat een sprintploeg van 6-7 man toch wel een must is en heb zelf atm 11 miljoen voor 7 sprinters, lijkt me zeer adequaat.
Maar dan, Klassementsmannen op een rij gezet. Voor minder dan 2 miljoen ga je dus geen top-10 rijders hebben in het klassement , vandaar inderdaad dat er dus 2 mogelijkheden zijn, waarvoor we dus al veels te lang de discussie voeren: Knechten/teamgenoten erbij pakken van ca. een miljoen en voor truipunten gaan of dus een Dumoulin/Froome/MAL/Pinot/Aru downgraden, wat ook bijna automatisch een tijdrijders probleem oplevert.

Brengt mij dus eigenlijk bij een paar punten:
1) De 2 miljoen categorie waar ik weinig benul van heb: Woods met het herstel van het rota virus (vergeleken met vorig jaar enkel beter bij LBL, maar dat was ook direct wel erg imponerend), Mas (het grootste vraagteken deze giro gok ik, hoe goed is hij daadwerkelijk? wat zijn zijn doelen? hoe goed is Viviani voor de teampunten? Ergo, 2 miljoen wel erg slim geprijsd), en Dennis om maar de grootste pijnpunten aan te geven.
2) Iemand een plaatje van vorig jaar winnende team? met name benieuwd hoe de verhouding is van top 5 vs top 10 vs top 20 in het klassement en liefst met puntenaantal totaal erbij, denk dat ik dit meer als leidraad moet pakken voor een beslissing van bovenstaand dilemma te maken :p
3) Enig idee hoe het zit met sky-knechten en tijdritten? 2017 mochten ze vol hun gang gaan, 2016 totaal niet, 2015 wel. Ergo, we zitten in een even jaar, dus zal wel van niet zijn dus?

momenteel staat bij mij Mas er dus buiten, maar ben wel bang dat dit een soort nieuwe Jungels wordt, kan enkel niet goed tijdrijden en dat was juist in deze giro wel extra pluspuntje geweest.

EDIT: @Cerebral: Let ook vooral op de lengte vd tijdritten en wanneer in een race, bij Pinot en Geniez zie je wel iets interessants (Bij Demare ook wel). Lijkt me vooral een vinding van FDJ, maar wat het is, geen idee :p

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Cerebral: Kyrienka, Martin, Van Emden en Campenaerts zouden aanvulling kunnen zijn maar daar moet je verder niets van verwachten. Van de klassementsmannen zie ik enkel Dumoulin, Froome en Poels in de top-20 eindigen en mss Pinot tussen 15 en 20 maar kan er evengoed naast vallen.

nasibal

'@AB

Volgens mij was het de tour het jaar daar voor. Maar kan de jaartallen mis hebben. Afin, toen reed hij mee als knecht (of voor de lol) en reed hij heel constant. Vaak nog in het peloton waarneer er slechts nog 30 renners over waren en volgens mij ook nog een paar keer van voren gezien. Toen was hij ook nog heel jong.

Het kan makkelijk afgedaan worden als hindsight en het was natuurlijk geen Bernal die iedereen de moeder reed, maar de benodigdheden voor een steady klassementsrenner liet hij in mijn ogen toen al zien. Dat hij vervolgens de Giro wint had ik geen geld op ingezet, maar zn vuelta kwam voor mij ook niet uit het niets. Een top 10 plek dan he, niet dat hij hem bijna zou winnen.

Overigens wil ik er zeker niet mee lopen pronken nu. Allesbehalve. Het ging ook niet om het feit dat ik Tom zag aankomen, maar vooral om het feit dat ik de vergelijking wat scheef vond. Tom had ook nog nooit laten zien dat hij op regelmatige basis tekort zou komen op welk benodigd vlak dan ook. Dennis in mijn ogen wel.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Wes Precies. Leuk die namen maar buiten de 2 tijdritten (als ze de 2e al halen) doen die verder dus nada. Geen seconde aan gedacht om een van hen mee te nemen :)

kevinraar

ik heb denk hier wel een van de duurste sprintploeg

Cerebral36

'@Kevin Mijn sprintploeg is nu 10mil. Vrees te weinig, maar het sprinten is me veel te risicovol deze Giro.

foqu1ta

Ik dacht men team rond te hebben, maar na het invullen van de etappes kwam ik er toch achter dat ik eigenlijk in elke etappe wel 1 of 2 mannen te weinig heb die ik in de punten zie belanden. Gaan we weer terug naar de tekentafel.

kevinraar

mij sprintploeg is 16.5 miljoen

Cerebral36

'@Foquita Hoeveel mensen van je ploeg verwacht je elke rit in de punten dan ? Of bedoel je dat je etappes voorziet waar je helemaal geen punten pakt ? Want elke rit 9 keer punten pakkers kan je wel vergeten :)

Cerebral36

'@Kev 16.5 miljoen ???? Wow, is dat niet een beetje overkill ? :)
Edit: Sorry, vergeet steeds dat deze site je posts niet merged als je snel achter elkaar reageert.

Laatst gewijzigd
foqu1ta

'@cerebral ja ik ben bang dat ik de punchetappes misschien maar 1 heb die punten kan pakken. Maar elke etappes 9 puntenpakkers daar ga ik ook niet vanuit, maar gelukkig is het nog geen vrijdag

Valvuillerdemoz

Yes Nasibal, mooi pleidooil! Zat hem nog even te overwegen maar Dennis gaat bij mij dus nu definitief niet meer mee. Kan ik die twee miljoen mooi ergens anders aan besteden. Een Mas of een Bennet bijvoorbeeld.
Grootste dilemma nog: Viviani houden en een topper in het klassement missen óf Viviani er toch maar uit en klassementsteam versterken met een Aru, of een Pozzo, bv.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik zou niet weten welke andere sprinters ik moet kiezen

Cerebral36

'@Valvuil Hangt er net vanaf hoe je verdeling is. Ik heb nu Viviani en mis dan van de duren alleen Aru en Chaves (de 2 waar ik het meest over twijfel). Wel Pozzo en Woods er ook bij. Maar wellicht zou jij dan de rest van de opvulling te zwak vinden. Het wordt in ieder geval leuk om te zien hoeveel verschillende keuzes we gaan zien :) Maakt nu deze verdeling:
Klassementsrenner 8 € 27.500.000
Klimmer 0 € 0
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 4 € 3.250.000
Sprinter 4 € 8.500.000
Knecht 4 € 2.750.000
Totaal 20 € 42.000.000

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@ab @nasibal

Bij dumoulin zag je het in de ronde van Zwitserland in 2014 en 2015 al wel aankomen dat hij een klassement kon rijden.
Dennis heeft het buiten Australië vgm überhaupt nog niet laten zien

steefje9

Zou het zelfmoord zijn om froompie niet mee te nemen. Krijg er zonder hem mijn team veel beter ingeklikt alleen zit het me nog niet lekker. Dillema's ten overvloede. Nog eff wachten op definitieve selecties van bmc en qs en hun doelen om mijn team optimaal klaar te stomen...

Cerebral36

Ik wacht vooral op BMC (wie gaat er nou echt sprinten, want als dat Drucker wordt moet ik iets veranderen in de sprint :)) en QS om het verhaaltje compleet te maken :) Edit: @Steefje Ik durf het persoonlijk niet aan om of Dumou of Froome thuis te laten. Ja je kan er zeker een leuk alternatief van maken, maar als ze doen wat ze kunnen gaan ze mijns inziens gewoon de meeste punten pakken. Maar ja faalt 1 van de 2 dan kan het de beste beslissing van de Giro zijn . Maar stel dat je de verkeerde weglaat. Zelfde heb ik nu beetje met Chaves/Yates. Laat Chaves nu thuis, maar zal je zien dat die zijn oude vorm herleeft :)

Laatst gewijzigd
Jori

En natuurlijk de vernieuwde selectie van ICA waar wel gewoon Enger in zit ;)

Cerebral36

'@Jori Heb hem puur uit protest nog in mijn ploeg nu haha :) Niet vergeten tijdig te wisselen.

ditisdavid

'@elstupidoloco
Toptienplekken in klimkoersen, TDU niet meegenomen:
Dennis:
2018:
staat nu 7e in Romandië
2017:
2e AK Tirreno
2016:
2e AK Tour of Britain
2e AK Tour of California
2015:
2e AK USA Pro Challenge
2014:
2e AK Tour of California
2013:
8e AK Dauphiné

Dumoulin voor die Vuelta:
2015:
3e AK Zwitserland
2014:
5e AK Zwitserland
2012:
10e AK Burgos
5e AK Ruta del Sol

Voor die Vuelta had Dennis niet minder laten zien qua potentie voor grote rondes, alleen is het hem niet gelukt de stap te maken en Dumoulin wel.

nasibal

'@elstupido

Klopt, als je de kleinere rondes in beschouwing neemt moeten die 2 ook zeker meegeteld worden.

Al zit dennis, in het geval van ontbreken van tom, bij mij nog wel op een hotseat.

@Ditisdavid
Scorebordjournalistiek. Tony Martin heeft in vergelijkbare rondjes ook goede uitdlagen gereden, 3 keer raden waarom. Daarnaast is Dumoulin uberhaupt nog niet zo vaak als klassementsrenner uitgespeeld. Waar het om gaat is of Dennis tijdens de koers, in relevante rondjes, heeft laten zien bergop mee te kunnen met de 3weeksejongens OF die potentie te hebben.

Maargoed, meegaand in je relaas blijft de conclusie hetzelfde: Dennis kan het niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 56 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.