'@Cerebral: ten opzichte van jou heb ik dan geen Aru en Pozzo. Chavez hou ik erin. Hij was in 2016 zo enorm goed. Als hij over zijn mentale dip van vorig jaar heen is, gaat hij de belangrijkste belager,( met misschien Mal) van Dumoulin en Froome worden, denk ik.
Viviani ben ik ook wel fan van eigenlijk. Was een van de opkomende topsprinters een paar jaar terug. Daarom door Sky gehaald en die hebben hem totaal verkeerd gebruikt. Als ie nu los is kan hij, in eigen land, zomaar 4 etappes winnen.
Volgens mij hoeft het ontbreken van tijdrijders in je team niet zo'n probleem te zijn, ook als je Froome of Dumoulin thuislaat. Er zijn in mijn ogen genoeg renners die goed kunnen tijdrijden en daarnaast nog kansen hebben op punten via een andere weg (truipunten, teampunten en/of andere kwaliteiten als sprinten, punchen, klimmen). En die moet je dan natuurlijk selecteren op je 'overige' plekken en een goedkopere AK man nemen.
Winnende teams vorig jaar:
winnaar Giro:
AK: Dumoulin, Jungels, Nibali, Quintana, Pinot, Landa, Yates (7)
Aanvulling: Amador, Fraile
Sprintploeg: Gaviria, Stuyven, Bennett, Modolo, Mareczko, Ewan, Bauhaus (7)
Aanvulling: Martinelli, Rohan Dennis
Aanvulling:
- Henao (minst gescoord)
- Foliforov (minst gescoord)
2e giro:
AK:
Dumoulin, Jungels, Zakarin, Quintana, Pinot, Landa, Yates (7)
Aanvulling: Amador, Formolo
Sprintploeg: Gaviria, Stuyven, Bennett, Modolo, Mareczko, Greipel, Bauhaus (7)
Aanvulling: Ciccone
Aanvulling:
- Pozzovivo
- Henao
- Woods
'@wesley
Winnaar bergklassement was natuurlijk een AK-man voordat hij viel.
Maar. Voor een goede klassering is denk ik wel die winnaar nodig. We hebben het veel over klassementsmannen, maar als je de leider in het bergklassement hebt, dan zal hij zeker een paar keer goed eindigen en een sloot aan trui- en eindpunten opleveren. Als het niet net als Landa een 'gevallen' AK-man is, is hij voor 1 miljoen een koopje. Daar kun je echt verschil maken.
Wat ik vooral interessant vind is de enorme bezetting van de sprintploegen. Ik lees dat men de sprintploegen uitkleedt omdat de sprints niet te voorspellen zijn, maar zonder in die 5/6 etappes goed te scoren ga je zeker niet winnen lijkt me. Dat compenseer je niet met extra goede AK-man.
Qua verhoudingen: Ze hebben op voorhand beiden niet veel aanvallend ingestelde renners geselecteerd (alleen Ciccone en Fraile). Landa werd uiteindelijk wel een aanvaller (en een behoorlijke). Nr 2 koos voor een redelijk brede klimploeg, wat helpt als er iemand tegenvalt (wat altijd gebeurt). Daar prober ik dit jaar ook een beetje op te mikken, maar gezien het aantal interessant geprijste puncheurs/aanvallers valt dat nog niet mee :/
Verder: Als ik het me goed herinner dan had je met het selecteren van Dumoulin, Jungels en Gaviria alleen al bijna een top 5% plek te pakken. Verder hadden ze beiden geen Thomas en Nizzolo wat de faalhazen van de Giro bleken. Stuyven was een van de meevallers. Martinelli als aanvulling zal ook een aardige zet geweest zijn.
Vind eigenlijk de persoon die 2e werd de beste ploeg hebben. Had veel meer opties in de bergetappes dus gaat waarschijnlijk paar keer verkeerd opgesteld hebben. Enigste jammere is dat hij Greipel had en niet Ewan.
Voor het bergklassement zou het me niks verbazen mocht het dit jaar naar een renner van Mitchelton-Scott gaan. Door het ijzersterke team zullen ze wel iemand de vrijheid geven om ervoor te gaan, dan denk ik aan Nieve of mss wel Chaves die er een doel van gaat maken indien hij in het begin niet goed genoeg gaat zijn.
Bergklassement is gewoon zo moeilijk te bepalen. Op voorhand zie ik mensen als Gesink en Wellens er echt wel voor gaan. Tot er inderdaad een AK man wegvalt en die kan dan opeens grote favoriet voor die trui worden. Maar buiten Gesink en Wellens zijn er nog tig anderen en welke AK renner zou wegvallen. Kies maar :)
Bazing knechten is natuurlijk niet alleen op kop rijden he. Er moet ook iemand met Bennet de eerste bergen over om af en toe eens een bidonnetje te kunnen halen, jasje af te geven, lieve woordjes in zijn oor te fluisteren of eventueel zelfs een wiel af te staan/terug te rijden na een lekke band.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.