Scorito Giro 2018

1 2 ... 58 ... 187 188
Gesloten
Bazing

'@nasibal Ja heb je ook wel weer gelijk in. Ik vind Bouwman gewoon zo n leuke aanvallende renner maar het is waarschijnlijk meer dat ik er op hoop dan dat het ook daadwerkelijk zo gaat zijn.

Cerebral36

Ik denk trouwens dat ik deze Giro ook veel minder van Teampunten af laat hangen. Op QS (voor Viviani) na zie ik weinig echt voordeel. MLA is dan wel een "zekerheidje" voor het wit. Maar dat levert dan 3 punten per etappe op en 9 punten aan het einde en dan moet je ze ook nog elke etappe opstellen. Teampunten voor de Bergtrui zijn niet te voorspellen en teampunten voor de Rose trui is in deze bezetting ook niet zo 123 beslist. Dan kan ik wel puur voor teampunten een Henao en Oomen meenemen, maar juist in de 1 mil categorie zijn er dan denk ik zat alternatieven die potentieel meer punten halen, ook al hebben die dan geen teampunten.

nasibal

Zijn er meer mensen die overigens niet aan 9 steady klimmers komen? Zeg maar 9 man die in een etappe bergop (zonder vluchtgroep vooruit) zonder gekke dingen gewoon allemaal top 15 rijden?

Cerebral36

'@Nasi Niet echt binnen het budget wat we hebben. Ik kom tot max 8 denk ik nu en zelfs daarvan twijfel ik er zeker bij 1 :)

Peter Post Forever

Ik kom op 8 uit

nasibal

ik kom nu ook op 8 klassementsrenners inderdaad, maar daartussen wel 2 jongens waar ik me afvraag of ze het 3 weken vol gaan houden en 1 iemand waarvan ik niet weet of hij echt goed genoeg is.

Wel tof opzich dat Scorito er budgetgewijs nu eindelijk echt een keer een echte puzzel van heeft weten te maken.

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Bij mij 1 onzekerheid tussen mijn ak mannen

Jori

Nope, eens te meer reden dus dat ik de top 20 als lijstje heb gemaakt en tot de conclusie kwam dat het enkel haalbaar is, als je flink in de geschatte namen van de top 5 snijdt (moeten minstens 2 uit). Ik neig dus naar 7 a 8 steady klimmers en 2/3 knechten met extra's (tijdrit, jongerentrui, teampunten van roze- rode-groene-blauwe-gele-paarse-witte-regenboog trui).
Tegelijkertijd vraag ik me hetzelfde af over mijn 7 sprinters, zitten ook een paar dubieuze namen in...

Cerebral36

Wel een van de redenen waarom ik enorm over Mas twijfel. Keuze is nu hij of Woods en dan gaat mijn voorkeur toch naar Woods, maar als we het over een berggeit hebben, plus daarbij nog eventuele punten Viviani en punten jongeren, maken hem wel erg interessant. Maar zie hem niet als klassementsrenner over 3 weken, vandaar toch Woods (hoewel het nog maar de vraag is hoe hij de Giro precies gaat rijden).

Jori

'@cerebral36: maar mocht hij beetje rijden, krijgt hij standaard 6 punten van Viviani en nog 2 a3 jongerenpunten (MAL en mss Oomen voor hem?), nog los van zijn eigen uitslag. Dat klinkt mij ook echt niet verkeerd in de oren

Niballie

Dat Woods het heeft over de Giro 'van dag tot dag bekijken' zegt niks. Dat heb ik López ook zien zeggen in een interview aangaande deze Giro.

foqu1ta

'@cerebral ik heb precies hetzelfde.. had eerst Mas vanwege de teampunten als extraatje. Maar heb nu Woods gekozen om eventueel ook een redelijk team aan de start te brengen om de punchaankomsten.

Cerebral36

'@foquita Ik wil ze eigenlijk gewoon allebei. Maar dat betekent dat ik naast Aru ook Pinot moet slachtofferen voor respectievelijk Chaves en Yates :) Chaves Chaves...ik weet het niet hoor....

wesley1983

Denk dat Mas het een beetje zal spelen zoals DLC al een paar keer heeft laten zien in de vuelta. De tijd dat hij gaat verliezen in een bergetappe, de rit daarna in de aanval om tijd terug te nemen om te vechten voor plaats 10 in het klassement. Dit heb je ook al gezien van Mas in het baskenland etappe 5 en 6. Zowiezo heel moeilijk om te weten wanneer je hem moet opstellen als het zo is!

foqu1ta

'@cerebral ja ik heb Pinot al moeten opofferen, zou het liefst misschien wel woods willen inruilen voor Pinot, maar dan gooi ik echt alles weer overhoop.

EDIT: Als ik thuis ben ga ik eens achter de computer naar mijn selectie kijken en elke etappe invullen, denk dat ik daar het meest wijs van wordt.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Foquita Ja buiten het feit dat Pinot mijn persoonlijke favoriet is, zie ik het hem gewoon echt goed doen. Twijfel is, dat als Chaves zijn oude vorm haalt, ik hem gelijk stel aan Pinot. Haalt hij die niet ja dan is het een heel ander verhaal. De keuze Pinot en een aanvaller/klimmer of Chaves-Mas valt me zwaar :)

Laatst gewijzigd
armstrong2

Kenners, mag ik wat vragen hoe het met de teampunten zit?
Stel ik heb rohan dennis niet in me team en hij wint etappe 1
Krijg ik dan met bv een roche wel punten voor de roze en paarze trui?
Alvast bedankt!

Cerebral36

'@armstrong Ja, je krijgt de punten voor de renners die je opstelt ook al zit bijv. Dennis zelf niet in je team.

armstrong2

Bedankt!

El Mel

'@cerebral Stel MAL staat 3e in het AK, dan krijg je met een Astana knecht elke rit minimaal 16 punten. Wel het overwegen waard toch als opvulling/backup?

nasibal

'@El Mel

16 lijkt me niet. 3 voor de jongeren trui slechts.

El Mel

'@Nasi Ah je hebt gelijk, ik dacht dat het bij elke trui 10 was. Dat veranderd de zaak!

Baiskeli

'@El Mel ik weet niet welke puntentelling jij hanteert maar ik krijg alleen teampunten voor teamgenoten die truien dragen.. Dus als MAL 3e in het AK staat en de witte trui heeft krijg je als knecht van Astana maarliefst 3 vaste punten..

Edit: Ik deed er duidelijk wat te lang over dit te typen op m'n telefoon..

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ik zou Pinot kunnen slachtofferen voor Woods + Mas natuurlijk. Hm. Keuzes keuzes, vind Mas voor teampunten voor Vivi wel erg aantrekkelijk inderdaad en wil eigenlijk niet een willekeurige renner voor een QS renner wisselen die verder niet zo veel gaat doen. Maar goed, eigenlijk net als bij Cerebral is Pinot mijn persoonlijke favoriet deze giro...

Wimbo

'@Rutger bedankt, zal wat vaker iets van me laten horen.
Ik heb op dit moment wel 9 ak mannen, sprinters blijft nog een dingetje 5x.
3 aanvallers, 2 knechten, 1 tijdrijder.

1 2 ... 58 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.