"Giulio Ciccone heeft vlak voor de Giro d’Italia een tegenslag te verwerken gekregen. De renner van Bardiani-CSF laat op Twitter weten dat hij tijdens een valpartij geblesseerd is geraakt. Hij heeft daar bij schaafwonden en kneuzingen aan zowel zijn been als zijn pols overgehouden. Omdat hij niets gebroken heeft, komt een deelname aan de Giro niet in gevaar. Morgen stapt hij gewoon op het vliegtuig naar Israël."
'@WCEendt
Haha... Nou Bennett lijkt me zwaar in vorm en sprint bergop met regelmaat mee voor de overwinning. Rohan Dennis daarentegen heeft een betere tijdrit en kan de eerste dagen de trui wellicht behouden. Ze zijn beiden in principe kopman waarbij Bennett in het hooggebergte meer tot zijn recht zal komen vermoed ik.
'@duimp30
Nee, heb Woods + 19.
@kschiffmacher
Enige dat ik daar tegen in kan brengen is dat ik Dennis twee keer kopman zou maken en Bennett mijn 6e/7e/8e GC man zou zijn en nooit kopman zou worden, de vraag bij Bennett is hoeveel beter hij het daadwerkelijk gaat doen op scorito gebied dan een Geniez/Brambilla/Formolo/Roche etc.
'@pietje: hadden van mij sws wel wat meer medium-mountain stages mogen zijn, de etappes bergop zijn soms ook zo zwaar dat echt heel veel actie voor 5km te gaan vaak wordt uitgesloten. Of zoals bv in etappe 19(?) is er na de finistera nog zo’n 70 km te fietsen.. was wel leuk geweest als ze de finish in de afdaling hadden gedaan bv. Maar goed, heb pinot in mn team dus kan er mee leven.
Dumoulin is wel zeker dankzij zijn tijdrit kwaliteiten winnaar geworden van de Giro. In etappe 10 pakte hij het roze door 2m53 sneller te fietsen dan Quintana. Het is zeker waar dat hij niet onder deed van zijn naaste concurrenten in de bergen, maar het is in wielrennen makkelijker om de trui te verdedigen dan om de trui af te pakken.
Na het poep incident had hij nog 31 sec over en in de etappes daarna verloor hij nog een dikke minuut op Quintana die hij in de laatste tijdrit dus weer heeft terug gepakt en uitgebreid heeft met 31 sec.
De 1e tijdrit van deze Giro is te kort voor Dumoulin om hem te winnen verwacht ik. Daar maken Dennis, van Emden en Pedersen meer kans. Dus waar gaat Dumoulin verder het roze snel pakken?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.