Scorito Giro 2018

1 2 ... 70 ... 187 188
Gesloten
WCEendT

Als Boy dat zou willen doen ga ik héél tevreden zijn met Boy!!!

Gids03

Aru of pinot tja zeg het maar

Cerebral36

'@Gids Denk dat je je eigen vraag al hebt beantwoord :) Is voor mij puur geval van persoonlijke voorkeur geweest en dat is bij mij Pinot. Daarom geen ruimte voor Aru. Ook de enige reden dat ik hem dus niet heb.

elstupidoloco

'@wceendt

Laten we dat dan nu als besloten beschouwen. Kan iemand het even aan de stagiair en aan Boy zelf doorgeven?

vasnd

Dat palmares van Aru spreekt toch voor zich jongens, klap z'n kaartje even uit. Als zijn knie weer in orde blijft dan manmanman gaat ouderwets genieten worden.

Cerebral36

'@Sjips Bel ik de verkeerde Van Poppel wakker...Nou ja maar even gemeld dat hij vooral Viviani en Bennett voorrang moet geven. Hij geeft aan zijn naamgenoot door dat het lead out wordt voor hem deze Giro.

Sander95

Stelling : Als MAL overeind blijft fietst hij meer punten bij elkaar dan Froome

Cerebral36

'@Sander Moeilijk. Ik hoop het wel want groot fan van MAL!! Denk dat de twee tijdritten wel een belangrijk deel gaan uitmaken van het totaal. Ze zullen toch meestal wel dicht bij elkaar zitten en de twee tijdritten is het verschil denk ik juist wat groter. En ik maak normaliter eerder MAL kopman dan Froome denk ik, dus dat zou qua punten bij mij ook wel meespelen.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Sander95
Ik zeg eens, mijn argumentatie? Spreek je over 28 dagen.

nathancouw

Mooi, nu zeker dat ik Ciccone niet neem.

WCEendT

:@
https://twitter.com/scorito/status/991055843041755137

Jori

Senechal is toch nog sneller dan Morkov en kan ook nog heuveltje redelijk verteren? echter hebben die 2 nooit samen gereden, dus kan je niks van zeggen, misschien dat Patje nog wat wilt vertellen.
Over V Poppel/pedersen heb ik ook nog niks kunnen vinden, afgezien van paar Italiaanse/Franse sites die Boy als de "Fast finishing man" en voor de "bunch sprints" melden. Maar Trek zegt er niks over en ook nog geen enkel interview van 1 van beiden gevonden.

Dus lieve wielerflits: Graag nog een interview vooraf aan de giro met Senechal en Boy van Poppel, dat zou flink helpen :)

Laatst gewijzigd
Niballie

Ik zeg Boy voor de sprints.

Laatst gewijzigd
d00pzor

Ik moet zeggen dat het lezen van de wielerflits voorbeschouwingen nou niet heel geruststellend werkt.

Quintana10

Ik had totaal geen vertrouwen in Guardini.. Geeft WF hem 3 sterren voor het puntenklassement...
Toch maar weer even op onderzoek uit gaan dan.

kschiffmacher

"voorlopig" laatste dilemma... Froome of Yates en Modolo? Modolo zal een upgrade worden vanuit de debusschere... Zit met maar 4 sprinters en dat voelt gewoon als te weinig...

Primavoormij

Froome en Debusschere, ik zou op een andere manier je sprintersequippe proberen te upraden

JapieJapo

Denk ik een leuk team op papier te hebben, is het toch lastig om 9 renners op te stellen voor de eerste 3 etappes. Weinig tijdrijders - sprintcombinaties in 1 ploeg. Wel Dennis - Drucker al vind ik beiden erg duur...

kevinraar

Ik heb 2 sprinters van 1.5 miljoen ingeruild voor 2 sprinters van 1 miljoen heb nu nog en miljoen over wil ik yates inruilen voor wie aru of pinot?

El Mel

'@Kevin Het voordeel van Pinot is dat hij redelijk kan tijdrijden en in een groepje AK mannen vrij rap is. Ik schat hem daarom net iets hoger in dan Aru. Maar het mooiste is om zelf onderzoek te doen en dan je eigen keuze te maken denk ik.

d00pzor

Klassementsrenner 7
Klimmer 3
Tijdrijder 0
Aanvaller 3
Sprinter 5
Knecht 2

Dit is de setup waar ik mee afrond denk ik. nog een beetje twijfel want van die drie "aanvallers" wint er niet een een echte berg etappe.
Aan de andere kant wel kansen voor de bollen trui. Merk bij de inrichting van etappes dat er misschien 1 klimmer moet worden ingeruild voor sprinter/teampuntenpakker.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Ik word ook niet heel vrolijk van het de voorbeschouwing puntenklassement icm discussie Morkov/Sabatini hier. Heb nu Sabatini; lijkt me dat ze bij QS de boel wel zo georganiseerd hebben dat ze een mooi treintje opzetten. Viviani zal zijn 'Italiaanse maatje' niet passeren als lead-out in dat treintje voor bijv. een Morkov lijkt me?

Het speculeren op het uitvallen van Viviani (en dat Morkov dan mag sprinten) wil ik niet doen, puur omdat dit koffiedik kijken en omdat ik niet wil dat mijn investering van 4 mil naar de haaien gaat :).

Daarnaast toch twijfel over een aantal 1mil sprinters. In de voorbeschouwing krijgt Debusschere een ster, ik heb toch een goed gevoel bij het 'doorsprinten' van Selig (heb trouwens geen Bennett); die tevens ook een heuveltje over kan (toch?). Belletti geen goed gevoel bij en kan geen heuvel over.

En Ciccone?! Toch weer twijfel na z'n val..

Edit: Ciccone voelt te veel als 'opvulling', iemand die ik (bijna) niet opstel maar als ik geen 'opvulling' wil zal ik de boel om moeten gooien.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@JvdBrink
Maar voor teampunten maakt het toch helemaal niet uit of je Morkov of Sabatini neemt? Sprinten allebei toch niet door en belanden normaal gesproken allebei buiten de top 20. Dus gaat het er imo alleen maar om wie sprinter wordt in het geval dat Viviani uitvalt.

In Guardini heb ik wel vertrouwen. Intrinsiek erg snel en is juist om aan de Giro mee te kunnen doen terug naar PCT gegaan.
Zal alleen niet in alle sprints meedoen, etappe 12 al niet omdat hij afhaakt op het bergje.
Maar denk toch veel sneller dan de Debusscheres van deze wereld.

Wat betreft de discussie of Dumoulin laat lopen voor de tour als hij snel op achterstand komt:

Een Sky trein die 1 constant tempo rijdt is juist precies wat Dumoulin past.
In de Tour wordt hij gesloopt door die contante demarrages van Landa, Quintana en Valverde. Denk dat hij, alle omstandigheden bekeken, in deze Giro meer kansen heeft dan in de aankomende Tour.

Bovendien: waar zou Dumoulin achterstand moeten oplopen voor de laatste week? Etna? Monte Zoncolan? Dat zijn de enige mogelijkheden normaal gesproken.
Ik geloof er niet in.

Jasperdewaal11

Medewielerfanaten,

Ik heb hier een aantal keer het debat Froome vs Dumoulin gelezen en waarom je 1 v/d 2 of allebei zou nemen. Ik denk dat je kan winnen met 1 v/d 2 en dat het niet uitmaakt welke van de 2 je neemt, en wel hierom:

- Beide hebben laten zien goed te kunnen zijn over 3 weken in een grote ronden
- Beide hebben een volledige ploeg tot hun beschikking
- Beide hebben een goede tijdrit
- Beide gaan goed op een gelijkmatige tempo in beklimmingen

Natuurlijk kun je zeggen sky is kwalitatief wat tandjes beter dan Sunweb. Maar een hecht collectief maakt veel goed denk ik. Ik denk dat beide nummer 1 en 2 in het klassement worden. Uitzonderingen van pech en valpartijen daargelaten maar die vallen niet te voorspellen.

Dus of je nou Froome of Dumoulin hebt veel qua punten zal het elkaar niet ontlopen, waardoor je juist je winst behaald met het voorspellen van nummer 3 t/m 10 denk ik.

Zo maar een gedachte......en uiteraard ga ik voor de hollandse glorie :)

Dumoulist

Voor mij is Ciccone nu anders echt een zekerheidje geworden. Die kan (door deze valpartij) zich volledig gaan richten op het bergklassement, wat voor die ploeg ook gelijk het hoogst haalbare is. Zolang hij niet voor het klassement gaat is Ciccone een meerwaarde. Anders krijg je een Meintjes-light die je tiende man in de dagselectie is.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 70 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.