Scorito Giro 2018

1 2 ... 71 ... 187 188
Gesloten
Cerebral36

'@Ab Mijn probleem met en Guardini en Debusschere is dat ik ze gewoon vroegtijdig af zie haken, waardoor ze dus maar beperkt sprinten. Probleem is dat ik geen flauw idee heb wie ik dan voor Debusschere neem. Roelandts blijft dan over maar ook die is twijfel met Drucker er ook bij. Guardini is voor mij ook helaas net 500k te duur aangezien ik dat nergens weg kan/wil halen :) Aangaande Tom/Froome. Voor mij gewoon de 2 topfavorieten dus ze gaan gewoon allebei mee :) Daarbij mijn 2 persoonlijke favorieten Pinot en MAL :) Aru niet mee ga ik vast spijt van krijgen, maar ik zie die gewoon achter deze 4 eindigen, vandaar de keuze.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@Ab Daarbij was ik vergeten te zeggen dat ik 'gok' op het feit dat Sabatini in dit sprintersveld ook een aantal keer in de top 20 eindigt na de lead-out zoals ook gebeurde in Dubai. Guardini of Drucker is ook wel een dingetje, Drucker kan weer TP opleveren en eventueel wel makkelijk een heuvel/bergje verteren.

Cerebral36

'@JvdBrink Ik vrees echter wel dat deze Giro de juiste keuzes van sprinters wel eens erg belangrijk kan worden. Voel me totaal niet vertrouwd met de 5 sprinters en extra Morkov die ik nu heb, maar probleem is dat ik over de rest zeer tevreden ben, wat switchen naar "betere"/duurdere sprinters erg moeilijk maakt. En om nou van Dumou Aru te maken om daardoor ipv Debusschere bijv Bonifazio te nemen, dat zal qua totaal punten ook niet super veel gaan schelen denk ik.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@Cerebral36 Dat denk ik ook, er zullen veel verschillende sprinters/sprintteams mee worden genomen. Ik heb me hoop gevestigd op 4 'grote' sprinters (viviani, DvP, Bonifazio en Drucker) om dit aan te vullen met wat losse flodders en overig materiaal (Selig, Sabatini, Simion en eventueel Pedersen). Focus me verder vooral op de klassementsmannen puur om dat de sprinters (op Viviani na) één groot vraagteken is.

William Schuurman

Waarom Ryan Gibbons geen ster krijgt is mij een raadsel. Vorig jaar immers 6x top 10 gehaald...

Cerebral36

'@WIlliam Ik denk omdat hij daarna bar weinig heeft laten zien :)
@JvdBrink Met de sprinters die jij noemt, kan ik simpelweg niet het bergteam neerzetten wat ik wil. Daar ligt nu dus nog mijn enige twijfel. Wil buiten Bennett / Viviani graag nog 1 extra 1.5 mil+ sprinter, maar ja om nou van Woods Formolo te maken om dat te bewerkstelligen....Heb nu maar 10.25 mil aan sprinters en de 1e 4 die jij noemt zijn al 10 miljoen :)

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@Cerebral36 Hmm, snap ik. Ik heb echter achteloos Aru en heel Orica (bang om de verkeerde kopman te kiezen) links laten liggen, dit levert me wel de nodige ruimte op. Voor de rest ben ik wel tevreden over mijn klassementsmannen. Heb Woods er ook in, vooral omdat ik verder weinig puncheurs heb, snap dat je die niet wil ruilen voor Formolo die zo maar eens een onzichtbare Giro zou kunnen rijden (alle ballen op Konrad ;))

Edit: Orica is natuurlijk Mitchelton-Scott #oldskool

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ik snap je helemaal aangaande Mitchelin . Ik gok toch maar op een Chaves in vorm, maar de keuze om Yates weg te laten valt me nog wel zwaar :) Ook nog gedacht aan beiden niet, maar dat team is zo sterk dat ik er toch minimaal 1 wilde. Ik kan nog wel gaan puzzelen en bijvoorbeeld Oomen switchen naar een Konrad, en dan mijn laatste 750ker upgraden naar een extra 1 miljoen sprinter, maar of dat nou zoden aan de dijk zet :)

Laatst gewijzigd
jelle013

Hier is het team volledig af, en naar tevredenheid :)
Ik kom uit op:
7 klassement ad 24 miljoen
2 klimmers ad 2 miljoen
0 tijdrijders
4 aanvallers ad 3.5 miljoen
5 sprinters ad 11 miljoen
2 knechten ad 1.5 miljoen

Nu kloppen m.i. het aantal sprinters niet daar 1 knecht en 1 aanvaller ook gewoon sprinters zijn.. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen deze giro. Ik ga wel flink gokken op de aanvallers in ieder geval.. :)
Succes allemaal alvast! En laat het een mooie ronde worden!

Wielerfan999

Enige laatste twijfel die ik nu nog heb is LLS of Wellens... Ik heb meer vertrouwen in LLS(puur gevoel) Maarja gaat hij de ruimte krijgen..

Cerebral36

'@Wielerfan Die keuze ken ik en met name voor wat je als laatste zegt ben ik toch voor Wellens gegaan :) Pffff zit nu echt te dubben over die extra sprinter. Dan wordt de grote vraag, wat levert meer punten op: Oomen-Extra klimmer van 750k of Konrad (even als voorbeeld) en Roelandts. Heb even geen idee haha.

JvdBrink

'@Cerebral36 Nee met Oomen - Konrad wissel etc ga je de scorito-oorlog niet winnen. Wil je echt goed scoren moeten de juiste renners op de fiets blijven zitten :). Ik zie trouwens dat er tot nu toe ruim 11 duizend deelnemers zijn, veel mensen afgeschrikt door de 3 euro (of 10 euro) die betaald moet worden?

Cerebral36

Dat geld zal zeker meespelen ja! Haha precies wat je zegt. De renners waar ik aan moet tornen zijn voor mij best belangrijk. Maar met 5 sprinters en Morkov vrees ik erg veel te laten liggen in de sprint t.o.v. vele anderen. Zeker aangezien ik dus maar 2 van de op voorhand favorieten heb. Maar wacht even de sprint van vandaag af, want als Bennett zwaar tegenvalt kan ik nog wat knutselen.

Ragnar Lolbroek

In rit 4 en 5 zie LLS de ruimte wel krijgen. Er is dan nog genoeg volk om het handje van MAL vast te houden. En de echte bergen beginnen toch pas in Rit 6

Imbatido

'@JvdBrink: Volgens mij is het zo dat onder die 11.000 ook nog onbetaalde teams zitten. Als je gratis een team maakt dan zit je al in de algemene league van Scorito. Ik wilde me aanmelden bij de Wielerflits Subleague maar dat kon volgens mij niet als je niet betaald hebt. Dus die 645 deelnemers hebben betaald. Weet niet hoeveel deelnemers er in het verleden totaal waren in beide poules, maar is toch fors omlaag gegaan.

Cerebral36

'@Senne Mee eens, maar dat geldt dan net zo hard voor Wellens en die zie ik vaker kansen krijgen. Maar Wellens-LLS is gewoon een moeilijke keuze laat dat duidelijk zijn. Die Teampunten van MAL heb ik losgelaten want die 3 per rit en 9 op het einde woehoe. In de echte bergritten waar MAL namelijk voor de overwinning gaat zou LLS toch naast mijn 9 man vallen.

nasibal

Dat moment waarop je Dennis niet meer uit je team kan fietsen omdat je die 1-15 miljoen praktisch net niet ergens anders kunt besteden,

Flowtosti

Minder deelnemers maakt het natuurlijk wel een extra uitdaging om prijzen/bekertjes te verdienen! Ik ga er dan even vanuit dat het vooral fanatieke spelers en ‘kenners’ zijn die overblijven en doorspelen nu er betaald wordt. De lol wordt er niet minder om en de waardering des te groter!

Ragnar Lolbroek

Ik twijfel er ook nog steeds over hoor. Ik zou van Bonifazio een Guardini of Drucker kunnen maken en dan De marchi upgraden naar Wellens. Maar dan gaat mijn sprintersteam de karige kant uit. Het klassieke probleem dus:)

Wielerfan999

LLS kan dan wel weer als springplank gebruikt kunnen worden, en als het peloton dan een rustig dagje wil zie ik hem wel een vrije rol krijgen van Astana. Wellens zie ik daarentegen wel enkele dagen het gewoon laten lopen en LLS heeft een betere tijdrit.

foqu1ta

Ik twijfel alleen nog tussen Bonifazio en Debusschere of Guardini en Sbaragli. Neig nu naar het italiaanse duo aangezien ze italiaans zijn en in de giro naar mijn idee boven zich uitsteigen, maarja Niccolo is ook italiaans.. #keuzestress

Chris85

Ik moet nog zien of de Sky trein (1 tempo) zo gunstig gaat zijn voor Tom, ga er van uit dat ze bij Mitchelton en Astana niet van plan zijn om daar braaf achter te blijven rijden..

Ik heb 16 zekerheidjes en ben al een aantal dagen met mn laatste 4.250.000 aan het stoeien. Ik kom er nog niet uit. Bij elke combinatie kom ik wel ergens een mannetje te kort.

BarryE1

Heb een vaste schil die de schifting keer op keer lijken te overleven, daarnaast een flexibele schil waarin ik nogal veel wissel. Opvallend is dat in die flexibele schil juist renners zitten uit het hogere segment en renners uit de onderkant. Het middenrif staat dus wel redelijk.

janstof

Zou een Ulissi / LLS niet mee kunnen doen voor het puntenklassement ? Een aantal sprinters zal de Giro niet uitrijden en daarnaast zijn er in de bergen ook punten te behalen. Ulissi is bijvoorbeeld in 2016/2016 4e en 9e geworden, tel daarbij op dat er weinig top sprinters zijn. In de bergen zijn er punten te behalen, laat hem dan nog met een aantal sprints meedoen dan moet hij toch redelijk in de buurt kunnen komen?

ricks_2000

Wie gaat er sprinten bij BMC?

Roelandts gezien zijn resultaten dit jaar of toch Drucker?

1 2 ... 71 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.