Scorito Giro 2018

1 2 ... 72 ... 187 188
Gesloten
Cerebral36

Ja Wellens-LLS blijft een moeilijke. Qua tijdrit zal het qua punten niet zo veel schelen denk ik, want zie LLS geen top 10 rijden. En qua vrijheid is het de grote vraag. Krijgt hij die geregeld ja dan wordt hij wel heel interessant. Ik vond hem in de TDA zeer indrukwekkend en daar reden MAL en Hirt ook gewoon mee. Toch nog maar eens over na gaan denken :)

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Kans dat LLS moet knechten is iig groter dan dat Wellens moet knechten. Verder zullen ze qua tijdritpunten niet veel verschillen en veel TP zal LLS niet opleveren zoals eerder ook al vermeldt werd, aangezien je hem dan wel moet opstellen in bergetappes (die dan eventueel door MAL gewonnen worden).

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@JvdBrink En dat is precies de reden waarom ik nu nog Wellens heb. Zie hem gewoon meer vrijheid krijgen. Of dat dan ook meer punten oplevert is dan maar de vraag want nogmaals, normaal kan ik eigenlijk niet om LLS heen. En qua Roelandts/Drucker. Dat zou ik ook heel graag willen weten haha. Je zou toch zeggen Drucker, maar geloof er niets van dat Roelandts niet ook mee gaat sprinten. Maar als ze gaan afwisselen wordt het voor beiden vervelend om ze te kiezen.

Dumoulist

Mijn team staat op 1 plek na. Daarvoor heb ik nu nog Kangert, waar ik wel vertrouwen in heb. Vorig jaar begon hij ook sterk aan de Giro (kwam daarna ten val) en heeft nu ongeveer dezelfde voorbereiding als toen. In de Giro van 2015 reed hij (in dienst van Aru en Landa) ook nog eens een ijzersterke derde week. Dus de potentie is er wel. Maar deze potentie heeft Betancur ook, zeker nu hij geen echte kopman heeft. Probleem is echter dat ik al wel 8/9 klassementsrenners heb staan.

Daarom kan ik misschien beter voor een extra aanvaller gaan want met alleen Ciccone en Brambilla als potentiële aanvallers is het wel erg karig gesteld. Ik heb alleen geen vertrouwen in LLS (teamorders). Twijfel bij de aanvallers nog tussen Gesink, Wellens en Pantano. Of toch gaan voor Kangert of Betancur? Welke renner moet ik kiezen van deze 5 namen? Wie mag op de valreep alsnog mee?

Poeksel

Heeft Astana niet al genoeg knechten zonder LLS?

@ricks_2000: Dat staat gewoon in het persbericht.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@Poeksel, Ligt eraan hoe hoog MAL op dat moment staat denk ik. Wanneer hij top 3 AK staat zal LLS geen vrije rol krijgen.

Cerebral36

'@Dumoulist Klinken zo bekend deze keuzes :) Wellens had vorig jaar rond de 15 punten meer dan LLS, dus zat zegt niets. Gesink wordt toch wel vaak genoemd als de naam voor aanvallen in de bergetappes, maar hoe vaak gaat hem dat daadwerkelijk lukken. Wellens altijd wel goed voor 1 of 2 goede resultaten. Pantano natuurlijk vol voor het bergklassement (beetje verhaal van Dennis). Ik heb dan nu Wellens en en een andere gretige aanvaller als aanvallers maar dat zijn inmiddels ook al Gesink en LLS geweest. Ik ben er dus ook nog niet helemaal uit. Denk dat mijn gretige mannetje wel zeker is. Dan is het dus nog kiezen tussen Wellens-Gesink-LLS. Zeg het maar haha.
Edit: IK zie MAL toch echt wel naar de top 3 gaan, grote vraag is wanneer en wat mag LLS in de tussentijd. Dat geldt dan ook voor Bilbao in de bergen. Hirt en Kangert zullen denk ik meest ook richting klassement kijken en het meest bij MAL hangen. Maar dat is voorgevoel.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@Poeksel Misschien wel, echter is de kans dat Wellens moet knechten zo'n beetje 0%. Stel dat Astana één of meerdere renners verliest zal LLS alsnog moeten knechten indien hij dit daarvoor al niet moe(s)t. Kans is ook nog aanwezig dat MAL op de etna het roze pakt (al denk ik van niet) en die dagen daarna Astana vrolijk met z'n allen op de kop van het peloton rijden.

Sjonge Jonge

Ik denk inderdaad dat Astana met Zeits, Villella, Hirt en Kangert 4 renners heeft om MAL te ondersteunen en puur daarvoor mee gaan.
LL Sanchez, Bilbao en Lutsenko zullen dan toch wel een wat vrijere rol krijgen en ook voor hun kansen mogen gaan neem ik aan.

Cerebral36

'@jvdbrink Eigenlijk alleen door de 2 tijdritten twijfel ik een beetje, maar denk niet dat LLS daar heel veel extra punten zal pakken. En inderdaad vanwege de echt vrije rol zie ik een Wellens-Gesink vaker gaan. En bij die 2 ben ik toch iets zekerder van Wellens. Bij Gesink weet ik het gewoon niet. Je kan hem wel heel vaak opstellen iig.

Mollemaestro

Met pijn in mijn hart moet ik de beste sprinter van het peloton toch teleur stellen. Ik vrees dat de giro-organisatie hem niet mag en daarom de sprintetappes net een procentje te zwaar voor hem heeft gemaakt :(. Gelukkig heb ik, door silicone ook weg te doen, ruimte gemaakt voor het ijzersterke duo ventudini!

JvdBrink

'@Cerebral36 Als je de tijdritten van dit jaar vergelijkt ontlopen ze elkaar vrijwel niets (Wellens 8 en LLS 10 in ruta del sol en in Parijs nice LLS 7 en Wellens 8)
Gesink is één van de renners die op mijn blacklist staat, die neem ik nooit mee, heeft me (veuuuulste) te vaak teleurgesteld met Scorito

ricks_2000

Weet iemand een degelijke tijdrijder voor 500.000?

Niballie

Ja.

jeroen13

Bennet of Formolo?

Cerebral36

'@ricks_2000 Cadeautjes zijn voor Kerst en Sinterklaas :)
@JvdBrink: Ga de Gesink discussie hier maar niet aan, dus heb je PB gestuurd :)

Laatst gewijzigd
ricks_2000

'@Cerebral36 @allieballie Het was te proberen haha

Sjonge Jonge

'@ Jeroen13:
als je nog 2,5 mln hebt Sam Bennett
als je nog 2 mln hebt George Bennett
als je nog 1,5 mln hebt Formolo.

Maar daarnaast ligt het er ook aan wat je verder al in je team hebt.
Uiteindelijk is het leukste om zelf je keuzes te maken na zelf daar weloverwogen argumenten voor te hebben.
Hier vragen wie je moet pakken lijkt me niet de manier om je team te vullen.

Cerebral36

'@ricks Met een beetje onderzoek kom je er vrij snel achter (en wellicht heb je hem onbewust al gewoon haha) :)

Mollemaestro

Ricks kijk maar eens in het team van der panzerwagen

Ralph123

Bij de keuze tussen Wellens en LLS moet je wel onthouden dat de hele ploeg van Lotto gaat aanvallen en dus zal Wellens ook echt niet elke keer mee zijn. Bij LLS weet je inderdaad niet of hij de vrijheid krijgt, maar meestal sprint LLS wel mee als er een select groepje over is. Nou zijn er alleen maar bergetappes met aankomsten bergop dus dan zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn. Als er een paar etappes met finish na afdaling waren geweest had ik sowiso voor LLS gegaan. Met dit parcours is de enige mogelijkheid dat hij in de heuveletappes in de aanval trekt, als dit al mag. Maar dan heb je ook Lustenko nog.. Kortom ze hebben allebei hun plus en minpunten. Wellens misschien iets meer mogelijkheden.

JvdBrink

'@Cerebral36 Hehe verstandig.
@Ricks is al een aantal keer voorbij gekomen hier, je hoeft maar 70 pagina's door te spitten (10 min werk ;))

Smitcent

Hoe denken jullie over De La Cruz? Toch de laatste paar rondes een goede puntenpakker geweest alleen rijd nu natuurlijk in dienst van Froome.

BarryE1

'@Dumoulist Nu lees ik in jouw post argumenten vóór Kangert en tégen LLS. Verwacht je dan dat Kangert dus sowieso bij de beste 20 omhoog gaat? Hoe dan ook zit er volgens mij in meer of mindere mate tegenstrijdigheid in jouw argumenten.

Dumoulist

'@Cerebral36,
Probleem met LLS is dat er in deze ronden niet veel LLS etappes zijn (heuveletappe met een afdaling aan het eind). Daarnaast verwacht ik dat hij in de derde week zich eigen op moet offeren door de ploegentactiek van Astana, om zo MAL aan het roze proberen te helpen.

Edit: Ralph123 zei net precies hetzelfde over het parcours.

Pantano zat in mijn Tour team van 2016. Dus dat geluk ga ik waarschijnlijk niet nog een keer hebben.. Dan blijven Gesink en Wellens nog over waarbij deze grafiek eigenlijk genoeg zegt: https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140674&c=6&rider1=140674&rider2=140923

Nu zijn er nog 3 van de 5 namen over.

@BarryE1,
Ik verwacht Kangert inderdaad bij de beste 20 klimmers. Ook als knecht (Giro 2015) heeft hij laten zien dat dit geen probleem hoeft te zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 72 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.