Scorito Giro 2018

1 2 ... 73 ... 187 188
Gesloten
JvdBrink

'@Smitcent Vind um een beetje awkward geprijst (wel een terechte prijs denk ik), maar neem liever een Woods of Bennett voor 2 mil.

Cerebral36

'@Dumou Ik zie vooral 20-13 aan overwinningen :) Verder precies gelijk qua winst onderling. GEsink wint het vooral op AK, waar deze Giro dus totaal geen sprake van is. Neem aan dat je keus onze vriendelijke Belg is :)

Dumoulist

'@Cerebral36,
Jazeker, de stijgende lijn (Wellens) en dalende lijn (Gesink) van beide renners zegt genoeg. Nu heeft Gesink natuurlijk wel wat blessures gehad, maar het geeft naar mijn inziens wel een goede indicatie weer van waar ze nu ongeveer staan. Daarnaast verwacht ik Wellens ook vooraan bij de eerste tijdrit. Ik neig nu ook meer naar Wellens dan naar Kangert/Betancur.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Astana == oorlog.

Hun ploegtactiek is gebaseerd op aanvallen, mannetjes vooruit sturen, etc.

BarryE1

Bovendien rijdt Astana een ijzersterk seizoen, wordt hier op het forum te weinig gedeeld ;-)

Smitcent

'@JvdBrink Ja het is inderdaad wel een terechte prijs maar blijft zonde dat hij in dienst moet gaan rijden van. Heb Woods al dus voor het klassement kom je dan uit bij Bennett. Maar gaat hij 3 weken volhouden zonder pech/ ziekte etc.? Of downgraden naar bijvoorbeeld Formolo en sprintteam/ aanvallers upgraden. Het is een gepuzzel...

Rutgerca

Woods gaat voor etappes toch? Voor welke etappes zal hij gaan?

Casey

'@ Rutgerca

Voor etappes? Bron? :)

Niballie

Nee, dat is ook al eerder voorbij gekomen over Woods. Die gaat 'de Giro van dag tot dag bekijken' en 'zichzelf geen druk opleggen'. Net als López ook aangaf in een interview.

ben_pronk

Pffff.. ik zit nog met een aanvallersdilemma. Ik neem wel Dumoulin, maar heb er ook wel een hard hoofd in of die zn niveau kan evenaren, maar voor het Hollandse gevoel moet hij gewoon op de lijst haha. Hoe klein is de kans dat hij wint van Dennis bijvoorbeeld in de eerste rit?

Nu het dilemma, neem je Oomen mee voor de teampunten en evt top 20 of ga je voor een Wellens, LLS, Roche, Kreuziger of Nieve.....
Ulissi gaat sws mee omdat ik geloof in zn Italiaan.. Dilemma, wie helpt me? Ik wil echt max 3 aanvallers mee, weet niet hoe jullie dat zien?

Zondagsrijders

'@ben_pronk: Als je al twijfelt aan de Dumoulin zijn niveau deze Giro, dan zou ik niet ook nog eens Oomen kiezen voor de teampunten die bij een matig niveau van Dumoulin waarschijnlijk zullen uitblijven. Ik zou de kansen spreiden, dus voor een Wellens, LLS, Roche of Kreuziger gaan ipv Oomen.

Mag Ulissi overigens wel vrijuit, UAE heeft gezegd volledig te zullen rijden voor Aru, of moeten we dat met een korreltje zout nemen?

Rutgerca

'@casey http://www.cyclingnews.com/features/woods-aiming-to-give-canadians-someone-to-cheer-for-again-at-giro-ditalia/

Maar dan nog, welke etappes zijn ideaal voor Woods hier?

Larsdj

Twijfel tussen m pedersen of s bennet wie zou meer gaan opleveren ? Pedersen eerste wit en goede tijd rit / bennet 6 x top 3

JvdBrink

'@Larsdj Dat is wel een hele moeilijke vergelijking; dat is geen appels met peren maar meer een fietsbel met een spatbord.
Maar alleen de vraag wie meer oplevert, vermoed ik Bennett.

Cerebral36

'@Lars Umm er zit een 2 miljoen prijsverschil tussen. Moet je wel even aangeven wat dan je andere keuzes zijn. Wie haal je dan bijvoorbeeld voor Bennett als je Pedersen zou nemen ?

Matt89

Ik heb een probleem. Ik kom telkens weer op zes renners die naar mijn mening de top 6 gaan vormen (F, D, M, A, P en Y) en die ik echt mee wil nemen. Probleem is dat ik dan elke klassementsrenner van 2-2.5m niet mee kan nemen en mijn bergteam moet aanvullen met klimmers van 750k en 1m. Mijn basis is dan wel erg smal. Ik kan dan uiteraard een renner + een klimmer van 1m inruilen tegen een Pozzo / Woods bijvoorbeeld, maar welke renner moet ik dan weglaten. Dumoulin neem ik mee, Froome is denk ik onmisbaar, MAL in principe onmisbaar maar het is een brokkenpiloot, Aru geloof ik in, Pinot lijkt onmisbaar maar zal dan degene zijn die ik opoffer en verder nog Yates waar ik ook in geloof. Stel dat ik Pinot + 1m klimmer ga inruilen dan heb ik 5m te besteden voor bijvoorbeeld Chaves of Poels en Woods OF Pozzo, Woods en een renner upgraden. Dan heb ik een wat bredere basis, maar wordt ik daar gelukkiger van. Tja. Was het maar vrijdag :)

Cerebral36

'@Zondagsrijder Wat betreft Ulissi. Zijn beste resultaten reed hij in de Giro inderdaad zonder echte kopman voor zich. Ik heb er echter wel vertrouwen in dat Ulissi wat mag deze ronde :)
@Matt Die keuze zal je echt zelf moeten maken. Alle groten levert naar mijn mening teveel offers op de rest op. Wie je dan weg laat kan denk ik niemand voor je bepalen. Is ook deels gevoel. Zo heb ik slecht gevoel bij Aru, anderen weer bij Dumou, sommigen boycotten Froome (wat ik me goed kan voorstellen).

Laatst gewijzigd
Larsdj

Mooi omschreven!

Bennet / belletti of pedersen / bonifazio

Cerebral36

'@Lars Haha weer zo'n moeilijke ! Van Bonifazio weet ik echt niet wat te verwachten. Kan alle kanten op met hem. Beletti heb ik met de bezetting van Baroni ook weinig zekerheid in. Pedersen ga ik verder niks meer over zeggen. Bennett rijdt denk ik top 10, maar of dat veel punten oplevert is de vraag. Als ik moest kiezen zou ik Bennett-Pedersen doen maar dat hangt weer af van de rest van je sprintploeg.

Laatst gewijzigd
Matt89

'@cerebral36. Klopt, het wegschrijven van mijn gedachten op het forum helpt me dan weer om knopen door te hakken.

Dupoepin

Ik begrijp werkelijk waar de discussie rond LLS niet. In welke ronde of ploeg heeft hij ooit als knecht gewerkt? Zelfs bij de Raboploeg had hij een vrije rol. Hirt en Kangert blijven bij MAL en LLS mag gewoon vrijuit aanvallen, net als anders.

De discussie Morkov of Sabatini is ook niet zo moeilijk. De een is vrij oud en de ander heeft ook nog kwaliteiten om heuvels beter over te komen dan zijn kopman.

Cerebral36

'@Dupoepin Je hebt het nu over Senechal ? Want Sabatini en Markov zijn allebei 33. En bedankt dat je me weer doet twijfelen over LLS. Much appreciated :)

Malathion

Morkov en Sabatini zijn allebei 33...

mschuts

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de rol van kopman Brambilla gaat zijn. Zal hij voor het klassement gaan? Of wat proberen bij punchetappes? Beide zou hij kunnen opzich.

kevinraar

ik heb gekozen voor de 4 beste sprinter aangevuld met 3 goedkopen sprinters

1 2 ... 73 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.