Scorito Giro 2018

1 2 ... 76 ... 187 188
Gesloten
WCEendT

Als ik een zeker alternatief had als sprintkopman zou ik Viviani altijd thuislaten, maar dat alternatief is er helaas niet.

jeroen13

Geloven jullie in Würtz Schmidt en Mullen voor de openingstijdrit of is het te heuvelachtig voor hen?

Jori

zeker alternatief als in de vorm van snelheid en prestatie of ook de zekerheid dat hij uitrijdt? Bennett is daar ook absoluut geen zekerheidje, gaf al aan dat hij zeker het tijdslimiet niet had gehaald als Pöstlberger vorige giro niet de roze trui had gepakt en zijzelf het tempo mochten aangeven en dat hij veels te vaak last heeft van ziekte in rondes. Was wel geloof ik interview van januari, dus geen idee of ze al iets hebben gevonden, zoals het bij Dumoulin bijv. melk was.

en Eschborn-Frankfurt wordt gewoon sprint en Quick-step die wint, dat hebben we al vaker gezien dit jaar ;)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Wel klein peloton 20-30 man maar, zware koers geweest.

Laatst gewijzigd
Jori

en een Lampaert die het gewoon op een platte weg het peloton aan stukken scheurt, wel echt extreem

WCEendT

Kijk dit is een mooie sprintklassieker! Zo kan het dus ook.

Laatst gewijzigd
Jori

niet te vroeg juichen, komt er nog ergens een spoorwegovergang?

WCEendT

Kristoff!

Gaviria veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelte vroeg...

Gewoon Sam Bennett erbij, alleen niet sterk genoeg.

Jori

Geen slechte sprinttrein: Gaviria-Bennett-Naesen-Kristoff
Ik zou de volgorde zelf wat anders hebben gedaan, maar hij werkte toch wel erg goed.

En mss wint quickstep deze toch niet...

martijnzoeteman

Nou, dat was ook niet echt een sprint van Bennet bij Eschborn-Frankfurt waarvan je zegt dat wordt een zekerheidje in de giro..

WCEendT

Gaviria lijkt die bocht wel volledig verkeerd in te schatten.

@Martijn
Bennett staat niet echt bekend als een klimmer, met dit parcours had ik hem er niet eens bij verwacht.
Maar je hebt gelijk, zijn sprint was niet indrukwekkend.

Conclusie:
Viviani gaat gewoon mee.

Laatst gewijzigd
Jori

Het commentaar zegt gewoon dat Gaviria de bocht naar rechts ipv links probeerde te maken, leek idd alsof een paar renners echt totaal het parcours niet kenden.

Qua sprinters lost dit voor mij niks op, zonde dat ze dus BvP van de lijst hebben gehaald, al had hij ws ook niet deze klimmetjes overleefd gok ik

foqu1ta

Ik had het idee dat Bennett iets kapot reed.. of geeft hij altijd gewoon op als hij niet kan winnen?

WCEendT

'@Jori
Boy van Poppel had de eerste 100KM niet eens overleefd in zijn huidige vorm :p.

ricks_2000

Als ik Pinot ipv Dumoulin doe, houd ik 1M over (vind het lastig een 1M sprinter te vervangen voor 2M). Maar ik wil Pinot in mijn team en als ik dan dumoulin kies is er geen ruimte voor Pinot. Lastig, lastig

Jori

'@ WCEendT: das ook weer niet helemaal, maar ik zal wel toegeven dat je extra lang van hem kan genieten op de klimmetjes :p

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ok, het sprint dilemma blijft dus onveranderd na vandaag :)

ricks_2000

Pinot + 2M sprinter

of

Dumoulin + 1M sprinter

ditisdavid

Bennett zat veel te vroeg op kop, maar vorm lijkt me wel oké gezien hij er überhaupt bij zat.

Dumoulist

Ik had gehoopt dat Bennett vandaag wel eens een keer wat ging laten zien... Dat wordt nog even puzzelen.

Jorik112

Even een vraag over de spelregels. In het reglement staat het volgende:

Punten per etappe
Na elke etappe kun je met een renner op 3 manieren punten verdienen:

Als een renner in de top 20 eindigt;*
Als een renner in de top 5 van een klassement staat;
[B] Als een teamgenoot de etappe wint** of als een teamgenoot leider is in een klassement. [/B]
Deze punten kun je na een etappe alleen verdienen voor je 9 geselecteerde renners in die etappe.

Kopman
Per etappe wijzen deelnemers 1 kopman aan, uit de 9 renners die zijn geselecteerd voor die etappe. De kopman verdient dubbele punten met de etappe uitslag (top 20).

Punten eindklassement
Als alle etappes zijn verreden, kun je met een renner ook nog punten verdienen over het eindklassement:

Als een renner in de top 20 staat van het algemeen klassement;
Als een renner in de top 10 staat van het puntenklassement;
Als een renner in de top 5 staat van het bergklassement;
Als een renner in de top 5 staat van het jongerenklassement;
Als een teamgenoot een van de vier klassementen wint.
Al je renners, die de ronde hebben uitgereden, komen in aanmerking voor punten over het eindklassement. Hiervoor hoef je hen dus niet op te stellen in de laatste etappe.

* Dit geldt niet voor de ploegentijdrit, daar verdient enkel de top 8 punten.
[B] ** Dit geldt niet voor een tijdrit (individueel of ploegen). [/B]

Vooral deze zin valt hierin op: [B] Als een teamgenoot de etappe wint** of als een teamgenoot leider is in een klassement.[/B]

Betekent dit dat alle punten vervallen of alleen de etappewinstpunten? Stel dat Dennis de tijdrit wint, krijgt bijvoorbeeld Roche dan wel 8 punten voor de leiderstrui of geen?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Jorik Alleen de etappewinst punten verdwijnen met de tijdrit. De punten voor de truien krijgen de ploeggenoten dus wel. Wat ik trouwens nog steeds een rare regel vind.Het is toch gewoon een etappe net als de rest.

Laatst gewijzigd
Bazing

Staat die Viviani toch opeens weer in mijn team.. Hebben de gebroerders Bennett moeten bekopen.

Laatst gewijzigd
Jorik112

Merci, mannen

nathancouw

Bennett tweette dat hij een grote fout te maken door vol achter Gaviria aan te gaan en daardoor kapot kwam te zitten op rechts en niet meer oo snelheid kon komen (at least iets in de richting, moet je zelf even zn tweet kijken). Maar hij zei zelf ook dat hij hele goede benen had en uitkeek naar de giro. En inderdaad, had hem nooit genoemd bij een sprint van 25-30 man.

Boy van Poppel ook een leuk tweetje eruit gedaan: looking forward to the giro and especially to the sprints! Lijkt me sterk dat hij er naar uitkijkt om pedersen een leadout te geven dus ik denk, ondanks zn vorm, dat hij mag sprinten.

1 2 ... 76 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.