Scorito Giro 2018

1 2 ... 77 ... 187 188
Gesloten
WCEendT

Nathan dit had je mij beter gewoon niet kunnen vertellen... nog meer twijfels en vooral keuze stress.

Gids03

Worden de ploegen ook nog gepresenteerd ? Waneer en waarop is dat live te zien ?

Cerebral36

'@WCEendt Haha precies dat dus. Had net besloten dat Van Poppel zelfs geen 500k waard was. Is duidelijk waar mijn keuze ligt de aankomende 3 dagen.

nathancouw

Mooi! Mission accomplished ;)

Dumoulist

Maar hoe vaak gaat hij dan meesprinten? Tweemaal voor plekje 8 en een keer 15de? Is dat dan genoeg? Pedersen heeft natuurlijk meer potentie op punten. BvP gaat gegarandeerd voor frustratie zorgen.. ik haat Twitter..

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Cerebral
Vooral kwestie Pedersen of BvP want een 500K sprinter lijkt een must voor mijn team opbouw.

Cerebral36

'@WCEendt Yep, is ook mijn enige 500k renner op het moment en wil die wel houden eigenlijk. Dan is de grote vraag. Loont het om een extra klimmer op te offeren voor een extra sprinter in de categorie Boy of Simioni....

Jori

https://twitter.com/Sammmy_Be/status/991345951670448129

@ WCEendT: En dit is allemaal voor de giro. Als Pedersen in de proloog minder dan 4 seconden (misschien zelfs wel minder dan 6) achter de winnaar eindigt, dan gaat hij gewoon sprinten om die mooie roze trui te bemachtigen via boni's ;)

Niballie

Ok jongens, kijk dan even naar de resultaten van Boy van Poppel vorig jaar als hij voor zichzelf mocht sprinten op WT-niveau: Ronde van Polen: 3x top10 waarvan 2x top5, BinckBank Tour: 5e in de eerste etappe (blijkbaar waren Stuyven en Theuns toen uitgeschakeld voor de sprint door omstandigheden), in Turkije als lead-out nog 3x top20 waarvan 1x 7e. Ook nog een 3e plek in de Baloise Belgium Tour (Theuns sprintte niet mee), 3e in Kroatië (Nizzolo sprintte niet mee).

Verder rijdt hij dit jaar in Dubai Tour in dienst van Degenkolb, Tirreno in dienst van Nizzolo/Stuyven en was Romandië hetzelfde verhaal als Viviani voor Boy.

Pedersen in de sprint? 8e in TDU, net voor Latour en Würtz S., 15e en 15e (net achter Gesink). In de Herald Sun Tour 1x winst voor Von Hoff en Edmondson. In eigen land werd hij, toen hij voor de winst reed, een keertje tweede in de Ronde van Denemarken.

Jorik112

Zijn er nog prijzen verbonden aan de Scoritopoule? Voor drie euro inleg zouden ze wel een deftig prijsje aan de poule mogen koppelen.

WCEendT

Met alle respect hoor, maar als drie euro inleg teveel is zou ik mij bezig gaan houden met andere dingen dan wielerpoultjes :).

@Allieballie
Coinflip?
https://justflipacoin.com/

Niballie

'@WCEendT
Neem ik de een, jij de ander. Goed?

Jori

Als Wippert de eerste etappe van Yorkshire wint, gooi ik BvP eruit. anders hou ik hem, goed?

Jorik112

'@WCEendT Dat is ook absoluut het probleem niet. Kan het spelletje altijd enorm waarderen, alleen was het grote voordeel van Scorito altijd wel dat het gratis was en daardoor toegankelijk, waardoor veel mensen in mijn omgeving het toch leuk vonden om mee te doen. Dat er op dat moment geen prijs aangekoppeld wordt, is prima. Nu het spel betaald is geworden, vormt dat hoe je het ook went of keert een belemmering, waardoor er aan mij de vraag wordt gesteld: wat kunnen we winnen?

Nu kan ik het concept van Scorito erg waarderen, maar feit blijft wel dat er een betaling is toegevoegd zonder dat er een prijs tegenover staat. Spellen zoals Zweeler worden hierdoor interessanter. Voor 4 euro meer maak je opeens kans op 1500 euro. Dat is toch wel een wereld van verschil.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jorik
Aah. Dat er geen prijs aan gekoppeld wordt heeft volgens mij te maken met kansspelregelgeving enzovoort waar ik verder niet in thuis ben.

El Mel

Achja, ik word liever met Boy voor 500k 13e in de sprint dan met die andere sprinters voor 1m. Kan ik weer iemand upgraden!

Sjonge Jonge

Voor 3 euro (of 10 euro per jaar) zijn de prijzen van de renners wel een stuk beter / realistischer. Ik weet niet of er een verband is, maar het valt wel op. Maakt het wat mij betreft een stuk moeilijker en dus aantrekkelijker om een gebalanceerd team te creëren.

Laatst gewijzigd
nasibal

Jorik,

Punt was een beetje dat (er van uitgaande dat niemand liegt) scorito bijna niet meer toegankelijk was doordat het gratis was. Ik kan me goed voorstellen dat met de enorme groei die ze doormaken ze meer betaalde krachten in dienst moeten nemen, terwijl het voorheen mogelijk vooral op vrijwilligers steunde.

Van al de euro's die ze binnenkrijgen van de deelnemers zullen ze echt wel wat overhouden, maar een vetpot zal het niet zijn. Heeft zweeler ook geen advertenties op de site?

Dat gezegd hebbende, als van die 11000 deelnemers 20 cent per deelnemer naar een prijs gaat, moet er toch iets moois te roggelen zijn.

Gids03

Ik heb pedersen en simion anders maar boy erbij inplaats van simion 😁😁😁😁

Niballie

'@Gids03
Dat is ook nog een optie ja ;)

WCEendT

'@Nasibal
Dat moois valt vast te regelen, maar ik dacht dat in een verklaring van Scorito stond dat dat niet mag vanwege de kansspelregelgeving/wetgeving in Nederland waar Scorito dus niet aan voldoet.

Laatst gewijzigd
Jorik112

'@nasibal Mee eens en ik snap de overweging ook wel. Maar stel nu dat Zweeler het spelconcept van Scorito 1-op-1 zou kopiëren, maar dan wel prijzengeld aan het spel zou verbinden. Hoe solidair zijn de huidige deelnemers van Scorito dan nog? Het is dat ik het spelconcept met reserves niet zo kan waarderen en dat ik al bijna een volle dag in het samenstellen van mijn Scoritoselectie heb gestoken, maar ik denk dat ik bij eventuele aanpassing in het Zweelerspel mijn horizon wel ga verbreden en ik denk dat ik daar niet alleen in sta. Scorito zou dat wel kunnen voorkomen door prijzen aan het spel toe koppelen.

Bazing

'@Jorik Zoals WCeendt al aangeeft gaat dat gewoonweg niet zo makkelijk om even een paar prijzen aan het spel te koppelen. Wanneer je dat doet word je gezien als gokbedrijf en moet je aan allerlei dingen voldoen wat Scorito dus niet doet en volgens mij ook niet gaat kunnen in de toekomst.

Jorik112

'@WCEendt Wielerflits koppelt toch ook een prijs aan het spel. Dan moet Scorito zelf toch ook in staat zijn om een prijs aan het spel te verbinden. Dat hoeft niet direct in de vorm van een geldprijs lijkt me.

Bovendien geeft Scorito nu ook al boeken weg, mag dat dan wel?

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Jorik112: In de Wielerflits subleague kan je een Garmin winnen.

@nasibal: Scorito-oprichter heeft zijn oude bedrijf verkocht. Daarna Scorito opgericht, en het eerst gratis gehouden om een groot platform van de grond te krijgen. Heeft er al een miljoen inzitten en wil dat nu dus gaan terugverdienen. Zie ook: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoe-twee-broers-samen-miljoenen-verdienden-aan-een-IT-bedrijf-en-nu-ruzie-hebben-179981.

1 2 ... 77 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.