Het wordt een erg lastige puzzel dit jaar.
Froome en Dumoulin staan er bij mij voorlopig gewoon in, helaas daardoor geen plaats voor kleppers als Aru en Chaves.
Nu echter vrij weinig budget over voor de sprinters, heb er voorlopig slechts 4.
Hoop dat er nog wat “goedkope” sprinters worden toegevoegd.
Ik heb even gekeken naar welke sprinters er evt. nog bij kunnen komen. Als je gaat kijken naar wat de opties verder zijn bij de ploegen waarbij er nog geen sprinter op de voorlopige lijsten staat, kom ik tot de volgende opties: Ferrari bij UAE, Minali bij Astana (echter, Astana neemt niet vaak een sprinter mee naar een grote ronde), Bonifazio bij Bahrain, Cimolai bij FDJ, Mezgec bij Mitchelton, Zabel bij Katusha (onwaarschijnlijk, want op de lijst voor Eschborn-Frankfurt) en Walscheid, Arndt of Bauhaus bij Sunweb.
En je moet minstens 2 goeie meenemen voor het geval je beoogd kopman valt of er niks van bakt.
Heb echt geen idee wie goed gaat zijn. Viviani heeft al een sterk voorseizoen gehad.
Op de een of andere manier geloof ik niet dat hij sterk zal zijn hier.
Misschien Greipel nog voor een paar etappes.
Ciccone had ik al op mijn kleine "dark horse" shortlist staan, helaas is hij nu al genoemd :( Ik denk ook dat Ciccone wel eens een goed klassementje kan gaan rijden, reed al goed in Italië en heeft zojuist dus ook nog gewonnen. Zal nu wel wat meer in de spotlight gaan staan helaas maar hij heeft een goede kans om bij mij in het team te komen, ook gezien zijn leeftijd.
Wat gaan die teams weeral erg op mekaar gaan lijken. Had ook gehoopt dat de naam Cicconi niet ging genoemd geraken en zo heb ik er nog een drietal voorlopig in mijn ploeg staan.
Edit: zouden we kunnen afspreken om de goedkope renners die zouden kunnen verassen niet meer te droppen? Is maar een voorstel, maar dit is echt niet fair voor de mensen die het wielrennen kort volgen tegenover de zogezegde meelezers hier.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.