Scorito Giro 2018

1 2 ... 9 ... 187 188
Gesloten
WCEendT

Daarnaast is Formolo echt een groot twijfelpunt geworden voor mij na vandaag, zijn prijs staat me niet aan, maar zijn prestaties wel.

nasibal

Formolo geeft ieder jaar voldoende redenen om opgenomen te worden, maar geeft dan in de ronde zelf telkens niet thuis.

wesley1983

In het klassiekerspel had je dit jaar McCarthy en Gaudu als pareltjes die na een goed resultaat vorig jaar konden doorgroeien dit jaar in de heuvelklassiekers. Ook zij bakten er niks van.

JimKro

Het wegvallen van de jongerentrui maakt Formolo voor mij wel een stuk minder interessant.

WCEendT

Precies JimKro, heb het gevoel dat zijn prijs nog steeds gebaseerd is op zijn punten toen hij nog U25 was.

Ornor

Ik had ciccone ook in mijn voorlopige team gefietst, maar de vraag blijft natuurlijk of je m wel opstelt en sowieso of hij wel punten pakt in vergelijking met een 500 renner die zekere teampunten oplevert.

En ook dit jaar lijkt het erop dat het aantal slots meer beperkingen geeft dan het budget. Ik zou graag 2miljoen betaald hebben voor een slot extra in mijn team.

WCEendT

Dat is niet hoe het spelletje werkt Ornor :P Dat zou iedereen wel willen.

Naast Ciccone heb je bij Bardiani natuurlijk nog een leuk klimmertje die weleens kan verassen.

Yskoud

Grossschartner

Ornor

Ja ik snap dat het zo niet werkt. Maar soms lijkt het interessant om een renner te kiezen vanwege de hoge prijs/kwaliteit-verhouding, maar uiteindelijk gaat het om de absolute kwaliteit van de renner die je opstelt en boeit het niet of deze nu duur of goedkoop was.

nasibal

Senni is ook wel vaak in de aanval.

wesley1983

Het zou trouwens kunnen dat Jungels de giro gaat rijden als kopman van Quickstep voor het klassement of zouden ze alles op Viviani zetten. Als die zou starten dan gaat het nog meer twijfelen zijn wie je neemt en wie je thuislaat. Zal nog moeilijk worden met de waardes dat we nu al weten van de renners die er al opstaan.

JimKro

Ik zou ook niet heel raar opkijken als er toch nog een Valverde of Landa bijkomt. Het zou in Movistar’s belang zijn om de Giro zo zwaar mogelijk te maken voor Froome met oog op de Tour. Dan wordt het helemaal leuk met dit budget.

WCEendT

'@wesley
Jungels doet de Tour dat is al tijdje bekend. “Natuurlijk is de Tour het grootste doel van het jaar voor mij"
http://www.wielerflits.nl/nieuws/339837/bob-jungels-giro-zege-van-dumoulin-was-een-opsteker-voor-mij.html

@JimKro
Lijkt me toch sterk, Movistar wil de Tour winnen. Daarnaast is hun programma al maanden bekend en staat de giro daar niet in.

wesley1983

'@wceendt: ok wist ik niet, alle ballen op Viviani dus op sprintetappes voor Quickstep. Was gewoon aan het twijfelen omdat Jungels de voorbije 2 jaar de giro gereden heeft maar wist niet dat er al iets bekend was over zijn programma, Toppie dus.

WCEendT

Ja Tour is meer voor Jungels gemaakt, met 8 aankomsten berg op en minder dan 50 tijdrit kilometers heeft Jungels sowieso niet heel veel te zoeken in de giro dit jaar. Begrijpelijk verwarring hoor, Jungels was toch voor vandaag vooral onder de radar gebleven.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Mas is toegevoegd op pcs, lijkt me dat die het gaat mogen proberen voor Quickstep. Leopold Konig ook toegevoegd, mag wedstrijdritme opbouwen na veel DNF in de wedstrijden die hij aan de start kwam na zijn blessureleed :-)

ditisdavid

QS neemt overigens wel iemand die dit jaar een flinke bergetappe heeft gewonnen mee. Voor de rest inderdaad alle ballen op Viviani, zo lijkt het.

Edit: heeft weinig zin om in bedekte termen te posten als iemand net daarvoor zijn naam noemt :p

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat Mas de Giro gaat rijden. Vind hem een zeer talentvolle en leuke coureur, maar hij heeft al een behoorlijk zwaar voorjaar achter de rug.

Ik had dus liever gezien dat hij de komende maanden wat rustiger aan had gedaan en zich juist op de Vuelta had gericht. Ik had al de hoop om hem daar voor een zacht prijsje op te kunnen pikken versus de vermoeide mannen uit de Tour. Had misschien wel hét koopje kunnen worden (zeer voorbarig, I know), maar helaas pindakaas.

Maar inderdaad, in de Giro alle ballen op Viviani & in de Tour alle ballen op Gaviria. En Jungels mag ondertussen proberen een klassementje te rijden.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Voor een mooie prijs gaat Mas natuurlijk altijd mee.

@David
Mag hopen dat iedereen op dit forum direct door had dat je Enric Mas bedoelde.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Bij een renner als Ciccone (en ook evt. O'Connor) is het wel afwachten met wat voor doel ze naar de Giro gaan. Als ze voor het klassement gaan rijden en dus veel top 20 en misschien wel top 10 + witte trui punten is het wel interessant maar vaak gaan die jonge jongens voor een klassement in de kleine rondjes en dan voor ontsnappingen in de grote rondes en dat is qua Scorito weer niet zo handig.

Kan me zo snel niet herinneren dat een 500k klimtalent het ooit waard is geweest bij Scorito, tenzij je een glazen bol voor ontsnappingen hebt.

WCEendT

'@Starlynk
Ciccone is natuurlijk wel een 500K klimtalent die al dingen bewezen heeft en eigenlijk geen 500K hoort te zijn als je het aan mij zou liggen.

wesley1983

'@wceendt: als je ziet dat Viviani 4mil. Kost en als je de waardes van de Quicksteppers zag in het klassiekerspel mag je die hoop opbergen vrees ik, alhoewel 750.000 of 1 mil. een correcte prijs zou zijn voor Mas.

WCEendT

'@Wesley
750K zou zeer mooi nieuws zijn. Echter, verwacht ik dat de stagiair op de QuickStep 'hype-train' zit en hem 1500K gaat maken.

Overigens is 4000K voor Viviani wat mijn betreft gewoon een terechte prijs, hij is torenhoge favoriet in zes etappe's en heeft het team ervoor om de wedstrijden te controleren.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@WCEendt
Tuurlijk, behalve dan de alleen-grote-ronde-volgers. Meeste bezoekers zullen Ciccone ook kennen.

Wielerfan999

Denken jullie dat Mas een klassement gaat rijden of in de aanval? Dat vind ik namelijk wel een verschil.

OFF: Ik mis kevinraar van afgelopen Vuelta wel een beetje

1 2 ... 9 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.