Scorito Giro 2018

1 2 ... 89 ... 187 188
Gesloten
nathancouw

Ik heb mijn nummer gepm'd.

Treenert

Ik doe ook mee, pb met tel.nr. verstuurd, als je ons dan de naam van de poule terugstuurt, zijn we er toch?

Edit: Je moet het wel willen natuurlijk. Inleg kan idd via Tikkie, razendsnel.

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Of Dennis die 2 miljoen waard is weten we pas over 3 weken. Als hij de 1e etappe wint verwacht ik dat hij het roze na etappe 4 alweer kwijt is. Dat is een etappe na een rustdag, waarin gevlogen is van Israël naar Italië, dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk en vluchters etappe. Na etappe 6, beklimming Etna, verwacht ik Dennis niet meer in de top 10 en dan wordt het moeilijk terugvechten voor hem. Dan krijgen we nog een tijdrit van 34,2 km in etappe 16 waar hij zeker top 5 kan rijden.

In dit scenario kan je uitrekenen hoeveel punten hij kan gaan halen, vergelijk dat met andere scenario's en maak dan een conclusie. Succes!

WCEendT

De betaalde poule is geregeld, aan alle deelnemers de vraag of zij mij een PM kunnen sturen met hun telefoonnummer dan zal ik z.s.m. antwoorden met de benodigde linkjes en details.

Heb iedereen die zich tot dusver heeft aangemeld de benodigde gegevens gestuurd, laat even weten als ik je vergeten ben :).

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Een betaalde poule hier op het forum lijkt me een behoorlijk -EV investering ;-)

Laatst gewijzigd
Treenert

En het is hier ineens stil :) :) en druk op de app :) :)

janstof

Hoe zitten jullie met de verdeling van de renners? volgens scorito heb ik:
AK 8
Klimmers 2
aanvallers 3
sprinters 5
knechten 2

als ik het zelf indeel:
AK 10
aanvallers 4
Sprinters 6

een beetje goeie verdeling? of niet evenwichtig ? Vind het lastig om in te schatten!
Wil in ieder geval genoeg Ak mannen hebben voor eventuele uitval, en het zou me niet verbazen dat er 1/2/3 niet goed genoeg zijn en voor etappes/ bergtrui uiteindelijk gaan !

Laatst gewijzigd
fmvbeest

Haha deze was ook leuk. Ik heb eindelijk een fijne balans gevonden en ben over elke etappeopstelling tevreden. Zie ik opeens uit m'n ooghoek dat ik nog 500k te besteden heb :')

Ab Normaal

19 plaatsen zijn vergeven in het Ab Normale team. Tevreden over de verhouding sprinters - klassementmannen.
Nog 1 mln te besteden en heb van de 1 mln renners al Wellens.
Zie er eigenlijk verder geen interessante tussen.

Baiskeli

'@Ab Ulissi lijkt me toch ook wel een bijna-zekerheidje voor een etappeoverwinning, waarvan het ook nog best makkelijk te voorspellen is in welke etappes hij een kans ziet.
In het laatste interview van Wielerflits met Brambilla staat dat Pantano zich ook op een aantal etappes richt, met daarbij zelfs aangegeven welke dit mogelijk gaan zijn.
Tot slot vind ik Gesink ook nog steeds een mooie optie: deels om aan mijn nationalistische gevoelens toe te geven en deels omdat ik hem toch echt wel een etappe zie pakken.

Threeohthree

Wat betreft Ulissi vind ik de odds dat hij GEEN etappe schrikbarend laag, maar denk dat dat eerder te maken heeft met het verleden dan met het oog op deze giro. Maar goed, mocht hij in een paar etappes de vrijheid krijgen dan is er absoluut een kans. Wat betreft Pantano en eigenlijk ook Mohoric zijn er eigenlijk te weinig etappes waar hun lekkere afdaling tot zijn recht gaat komen. Hoeft natuurlijk niet, Mohoric heeft zelfs bewezen een degelijke sprinter te zijn, maar toch elke etappe waar deze jongens het goed hebben gedaan was het na een afdaling.

nasibal

Jongens, waar halen we die mohoric info opeens vandaan?

vasnd

'@nasibal van het terras in Slovenië natuurlijk. Z'n grote broer deed daar in een dronken bui alle boeken open. Hij schijnt in een etappe langs de kant te staan met spijkers en een koala(?).

Wimbo

De tips worden naarmate de start nadert waziger.
Veelal besproken zaken worden opnieuw gevraagd, mag!
Zand strooien mag, zeker voor de laat ingestroomde tip zoeker.
De oprechte meningen van de meest aanwezigen hier op het topic zijn allang gedeeld.
Je moet echt alles meelezen, ik heb het gedaan en het verveelt niet.
Iedere dag gepuzzel, een mening, een grapje.

De post die mij vandaag een enorme lach op het gezicht toverde was leuk van eenvoud, droog!!

@Starlynk naar @Cli-joris: ben je nou je eigen aantekeningen in dit topic aan het maken!
Tijdens het typen moet ik er weer om lachen, humor, bedankt!

Malathion

Ik zag Mohoric onlangs bij een Metallica concert in Parijs. Hij verzekerde me dat hij voor de puntentrui zou gaan. Daarna sprintte hij naar de bar om zijn voornemen kracht bij te zetten.

nasibal

'@Vasnd

Ah, Slovenie is het nieuwe Leuven begrijp ik :) Die Koala doet het hm, zn grote broer gaat in mn selectie!

Nylz

Ik krijg het niet voor elkaar om én Froome én Dumoulin én Viviani in m’n team te fietsen (pun intended).

Scorito heeft heel goed z’n best gedaan met het budget en de waarde van de renners, chapeau!

duimp30

'@nylz
Ik heb hetzelfde probleem maar ben er nog niet uit wie ik thuis laat.
Zit zwaar te twijfelen om viviani thuis te laten

Ornor

Ik heb nu een team dat zich beter laat opstellen, maar met een stuk minder power dan dat ik had. Dat is toch steeds weer de afweging van wat leidend is: de individuele kwaliteiten en puntenpotentieel van de renner tegenover de balans in je team.

elstupidoloco

Door alle kansloze sprinters zit ik opeens opgescheept met een team met Wellens, ulissi, LL, schachmann en Mohoric. Lijkt me een beetje overkill. Lastig, lastig! De puzzel is nog niet gelegd

Rutgerca

Ik weet ook nog steeds niet wat ik van de sprinters moet verwachten.

law93

Na het meelezen en puzzelen blijven de sprinters voor mij ook het laatste puzzelstukje. Het klopt zeker dat de renners goed geprijsd zijn en het budget echt een uitdaging vormt om een gebalanceerd team samen te stellen. Het lukt me gewoon niet een team samen te stellen waar ik écht helemaal tevreden mee ben. Een miljoentje extra zou al een hoop schelen.. Vraag me wel af hoe het dan straks met de tour gaat met alle toppers die daar aan de start willen verschijnen. Maar goed dat is een zorg voor later ;)

Vanmiddag door een ingeving en wat geschuif m'n AK mannen kunnen versterken. Nu nog 2,5 miljoen over voor 2 plekken om m'n sprintersteam te versterken. Heeft iemand nog een mooi pleidooi voor de sprinters in de range van 1-2 miljoen? Zie eigenlijk nauwelijks zekerheidjes tot top 10 noteringen.

Lassayd

Kan Cavagna beter tijdrijden dan schachmann? twijfel tussen die 2 maar ken ze niet goed.

JimKro

Ik ben er inmiddels al een tijdje uit. Het zal alleen nog stuivertje wisselen zijn tussen Hirt en Carapaz in de laatste dagen. Verder kondig ik alvast Betancur aan als mijn 21e man. Ik heb hem in de afgelopen jaren al twee keer tevergeefs meegenomen met de hoop dat hij zijn enorme potentie weer een keer zou gaan waar maken. Vorig jaar had ik hem in de Vuelta mee als joker voor 750k en leek het heel even te gaan gebeuren, totdat hij een paar minuten later op zijn snufferd ging. Ik zal nog wel een paar nachtmerries gaan krijgen waarin hij het dit jaar dan toch in één keer weer helemaal waar maakt. En ik hem dan net niet in m'n team heb... ;)

Primavoormij

'@elstupidoloco ik zit ook met een 5-tal aan mannen die noch sprinter zijn noch klassementsrenner (waarvan 3 dezelfde als jij). Aan de ene kant lijkt het te veel, maar of mijn team er nou zoveel beter op wordt door een van die renners te vervangen door een 1M sprinter weet ik ook niet.. Vooral ook omdat ik naar mijn inzicht alle goede sprinters van 1M er al heb uitgevist.

1 2 ... 89 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.