Scorito Giro 2018

1 2 ... 92 ... 187 188
Gesloten
Poeksel

Als Viviani in de eerste etappe uitvalt ben ik in zo'n beetje alle girospellen waaraan ik meedoe kansloos...

Dupoepin

Wat jullie met Froome hebben, heb ik met Dumoulin. Zijn voorbereiding zat vol met pech en pech is iets in wielrennen wat je vaak achtervolgt in een jaar. Als ik Dumoulin niet neem kan ik Chaves meenemen en Formolo upgraden naar Pozzo en een 1mil knecht upgraden naar een 2mil sprinter.
Maar als Nederlander Dumoulin niet nemen, na het jaar 2017 vol vreugde, is niet iets wat je gauw doet. (tunnelvisie :P)

JimKro

Stel, Viviani heeft in elke 5 sprintetappes 70% kans om te winnen. Meegerekend of het een sprint wordt of niet. De odds voor een overwinning van Dennis vrijdag zijn rond de 67% ter vergelijking. En je kan beargumenteren dat Viviani misschien nog een iets grotere favoriet is in een vlakke rit dan Dennis in de tt, gezien de concurrentie. Dan kom je gemiddeld uit op 3,5 ritwinsten. Zelf denk ik dat het over de hele ronde gezien nog een iets lagere waarschijnlijkheid is. Ivm uitvallen of andere willekeurige zaken. Dus ik zou gemiddeld 3-3,5 ritwinsten schatten.

Laatst gewijzigd
mactjappie

Mohoric, Pantani, Wellens, ulisse en battaglin in mijn team wellicht Iets te veel van t goede als aanvallers ??

Malathion

Stellen dat een meesterknecht top 10-15 kan rijden is legitiem, maar er zijn om en nabij 387 andere goed klimmende knechten met een klassementskopman waar datzelfde voor zou gelden dan. Daarnaast heb je nog jongens als Brambilla, Dennis, Roche, Geniez etc, paar aanklotende movistarretjes, Formolo, wat EF-prutsertjes, Meintjes, én vaak spartelen er ook nog wat verdwaalde vroege vluchters tussen. Toch zijn er maar 6 plekken te verdelen bij plek 10-15. Met wat mazzel is dat 8x Hirt, met wat pech is dat 0 keer Hirt. Klassementspunten voor 10-15 zijn te verwaarlozen ;)

Hetzelfde zou je kunnen betogen voor aanvallers. Daar is ook een hele lijst van. Take your pick. En heb je dan ook nog diegene die top 5 rijdt? Bovendien kost een aanvaller die eventueel meer punten scoort (in tenminste twee etappes) je wel een plek in je AK-ploeg. Wie haal je er dan uit? Dat kost je dan ook weer punten.

Hoewel de klassementspunten te verwaarlozen zijn: 7 of 8 maal 12 of 14 punten vind ik niet meer te verwaarlozen.

Thijmen1411

Dacht dat ik al een tijdje klaar was, maar heb net toch het een en ander aangepast bij de goedkopere renners. Kwam erachter dat het wel leuk is dat ik Elissonde in m'n team had, maar dat ik dan echt puur speculeer op teampunten van Froome, want zelf zal hij zeer waarschijnlijk geen één keer top 20 rijden. Ook had ik Van Emden, maar mede door dat interview van gisteren geloof ik niet helemaal meer in hem. Ook heb ik Dumoulin die ik denk ik boven hem kopman maak in de tijdritten dus dan kan ik dat geld beter op andere vlakken uitgeven. Heb nu 9 hele sterke mannen voor in het hooggebergte met 2 extra jonge renners die zowel voor het klassement of de aanval kunnen gaan. Voor de vlakke aankomsten heb ik 5/6 mensen die in de top 20 moeten kunnen eindigen, aangevuld met team- en truipunten. Voor de etappes die eventueel naar een vlucht kunnen gaan, vul ik dit in met 2 rasaanvallers, klassementsmannen en de jongelingen, en eventueel nog truipunten.
Ik weet (bijna ;)) zeker dat ik het zo zal laten.

Klassementsrenner 8 € 25.500.000
Klimmer 1 € 3.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.000.000
Sprinter 3 € 7.500.000
Knecht 5 € 4.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

Cerebral36

Als Viviani 3 keer wint ben ik dik tevreden, want dat is al meteen 300 punten, ex de trui en ritwinst punten.

ricks_2000

Ik zie het volgende scenario al voor me:

Viviani gaat in de openingstijdrit onderuit en kan niet verder. 95% heeft Viviani in zijn selectie en de overige 5% heeft de gok genomen. Uiteindelijk is de winnaar iemand zonder Viviani. Durf alleen de gok niet te nemen, want als hij op zijn fiets blijft zitten (wat een grote kans heeft) ben je eigenlijk al verloren in je poule.

Maar watch my words.

El Mel

Ik ben klaar met dat gewissel, neem de grote 3 mee: Tom, Chris en Elia:

Klassementsrenner 7 € 25.000.000
Klimmer 2 € 2.000.000
Tijdrijder 1 € 750.000
Aanvaller 2 € 1.500.000
Sprinter 6 € 11.500.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 42.000.000

ricks_2000

Ik heb mn team ook rond (wellicht iets te weinig voor AK, maar we gaan het zien):

Klassementsrenner 8 € 24.500.000
Klimmer 0 € 0
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 2 € 1.500.000
Sprinter 5 € 11.000.000
Knecht 4 € 3.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

tetedelacourse

Ik heb nog 1 twijfelpuntje: Ik heb als aanvallers/heuvelmannen nu Wellens, LL Sanchez en Ulissi. Ik vraag me af of ik Gesink voor Sanchez ruil als aanvaller. Robert richt zich hier op, waar ik nog niet zo goed kan inschatten hoeveel knechtwerk LL bij Astana moet doen. En dan heeft Sanchez natuurlijk ook een iets betere tijdrit...

Voor nu:
Klassementsrenner 6 € 23.000.000
Klimmer 1 € 1.000.000
Tijdrijder 3 € 3.500.000
Aanvaller 4 € 3.500.000
Sprinter 3 € 9.000.000
Knecht 3 € 2.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@mactjappie Pantani meenemen zou ik altijd doen ;) zou het gaaf vinden dat het olifantje weer iedereen bergop naar de moeder zou rijden

JansK

Froome en Tom erin. Tom eruit. Froome eruit, Tom er weer in. Beide eruit. Upgraden andere renners. Downgraden renners, en toen weer 1 van de 2 erin.

Wat een puzzel die gelegd moest worden. En, waar nog steeds met de stukjes geschoven wordt.

Klassementsrenner 6 € 21.000.000
Klimmer 5 € 6.750.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 3 € 2.250.000
Sprinter 5 € 10.000.000
Knecht 0 € 0

Op het 1e gezicht veel klimmers, maar dit zijn jongens die kort in een etappe kunnen eindigen en teampunten kunnen pakken,

Lang in het team gehad, maar toch eruit: Caparaz en LLS

ivo001

Viviani is de enige sprinter die je gerust als kopman kan nemen. Als is het alleen al vanwege de leadout die hij krijgt, hij zal elke sprint het hoge waarschijnlijkheid top-3 finishen, waarvan ik meestal ook winst verwacht.
Een Mareczko is in potentie zeker zo snel, maar die zal nooit zo vaak als Viviani in goede positie aan de sprint kunnen beginnen.

Viviani is wel duur, maar naar mijn inzien het wel waard omdat je ook erg veel kopman punten erbij krijgt. Je kan wel 3 goedkopere sprinters ervoor pakken, maar er zal er maar 1 dubbel kunnen tellen.

Jori

Pooltips! :p

EDIT: Gewoon alles onder de 25 is benoemd + Pantano en Bilbao + 2 sprinters. kan ik prima mee leven

Laatst gewijzigd
Dekenner01

Waarom heeft iedereen het over Sabatini? Morkov is de laatste man voor Viviani.

Jori

Dekenner01: En bij Sky rijden ze niet voor Froome, maar voor Puccio toch?

jeroen13

Wie van Sky zal volgens jullie het hoogst eindigen in de proloog, Kiryienka/Poels of De la Cruz?
Geraak er echt niet aan uit. De tijdrit is relatief heuvelachtig dus dit zou in het voordeel moeten zijn van Poels en De la Cruz maar ...

Quintana10

Op het laatste moment toch nog Dennis eruit gebonjourd. Daar kan ik wel eens spijt van krijgen. 2 keer een itt winnen en 3 dagen in het roze is best voor de hand liggend.

Ik denk toch dat ik Dennis er maar weer in doe....

Treenert

'@ Poeksel: daar ga ik ook last krijgen, zie mijn aantal sprinters. Ik heb de 3 beste sprinters genomen want verder is het één grote loterij van wel 25 knechten die ook zomaar 4e kunnen finishen. En ook een aantal klassementsmannen die vooraan willen finishen kunnen

Klassementsrenner 7 € 24.000.000
Klimmer 1 € 1.000.000
Tijdrijder 2 € 3.000.000
Aanvaller 4 € 3.000.000
Sprinter 3 € 9.000.000
Knecht 3 € 2.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

Hoe komt Bouwman er nou bij dat hij de witte trui kan pakken morgen? Niet erg realistisch lijkt me.

Rutgerca

Ho reactie ging mis, sorry

Laatst gewijzigd
Jori

2x itt winnen en 3 dagen in het roze is nog niet genoeg voor Dennis zijn prijs he, daarvoor zal hij nog het roze wat langer vast moeten houden of juist in de bergen nog wat uitslagen halen

Jasperdewaal11

'@ Jori hoezo is dat niet genoeg voor Dennis als je hem ook 2x kopman maakt in de tijdritten ?

Elpiedro

Klassementsrenner 6 € 23.000.000
Klimmer 2 € 4.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.500.000
Sprinter 3 € 7.500.000
Knecht 6 € 4.500.000
Totaal 20 € 41.500.000

Nog een beetje cash over, dus waarschijnlijk zal ik nog wel wat veranderen.

Dekenner01

'@jori,

Ik bedoel dat Morkov de laatste man in de lead-out is voor Viviani, niet Sabatini.

Dus als mensen speculeren op Sabatini in top-20 dan:

1. Kun je beter Morkov nemen en
2. Er is een andere lead-out man in het peloton die opzeker gaat meesprinten.

1 2 ... 92 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.