Scorito Giro 2018

1 2 ... 93 ... 187 188
Gesloten
Jori

omdat die kopman punten geen absolute punten zijn, maar juist relatief aan je andere renners.
Stel je hebt Dumoulin en die wordt gewoon 5e (of daar reken je iig mee). dan is je winst van Dennis de 50 normale punten + 18 extra kopman punten tov Dumoulin, wat dus 68 punten maakt. x2 levert je dus 136 extra punten op, imo niet genoeg voor 2 miljoen.

Daarentegen als je gelooft dat hij het roze langer vast kan houden, goed kan eindigen in punch etappes en/of nog beetje mee kan doen in de bergen, dan komen er al snel heel veel punten bovenop en is hij zijn prijs meer dan waard

maurice_14

Dit wordt het voor mij:
Klassementsrenner 5 € 20.500.000
Klimmer 4 € 6.000.000
Tijdrijder 1 € 1.000.000
Aanvaller 4 € 3.750.000
Sprinter 4 € 9.500.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 42.000.000
Het zal mij benieuwen....

Primavoormij

'@dekenner01

Sabatini is de laatste lead out man voor Viviani naar mijn weten

Imbatido

Naar mijn idee kan je Dennis prima missen, tenzij je gelooft in zijn klimkwaliteiten. In de tijdritten kan je Dumoulin/Froome kopman maken, dat verschil in punten is dan niet groot. In de sprintritten pakt Dennis nog maar 10 punten als hij leider is, daar kan je wellicht ook iemand neerzetten die bv 6 punten scoort, bijvoorbeeld Dumoulin/Froome of een jongere, of iemand met teampunten (BMC/QST). In de heuvelritten 4 en 5 heb je ook al snel genoeg alternatieven, en in de bergritten geloof ik niet in hem. Dennis is dan voor 2 miljoen veel te duur naar mijn idee.

Laatst gewijzigd
ben_pronk

Ik ben ervan overtuigd dat je het niet gaat redden met weinig klassementsrenners, die aankomsten zijn teveel bergop.. en die aanvallers zijn veelste onzeker. Vorig jaar daardoor teveel plekken mee verloren. En ja ik hoor bij die 5% ;)

Klassementsrenner 9 € 30.500.000
Klimmer 1 € 750.000
Tijdrijder 2 € 3.000.000
Aanvaller 2 € 1.250.000
Sprinter 3 € 4.000.000
Knecht 3 € 2.500.000
Totaal 20 € 42.000.000

Rutgerca

'@dekenner01 waar haal je dit zo vandaan? Sabatini is meestal de leadout van Viviani

Dumoulist

Voor de mensen die tijdens de Giro geen genoeg kunnen krijgen van Mart Smeets:

https://www.nu.nl/media/5249561/mart-smeets-krijgt-rondom-wielerrondes-dagelijkse-videocolumn-nunl.html?redirect=1

Karperdrol

Selig, Venturini, Belletti.... O o o, kom er niet uit.
Zal niet veel punten schelen, maar alles is meegenomen.... wat zouden jullie in dit geval doen?

Dekenner01

'@rutger,

Googlen en je komt een heel eind! ;)

tetedelacourse

'@Ben: ik weet dat nog niet zo zeker... Je kan er toch maar 9 opstellen en als je dan nog wat aanvallers en klimmers wil opstellen denk ik dat je met een stuk of 6 a 7 wel toekomt. Dan kun je weer een extra sprinter/tijdrijder/puncher meenemen...

Imbatido

'@Jori: De kopman krijgt alleen nog dubbele punten voor de etappe toch? Dus 50 + 18 + 50 = 118 voor Dennis als hij de tijdrit zou winnen.

ben_pronk

'@tetedelacourse En dan blijken er twee uit te vallen, dan zit je niet gebakken met te weinig klassementsmannen.. Ik stond met de Vuelta heel lang op 99,9 procent, maar vanwege precies dit.. te weinig klassementsmannen zakte ik flink en eindigde ik op 99,5. Maarja, we gaan het zien.. We kunnen niet meer wachten he haha!

De Gorilla

Laatste keuze: Nieve, Pantano of Wellens. Hij moet gaan fungeren als iemand die hoog in het bergklassement eindigt. Gooi eens wat keuzes met eventuele beargumentatie!

Jori

'@imbatido: Die kopman punten moet je dus relatief nemen aan wie je anders kopman had gemaakt. Al was ik wel idd de truipunten van etappe 1 en met name dus de rode trui even vergeten. Dennis levert je 118 punten op, maar als je dumoulin had opgesteld als kopman met een 5e plek, had hij 32 gehaald.
Dus heb je met Dennis als kopman maar 18 punten gewonnen. Maar met de coureur Dennis ook gewoon nog 50 etappe punten, een roze trui van 10 en een rode trui van 8

Treenert

'@ Karper: Selig, ook voor mogelijke teampunten Bennett

@ Jori: dat is andersom denken. De 'regel' is dat je per geïnvesteerd miljoen je ongeveer 100 punten moet hebben alhoewel ik verwacht dat door de hoge prijzen dit deze giro op 90-95 zal liggen. Dennis gaat gewoon die 200 (of +) punten pakken, dan is het toch goed? Die kun je ook in Woods stoppen (die heb ik ook) maar dat is veel minder garantie lijkt me.

@ Bram: Nieve, ook voor mogelijke teampunten Yates n Chaves

Laatst gewijzigd
Shittylegs

Zijn er mensen die weten (liefst met bron) wie er gaan sprinten bij de volgende teams?

Bms: Drucker - Roelandts
Trek: Boy van Poppel - Mads Pedersen

Karperdrol

Op basis van wat heeft onze Italiaanse vriend Aru, 2 sterren voor kwaliteit "tijdrijden"????
verbaasd mij

Jori

'@treenert: De "regel" is in eerste instantie zonder kopman punten en zou je dus eventueel aan kunnen vullen met mijn manier, maar ik vind het prima hoor, ben je wel een soort dief van je eigen portemonnee :p

Niballie

'@shittylegs

Even teruglezen in dit forumtopic. Is het al eens over gegaan.

Dumoulist

Ik heb alsnog mijn laatste (overbodige) sprinter ingewisseld voor 'de nieuwe Uran';). Hij heeft tot op heden heel het seizoen in dienst gereden van zijn kopmannen. Het is dus moeilijk te zeggen waar deze jongen nu daadwerkelijk staat. Deze renner kan ook in de derde week op 2 verschillende manieren punten scoren d.m.v. aanvallen of het klassement. Ik heb het natuurlijk over Betancur. Hij lijkt uitgespeeld te worden als kopman en heeft net als zijn ploeg veel vertrouwen in de 'bergen'. https://www.kienyke.com/deportes/ciclismo/carlos-betancur-giro-de-italia-2018

Edit: Ik kwam in de derde week een (potentiële) goede klimmer tekort in mijn dagselectie. Hoop het op deze manier te kunnen opvangen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Jori: Ik wilde je alleen even wijzen op je 'rekenfout'. Moet zelf ook weer even wennen aan de regels. Dat van de relativiteit van de kopman is mij bekend, dat was niet mijn punt.

@Treenert: De kans bestaat dat Dennis 200 punten gaat halen. Maar misschien kan je met telkens een andere renner op zijn plek in die ritten ook wel 150 punten scoren. En met het budget wat je daar uitspaart kan je misschien leukere dingen doen. Een Campenaerts kan in de tijdritten misschien ook wel 100 punten halen namelijk, en is een stuk goedkoper. In ritten waarin je Dennis opstelt voor zijn truipunten heb je misschien ook wel een alternatief. En met de rest wat je bespaart kan je misschien je klimmers versterken waardoor je uiteindelijk meer scoort zonder Dennis.

Laatst gewijzigd
Jori

'@imbatido: Excuus, dan heb je helemaal gelijk!

Shittylegs

'@ alliballie

Thanks, maar dit forum telt 93 pagina's.... Ben ik nog wel ff bezig!

Pietje Precies

Jep en juist het op die manier uitrekenen (een soort netto toegevoegde waarde om het beestje maar even een naam te geven) maakt het zo lastig.

JvdBrink

Morkov of Sabatini (voor TP of eventueel plek 14-20 in sprintetappes) of Schachmann (TP en eventueel ITT?) Laatste twijfel; wie helpt me uit de brand?:D

1 2 ... 93 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.