Scorito Tour 2018

1 2 ... 109 ... 255 256
kasjaar

'@Vlatsj, Dat van Kelderman maakt me niet zo uit. Verder met je eens. Zou wel pijn doen als hij de tour wint en ik m niet heb maar voor 3.5m heb ik liever andere renners die zich richten op de tour.

Poeksel

'@siets: Dat en http://www.wielerflits.nl/nieuws/374066/roglic-houdt-zich-op-de-vlakte-een-klassement-we-gaan-het-zien.html bevestigen wat we al wisten: Roglic zou eerst niet voor het klassement gaan, maar de plannen zijn veranderd in 'we kijken het aan'.

n92

Dumoulin heeft er bij mij als eerste in gestaan en is nooit meer er uit gegaan. 8 etappes in grote rondes, 1 winst ak , 2de plek ak, en 6 plek ak. En dat allemaal in de laatste 5 rondes waar hij is gestart. De enige 2 rondes zonder AK-plek viel hij uit.

Op een of andere manier worden Sunweb en Dumoulin structureel onderschat naar mijn mening. (denk maar aan vorig jaar, van te voren was je voor gek verklaard als je had voorspelt dat ze 4 ritten pakten) Ze pakken altijd wel hun succes. Maarja als je denkt dat de ploeg te zwak is en hij te vermoeid van de giro dan moet je het niet doen natuurlijk. Kan net zo goed binnen 1 week in de soep draaien binnen de ploeg haha.

Nvdb

Ik heb mijn team bijna compleet op dit moment. Een verdeling van 9(30.5)/8(21,75) met 2 aanvallers en 1 klimmer. Ik twijfel eigenlijk alleen nog over Froome.
-Froome zou ik willen thuislaten ivm de Giro en willen vervangen door Thomas. Echter de regel is doet Froome mee, neem hm mee. Daarintegen is Thomas wel een erkende brokkenpiloot,
- Valverde is duur, echter ik vind landa en quintana ook duur, en in dat opzicht is valverde natuurlijk wel een puntenpakker, zeker als quintana en Landa punten pakken.
- Porte is gewoon een hele goede renner in goede vorm. Alleen loopt vaak ergens tegen pech aan. Ik heb het gevoel dat hij niet tegen de druk kan. En als je naar het verleden kijkt is het gewoon geen echte 'scorito-puntenpakker'. Voor de ttt+teampnt neem ik knechten mee.
-Bardet, is ook goed maar ik heb twijfels op het gebied van ttt, kasseien en waaiers. Daarnaast is de ploeg gewoon minder voor de eerste week, zeker met dat gedoe rond gallopin.
- Nibali neem ik toch mee na veel getwijfel. Hij bereid zich alleen voor op de tour. En het parcours is goed voor hem. Echter hij kan ook gewoon de 'aru' van de tour worden.
- Tom blijft thuis, aangezien hij er zelf niet van overtuigd is dat hij goede benen heeft, over drie weken. Daarnaast is zijn ploeg verzwakt.
- Yates, Ze hebben ewan thuis gelaten dus die moet wel goed zijn.
- D.Martin, kan gewoon in de eerste twee weken zn geld al opleveren. Echter in het hooggebergte kan het moeilijk worden. Ploeg is ook matig.
- Zakarin, Kan top 5 rijden als hij op de fiets blijft zitten. Ploeg is gewoon heel matig. Maar gaat gegarandeerd ergens op zn plaat.
-Uran/Fuglsang, Gaat gewoon steady naar de top 10
- Roglic/Kruijswijk: vind ik een te groot risisco, omdat de ploeg kan beslissen om vol voor één van de twee te gaan
- Jungels: kan veel teampunten halen, en als de boel bijelkaar blijft, finisht hij vaak vooraan.
- Majka, kan pech hebben, maar hoger dan top tien schat ik hem niet in, wel interessant met teampunten van sagan.
- Mollema, met alle respect maar dat wordt hm niet. Matige ploeg en een matige voorbereiding.
Sorry voor het lange bericht, maar dit is mijn mening over de ak-renners. Mochten jullie een andere mening hebben dan hoor ik dit graag.

Vjatsjeslav

Dat is een mooie opsomming, betwijfel alleen of Yates veel punten gaat pakken op dit parcours, zelfs als hij enorm sterk blijkt. Daarentegen is wel die hele ploeg om hem heen gebouwd en kan je hem ook in de TTT inzetten. Hm twijfel..

BoogerdJ

'@Dupoepin
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij begrijp je mijn punt/overweging niet helemaal.
Ik neem GvA ook niet mee om die reden, maar ik maak alleen een afweging welke renner ik het beste als 9e renner kan opstellen in de eerste 2 sprintetappes (uit de overgebleven 12 renners van mijn team, en mijn team staat overigens al vast).

Ik zou Roglic kunnen inzetten ivm mogelijke teampunten van Groenewegen. Maar ik heb Roglic uiteraard niet in mijn team geselecteerd, puur om hem als 9e renner op te stellen tijdens sprintetappes. Net zoals ik dat bij GvA ook niet doe. Ik neem hem uiteraard mee om dezelfde reden als jij :-)

Jasperdewaal11

Die tijd heb ik nog even bekeken en het is toch een venijnig parcours met zo'n klimmetje aan het eind van 10% voor bijna 1 km. Dus denk dat je niet meer naar de pure tijdrijders kan kijken in die zin.

Mensen als T Martin, Kung, Bodnar en Castroviejo gaan het toch niet redden lijkt me....

Dupoepin

Ah oké dan snapte ik em niet helemaal nee. Ik zat me te focussen op het geel scenario. Ik heb trouwens gewoon 9 sprinters mee. Ja je kan gokken op Lotto Jumbo of QS punten, maar ik kies ervoor om gewoon mn sprinters op te stellen. Ik kan dan iets punten verliezen op deelnemers die de juist gok hebben weten te maken, maar wanneer er sprinters uitvallen (dat gaat ongetwijfeld gebeuren) heb ik weer een streepje voor. Dat is een afweging die ieder voor zich maakt.

In jouw geval is GvA een goede renner om als opvulling te gebruiken. Maar zo'n eerste etappe moet hij dan wel mee sprinten, anders haal je nog 0 punten met hem. Dat is net zo'n grote gok als dat je bv een Roglic of een QS gaat opstellen in de hoop dat 1 van die twee wint. Bij etappe 2 kan je al een veel gecalculeerdere aanvulling selecteren.

jsprunk

Lekker duidelijk die TLJ's.. Roglic wel of niet mee, dat is de vraag :)

Vjatsjeslav

'@Dupoepin: Tenzij het jouw sprinters zijn die uitvallen :p

JimKro

'@jsprunk

Ja, is bij mij ook stuivertje wisselen... :P

Laatst gewijzigd
Boci

'@jsprunk de reactie van Kruijswijk is volgens mij meer om aan te geven dat hij de kopman is en de reactie van Roglic reëel dat hij niet persé voor het AK gaat, maar als hij goed staat, dat hij niet het AK gaat laat lopen. Als Roglic de kans heeft om de Tour top 3 te rijden, maar vooraf was dat niet de intentie, dan gaat hij toch echt niet even in de remmen knijpen. De vraag is alleen of hij die 3 weken voor het AK aan kan op het moment.

BoogerdJ

'@Dupoepin

Daar valt ook wat voor te zeggen idd.
Precies, vooral bij de eerste etappe wordt het gewoon gokken.

Karperdrol

colbrelli/degenkolb..... mmmm wie o wie?

nasibal

Ook als hij voor ritten gaat, dan is Roglic nog steeds interessant. Het is een renner die net als Majka, Costa en De Gendt dan ook gewoon 22 keer mee zit, ipv bijvoorbeeld een Wellens of Cummings welke slechts 1 a 2 dagen uitpikken en voor de rest onzichtbaar zijn. Daarnaast kan hij a la barguil vorig jaar zowel eerst met de favorieten meeklimmen als met de vroege vlucht mee.

Dan hebben we het nog niet eens over de ITT en het feit dat hij in week 1 geen tijd zal willen verliezen waardoor hij in 5 en 6 waarschijnlijk ook gewoon vooraan zit. Etappe 10 en 11 gaat hij zich ook al niet direct op achterstand laten rijden denk ik, al is het omdat hij daar natuurlijk zo lang mogelijk bij Kruijswijk zal moeten blijven. Het wordt vervelender als Kruijswijk daar zou moeten lossen.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Wil me even aanmelden voor meerdere praatgroepen, want volgens mij heb ik zojuist een soort van mentale inzinking gehad. "Ineens" viel er 2 miljoen vrij waardoor ik enkele renners heb "geupgrade". Nu de stofwolken zijn opgetrokken heb ik "ineens":
7 sprinters + Cav;
4 renners van Sky voor +/- 10 miljoen;
TJ!

zomaareens

wie verwachten jullie beter te gaan klimmen? jungels of fuglsang?

Jun Allrich

'@ BarryE1

dat klinkt heel hard als mijn team...

La Primavera

Ik neem met pijn in het hart 1 Sky renner mee. Hoe kunnen jullie het over je hart verkrijgen om er zelfs 4 mee te nemen? ;)

kevinraar

Ik heb geen 1 sky renner mer

nasibal

Ik heb zojuist eens laten uitrekenen hoeveel 8 maal 58 is en begin nu toch weer mn twijfels te krijgen bij een team met Gaviria, Sagan én Groenewegen.

Maarja, wie anders?

kevinraar

Wat is beste 8 sprinters 1 van lotto of quickstep als mogelijke team punten of gewoon 9 sprinters nemen?

NordinJKok

Haha krijg je en lees je alle tips en dan ga je een beetje weer puzzelen, en kom je bij heel veel renners waar je tussen gaat twijfelen, (of ben ik de enigste hierin).

De renners waar ik nu tussen twijfel zijn:

- Nibali of Bardet
- Porte, Quintana of Valverde
- Roglic, Uran of Bernal
- Latour, G Martin of Benoot
- Calmejane of de Gendt
- Greipel of Demare
- Kristoff of Cavendish
- Greg of Alaphilippe
- Moscon, Caruso of Terpstra

Allemaal lastige keuzes, waar je ze allebei wel kan gebruiken. Maar wie denken jullie van de koppels wie gaat de meeste punten pakken.

Poeksel

Als je negen sprinters hebt zou ik die gewoon allemaal in de eerste etappe opstellen, Kevin.

@nasibal: 464, mooi getal wel.

@nordin: Je vergelijkt soms renners met verschillende prijzen... maar ze zijn vrijwel allemaal wel besproken.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Kevin dat scenario is nu al uitgebreid besproken. Maar ik wil het wel samenvatten.
Hoeveel punten levert je 9e sprinter op ? waarschijnlijk 12 - 18 punten. Er zitten namelijk altijd wel wat vreemde vogels in de top20.

Hoeveel levert een Quickstepper op ? 0 of 27.
idem voor een Lotto : 0 of 27.

het is aan jou wat jij denkt hoe waarschijnlijk het is dat Groenewegen of Gavaria wint.
Is ook al besproken : beide staan bij de bookies rond 3.0 dus 30 % kans.
Dus ga je voor "zekere" 12 tot 18 punten met je 9e sprinter, of gok je op 27 punten , met 70% kans op 0 punten ?

1 2 ... 109 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.