Scorito Tour 2018

1 2 ... 108 ... 255 256
Karperdrol

En we zijn weer aangekomen in een nieuw dubio...
Renners die ik een hele tijd niet heb geselecteerd, komen toch weer aanwapperen.

Bardet, Porte, Gaudu of Navarro

Majka, Porte, Jungles of Fuglsang

Bardet, Fuglsan en Jungels!

Zonder Porte heb ik dan alleen gen BMCer. wat ik dan nog wel zou kunnen doen is Latour eruit voor TJ.

Mindless

Precies, benieuwd of degene die steeds zo hard riep dat Matthews een zekerheidje was, hem nog steeds in het team heeft.

Ik denk trouwens dat de keuze om voor 7 sprinters te gaan die hier vandaag vaak langskomt, de juiste is. Eigenlijk moet je alleen een klein verlies in etappe 1 incalculeren wanneer je Roglic/Jungels opstelt in die etappe. Ik gok zelf op EBH + Roglic omdat ik veel vertrouwen heb in Dylan. In etappe 2 kun je makkelijk aanvullen op basis van wat in etappe 1 gebeurd is, vanaf etappe 4 kun je evt. 1 of 2 renners van Sky opstellen die 8 of 6 punten pakken voor hun eigen klassement en 8 teampunten voor degene in het geel. Dan verlies je misschien een kleine 10 punten ten opzichte van in het begin een Dupont, maar heb je wel zekere punten.

Wie denken jullie dat het in de TTT beter gaat doen, MS, Sunweb of QuickStep? Lastig in te schatten. Ik denk eigenlijk wel in deze volgorde.

Jun Allrich

Tja, keuzes keuzes keuzes...

Ik heb ook geen BMCer en wel Latour...

Stuff

Ik ga in negeer-Jeffrey81 modus. Wat een gezever zeg...

kevinraar

Ik heb 9 sprinters en ook roglic en alaphilipe kan er 1 opofferen voor roglic of alaphilippe

BoogerdJ

7/8 sprinters + 1/2 renners voor de mogelijke teampunten is een logische tactiek, maar je zou ook dit kunnen overwegen:

Stel BMC of Sky wint de TTT en stel dat dit BMC is.
Zij hebben sowieso het scenario in hun achterhoofd dat zij het geel om hun schouders hebben na deze dag.

Wie zal er dan de gele trui krijgen? Diegene die als eerste over de streep is gekomen in etappe 1+2, toch?
Bij BMC zou dit denk ik GvA kunnen zijn. Om deze reden zou hij best wel eens top 15-20 kunnen eindigen in de eerste twee etappes.

Zeker als je dit bericht erbij pakt van 11 juni 2018:
"Greg Van Avermaet onthult bijzondere doelstelling voor Ronde van Zwitserland

"Ik wil al lang eens een vlakke rit winnen in de sprint. Want in andere wedstrijden moet ik ook ervoor sprinten als ik ga voor de winst. Dat is dus waarom ik hier ben", maakt Van Avermaet duidelijk aan Cyclingnews. "Ik ga in de toekomst ook meer vlakke koersen rijden, maar ik weet dat het super moeilijk is om die wedstrijden te winnen. Ik ben al een paar keer in de top tien of top vijf geëindigd. De echt snelle gasten zijn wel moeilijk te verslaan."

Jeffrey81

Interessant.... maar de vraag is of het van BMC mág in de Tour. :)

Matt89

'@ Mindles. Lees ik het goed dat je 7 sprinters meeneemt en daarnaast EBH? In mijn ogen zijn dat dan wel 8 sprinters. Ik twijfel zelf nog over 7 of 8 sprinters meenemen. Ik denk dat 7+2 over de hele Tour gezien de meeste punten op kan leveren, maar ook het grootste risico is. Dan moet je jezelf dus de vraag stellen of je de algehele pool wilt winnen of je vriendenpool. Ik neig naar wat zekerheid inbouwen en 8 sprinters meenemen. Maximaal budget wat ik daar aan wil besteden is 25m. Dat moet in principe makkelijk kunnen.

@Boogerd. Dat is inderdaad een interessant artikel. Al zie ik dat in deze Tour niet gebeuren. Zelf ziet hij weinig kansen. Etappe 6 en 9 stipt hij zelf aan.

Laatst gewijzigd
kevinraar

In de tour vallen vaak wel wat sprinters uit als je maar 7 hrb kan je met 1 of 2 uitvallers in de problemen komen met 9 sprinters niet

Poeksel

GvA heeft ook wel eens gezegd dat ie op zich best een goede sprinter is, maar niet houdt van het gedrang van een massasprint.

Maar inderdaad, in Zwitserland heeft ie drie (of vier?) keer meegesprint (8, 13, 11, 22)

jelle013

Mooie berekening van de 7+2, kan me er in principe wel in vinden echterrrr...... Neem ik aan dat je met 9 sprinters meer punten pakt dan met de 7+2 (bij deze berekening wordt uitgegaan van de gele trui/ groene trui in bezit van een van je topsprinters, of zijn team).

Ik ben echt vol gegaan voor 9 sprinters (dat kost me 24.250.000), ik houd nog perfect 27.500.000 over voor mijn klassementen. Ik heb daarnaast 1 aanvaller van 1 miljoen (wie zal dat toch zijn!) en 2 tijdrijders welke samen 1.500.000 waard zijn. Daarnaast 1 aanvaller/ puncher van 2 miljoen (weer zo'n lastige wie dat toch zal zijn!).

Ik denk dat dit een prima verdeling is. Ik vind de 7+2 tactiek iets te safe, wil je winnen dan zal je toch echt in zowel de sprint- als berg en tussen etappes volle bak punten moeten pakken. Ik wordt liever 2500ste dan 100ste :) Maar dat is natuurlijk ieder voor zich..

Laten we er een mooie tourspel van maken!

Dupoepin

'@BoogerdJ

Dat bericht heb ik ook gelezen, alleen denk ik echt dat Sky met grote overmacht de TTT gaat winnen. Ik denk nl dat Froome er enorm bij gebaat is om zo vroeg mogelijk tijd te pakken. Mede vanwege de kasseien en mede omdat hij al een Giro in de benen heeft. Het geel zou dan bij Kwiat of Thomas terecht komen daar zij vaak kort eindigen in vlakke etappes.

Greg maakt geen kans om een sprintetappe te winnen wanneer het een massasprint wordt, daar is het deelnemersveld te sterk voor. Daarom denk ik dat Greg er in de tour bij gebaat is om in de 1e week tijd te verliezen zodat hij meer kans heeft om weg te komen/blijven bij vluchtetappes. Etappe 9 is wel een doel verwacht ik.

NordinJKok

Heey allemaal,

Ik heb mijn 20 renners bijna compleet.

Maar twijfel nog tussen een paar renners.

Ik moet nog 2 sprinters hebben en twijfel heel erg tussen een paar, want wie zal het goed doen op het vlakke, maar pakt ook punten op een punch of vals platte aankomst. Ik heb een budget van 5.5 miljoen of lager (dan kan er meer geld naar andere renners).

De keuze waar ik uit twijfel is: Greipel (3), Kristoff, Cavendish (2.5), Degenkolb,Hagen (1.5), Pasqualon,Boudat (1), of Arndt (750k) als Matthews vlak over slaat.

De andere waar ik nog over twijfel is een klassementsrenner:
Ik twijfel tussen de volgende renners Thomas, Dumoulin (3.5), Martin, Uran (3) en of Jungels, Fuglsang (2.5). Mijn eerste keuze gaat uit naar Thomas, maar dat is een pure gok. Maar dat zouden de andere ook zijn. Kan Tom 3 weken aan, kan Uran hetzelfde doen, blijft Fuglsang een keer op de fiets en Martin ja kan hij het ook nogmaals.

Ik hoop dat jullie kunnen HELPEN.

kasjaar

Nog ff over die mini discussie Bardet-Nibali, Bardet is wel in vorm en kan vrijwel net zo goed dalen als Nibali. Ik weet vrij zeker welke van de twee ik mee zou nemen.

Jeffrey81

En zo ben ik het een pagina later ineens alsnog helemaal met Dupoupin eens. Rare dag zo..... ;)

kasjaar

'@Nordin, Dit is waarschijnlijk een te uitgebreide vraag om veel reacties op te verwachten maar goed. Van die namen zou ik meenemen:
Cavendish samen met Kristoff/EBH/degenkolb
En Thomas.

kasjaar

'@dupoepin, ik denk trouwens niet dat veel ploegen er problemen mee zouden hebben als GVA in etappe 9 de gele trui pakt. Die houdt hij dan waarschijnlijk toch maar 1 rustdag.

kielabokki

Ala heeft me in de vorige Vuelta mede de overwinning gekost. Als hij moest ging ie niet, als ie niet moest wel. Als ie uitbollend 2e of 3e kon worden dacht ie hier ben ik niet voor gekomen en werd ie 13e. Echt een verschrikkelijk onberekenbare renner. Maar als ik deze ervaring niet had met hem zou ik hem meegenomen hebben. Ik zie heel wat etappes waarin je hem zeker kunt verwachten en nog wat etappes waarin hij in de aanval zal zitten.

siets

http://www.wielerflits.nl/nieuws/374091/kruijswijk-niet-bang-voor-clash-met-roglic-duidelijk-plan-vanuit-de-ploeg.html

Zo dicht bij zaterdag, en dan door 1 interview toch overstag.. durf Roglic nu niet meer zo goed mee te nemen.. had hem wel echt asl klassementsman, maar als Kruijswijk zich zó hard uitspreekt..

Laatst gewijzigd
BoogerdJ

'@Dupoepin

Het maakt in principe niet uit wie de TTT daadwerkelijk wint, want dat weet je pas na dag 3.
BMC kan er op dag 1 en 2 wel vanuit gaan dat zij gaan winnen, en als zij dat doen dan zullen zij dus gaan nadenken over wie zij dan eventueel in de gele trui willen hebben. Mocht dit van Avermaet zijn, dan is een top 20 plek best wel realistisch denk ik.

Martijn1992

Wat te doen?
Majka en Avermaet of Roglic en een knecht van 500K

Mindless

'@BoogerdJ ivm de teampunten kun je na die TTT beter niet de leider hebben. Maar goed, als je veel vertrouwen en GvA hebt, kun je hem zeker nemen met het oog op etappe 5 en misschien 6 erna. De kans dat hij veel punten pakt in die etappes is wel groot als BMC de TTT wint. Maarja SKY gaat em winnen.

@Matt89 ik hoop dat EBH leuk mee gaat sprinten, maar in etappe 1 verwacht ik het eigenlijk nog niet. Ik heb Impey ook en samen tel ik hen dan als 1 sprinter.

@jelle013, liever zou ik natuurlijk 9 pure sprinters hebben maar dan kom ik verder niet uit.

Vjatsjeslav

Hoe zal Dumoulin presteren nu Kelderman niet meegaat? Mijns inziens is de ploeg daarmee wezenlijk verzwakt, zowel in de tijdrit als in de bergen. Tevens een Giro in de benen. Durf hem niet in mijn team op te nemen ondanks dat ik natuurlijk hoop dat hij de Tour gaat winnen. Zijn er mensen een andere mening toegedaan?

kielabokki

Dat 500k pareltje, kan dat Durbridge niet zijn? Voor de kasseien, TT en TTT.

Dupoepin

'@BoogerdJ

Ik zie geen enkel realistisch scenario waar BMC de gele trui gaat pakken na de 1e drie etappes anders dan dat ze de TTT winnen. Wat ik dus zelf totaal niet verwacht. En voor Sky is de gele trui geen doel in de 1e week, maar tijd pakken wel. En soms gaat het ene nu eenmaal niet zonder het andere.

Trouwens ik denk niet dat mensen GvA nemen vanwege een evt gele trui of een top 20 plek algemeen. Ik neem Greg mee omdat hij nog wel eens mee wil sprinten en omdat het een aanvalslustige renner is. Teampunten is dan alleen maar mooi meegenomen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 108 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.