Scorito Tour 2018

1 2 ... 111 ... 255 256
Primavoormij

Ik heb die beste man net in mijn team geklikt vanwege die zin

Mats17

'@Master-pieter

In de categorie 750 .000- 1.000.000 heb ik toevallig ook Moscon, Küng, en Latour. Daarnaast heb ik ook de Gendt.

Sky geef ik 50% op het winnen van de TTT. Idealiter staat Moscon dan tweede achter Bernal. Als SKY wint, levert hem dat tussen de 40+8 en 40+8+8+4+3 punten op. Als ze tweede worden 32+4 punten. In de daarna volgende etappes zou hij ook van waarde kunnen zijn, vooral als je geen andere man van SKY hebt. In de ITT zal hij nog zo'n 20 punten opleveren. Als Froome of Thomas de tour wint, krijg je nog meer punten. Edit: als Bernal het wit wint, nog 9 punten.
BMC geef ik 45% op het winnen van de TTT. Idealiter staat Küng dan tweede. Dat levert Küng tussen de 40+10+6 en 40+8+8+6 punten op. Als ze tweede worden 32+4 punten. n de daarna volgende etappes zou hij ook van waarde kunnen zijn, vooral als je geen andere man van BMC hebt. In de ITT zal hij nog zo'n 25 punten opleveren. Als Porte de tour wint, krijg je nog meer punten.
Latour geef ik 40% op het winnen van de jongerentrui. Dat levert hem 60 punten op. Als hij tweede wordt, is hij 40 punten waard. In de ITT zal hij nog zo'n 10 punten opleveren. In de bergetappes zou je hem op kunnen stellen als aanvulling. Als hij dan wit draagt of hoog finisht of als Bardet een etappe wint, is hij extra punten waard. Als Bardet de tour wint, krijg je nog meer punten.

Laatst gewijzigd
Mollemaestro

Waarom heeft iedereen Laporte?
http://www.cyclingnews.com/news/nacer-bouhanni-left-out-of-cofidis-tour-de-france-team/
'We can't stake everything on the sprint at the Tour. We'll try to fight for the win in breaks. Christophe can participate there. Nacer, I don't believe so.'
Zegt genoeg lijkt me

Mindless

'@masterpieter, hij gaf ook aan dat hij, wanneer hij het wit heeft, het niet zomaar weg zal geven. Ik houd getuige zijn vorm mooi aan hem vast.Wit is uiteindelijk toch moeilijk te voorspellen.

Overigens zou ik Moscon ook nemen.

Mindless

Froome/Thomas/Castroviejo/Kwiatkowski/Moscon/Bernal/Poels/Rowe. Sky gaat echt iedereen de moeder schroeien in die TTT. BMC is goed hoor maar ik geef ze 10% kans tegen dit team van SKY. Iedereen is ook nog eens gruwelijk in vorm op misschien Rowe na en Poels waarvan je het niet echt kunt zeggen.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

‘We can’t stake everything on the sprint at the Tour. We’ll try to fight for the win in breaks. Christophe can participate there. Nacer, I don’t believe so.’
Zegt genoeg lijkt me

Wat je daar ook uit kan halen is dat Bouhanni alleen kon sprinten en Laporte het beide kan en dat wellicht ook gewoon beide gaat doen. Dit is namelijk met als context dat Bouhanni al niet meegaat. Er staat gewoon dat Laporte dat als extra kracht heeft. Hoeft niets te zeggen over wat hij in de vlakke etappes gaat doen.

rosco

Zojuist Moscon vervangen door Poels. Ik verwacht Poels na de TTT in het geel, als blijk van dankbaarheid van Froome voor al zijn werk. Tevens voor de goede sfeer binnen de groep. Soms moet je iets weggeven om het dubbele te kunnen ontvangen. Tevens Poels meer kans bij bergetappes te eindigen bij Top 15 als Moscon.

Cerebral36

'@Rosco Je weet dat Poels ook een miljoen duurder is he :)

vuelta2k17

'@rosco En dat het beter is om de nummer 2,3 of 4 van het klassement te hebben als een ploegmaat het geel heeft :)

elstupidoloco

'@mollemaestro

Als het plan van Cofidis is om laporte enkel in de aanval mee te sturen, had bouhanni best mee naar de Tour gekund toch?

Cerebral36

'@El Er staat ook nergens dat hij niet mee gaat sprinten. Alleen dat hij kan wat Bouhanni niet kon. Hij zegt letterlijk "We kunnen niet alles op de sprint zetten". Wie gaat er dan sprinten als het Laporte niet is :)

rosco

Klopt mannen, mijn redenatie sloeg weer op hol. Ik heb al zoveel lijstjes gemaakt. Porte was een zekerheid. Maar inmiddels ook vervangen voor TJ en D. Martin. Poels gaat er weer uit en Moscon weer terug. Nu twijfel over Bernal of G. Thomas. Laat het snel zaterdag zijn en we kunnen beginnen. Zaterdagmiddag 17 uur kan ik dan weer zeggen had ik toch maar ......... en volgend jaar doe ik het anders. Het werkt verslavend.

elstupidoloco

'@cerebral

Ik bedoel eigenlijk dat het gewoon een drogreden is om bouhanni niet mee te nemen. Die gaat gewoon niet mee omdat het een lastig, vervelend ventje is. Laporte gaat gewoon lekker sprinten en raakt hooguit toevallig een keer verdwaald in een kopgroep. Dat wordt echt geen de Gendt2

Pipi112

Wat zal de winnende eindtijd zijn bij de ploegentijdrit ? 35,5 km moet wel te doen zijn in 37,35 toch ?

kasjaar

Ik weet dat ze al uitvoerig besproken zijn maar kom er toch niet uit. Kunnen jullie mij helpen met mijn laatste vraagstuk:

EBH of Colbrelli

Ik zou zelf argumenten voor en tegen kunnen geven voor beide renners maar ik kan ze ook zo zelf weer onderuit halen. Heb trouwens op dit moment EBH staan omdat ik ook Cav heb waardoor EBH als meer zekerheid voelde, Maar misschien ligt 't puntenpotentieel wel hoger met Colbrelli... Help?

Wopperr

Kristoff of Cort?

Michel091

Quintana + yates of portie + bardet?

Wanderson89

Claeys of Craddock? Kom er maar niet uit.

RemcovanderMaas

Al die of/of vragen .... je zal gewoon een keus moeten maken en het mooie is, elke keuze is de juiste (vooraf dan). Achter af weet je pas of je goed gegokt hebt.

zomaareens

Kasjaar..: is hagen leadout of sprint ie paralel aan cav? Als ie altijd meedoet zou ik t wel.weten. maja.. weet jij het?

kasjaar

'@zomaareens, ik kijk pas wielrennen sinds zo'n 5 jaar. Maar alle overwinningen die ik gezien heb van Cavendish waren als ik 't me goed herinner ook zonder goede leadout, dus ik hoopte erop dat ze beide gaan sprinten. Maar als je 't zo bekijkt is Colbrelli misschien wel meer zekerheid...

Chulo

Laatste twijfels: Roglic of D Martin?

BerryKrabbel

Hoe denken jullie over Bernal en zijn kansen met betrekking tot het wit?

vuelta2k17

Grootste kans.

David1977

Laatste twijfel, ik heb een poule waaraan ik 12 renners mag opstellen de gehele tour.
Wat zal een goede tactiek zijn ?
Per etappe zijn er punten te verdienen voor de eerste tien renners
Nummer 1 krijgt 30 punten, nummer 2 15 punten..etc etc etc
Per etappe krijg je punten voor alle truien, gele trui, groene trui en bolletjestrui 10 punten en jongerentrui 5 punten
Aan het eind van de tour krijgt de nummer 1 , 150 punten, nummer 2, 75 punten en nummer 3, 50 punten etc.etc.tot en met de nummer 20 van het klassement.
Ook zijn er per trui punten te verdienen aan het einde van de tour.
Heeft iemand suggesties en wat zal een goede tactiek zijn ?

1 2 ... 111 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.