Scorito Tour 2018

1 2 ... 134 ... 255 256
Wimbo

Dan zeg ik, doen Kevin.
Ik ga weer voor Gaviria, met ala samen, gaat misschien ook wel top 20 rijden.

Zadelpen

Het is nog veel erger dan ik dacht. Froome, Porte, Bernal, Pozzovivo, Yates, KΓΌng, Moscon... allemaal op ruime achterstand. Mijn hele ploeg en tacktiek na 1 etappe helemaal naar de vaantjes. Door valpartijen, bah! Demare ook. Dat is dan 8 man weg in 1 etappe. Pffff

De score vandaag is dan wel slecht te noemen, maar tel daar Demare bij op, Greipel een paar puntjes, en de goede captain kiezen, dan sta ik gewoon goed. Maar mijn ttt tacktiek is al helemaal verkloot nu. En daar is mijn ploeg op afgestemd. Denk niet dat de verschillen zo groot gaan zijn, en dat is nu wel nodig.

Kansloze zaak....

β€”

Voor de tour zelf is het fantastisch denk ik. Wordt alleen maar spannender zo. En dat is wel waar het om gaat, snel de knop om en maar genieten van de tour, :-)

Hup Tom!!!

Laatst gewijzigd
Wanderson89

Ik vond de link naar de forumpoule op pagina 7!
https://www.scorito.com/cycling-manager/tour-de-france-2018/wielerflits-forum-poule?code=aa4b3aa7-b837-4b9e-8140-fbe24db78c72

Laatst gewijzigd
kevinraar

boudat is ze 1 miljoen wel waard als hij zo door blijft gaan

Wimbo

Zit weer ff wat terug te lezen????
PoekselπŸ™ƒπŸ™ƒπŸ˜΄πŸ˜±πŸ˜ πŸ’ͺπŸ‘πŸ–•πŸ‘ŒπŸ‘.
Het noemen waard.
Hier laat ik het bij.

Nylz

Heerlijk hoe iedereen na 1 etappe al conclusies trekt. Parijs is nog ver!

Poeksel

Dat is een indrukwekkende serie smilies, Wimbo!

Laatst gewijzigd
Colbrelli.

De overmacht van Quickstep in de sprint baart me toch wel lichtelijk zorgen. Zit zonder een Jungels of Alaphilippe in mijn team, dus als deze lijn zich doorzet kan dat wel eens een duur gemis worden. Naar verwachting wordt dat dan morgen klein beetje incasseren, als Cavendish en Greipel dan misschien ook meedoen.

Nu Porte en Kung vandaag op achterstand zijn binnengekomen, is mijn hoop voor de TTT gevestigd op Team Sky. Zou een mooie opvuller zijn als Thomas vroeg hoog in de klassementen staat.

pierlo12

Zonder pech, Thomas geel van TTT t/m ......... wanneer? Kan Roubaix mogelijk aan, daarna verdedigen in de bergen..

Marsthinaikos

Morgen is alles weer anders:)

Masterw

Impey niet gesprint wellicht morgen?

Kruisberg

Impey sprint vrijwel nooit. Heuvelritje kan je hem erbij zetten, maar zelfs dat is geen zekerheid.

Wimbo

Ze zijn je gegund πŸ˜‰

tempo789

For what it's worth, hierbij het best mogelijke team na etappe 1. Dit team levert 445 punten op.

GAVIRIA Fernando
SAGAN Peter
KITTEL Marcel
KRISTOFF Alexander
JUNGELS Bob
RICHEZE Ariel Maximiliano
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
LAPORTE Christophe

n92

Ik durf het toch niet zomaar aan te nemen dat Sky hier met 2 vingers in de neus de ploegentijdrit gaat winnen. Uiteraard hebben ze een sterk team maar er zijn genoeg andere teams die ook een goede tijdrit kunnen afwerken.

hartstikkebedankt

Slechte start met Demare, Greipel en Cavendish (gokje nog een keer waard voor die prijs) niet op de afspraak.

Poeksel

Er zijn nog twee renners van BMC zonder tijdverlies. GvA en... TJ!

Valvuillerdemoz

285 puntjes vandaag. Vrij matig, o.a. door 3 x 0 met Stuyven, Cav en Demare. Die gaan morgen dan toch wel punten halen zeker?!.
Ik geloof dat ik wel spijt ga hebben dat ik uiteindelijk toch Laporte niet heb meegenomen...

Zadelpen

Moet me aansluiten bij de mooie uitspraak van Demare vanavond, β€œwe blijven lachen en gaan verder op avontuur”.

elstupidoloco

'@poeksel

Dat viel me ook op! Die hebben zich dus niet opgeofferd om Porte terug te brengen. Opmerkelijk

Mollemaestro

Waarom zou Tejay zich opofferen? Als Porte uitvalt moet ie de eindoverwinning binnenhalen voor BMC

jsprunk

Jungels weer vanaf dag 1 in het optimale team. Wat een held is het ook! :)

elstupidoloco

Bij het bekijken van de teams die vandaag al gepost zijn zag ik veel keuzes terug die ik zelf ook gemaakt heb. Hier ook mijn team plus korte motivatie.

Verdeling: 8 man AK, 8 sprinters, 4 man overig voor punch, kasseien, punch, jongerenklassement en aanval
Valverde - per toeval had ik hem vorig jaar Tour niet. Ik wil het lot niet tarten, dus de grootste puntenpakker van de afgelopen 3 jaar zit gewoon in mijn team. Klimt trouwen beter dan ooit tevoren.
Porte - zat lang op de schopstoel, omdat ik budget vrij wilde maken voor Gaviria. Met het oog op de TTT is hij toch blijven zitten. zou ook kopman kunnen zijn in de ITT
Bardet - zelden een grote puntenpakker, maar wel een degelijke kopman in alle bergetappes. Zal er zelden afgereden worden bergop en misschien wel de allerbeste bergaf
Nibali - parcours op maat voor de haai. Levert wat in in de TTT, maar heeft na vandaag marge genoeg. Absolute topfavoriet voor eindoverwinning.
Thomas - Hopelijk na 10 dagen de absolute kopman van Sky. goede ITT ook, mocht hij die halen.
D.Martin - komt vast uit op plek 6 t/m 12 in het AK. Maar vandaag geen achterstand opgelopen, dus misschien blijft de pechduivel dit jaar bij hem weg. Toppuncher.
Fuglsang - man in vorm, goed op de kasseien. koopje.
Jungels - wegens het niet hebben van Gaviria was het wel handig om dit risico op te kunnen vangen met teamgenoten. De eerste week is ideaal voor hem, goede ITT en lichter dan ooit.

Sagan - Scorito-regel 1
Groenewegen - vooraf schatte ik hem in als intrinsiek snelste sprinter. Zijn tijd komt nog wel.
Demare - no brainer. helaas pech vandaag.
Greipel - zat lang op de schopstoel om Gaviria mogelijk te maken. Na vandaag wat spijt, maar de gorilla komt altijd terug.
Kristoff - onderschat qua EV. sprint altijd door, al is het voor de 11e plek.
Degenkolb - zag er niet best uit vandaag, maar de vorm moet ooit een keer terugkomen. op voorhand een koopje.
Colbrelli - scoorde vandaag precies zoals verwacht. zijn etappes komen nog wel. kan zich lastig handhaven als de snelheid hoog ligt.
Laporte - koopje

Alaphilippe - tactisch wapen, kan niet alleen verdomd goed punchen, ook handig in de TTT, maar ik verwacht hem met name ook in de kopgroep in de bergetappes met een afdaling op het einde.
Greg- TTT, kans op geel, rijdt alleen voor zichzelf, potentieel kopman in de kasseienrit, puncher, aanvaller. waar TJ, Bevin en Kung met name als reserve zouden dienen om eventuele team- en truipunten te pakken, kan GVA juist in de etappes opgesteld worden waar ik wat minder bezetting heb.
Moscon - TTT, ITT, kasseienrit, teampunten, reserve in de bergen. Misschien was ik wat te bang voor een goede Froome.
Latour - man in vorm, sterke tijdrit, kan als vooruitgeschoven post in kopgroepen punten pakken.

christidoc

315 punten gehaald terwijl ik geen punten heb gehad van Greipel, Cavendish en Demare.
Wat me vooral zorgen baart, is het verliezen van tijd van de jonkies van Sky en BMC. Ik had gehoopt dat na etappe 3 de witte en gele trui in dezelfde ploeg zou zijn en dat flink wat zekere punten zou opleveren. Dit is vooral slecht voor ploegen die veel van teampunten verwachten. sprunk! pas maar op.

kasjaar

Na een drukke dag hier dan ook nog even mijn team met korte uitleg per renner. Hoop m'n vierde grote ronde op rij boven de 95% te gaan halen.

Froome --- tja, 't is Froome.. Giro gereden of niet.
Valverde --- Pakt gemiddeld meer punten dan alle andere renners.
Bardet --- Fan, heeft goede klim en daling.
Thomas --- Goede vorm, moet toch ooit een keer op z'n fiets blijven zitten. In etappe 1 vooralsnog gelukt ;)
A. Yates --- Niet de beste daler maar heb 't gevoel alsof hij kan gaan verrassen.
D Martin --- Fan, onze Ierse puncher. Twijfelde tussen hem en Uran maar Martin lijkt in vorm.
Fuglsang --- Op 't laatste moment erin ipv Jungels, op dit moment licht spijt van maar hoop dat dat aan 't einde van de tour niet meer zo is. Hij had dan ook de perfecte voorbereiding.
Latour --- Verwacht van hem de witte trui en anders 2e plek, had wel erg veel pech vandaag helaas.
Caruso --- had enorm goede vorm voor 750k, helaas al op 3 minuten achterstand... Kan niet vinden waardoor.
G Martin --- Had 750k over en 't was twijfel tussen hem en richeze. Nu natuurlijk spijt van maar hoop dat ook deze keuze zich later nog uitbetaald.

GVA --- Hij moet voor mij de TTT punten van BMC gaan pakken en als hij in vorm is zie ik hem wel in 't geel rijden na etappe 3, 5, 6 of 9.
Alaphilippe --- Vereist weinig toelichting, had 't geld dus dan neem je m mee.

Sagan --- Tourpoule regel 1. Neem al-tijd Sagan mee.
Gaviria --- Moest en lijkt het waar te gaan maken. Een vd enige sprinters met duidelijk goede vorm.
Groenewegen --- Hetzelfde als hierboven alleen maakt hij 't op dit moment nog niet waar.
Demare --- Kittel en Greipel slechtere vorm.
Cavendish --- Maakt het elke tour altijd waar, dat houdt natuurlijk ergens een keer op maar voor deze prijs en met toch al zo weinig zekerheid neem ik hem gewoon mee.
Colbrelli --- Muntje opgegooid tussen hem en EBH, verwacht dat 't niet veel verschil zal gaan maken.
Degenkolb --- Gaat denk ik steady top 10 rijden met 2+ uitschieters van top 5. Prima voor 1.5m
Laporte --- Voor 1m een must have behalve als je te veel budget had. Heeft me nu toch al positief verrast!

Helaas al veel valpartijen geweest die invloed gehad hebben op een paar van mijn renners. Denk en hoop dat 't aan 't einde niet teveel punten gaat schelen, behalve misschien in 't geval van Latour.

Voor morgen Gaviria uiteraard captain, En Flip mee voor de teampunten. Hopen dat morgen Demare, Cavendish en Colbrelli zich wel weten te mengen in de sprint.

1 2 ... 134 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.