Ik hou vertrouwen in Cav. Met de chaos van de eerste twee sprints zie ik nog geen reden om hem te dumpen. We weten allemaal dat hij gewoon laat lopen wanneer hij kansloos is, en dat is dan ook wat er volgens mij gebeurd zal zijn. Als de sprint vandaag "normaal" verloopt verwacht ik hem gewoon vooraan.
Ook Laporte gaat bij mij gewoon mee, maar dat komt ook doordat de alternatieven (Jungels/Roglic) niet bijster interessant zijn. Kung gaat al mee als negende man voor wat teampuntjes. Beter wordt het helaas niet in mijn team. Ik had gehoopt vandaag Moscon op te kunnen stellen met punten voor wit en teampunten voor geel. Maar ja.....
Ben blij dat Jeffrey mijn bericht al voor me geschreven heeft. Cav en Laporte allebei gewoon mee.
Maar dan toch nog even wat extra aanvulling:
Cavendish verloor in etappe 1 zijn teamgenoten door de chaos en in etappe 2 moest hij net als Groenewegen in de remmen knijpen bij de valpartij. Als de hectiek van de eerste dagen nu eindelijk wat minder is verwacht ik dat hij er gewoon staat.
Laporte lijkt mij iemand met genoeg motivatie om ook met lichte blessures gewoon ervoor te gaan. Als hij mee sprint haalt hij naar verwachting top 10, 22 punten dus. Nou dan voor 't gemak schat ik die kans in op 50% (Ik zie hem zelf nog iets hoger) dan kom je op een EV van 11 punten. Dat ligt toch wat hoger dan mijn 'vaste' punten die 8 en 6 punten waard zouden zijn. Dan zou ik nog kunnen speculeren op ritwinst van Gaviria door Alaphillioe op te stellen maar dan zal de EV ook zeker niet boven de 10 punten gaan komen.
Kortom,
Laporte en Cavendish gewoon mee.
Podverdorie, ben de afgelopen dagen erg druk geweest met de organisatie van het WK Inline-Skaten in Arnhem, dus nog geen tour kunnen kijken.. maar wel zomaar 1e in de forumpoule en 17e van Nederland!
Achteraf helaas ook bij mij Moscon en Küng die dure plaatsjes bezetten.
Vandaag toch ook maar mijn 8 sprinters en GvA opgesteld. die 8 punten van Porte/Küng of mogelijke sprokkelpunten van Jungels/Thomas vind ik het toch niet waard, bij mij dus ook Laporte in de basis. Ik hoop dat TJ even een seconde in de Boni-sprint pakt vandaag ;)
'@Malathion
Je hebt helemaal gelijk dat het vrij zinloos is om een 'best possible team' na 3 etappes te plaatsen. Maar na 21 etappes (en zeker na meerdere grote rondes) geeft het een heel goed beeld van de ideale verhouding binnen het optimale Scorito Team. Natuurlijk is het onmogelijk om het optimale team op de optimale manier in te zetten. Een Valverde die opeens 7e eindigt in een sprintersetappe of een verkeerde kopmankeuze zorgt ervoor dat het niet reëel is om het maximale aantal punten te halen.
Verder doe ik het vooral voor mezelf om te hobby'en in Excel en deel ik het op dit forum. Volgens mij wordt dat wel gewaardeerd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.