Scorito Tour 2018

1 2 ... 150 ... 255 256
Jpjedi

Ik vind Dylan vandaag toch geen zekerheidje hoor... Hij gaf aan zich beter te voelen dan de afgelopen dagen maar de masseur gaf aan dat hij nog niet helemaal fit is. (Disclaimer: voor zover het de waarheid is natuurlijk)

Laatst gewijzigd
jlmr1990

Zit met exact dezelfde afweging. Bovendien twijfel ik heel erg tussen kopman Gaviria en Sagan. Ga er vanuit dat Sagan in ieder geval het groen behoudt.

Laporte is een grote twijfel. Naar mijn idee was hij in zeer goede doen, maar nu hij gevallen is...

Jori

GvA is 10 punten en kan nog ergens in de uitslag op plek 15-20 terecht komen. Laporte heb ik respect voor en vind ik belangrijk, maar 10 punten als vaste waarde is te lekker om af te slaan. Enige is dat ik ook Cav of Dupont eruit kan gooien, maar Dupont harkt voorlopig lekker de puntjes binnen en iedereen in de ploeg van Cav zweert dat hij in top conditie is en dat ze voor hem rijden.

Alaphilippe afweging is afgewezen: 50-30-20 punten aan de finish, en daarna nog wat insignificante punten en 20-17-15 bij tussensprint. dus Gaviria moet niks verliezen bij tussensprint, sprint winnen en Sagan mag niet 2e worden wil Gaviria in trui worden gehezen. Desalniettemin heb ik graag zo'n scenario met de etappe van morgen en overmorgen in achterhoofd

Laatst gewijzigd
Malathion

Misschien in deze afweging nog rekening houden met eventuele waaiers (QuickStep!)?

jelle013

'@davidN Impey is ook gevallen he, same as Laporte.. En krijg je daarnaast geen dubbele teampunten voor Küng? Onze grote held TJ staat immers 2e en GVA 1e?! Ik moet zeggen dat ik de puntentelling nooit zo volg, dat boeit me vrij weinig eigenlijk... Wellicht weet iemand dat hier wel?

lucwijngaarden

Wat te doen met Laporte? Zie hem geen top 10 fietsen

ivo001

Ik heb Kragh Andersen als goedkope 500k renner, denk niet dat hij net zoals in de giro mee gaat sprinten omdat Matthews (en anders Arndt) boven hem in de pikorde staan, maar mochten die 2 bij een valpartij liggen sluit ik het niet uit dat hij iets probeert, en hij heeft nu mooi de jongere trui, dus in ieder geval die 6 puntjes.

Impey en laporte zijn beetje raadsels in mijn opstelling vandaag, maar voor 3 zekere punten van Thomas of Roglic voor een mogelijke overwinning van Groenewegen vind ik nu ook niet echt sterke redenen om ze niet te pakken.

Ajvenema

'@davidn, ik zit met hetzelfde dilemma. Na de comment van @law93 zit ik toch meer te denken om Laporte er toch in te zetten, en dan in plaats van Impey op safe te spelen met Kung.

Jungels zou een goeie gok kunnen zijn, maar wel echt een gok. Impey heeft nog niet meegesprint, maar ik denk dat ie het eergister wel van plan is, het zou wel zonde zijn om hem er dan net niet in te hebben...

wielerfan80

'@jelle013

Je kunt de puntentelling gewoon opzoeken. Maar als het je weinig boeit, waarom vraag je er dan naar?

Primavoormij

Thomas krijgt toch 6 zekere punten? 3e in GC?

DavidN

'@Jelle013: nee, geen dubbele teampunten, ploegmaats krijgen enkel punten als de leider in een klassement in hun team zit. TJ krijgt op zich wel extra punten voor zijn 2de plek AK.
Impey inderdaad gevallen maar hij was in de TTT toch bij de 4 finishers van Mitchelton Scott op amper 9 sec van BMC... ik zou hieruit durven afleiden dat hij weinig/geen last heeft van zijn val. Op basis van de TTT van Laporte durf ik dat niet (op meer dan 4 min van zijn teammaats die dan ook nog es laatste eindigden...)

DavidN

'@Primavoormij: juist, merci... maakt hem nu ook wel interessanter als opvuller :)

Jori

'@lucwijngaarden @ ajvenema
Waar verwacht je je renner wel precies? Laporte geen top 10, maar wel 12e? dat zijn 18 punten, nog steeds een goed aantal. maar nog lager en BMC opvulling wordt al snel interessant. Zelfs al sprint Impey mee, zie ik nog 14 snellere mannen(?), maar gezien je hem mee hebt genomen, zie je het ws anders ;)

@malathion: Waaier zie ik niet gebeuren, las ergens dat het voor 100 km voor de streep wel mogelijk is, maar dat lijkt me een te grote afstand. En de wind lijkt mij niet sterk genoeg. Mocht het wel waaiers worden, geef ik mijn verlies ruiterlijk toe, al hoopt iedereen denk ik wel op waaiers om het extra interessant te maken.

Wel grappig trouwens dat Nibali goed is. Die heeft dus zijn eigen TTT team beetje kapot gereden :p Zelfde wordt gezegd voor Jungels!

Ook wat ik bizar vind: Cofidis heeft geen ak renner, heeft niks te winnen in de ttt, maar laten Laporte het wel alleen uitzingen? die jongens hadden toch makkelijk bij Laporte kunnen blijven, had ze enkel maar meer kans gegeven om meer ruimte te krijgen in de ontsnapping en ook nog eens meer energie sparen

Laatst gewijzigd
Jpjedi

dubbel

Laatst gewijzigd
Jpjedi

'@DavidN: TJ krijgt toch sowieso 8 AK punten en 8 Team punten ? Of ben ik fout?

Valvuillerdemoz

Wordt vandaag wel tricky voor Cavendish. Hij kan dan wel in topvorm zeggen te zijn en een heel team voor zich hebben werken. Wordt wel tijd dat hij iets laat zien. Ik ben ook bang dat zijn team te zwak is en eigenlijk helemaal niet mee kan komen in het world tour circuit. Het is dat Cav er nog zit en het leuk is dat er een Afrikaans team meedoet, maar eigenlijk is de kwaliteit er nauwelijks.
Nog even en Cav is zijn plekkie in mijn team kwijt aan een opvullertje. Kung, of zo.

Laatst gewijzigd
Jori

Teamgenoot in geel = 8
zelf 2e in klassement = 8
zelf geel = 10

GvA heeft dus optie 3, dus 10 punten vast
TJ heeft dus optie 1+2 dus 16 punten

Je hoeft de teamgenoot niet in je team te hebben (tj krijgt punten gva, ook als gva niet in je team zit)
Ze moeten echter wel hun positie in klassement houden dus

jsprunk

Zul je zien dat TJ 50 plekken voor GvA eindigt en het geel overneemt ;)

ivo001

Laporte had na het lossen natuurlijk ook geen enkele reden om nog door te rijden, behalve dan voor de tijdslimiet. Ik hoop dat hij een beetje energie heeft bespaard. Als de aanloop vandaag rustig is zie ik hem wel meesprinten.

tjarkeh

Lastig lastig die situatie met Laporte:

- Laporte gewoon opstellen en hopen dat hij mee gaat sprinten
- TJ opstellen ipv Laporte voor 16 zekere punten (Laporte moet dan bij de eerste 12 rijden anders was TJ een betere keuze, zien we hem dat doen?)
- Kragh opstellen ipv Laporte voor 6 zekere punten jongerentrui en hopen dat hij mee zal sprinten (zeer kleine kans met matthews en arndt).

Pfoeeeeee dit houdt me nu al meer dan een dag bezig. Twijfel nu tussen TJ of Kragh opstellen in plaats van Laporte. Iemand nog een nuttige toevoeging?

Jori

'@Jsprunk: Laat TJ maar gewoon een boni sprintje winnen ;)

Karperdrol

'@tjarkeh

voor 16 zekere punten zou ik het wel weten...

tjarkeh

Bedankt mannen, ik blijf idd bij TJ!

christidoc

Keuze gemaakt.
La > Porte

Vjatsjeslav

Kevinraar heeft al een tijdje niks meer gevraagd

1 2 ... 150 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.