Nee, het is niet dat hij slecht is op het volledig vlakke, maar er zijn in dit peloton snellere mannen m.i. (dan nog kan die wel mee sprinten hoor).
Bij de 1ste etappe zat hij achter de breuk, en bij etappe 2 volgens mij ook (weet ik niet zeker). Ik hoop in ieder geval dat die vandaag weer fit en scherp is!
Yeah Lets Go Cort!
Laporte gisteren na de TTT:
"Julien et moi on est tombés hier, ça enlève déjà deux bons rouleurs pour le chrono donc c'était difficile aujourd'hui, mais oui, on me retrouvera demain !"
"Julien en ik zijn gisteren gevallen, het verwijdert al twee goede rijders voor die tijd, dus het was moeilijk vandaag, maar ja, ik zal er morgen zijn!"
Bron: Twitter account team Cofidis
Als het vandaag net zo verloopt als in de eerste twee etappes kan je weinig meer doen dan hopen dat jouw renners niet bij een val betrokken raken (of na de breuk zitten). Besloten om Cav toch maar opstellen, verwacht er niets van maar zou enorm balen als hij dan toch een keer goed zit voorin en ik hem niet heb opgesteld.
En objectief is beter dan subjectief? Ik zou daar een hele uitgebreide post over kunnen schrijven.
Ik hoef niet te discussieren over dat team, maar ik zou interesse hebben in een, misschien twee, teams die daadwerkelijk reeel zijn. Nu kun je wel objectief een team plaatsen, maar welke waarde heeft het? Ik neem aan dat Tempo het post om de gedachten te scherpen.
Wellicht kan er naast het objectieve team een mogelijke reeel team?
7 zekerheden voor vandaag: Gaviria (c), Sagan, Groenewegen, Démare, Kristoff, Colbrelli en Degenkolb. Voor de resterende 2 plaatsen twijfel tussen:
- Laporte: in de lappenmand maar vermoedelijk hoogste potentieel indien hij mee sprint
- Impey: sprint hij mee op deze iets lastigere aankomst of geen risico's/Yates beschermen
- Jungels: 2 pt AK, mogelijks teampunten Gaviria (rit + minikans op groen), plaatst zich wel es vooraan peloton
- Kung: 8 teampunten
- Majka: 6 teampunten Groen, mogelijks teampunten Sagan
- Thomas: 3 pt AK, plaatst zich wel es vooraan peloton, vermoedelijk geen ambitie om geel te grijpen?
Momenteel neig ik naar Impey en Majka (om foute kopmankeuze enigszins te verzachten in geval van winst Sagan)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.