Scorito Tour 2018

1 2 ... 149 ... 255 256
BarryE1

Jelle, niet lullig bedoeld, maar dat kunnen we dan ook omdraaien: waarom selecteer jij Cort in de wetenschap dat hij op het volledig vlakke snelheid tekort komt? Dat begrijp ik dan niet zo goed...

Jpjedi

Indien je rond de 8 sprinters hebt is het ook een kunst om in te schatten (parcours!) welke sprinter buiten de top 10 zal vallen en hoe dat zich verhoudt met gegarandeerde team- of truipunten jongens als GVA. Mooie puzzel weer.

jelle013

'@BarryE1 omdat er vrij weinig volledig vlakke sprints zijn als je naar het parcours kijkt.. Niet zo'n heel ingewikkelde afweging lijkt me.. Mocht het vaak volledig vlak zijn geweest had ik wellicht Cav, of greipel gekozen...

Matti

Cort sprint het hele jaar mee, en uitgerekend in de tour zou hij voor spek en bonen meerijden? Dat is dan wel vreemd.. maar goed laten we de komende dagen afwachten.

ivo001

Zo slecht is Cort Nielsen toch ook niet op volledige vlakke aankomsten?
https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=magnus-cort-nielsen&page=results&year=2018&sort=date&race=&topx=10&inttt=0&nr_results=100&ApplyFilter=Filter

Stage 1 van Dubai Tour bijvoorbeeld.

RemcovanderMaas

Ik heb Cort gekozen omdat ik de hoop heb / had dat hij elke sprint mee zal sprinten.
Tot nu toe geen goede keuze, maar het waren ook ritten met een chaotische finish.
Vandaag staat hij er gewoon weer in, en ik hoop dat hij mee zal sprinten.
Zo niet, dan is het een dure miskleun.

jelle013

Nee, het is niet dat hij slecht is op het volledig vlakke, maar er zijn in dit peloton snellere mannen m.i. (dan nog kan die wel mee sprinten hoor).
Bij de 1ste etappe zat hij achter de breuk, en bij etappe 2 volgens mij ook (weet ik niet zeker). Ik hoop in ieder geval dat die vandaag weer fit en scherp is!
Yeah Lets Go Cort!

lucwijngaarden

Hoe is het met Laporte? Iemand nieuws?

wielerfan80

Misschien dat het vandaag nog iets te vlak voor Cort is en dat hij morgen en overmorgen pas mee gaat doen voor de overwinning. Ik blijf hem in ieder geval gewoon opstellen.

siets

'@lucwijngaarden. Is er niet volgens mij.. naar eigen inzicht dus wel of niet opstellen. Ik neem toch maar een QS man voor eventuele teampunten Gaviria. Nu hopen dat dat beter uitpakt dan in etappe 2 (toen Colbrelli en Dupont op het bankje gelaten :)..)

Laatst gewijzigd
lucwijngaarden

'@siets thx is wel hard gevallen. Als er nieuws post ik het. Ga nu voor TJ

kierewietje

Van Colbrelli is t denk ik ook de vraag of hij meesprint vandaag.

Karperdrol

ben jij "kierewiet" ? haha
waarom zou hij vandaag niet op de pedalen trappen?

law93

Laporte gisteren na de TTT:
"Julien et moi on est tombés hier, ça enlève déjà deux bons rouleurs pour le chrono donc c'était difficile aujourd'hui, mais oui, on me retrouvera demain !"

"Julien en ik zijn gisteren gevallen, het verwijdert al twee goede rijders voor die tijd, dus het was moeilijk vandaag, maar ja, ik zal er morgen zijn!"

Bron: Twitter account team Cofidis

kierewietje

Karperdrol: in etappe 1 liet hij lopen.

Vjatsjeslav

Als het vandaag net zo verloopt als in de eerste twee etappes kan je weinig meer doen dan hopen dat jouw renners niet bij een val betrokken raken (of na de breuk zitten). Besloten om Cav toch maar opstellen, verwacht er niets van maar zou enorm balen als hij dan toch een keer goed zit voorin en ik hem niet heb opgesteld.

sprintgeit

'@law,

Ai. Had ik 'm er toch net naast gezet. Als het koers wordt zal hij er alsnog wel af moeten, maar om Ducrot (of all people) te citeren: "Een sprinter kun je optillen uit zijn graf en dan trekt hij nog een sprintje"..

jsprunk

Bij mij mag hij een dagje uitrusten. Als hij herstelt, is hij vrijdag weer welkom.

Malathion

'@tempo789
Dat ideale team, he, dat is toch dikke onzin. 11 sprinters. Het is achteraf een koe in de kont kijken. Alsof je van tevoren weet wie je wanneer op moet stellen.

Wat ik wél interessant zou vinden is het best mógelijke team dat ook reeel is.

Poeksel

Je kan het dikke onzin vinden, maar het is wel objectief vast te stellen. "Het best mógelijke team dat ook reeel is" is daarentegen subjectief.

Pietje Precies

Ach, je kan aan het eind van het liedje zelf proberen er een 'realisme-sausje' overheen te gooien.

Malathion

En objectief is beter dan subjectief? Ik zou daar een hele uitgebreide post over kunnen schrijven.

Ik hoef niet te discussieren over dat team, maar ik zou interesse hebben in een, misschien twee, teams die daadwerkelijk reeel zijn. Nu kun je wel objectief een team plaatsen, maar welke waarde heeft het? Ik neem aan dat Tempo het post om de gedachten te scherpen.

Wellicht kan er naast het objectieve team een mogelijke reeel team?

Stuff

'@Malathion

Als er straks wat bergetappes geweest zijn, wordt het vanzelf een reëel team. Je krijgt dan een mix van sprinters/klimmers/klassementrenners.

DavidN

7 zekerheden voor vandaag: Gaviria (c), Sagan, Groenewegen, Démare, Kristoff, Colbrelli en Degenkolb. Voor de resterende 2 plaatsen twijfel tussen:
- Laporte: in de lappenmand maar vermoedelijk hoogste potentieel indien hij mee sprint
- Impey: sprint hij mee op deze iets lastigere aankomst of geen risico's/Yates beschermen
- Jungels: 2 pt AK, mogelijks teampunten Gaviria (rit + minikans op groen), plaatst zich wel es vooraan peloton
- Kung: 8 teampunten
- Majka: 6 teampunten Groen, mogelijks teampunten Sagan
- Thomas: 3 pt AK, plaatst zich wel es vooraan peloton, vermoedelijk geen ambitie om geel te grijpen?

Momenteel neig ik naar Impey en Majka (om foute kopmankeuze enigszins te verzachten in geval van winst Sagan)

elstupidoloco

'@malathion

Is dat een verkapte sollicitatie om het op je te nemen om dat ‘best mogelijke reële team’ (BMR-team?) dagelijks samen te stellen? Mijn zegen heb je!

1 2 ... 149 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.