Ik vindt het echt lastig vind maar vecht 5 renners die mee kunnen doen voor goede uitslag
Sagen
Valverde
Van avermaet
Alaphilipe
Demare
Andere 4 kies dan denk maar dit
Dumoulin
Cort moet dit toch wel kunnen?
Porte zekere team punten
Laaste plek twijfel ik gaan voor Kung zekere punten of klassement renner kiezen bardet Nibali roglic wie doen?
Heb nu:
GVA (c)
Sagan
Gaviria
Thomas
Fuglsang
Yates
Valverde
D. Martin
Jungels
G.martin, Porte, Froome, Demare en Degenkolb op de bank. Moscon ook, net als Kristoff.
Erg lastig dit. Schat het wellicht iets aan zware kant in. Maar verwacht dat Sunweb het heel hard gaat maken. Dus zal flinke schifting zijn. Dit is de etappe voor Matthews dit jaar namelijk. En we hebben gezien vorig jaar wat er gebeurd als die ergens zinnen op heeft gezet.
Voor vandaag zit ik serieus te dubben of ik Demare of Kristoff moet laten vallen voor Vanendert of niet.
Demare heeft wel de capaciteiten om mee te kunnen maar als er echt hard gekoerst word om Gaviria eraf te krijgen zou die ook wel eens moeten lossen.
Kristoff juist vantzelfde maar die heeft dit jaar wel Eschborn-Frankfurt gewonnen (niet voor het eerst maar soit) waar ook stevig in moet geklommen worden.
En als Vanendert zijn niveau van de ardennenklassiekers terug kan halen kan die hier ook wel meedoen. Had hem genomen als joker voor de Mur de Bretange en zal na die val van Benoot nu wel meer vrijheid krijgen
Het probleem is ook niet zozeer of Gaviria een heuvel over komt, maar komt Gaviria ook goed een sprint 1 km a 4,8% op?! Heb veel etappes van Gaviria nu bekeken en voor mij is het nog steeds een raadsel. Een heuvel over komen dat lukt wel maar zie nergens een echt vergelijkbare etappe met vergelijkbare concurrentie waar Gaviria bewezen heeft om mee te kunnen doen om de knikkers. Groot vraagteken wat mij betreft maar durf hem ook (nog) niet te passeren.
@Jpjedi lees ook een scenario dat ze volgens jou niemand van het klassement zullen laten gaan. Dat klopt gedeeltelijk, maar als de hele groep op 1 km van de meet compleet is, dan is het ieder voor zich. Dan knalt AK/Sprint/Punch allemaal volle bak omhoog, zijn er weinig teams in staat om überhaupt nog te organiseren , laat staan te controleren. En, wie zit er dan nog bij he?
@Phoenix bij twijfel nooit twijfelen aan Sagan ;)
Is er trouwens ook nog iemand die de vlucht van de dag een kleine kans van slagen geeft?
Ik klap Roglic toch maar even in mijn team voor vandaag:
Sagan (c)
Valverde
Nibali
Roglic
Alaphilippe
Gaviria
Démare
Cort
Colbrelli
Ik heb echt een mix gemaakt van klimmende sprinters en punchende klassementsmannen. Ik verwacht vandaag echt vuurwerk van Bahrein. Ik kan me de winst van Nibali in de klassieker nog goed voor de dag halen! Laat de haai vandaag dat trucje nogmaals overdoen. Küng is slachtoffer geworden, ik ga liever vol voor de winst, dan voor de zekere puntjes (8 met wellicht +10). (Al is afgelopen jaren gebleken dat dat niet de beste tactiek is...)
'@Barry: Zeker een scenario maar ik acht de kans dat er een vluchtersgroep voor zit of dat de (sprinters)ploegen Matthews, Demare of Sagan afzetten als de boel nog bij elkaar zit veel groter. Voor het AK maakt die vluchtersgroep niet zoveel uit al zal BMC het geel mss verdedigen. Maar voor scorito is het toch lullig als er al 5 plekken vergeven zijn.
Hier mijn inschatting per scenario:
1) sprint: 30%
2) vluchters: 45%
3) AK strijd: 25%
Disclaimer: Persoonlijke inschatting :P
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.