'@ Jasper:
maar 94 punten voor Kristoff is dus gemiddeld een 6e plek in de sprint. Dat vind ik wel fors met dit deelnemersveld, zie toch al 8 sprinters die ik direct hoger aansla. En Kristoff heeft volgens mij in geen enkele koers gemiddeld 6e gesprint. Maar misschien ben ik ook wel beetje biased, doordat ik het moeilijk kan verkroppen dat ik hem netjes heb weggezet als niet belangrijk en betere opties voor het budget...
Voor mensen trouwens die dus zo dicht mogelijk bij hun pouletje willen blijven, enkele goede extra informatie bronnen:
sporza live topic:
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/tour-de-france/2018/etappe-5/
sporza twitter lijst wielrennen, hier verzamelen ze veel tweets van team en renners, oa informatie over Impey vandaag is er te vinden: https://twitter.com/sporza/lists/wielrennen
'@El Piedro: Terugkomen? Hoe dan? Het is echt een mini weggetje daar, je moet van voren zitten en blijven zitten. Sterker nog, een sterke aanvaller kan hier gewoon een gat slaan, omdat er weinig ruimte is om meer te organiseren en bepaalde kanshebbers daar wel net op/over het limiet zitten. Sagan is bijvoorbeeld ook geen uitgemaakte zaak, gezien zijn slechte TTT benen bijvoorbeeld
'@ Jori
Ik had hem zelf op 78 punten ingeschat ongeveer dus dat is meer top 8. En ja ik zie Kristoff nou eenmaal als iemand die altijd en overal wil mee sprinten en ook doortrekt tot de finishlijn vandaar. Echter hem ik hem erop het laatst uitgeknalt voor Cavendish omdat ik dacht dat die zijn Recordje ging aanvallen van Tour overwinningen slechte keuze!
'@Jori
Ik kijk net de rest van het filmpje van McEwen af, en je hebt gelijk, terugkomen wordt moeilijk. De eerste 10 renners die de 11% doorkomen gaan voor de ritwinst. En idd, als iemand een gat slaat kan ie zo voor blijven omdat er geen samenwerking daarachter is. Toch maar Kristoff enzo eruit!
'@Jori: het lastige met Quickstep is dat ze meerdere kandidaten hebben. Naar mijn gevoel spelen ze vandaag Gilbert uit en morgen dan Alaphilippe, alhoewel ik hem ook wel kort zie eindigen vandaag. Dus heel moeilijk in te schatten, dan maar veilig op Sagan als kopman inzetten lijkt me het beste!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.