Scorito Tour 2018

1 2 ... 163 ... 255 256
timothyvana

'@Primavoormij

Ik had exact dezelfde keuze en goed gevoel bij Fuglsang, maar last-minute juist wel Fuglsang erin gezet en Demare gebankt.

kevinraar

nasibal vergeleken met hem wel hij heeft dus alaphlippe niet opgesteld is matthews kwijt en heeft maar 8 renners opgesteld
als ik vandaag meer dan 96 punten meer dan hem haal sta ik boven hem

Laatst gewijzigd
Jori

'@Kevinraar: Moge Alaphilippe dan nog maar een extra goed resultaat halen, hier kopman.
Gaviria opgesteld vanwege zijn vaste waarde + extra's. Froome en Uran nog op bankje, want Nibali, Colbrelli, Sagan, GvA, Valverde, Thomas en Roglic dus verder nog basis. Poeh, heb ik me wel flink verkeken tov begin tour toen ik deze etappe bekeen :p

nasibal

'@Poeksel

Ik was een heel epos aan het typen waarom je Gaviria er toch beter uit kon laten vandaag, ondanks zijn mogelijke team en truipunten. Halverwege mijn post zie ik dat het 1 min voor de deadline is en begin vervolgens Roglic er uit te gooien voor Gaviria. Roglic er toch weer in voor Gaviria, Gaviria er weer in voor Roglic...

Allemaal dus omdat ik anders alleen Sagan als sprinter had. Deze etappes mogen ze van mij schrappen uit scorito ;)

kasjaar

'@primavoormij, die had ik ook gezien haha. Maar ook niet opgesteld.
Jij hebt al een aardige voorsprong op me gepakt met dat soortgelijke team van je. Ik hoop vandaag wat terug te pakken doordat jij Demare en Gaviria mee hebt. ;)

kevinraar

hij gaat vandaag niet veel punten met de renners die hij heeft
kittel
sagan
greipel
froome
amador
groenewegen
dumoulin
degenkolb

zelf geen kopman heeft die

Imbatido

Sagan (c), Van Avermaet, Thomas, Majka, Yates, Roglic, Bernal, D. Martin, Latour

Ik geloof eerlijk gezegd te weinig in de sprinters. Het gaat vandaag niet alleen om dat laatste klimmetje, maar deze hele rit is lastig. Smal, bochtig, draaien keren dus heel nerveus, zeker met dat gedrang van de klassementsrenners. Niet makkelijk meerijden voor sprinters. Qua zwaarte ligt het ergens tussen de Brabantse Pijl en de Gold Race in volgens mij. Vandaag verwacht ik dat het bij Quick Step de beurt is aan Alaphilippe of Gilbert. Winst wordt lastig, dus zie Gaviria niet verder komen dan zijn paar groene trui punten. Demare reed vorig jaar goed op een lastigere aankomst, maar die rit was over de hele lijn gemakkelijker. Bovendien was hij in Zwitserland heuvelop niet goed, zelfde geldt voor Gaviria en Kristoff. Degenkolb kan dit tegenwoordig ook niet echt meer. Voor de winst zal het wel tussen Sagan, GVA, Colbrelli, Ala gaan.

Dus gekozen voor renners die door het jaar heen telkens kort eindigen als Roglic, Bernal, Latour. Ik denk dat zulke renners vanaf plek 6 de top 20 gaan vullen. Majka was vorig jaar ook goed in die heuvelrit en kan profiteren van punten met Sagan. Thomas altijd prima, en goed in geel. Alleen Froome op de bank gehouden helaas, maar ik geloofde toch meer in deze renners.

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@Kevin, denk niet dat je m vandaag inhaalt maar wie weet lukt dat je morgen wel!

JimKro

Even terugvallen op de 'oude les' van klassementsmannen opstellen in dit soort ritten. Ook ik ben hier vaak ingetuind en ook vandaag ietwat angstig om punten te laten liggen. Toch is deze finale wel wat makkelijker dan bijvoorbeeld rit 3 van vorig jaar. Zelf ben ik gegaan voor Sagan (c), Demare, Gaviria, Froome, Thomas, Valverde, Alaphilippe, D. Martin, Yates.

Jungels en Degenkolb thuisgelaten. We gaan het zien!

Laatst gewijzigd
kevinraar

kasjaar waarom niet ik krijg al dubbele punten met sagan ik heb alaphilippe en van avarmaet dat kan wel eens de top 3 zijn als dat gebeurt krijg ik meer dan 100 meer ervoor dan dat hij ze krijgt

nasibal

'@Jimkro

Mensen staren zich vandaag kapot op de finale en vergeten de aanloop mee te nemen in het plaatje. Er zitten 2000 hoogtemeters in deze rit, de helft van de kilometers gaat omhoog. Dat is gewoon een Amstel Gold race qua parcours. De Cauberg alléén is natuurlijk ook een lachtertje. Die pis je met je ogen dicht achterstevoren nog omhoog terwijl je met je handen de pedalen ronddraait en je voeten in je nek legt. Aan het eind van de Amstel denkt men daar vervolgens toch anders over.

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@Kevin, daar heb je helemaal gelijk in. Dat zou een mooie uitslag zijn voor je :)

elstupidoloco

Met een klein beetje schrik demare toch maar meegenomen. Qua sprinters zie ik op dit parcours alleen colbrelli en sagan echt meedoen om de knikkers. En mogelijk dan toch demare nog. Bij trek zullen ze vandaag toch wel de kaart stuyven trekken lijkt me.

kasjaar

Bardet heeft trouwens deze etappe verkend en gaf aan dat het hele parcours de hele tijd op en neer gaat. Verder dacht hij dat er waarschijnlijk wel een paar mannen daardoor verrast gaan worden. Natuurlijk werd hij zelf ook al tweede in de Finistere dus ik heb m er zeker bij staan.

Diede34

Hier een beetje op twee gedachten blijven hangen. Baal wel van Benoot, want dat had een goede kopman hier kunnen zijn! Wel blij dat mijn 21e man Matthews uiteindelijk het team niet gehaald heeft.

Opstelling voor vandaag:
Sagan (c)
Gaviria
Demare
Colbrelli
Van Avermaet
Porte
Jungels
Thomas
Fuglsang

Orange

'@kplenty dat is ook inderdaad mijn insteek met de teamsamenstelling vandaag. Heb nu Sagan (c), Colbrelli, Démare, Alaphilippe, Valverde, D. Martin, Yates, Fuglsang en Thomas.

Démare meegenomen op basis van prestaties uit het verleden (zie oa eerste etappe Paris-Nice dit jaar en de etappe naar Longwy vorige tour). Verder Degenkolb en Kristoff niet meegenomen omdat ik ze beide teveel terrein zie verliezen op de eerste meters. Gavaria eruit gehaald voor een AK man, omdat ik hem ook niet mee zie sprinten voor de etappe winst. Hij heeft met Flip, Gilbert en Jungels drie teamgenoten die ook vooraan zullen zitten.

Van mijn AK mannen verwacht ik een betere punch van Valverde, D. Martin, Yates, Fuglsang en Thomas dan Froome, Porte en Latour.
De last minute switch Gavaria - Fuglsang zal nog wel pijn kunnen gaan doen.

kasjaar

'@nasibal, alles oke? Hahaha

kevinraar

ik zal morgen wel aan hem vragen hoe hij in godsnaam alaphlippe niet heeft opgesteld voor deze etappe moet je die zeker wel opstellen als je die hebt

Pietje Precies

Ik sluit me aan bij Imbatido en Nasibal. En ik denk dat veel Scorito'ers, maar ook de betting market zich te veel op de laatste kilometers fixeren. Terwijl daar juist niet de moeilijkheidsgraad van deze etappe zit. Ik denk dat dit ontzettend hoog tempo gaat worden voor de dagzege, angst om tijd te verliezen, kopman voorin te houden, breukjes in de groep, etc. En het zijn zelfs meer dan 2600 hoogtemeters las ik.

Ik heb zelfs het risico genomen om Sagan geen kopman te maken, omdat ik het idee heb dat hij dit jaar sneller dan ooit is, maar dit wel ten koste is gegaan van zijn klimcapaciteiten. In combinatie met zijn vroege lossen in de tijdrit hoop ik nu een stuk meer zekerheid ingebouwd te hebben (in ruil voor kleinere winkans en kleinere top-3 kans).

raymankapeens

ja dat is raar kevinraar

steefje9

Ik heb vandaag voor colbrelli als captain gekozen. Zie hem net iets beter de hoogtes verteren als sagan en lijkt me in mijn ogen de beste sprinter die zou er bij zou kunnen zitten op het einde. Succes vandaag allemaal

sprintgeit

'@nasibal
Oja good old Nikias was ik vergeten. Ik heb 'm al een tijd niet zien sprinten. Laatste wat ik me van 'm herinner was dat hij vorig jaar zo grandioos uit het wiel van EBH werd gefietst, dat was nog eens een staaltje van onze Noorse vriend! En jawel, net even op PCS opgezocht dat hij sinds dat hij bij Sunweb zit eigenlijk uberhaupt niet meer gesprint heeft. Denk toch dat ze daar voor Theuns gaan dan. Mijn hoop op Kragh is natuurlijk puur opportunistisch, maar het is een jonge talentvolle gast, en misschien is dit wel juist de kans op een doorbraakje ;)

christidoc

Leuk om te zien hoeveel iedereen twijfelt. Vooral de groep Gaviria, Demare en Kristoff zie ik in en uit teams.
Als kopman heb ik Sagan genomen. Bij de Mur van Bretange een paar jaar geleden die een stuk lastiger is werd hij 4e. Als hij aan het eind er nog bij zit zie ik hem winnen. Nu maar hopen dat hij er bij blijft.

christidoc

Even wat teampjes door gekeken en eigenlijk iedereen heeft Sagan of van Avermaet als kopman. 85% van de hoge teams heeft ongeveer Gaviria. De rest heeft hem op de bank.

jelle013

Ik weet 100% zeker dat het geen 11% is dat stukje.. Voor 95% weet ik zeker dat het niet boven de 7% is, en voor 90% zeker weet ik dat het 4,8% is waarna het afvlakt naar 2,2%.. Maar dat is puur procentueel uitgedrukt natuurlijk ;)

Even zonder gekkigheid, dat kleine stukje is voor Sagan niet zo'n probleem neem ik aan, waarschijnlijk zit hij dan nog in het wiel bij iemand, en wordt hij wel omhoog getrokken, er zal pas echt gespurt worden vanaf 200meter voor de finish.

Ik blijf erbij dat Nibali vandaag een prima kanshebber is, mits colbrelli het niet gaat halen!

1 2 ... 163 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.