Scorito Tour 2018

1 2 ... 164 ... 255 256
Valvuillerdemoz

Oei, vandaag zowel Benoot als Matthews kwijtgeraakt. Had Matthews vandaag zelfs kopman. Zag het twee minuten voor deadline. Van schrik maar gauw Sagan kopman gemaakt en Jungels er in gebracht. Samen met Valverde, Colbrelli, Stuyven, Gaviria, Demare en Kragh en Küng, moeten we het maar zien te rooien vandaag.
O.a. Yates, Moscon, Nibali en Latour op de reservebank; wordt spannend of ik daar geen spijt van krijg!

Laatst gewijzigd
ivo001

Voor mij vandaag in de opstelling:

Sagan (C)
Colbrelli
Valverde
D Martin
Gaviria (Stond toch erg hoog bij de bookmakers, durfde hem niet eruit te laten)
Soren Kragh Andersen (Hopelijk mag die zijn kans gaan nu Matthews naar huis is)
Cort Nielsen
Impey
Thomas

Thomas en Gaviria was een beetje stuivertje wisselen met Fuglsang en Moscon en Roglic.
De vraag is ook of Gaviria voor de groene trui gaat, in dat geval zal hij als hij moet lossen op het steilste stuk toch nog proberen wat plekken goed te maken in de vlakkere slotmeters hoop ik.

Jori

25 ak mannen, 10 klassieker renners, knechten die er nog tussen zitten, ik ben momenteel wel blij dat ik zoveel mogelijk nuttige truipunten + eventuele teampunten heb.

Gilbert zie ik ws wel vroeg gaan, met nog 5 km te gaan ofzo. Baalde in veel klassiekers al dat hij moest afstoppen, wil zelf nog graag en QS wil zelf liever niet rijden maar de rest vd sprinters er ws wel afgooien en heeft Ala achter de hand voor het moment suprème

Koenniiee

In mijn etappe analyse had ik deze etappe niet aan de klassementmannen gegeven, maar inmiddels durf ik het niet eens aan met Demare. Sterker nog, ik verbaas me toch wel een beetje dat hij er bij velen toch nog in staat.

Gaviria mee voor de punten, Sagan kopman, beter had ik Ala of Valverde gekozen, EBH (vandaag de ruimte en de benen?), TJ zal wel kort eindigen, Colbrelli heeft vandaag aangekruist, D. Martin met zijn punch erbij en Kwiat moet hier ook wel kort kunnen eindigen.

Niet heel veel uitgesproken favorieten, maar wel 2x zekere punten. Op naar de 98%.

jelle013

Demare zat volgens mij ook nog goed in Milaan San remo 2016 (GvA werd toen zelfs 5e!) meen ik me te herinneren, ik volg die twijfel niet helemaal... Ik denk dat de meeste het parcours van vandaag ook overschatte.. (of ik zelf zwaar onderschat).
Maar we zullen zien, het duurt niet zolang meer voor ze er zijn :)

Succes iedereen!

BarryE1

Het moeilijke van dit soort etappes is dat het precies op zo'n snijvlak zit, waar renners net aan kunnen haken of er net afvallen. Het is zo'n profiel wat veel renners kunnen, de sprinters zoals Sagan/Colbrelli/Démare (Matthews), de punchers zoals Valverde/Alaphillipe/Martin/GvA en dan nog een handvol klassementsrenners die gewoon hard naar boven kunnen rijden a la Dumoulin/Thomas/Yates/Jungels/Bardet. Het is ook zeer afhankelijk van het koersverloop maar ik denk dat het een harde wedstrijd gaat worden. Heb in totaal 14! renners overwogen en baal eigenlijk nog steeds van 2/3 renners dat ze op de bank moeten. Nog even met een kritische blik naar mijn selectiebeleid gekeken maar etappes als deze kunnen bij veel renners in het straatje vallen. Bij mij vielen er steeds meer sprinters af waaronder als laatste Gaviria. Selectie voor vandaag:
Sagan (c)
Colbrelli
Démare
GvA
Valverde
Roglic
Dumoulin
Jungels
Thomas

Vooral gekozen voor de wat "zwaardere" punchers, de krachtmensen onder de AK-renners. Bardet. Yates, Bernal op het bankje omdat ik denk dat zij beter op een steiler klimmetje uit de voeten kunnen. Vooral Bardet ben ik niet zeker van.

Koenniiee

'@jelle013: Mijn twijfel zit 'm in het feit dat als Demare al resultaten heeft behaald dit jaar, deze vooral in de beginmaanden te noteren zijn. In de Suisse vond ik hem niet heel sterk en heeft deze Tour (ook door wat pech) nog niet laten zien over een héle goede vorm te beschikken. En dan moet hij ook nog een heuvel over, wat niet zijn grote specialiteit is. Ik heb hem ook in mijn team staan, maar niet in mijn opstelling.

Dusja, toch wel wat verbazing. Ook bij Unibet staat hij behoorlijk hoog, maar ik zie nog niet echt waarom. Misschien na de etappe wel, straks.. :P

Matti

Is hoeverre is deze rit te vergelijken met die uit 2004? Daar deed een McEwen ook nog mee in de sprint.

christidoc

'@Matti
Deze rit is een stuk lastiger. Aankomst is dezelfde.

Cavendish trouwens op het eerste klimmetje als enige in de problemen. Dat is wel heel vroeg, zelfs voor zijn doen.

Abdoe

Demare staat hoog vanwege o.a. zijn overwinningen in MSR en Parijs-Nice en korte uitslag in een punchy Touretappe vorig jaar. Maar recent in Suisse kwam hij er niet aan te pas in dit soort heuvelritjes en sowieso is de aanloop veel zwaarder dan in de ritten waar hij uitslagen heeft gereden; dit gaat meer richting Amstel Gold Race.

Laatst gewijzigd
Jpjedi

Cav wordt inderdaad de grootste miskoop in mn team. Risico genomen en verloren.

jsprunk

MSR heeft toch nauwelijks hoogtemeters en is een vlakke aankomst.
Als Groenewegen er al afwappert met 65 km te gaan, zie ik Demare geen top 5 rijden (in de klassiekers waren ze vrij vergelijkbaar in de heuvels).

Jori

de vluchters slopen elkaar en peloton moet nu inhouden om ze niet direct al te pakken, zodat er geen nieuwe vlucht kan ontstaan. Extra adempauze voor Degenkolb, Demare, Gaviria, maar denk niet dat t genoeg is

ditisdavid

Ondanks drie sprinters (Gaviria, Hagen, Démare) mee wel iedereen van mijn team die toptien rijdt opgesteld. Daarachter mis ik sowieso punten.

Edit: alleen die van Froome en Fuglsang (14e en 19e, Fuglsang staat zelfs niet in mijn ideale dagopstelling)... geluk gehad dus dat Nibali en Thomas vrij kort rijden.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Wat dom van mij om Nibali er uit de doen voor roglic kost me 28 punten
Mis ook mog eens 16 punten van Latour voor morgen neem ik ze zeker mee dit neem ik voor morgen
Nibali
Porte
Bardet
Latour
Dumoulin
Sagan
Van avermaet
Alaphilipe
Valverde

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Is niet dom Kevin, je kunt niet alles van tevoren weten. Het is enkel jammer ;)

Jori

Ja, Roglic is verrassend zoek. Met Baskenland en andere rondes zat hij altijd dichtbij met dit soort etappes.
Sagan hadden we toch als captain moeten houden, Nasibal ;)
Verder had ik Froome/Latour voor Roglic moeten kiezen, maar had Froome precies zo verwacht maar Roglic dus in de buurt van D. Martin, net achter het groepje topfavorieten.

Wel lekker gestegen, doordat ik geen namen als Demare etc. had, enkel Gaviria voor de truipunten en de mogelijke teampunten

Ralph123

Lekker rondje voor me zeg, back in business...

ditisdavid

Nibali was in een vergelijkbaar sprintje in de Vuelta vorig jaar wel de beste klassementsman op plek zes en had kans op teampunten via Colbrelli. Dat is iig waarom ik hem mee had vandaag tov andere klassementsrenners.

kevinraar

Ik vindt wel erg daarom g ik niet hoog eindigen toch gestegen van 8081 naar 6890

Kpenty

Heel blij dat ik me niet heb laten verleiden tot de sprinters. Fuglsang nog lang op het bankje gestaan, maar heel tevreden met 275 punten. Morgen Gilbert volr het geel! Toch echt blij dat ik tegen alle logica in voor Gilbert heb gekozen ipv Laporte als 8e sprinter die natuurlijk in 8 etappes potentieel top 10 punten kon krijgen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Hoevaak was Gilbert eigenlijk van tevoren genoemd? Dat is ongetwijfeld de best scorende renner ten opzichte van zijn prijs, elke etappe in de punten.

Quintana10

Mijn tomeloze vertrouwen in Demare betaald zich nog niet echt uit. Zag hem nog wel lang mee strijden voor het groen.

Morgen op de muur zie ik Sagan er ook nog bijzitten ook. Wat een klasbak.

Poeksel

Dat zou zomaar kunnen, Quintana10.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2015/stage-8

ditisdavid

Morgen is zelfs na het uitvallen van Benoot een hel qua keuzes. Met Alaphilippe, GvA, Sagan en mijn acht klassementsrenners elf man die ik allemaal toptien zie rijden. Ik had toch een paar minder explosieve klassementsrenners moeten nemen :p

1 2 ... 164 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.