Voor mij vandaag deze namen:
D.Martin (c)
Froome
Thomas
Mollema
Fuglsang
Dumoulin
V. Avermaet
Gilbert
Sagan
Ik zie dit te zwaar voor Colbrelli. Sagan is een wereldtopper en zie ik wel top 10 rijden. Heeft toch meer bewezen heuvelritten goed aan te kunnen. Van Avermaet zie ik het geel verliezen, maar wel top 10 rijden. Daardoor heb ik geen Porte genomen want zie in de anderen allemaal een potentiele top 10 plek en bij Porte heb ik dat gevoel toch minder. Jungels niet, omdat ik niet zeker weet of Gilbert of Alaphilippe het geel en de rit pakken en of twijfel of hij wel top 20 eindigt. Vind het niet zeker genoeg dat hij meer punten pakt dan mijn klassementsrenners die ik hier heb opgesteld.
De top scorito klassement mannen hebben toch wel met name Alaphilippe als kopman, een enkele Valverde of Sagan.
Ik zie Sagan niet als eerste boven komen (Al blijft hij mij verrassen) en ik heb geen Alaphilippe (foute keuze?) enfin Valverde is mijn goudhaantje vandaag. Daarnaast GVA, Sagan, Latour en het ge-eikte rijtje. Geen Colbrelli, dit is te zwaar vermoed ik.
Maar zoals hierboven gezegd, het blijft een loterij deze etappes...
'@Jpjedi De top van het klassement zegt natuurlijk nog niet veel, er zijn heel veel punten verdiend in de TTT, en de gevolgen daarvan. Momenteel staan er in de top voornamelijk deelnemers die veel BMC, SKY en geïnvesteerd hebben in een zeer sterke sprintploeg; ik zou me daar dus zeker niet door laten leiden.. Of ben ik de enige die daar zo naar kijkt?
Ik zou het juist positief interpreteren (voor mij negatief, aangezien ik geen Roglic heb). Dat Jumbo het halve team op kop zet om hem terug te brengen lijkt er op te duiden dat hij definitief voor een goed klassement gaat. Of het zou puur voor de ritwinst vandaag moeten zijn, maar zoveel kans heeft Roglic daar ook weer niet lijkt me.
Mooie bevestiging dat Roglic GC-ambities heeft. Vandaag zit hij bij mij op het strafbankje en dat is inmiddels helemaal gepast. Hopelijk is ie echter niet te getergd om mij, en vooral QS, dat gelijk betaald te gaan zetten.
Sonny heeft vandaag van mij wel weer een plekje gekregen. Behoorlijk grote kans op 0 punten, maar als hij er wel voor gaat / het overleeft kan ie ook écht hoog eindigen. Iets wat ik bijvoorbeeld Roglic of Majka niet zo gauw zag doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.