Scorito Tour 2018

1 2 ... 240 ... 255 256
Pietje Precies

Ja, eens ;)

Vandaag eindelijk GC-dag en dus heerlijk gestegen! :)

Leremo

'@BarryE1, Straks pakt Alaphilippe de groene trui nog als ie blijft aanvallen en de tussensprints pakt;)

nasibal

Morgen wordt trouwens nog spannend met vooraf ideale kopman Sagan.

edit: ondertoon is uiteraard dat hij nu niet meer zo ideaal lijkt

Laatst gewijzigd
raymankapeens

-

Laatst gewijzigd
Jori

'@ Nasibal: Met als goede 2e nog Demare? Kristoff lijkt me ideaal, die heb ik niet, dus dat wordt dan maar Degenkolb of Laporte ofzo :p

Rawolf

Ik ga morgen voor demare als kopman.

Hoeveel punten krijgt Roglic morgen? Twijfel tussen hem en impey

Jori

Oh nice, Demare in een strakke tijd van slechts 29 minuten later dan Quintana over de finish, die mag morgen gewoon van start dus
Dupont heeft het ook braaf gehaald, toppertje

JimKro

Volgens mij weet je hartstikke goed hoe je dat zelf kan uitrekenen.

Redelijk dagje vandaag. Had stiekem gehoopt dat Yates mee vooraan zou eindigen, maar helaas. Verder ook Froome kopman. In ieder geval wel een klein beetje gestegen en mijn plek bij de beste 1 procent iets verstevigd.

nasibal

'@Jori

Sagan had als voordeel dat hij ook kon winnen vanuit een kopgroep. Demare en Kristoff zie ik niet direct meezitten en alleen een klassering halen vanuit een sprint. Er zijn wel jongens die ik de 'dubbelrol' van Sagan zie vervullen, maar die moet iedereen maar lekker zelf bedenken ;)

RemcovanderMaas

Daal gestaag, maar sta nog op 98,5%
Tis uitzingen en hopen de juiste kopman keuze de resterende ritten

Diede34

Heb hier toch voor Kruijswijk als kopman gekozen met Dumoulin, Thomas en Yates als andere opties. 10 puntjes misgelopen dus, maar vooral een fantastische koers gezien!!

Mijn grootste twijfel vóór de tour was welke keuze meer punten op zou leveren:
- Porte + Moscon + Nibali + Thomas (13mljn)
- Porte + Froome + Thomas (13 mljn)

Uiteindelijk voor de 1e keuze gegaan omdat:
- ik er van overtuigd was dat Thomas meer punten dan Froome zou halen
- ik het verschil tussen Froome en Nibali makkelijk met Moscon dacht op te vullen.

Dat eerste gaat ongetwijfeld uitkomen, de tweede gedachte was met de val van Nibali en de idiote actie van Moscon een pijnlijke misser, maar deze durf ik toch wel echt aan 'pech' te wijten.

Bij Porte gooi ik het ook zeker niet op 'pech' maar eerder een overwogen risico die ik nodig achtte om het verschil tussen een top-100 plek en een toppositie te overbruggen

kevinraar

Morgen sprinters dit word mij team
Sagan als mog opstapt
Demare kopman
Dupont
Boudat
Laporte
Cort nielsen
Van avermaet
Dumoulin
Alaphilipe

Op de bank 6 zeker punten van Latour

hopelijk stijg ik dan weer ben flink gezakt van 2695 naar 3607

Laatst gewijzigd
bartje

Yep Papa Bartje's daling is ingezet, onomkeerbaar en gestaag maarrrrr wel met een onverwachte rem er op en dus immer nog op 99,5%

Ik ga hem zeker (weer) niet winnen dit jaar maar dit wordt wel mijn beste deelname ooit, top!

Vwb de rit, zo'n t. Start hoeft voor mij niet meer, wat een lege hap lucht. Maar korte explosieve berg etappes des te meer!

kasjaar

Helaas vandaag niet het spektakel gezien van de kortste bergrit van vorig jaar en ook niet dat van de Alpe.

Doordat naast Fuglsang en Valverde, Bardet nu ook tegen viel ben ik helaas voor 't eerst iets gezakt in de lijst. Ik had hoop om de top 100 te halen, maar ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. Sta nu op plek 128 en met in de top 7 alleen Thomas en Froome ben ik bang dat 't niet gaat lukken.

Beslissende factor worden natuurlijk de eindafrekening samen met etappe 19. Als daar de vluchters het weer gaan doen kan ik mogelijk nog wat stijgen met Flip en Yates. Etappe 20 en de sprintetappes heb ik 't gevoel dat ik een heel gemiddeld team heb.

kasjaar

Ik hoop dat ik de schade in de eindpunten van het algemeen klassement kan goedmaken in de andere klassementen. Heb Sagan (uiteraard), Alaphillipe, Latour, G Martin en alle groene trui renners nummer 2 tm 11 (- Pasqualon).

Valt ook maar weer op dat die gok om Cavendish te nemen ipv Kristoff bij mij het verschil was tussen plek 130 en de top 10. Hogere zekerheid aan punten ingeleverd voor een hoger puntenpotentieel. Domme fout, achteraf.

Koenniiee

Kleine excuses naar Dumoulin is wel op zijn plek. Wát een man. De 7e plek bezetten van de WF poule zonder Dumoulin is toch een kleine smet en daarom is een kleine reflectie door het stof wel op zijn plaats. Kom aan Tom!

snoek1974

'@ kasjaar als Sagan morgen start , 50/50

Zadelpen

Die start van vandaag... het was weer eens wat nieuws, iedereen keek er naar uit, en er werd ontzettend veel van verwacht. En dan valt het toch weer tegen.

Het leek team Zadelpen wel. Werd ook overal genoemd als kanshebber. Zie je maar weinig van terug.

Jammer is dat.

Sjonge Jonge

Sagan in het team voor morgen of niet? Ik heb hem al captain af gemaakt en overweeg heel sterk hem morgen helemaal niet mee te nemen, verbaast me niets als hij af gaat stappen tijdens de rit.

tempo789

*** Scorito's optimale team na etappe 17 ***
Score:
5547
Kosten: 54 miljoen

SAGAN Peter
ALAPHILIPPE Julian
THOMAS Geraint
VAN AVERMAET Greg
GAVIRIA Fernando
FROOME Christopher
DEGENKOLB John
KRISTOFF Alexander
MARTIN Daniel
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
DÉMARE Arnaud
DUMOULIN Tom
BERNAL Egan Arley
ROGLIC Primoz
MOLLEMA Bauke
MAJKA Rafael
COLBRELLI Sonny
LAMPAERT Yves
CARUSO Damiano

snoek1974

'@ sjonge

Heb jij nog zoveel alternatieven voor de sprint dan ? Zou m nu alleen geen kopman maken

Sjonge Jonge

Demare, degenkolb, laporte, dupont, Colbrelli en Cort. Daarnaast Thomas en froome.
Zou van avermaet kunnen nemen als vervanger van sagan. Wacht nog even berichtgeving morgenochtend af omtrent sagan.

snoek1974

Zo dan zit je nog ruim , had je dus in eerste instantie zelfs 9 sprinters

Poeksel

Dat heet #teamkevinraar

Laatst gewijzigd
kevinraar

Wat is er met mij team?

1 2 ... 240 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.