Heb hier toch voor Kruijswijk als kopman gekozen met Dumoulin, Thomas en Yates als andere opties. 10 puntjes misgelopen dus, maar vooral een fantastische koers gezien!!
Mijn grootste twijfel vóór de tour was welke keuze meer punten op zou leveren:
- Porte + Moscon + Nibali + Thomas (13mljn)
- Porte + Froome + Thomas (13 mljn)
Uiteindelijk voor de 1e keuze gegaan omdat:
- ik er van overtuigd was dat Thomas meer punten dan Froome zou halen
- ik het verschil tussen Froome en Nibali makkelijk met Moscon dacht op te vullen.
Dat eerste gaat ongetwijfeld uitkomen, de tweede gedachte was met de val van Nibali en de idiote actie van Moscon een pijnlijke misser, maar deze durf ik toch wel echt aan 'pech' te wijten.
Bij Porte gooi ik het ook zeker niet op 'pech' maar eerder een overwogen risico die ik nodig achtte om het verschil tussen een top-100 plek en een toppositie te overbruggen
Yep Papa Bartje's daling is ingezet, onomkeerbaar en gestaag maarrrrr wel met een onverwachte rem er op en dus immer nog op 99,5%
Ik ga hem zeker (weer) niet winnen dit jaar maar dit wordt wel mijn beste deelname ooit, top!
Vwb de rit, zo'n t. Start hoeft voor mij niet meer, wat een lege hap lucht. Maar korte explosieve berg etappes des te meer!
Helaas vandaag niet het spektakel gezien van de kortste bergrit van vorig jaar en ook niet dat van de Alpe.
Doordat naast Fuglsang en Valverde, Bardet nu ook tegen viel ben ik helaas voor 't eerst iets gezakt in de lijst. Ik had hoop om de top 100 te halen, maar ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. Sta nu op plek 128 en met in de top 7 alleen Thomas en Froome ben ik bang dat 't niet gaat lukken.
Beslissende factor worden natuurlijk de eindafrekening samen met etappe 19. Als daar de vluchters het weer gaan doen kan ik mogelijk nog wat stijgen met Flip en Yates. Etappe 20 en de sprintetappes heb ik 't gevoel dat ik een heel gemiddeld team heb.
Ik hoop dat ik de schade in de eindpunten van het algemeen klassement kan goedmaken in de andere klassementen. Heb Sagan (uiteraard), Alaphillipe, Latour, G Martin en alle groene trui renners nummer 2 tm 11 (- Pasqualon).
Valt ook maar weer op dat die gok om Cavendish te nemen ipv Kristoff bij mij het verschil was tussen plek 130 en de top 10. Hogere zekerheid aan punten ingeleverd voor een hoger puntenpotentieel. Domme fout, achteraf.
*** Scorito's optimale team na etappe 17 ***
Score: 5547
Kosten: 54 miljoen
SAGAN Peter
ALAPHILIPPE Julian
THOMAS Geraint
VAN AVERMAET Greg
GAVIRIA Fernando
FROOME Christopher
DEGENKOLB John
KRISTOFF Alexander
MARTIN Daniel
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
DÉMARE Arnaud
DUMOULIN Tom
BERNAL Egan Arley
ROGLIC Primoz
MOLLEMA Bauke
MAJKA Rafael
COLBRELLI Sonny
LAMPAERT Yves
CARUSO Damiano
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.