Scorito Tour 2018

1 2 ... 242 ... 255 256
Zwaluw

Boudat zit nu op zijn tandvlees mee…. verkeerde gasten die voor Thomas te hard rijden

Laatst gewijzigd
siets

Prima kopgroepje zo.. dat wordt een massasprint

Robbert

Nou, dat waag ik te betwijfelen Siets. Zijn behoorlijke hardrijders, de vluchters!

Ajvenema

Jammer, was wel leuk geweest als het een serieuze kopgroep was geweest...

Zwaluw

Ondanks 4 hardrijders en Boudat is dit goed te controleren...

Andere ploegen gaan ook naar hun kansen kijken met km of 30 te gaan

Jori

'@ Jasperdewaal: Ja, toegegeven, Dumoulin had ik graag in mijn team gehad. Al wist Dumoulin zelf ook niet hoe hij het zou gaan doen en was het meer een ontdekkingtocht, tevens had ik meer tempowisselingen verwacht met oa aanvallender Movistar en staat hij nu wel precies op een heerlijk plekje in het klassement. Als hij dichter op Thomas had gestaan, had SKY hem aangevallen en weet ik niet hoe sterk hij zich dan had gehouden. Nu is hij geen bedreiging en draait het SKY treintje zijn ideale tempo.

Qua ak mannen had ik ook nog wel graag Kruijssie gehad, D. Martin en ook Bernal, maar ook leuk dat het Roglic gokje voorlopig leuk uitpakt.
Valverde valt tegen en Nibali en Uran zullen we nooit weten, al leken ze beiden prima in orde tot hun valpartij.

BarryE1

'@Jori Niemand weet van te voren hoe ze gaan presteren t.o.v. anderen, wat ze wel weten is of ze wel of niet goed zijn. Dumoulin heeft 2 weken na de giro aangegeven dat hij zichzelf nooit zo fit heeft gevoeld -2 weken- na een grote ronde. Dat was voor mij dan ook de doorslaggevende reden om hem mee te nemen. Daarnaast komt het nu over alsof tempowisselingen nadelig zijn voor Dumoulin, maar dat is het eigenlijk niet. Uiteraard wel lekker dat ie gewoon zijn wagon kan aanhaken bij Sky.

Jasperdewaal11

'@ Jori,
Tommetje staat waar hij staat omdat hij het verdiend heeft. Volgens mij heeft Sky aangevallen en Thomas zelf 2x en de andere keer Tom zelf dus ik vind die theorie van meer aanvallen niet gegrond. Tom heeft bewezen dat ook dan hij gewoon weer terug kan komen of kan counteren.

Ik heb zwaar bewondering voor de man al hoewel ik Thomas ook meer dan sterk vind.

Lance Beenstrong

Morgen kopman, Roglic als GC man of Ala vanuit de vlucht? Sky zal een vlucht prima vinden, ala zat vandaag al te sparen, dus hij zal er wel bij zijn morgen. Afdaling aan het einde liggen zowel Roglic als Ala. Een nachtje over slapen.

bartje

Bestaat niet! Kanniewaarzijn! Zowaar twee hele plaatsen gestegen! En dus nog steeds 99,5%

Naarmate het spelletje zich voortbeweegt en na toch wel diverse deelnames, is me het volgende opgevallen: het lijkt er op dat na de eerste week de stellingen toch wel een beetje zijn ingenomen. Er werd door anderen ook al ietwat verbaast opgemerkt dat ze, hoe was het mogelijk, min of meer op dezelfde positie bleven steken. Dat is in feite bij mij ook zo. Ook al heb ik inmiddels acht uitvallers, en kan ik dus geen hele hoge dagscores meer halen, daal ik ondanks dat gebrek procentueel nauwelijks.

Als dat de algemeen dynamiek en algoritme van het spelletje is maakt dat de volgende deelname wel wat makkelijker. Het blijft natuurlijk nog steeds zo dat je het beste team afgewogen tegen het parcours moet selecteren, maar hoe dat te doen om effectiever te kunnen spelen wordt zo wel wat duidelijker. Althans zo lijkt het...

master-pieter

Dat valt mij inderdaad ook op. Ik heb nog best wel een sterk sprintteam wat ik kan opstellen maar dat heeft de gehele top 60 wel waardoor ik zelfs 2 plekjes ben gezakt (had toch 280 punten)

bartje

'@ Master Pieter,

ik had maar 256 puntjes en stijg dus zelfs 2 plekkies. Grappig. Het hangt dus af van de percentuele regio waar je je in bevindt. De conclusie is dus dat je hoe dan ook moet zorgen om in de eerste week al zo hoog mogelijk te staan, omdat later omhoog werken heul erg moeilijk wordt. Bij het selectie proces wat mij betreft ht latere te verwachte verloop van de koers en het AK (veel) minder belangrijk geworden.

Overigens, net als vorig jaar in de Vuelta weegt de TTT wel heel erg zwaar. Er kleven echt heel veel punten aan, niet alleen op de dag zelf maar ook op de dagen daarna. Dit jaar natuurlijk uitzonderlijk veel met GvA, maar zelfs Porte die uitviel voordat hij zijn punten had moeten verdienen, en TJ die vrijwel geen eigen punten heeft behaald komen nu toch nog uit op 120 en 154 punten respectievelijk.. En laat de TTT nu eigenlijk altijd aan het begin van een grote ronde plaatsvinden....

Laatst gewijzigd
Gladiool

Ligt er ook aan hoe je je team in elkaar steekt. Ik heb op tijd van een dikke week 50e, 13e, 80e, 140e, 87e en 57e gestaan. Mijn sprintploeg en klimploeg is heel sterk, ik heb alleen geen Alaphilippe :p. Of een andere aanvaller.

De juiste sprintkoopjes en de TTT zijn het belangrijkst geweest deze Tour lijkt me.

Pietje Precies

Het is tegelijkertijd ook heel logisch dat je nu minder verschuift per etappe. Etappe 1 is 250 of 270 punten misschien het verschil tussen 50% en 70%. Nu er al een fors aantal etappes is geweest hebben de betere deelnemers / selecties flink de kans gekregen om een hoog plekje in de ranglijst in te nemen en zijn de verschillen logischerwijs veel groter geworden.

Echter maakt het eind van het liedje niet uit wanneer je renners hun punten pakken, het liefst scoor je iedere dag een leuke hoeveelheid en heb je veel renners die via eindklassementen scoren. Immers hoef je ze voor die eindklassement punten niet in de correcte etappe op te stellen, wat soms toch erg lastig blijkt. Maar je hebt zeker een punt dat het natuurlijk fijn is als jouw renners zo snel mogelijk hoog in de klassementen staan omdat je daar nog tig keer van blijft profiteren.

Ik probeer in mijn selectie altijd een soort van contante waarde methode te gebruiken, waarin je meer waarde hecht aan de vroege etappes dan de latere. Immers zijn die vroege etappes het meest voorspelbaar en is het qua de laatste week nog maar afwachten wie er nog in koers is, fit is, nog iets heeft om voor te rijden, etc. Zeker met zo'n kasseienrit. Late tijdritten bijvoorbeeld neem ik nooit iemand voor mee. Het is daarentegen natuurlijk wel een plus- of minpunt bij je klassementsrenners. Ik denk dat die methode bij het Klassiekerspel nog waardevoller is.

--------

En 'maar' 256 punten is eigenlijk niet zo weinig. Voor dat puntenaantal heb je al 4 of 5 (afhankelijk van je captain-keuze) goed presterende sprinters, Thomas & Froome en nog 2 of 3 kleine opvullers nodig. Met zoveel uitgevallen sprinters is dat een best wel prima score (ook ruim boven het dag-gemiddelde). Zeker ook omdat 11-20 in deze etappe bijna niet gekozen zal zijn in de algehele selecties.

Laatst gewijzigd
rosco

Dinsdag nog 275ste, nu plaats 135. Top 100 is in zicht

ditisdavid

20 plekken verloren, vooral omdat ik Degenkolb boven Démare had verkozen als kopman. Nu de resterende dagen overleven met mijn toch wel smalle team, sta nu nét op 99%...

fringale

Dat ik destijds Laporte na een zoveelste herwerking van m'n teamselectie weer vergeten in mijn ploeg te zetten heb, gaat me nog zuur opbreken... Was nochtans 1 van de weinige zekerheden, toch zeker voor die economische prijs. Nog 3 dagen stand houden en - als ik de ploeg van de belagers bekijk - hopen dat Bardet morgen zijn klimmersbenen terugvindt en zijn afdalersbenen nog niet verloren is. Ik vond TJ gisteren niet zo slecht rijden en langer aanklampen dan dat hij in zijn vluchtpogingen liet zien. Ik hoop dat hij aan het trainen was voor de rit van morgen. Samen met Yates naar de streep zou ik wel toejuichen.

Rawolf

'@bartje, ik ben juist nog wel flink gestegen de laatste week. Ik ben de meeste punten misgelopen door het niet hebben van van avermaet en froome als enige skyman. Nu weer teruggekomen door nummer 2 tm 6 en alaphilippe.

Wel in de wat lagere regionen, nu boven de 90%

Laatst gewijzigd
bartje

'@ Pietje volgens mij bevestig je eigenlijk een beetje wat ik ook al zei, en misschien is het eigenlijk ook wel heel simpel en logisch te beredeneren. Dat treft, want van het mij pogen bijbrengen van om het even welk exact vak, staan nu nog steeds een aantal docenten onder strenge psychologische behandeling 😎😎😎

Hoe dan ook, ik had het nog niet zo benaderd en het helpt wel een beetje.

Nou op naar de dag van morgen! Flipje als kopman! Niet alleen omdat hij gaat winnen, maar omdat, in het kader van de logica :-) , hij mij bijzonder sportief is gebleken, en het ook daarom verdient....

tempo789

*** Scorito's optimale team na etappe 18 ***
Score:
5854
Kosten: 54 miljoen

SAGAN Peter
ALAPHILIPPE Julian
THOMAS Geraint
VAN AVERMAET Greg
KRISTOFF Alexander
GAVIRIA Fernando
FROOME Christopher
DEGENKOLB John
DÉMARE Arnaud
MARTIN Daniel
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
BERNAL Egan Arley
DUMOULIN Tom
COLBRELLI Sonny
ROGLIC Primoz
LAMPAERT Yves
MOLLEMA Bauke
MAJKA Rafael
CARUSO Damiano

Een bevestiging van wat hierboven al wordt gezegd. Geen nieuwe namen in het ideale team vandaag!

master-pieter

Ik heb dan ook zowel GVA als Alaphilippe. Dat scheelt inderdaad wel ten opzichte van anderen denk ik. Ik baal wel van Moscon.. Die had ik speciaal voor een gele trui van Thomas of Froome meegenomen.. Ik heb Froome niet Thomas wel, ondanks dat het een gokje was wist ik wel zeker die GT ging presteren.

kevinraar

morgen aanvallers of klassement renners dumoulin roglic mollema of alaphlipp kopman
mij team
dumoulin
roglic
mollema
alaphlippe
bardet
valverde
latour
sagan
van avermaet

jsprunk

Vandaag zoweer weer eens een prima dag. Heb van de 18 etappes nu volgens mij 14 keer de foute kopman gekozen (heeft me 352 punten gekost).
De eindafrekening gaat een zware dobber worden. Alleen in het puntenklassement scoor ik prima, in het algemeen klassement is het bagger en in het bergklassement en jongerenklassement is het heel hard huilen.

Grootste misser is geen Alaphilippe (bollentrui had ik niet aan zien komen. Punchploeg vond ik sterk genoeg en wilde hem niet in mijn bergploeg, omdat ik hem niet meer dan 1 keer punten zag halen). GvA is ook jammer, maar daar kan ik mee leven.
Daarnaast met Valverde, Porte, Yates, Fuglsang en Jungels toch te weinig punten gehaald in de bergen en het eindklassement. Froome-Dumoulin-Alaphilippe-Kruijswijk had prima gekund, met 2.5M over om Moscon en Impey te upgraden.

Laatst gewijzigd
nasibal

De AK renners hebben op Froome en Thomas na dusdanig weinig punten opgeleverd dat ik denk dat mensen die voordeel halen uit de eindafrekening over het algemeen al op 'achterstand' staan omdat ze andere renners niet hebben. Dan doel ik uiteraard met name op namen als Landa, Bardet, Quintana en Kruijswijk. Heb je daar meerdere namen van dan heb je stiekem toch wel veel miljoenen besteed aan weinig puntjes.

jsprunk

Klopt, maar mannen als Latour en Alaphilippe halen behoorlijk wat punten en Dumoulin en Froome heb ik bijvoorbeeld ook niet. Dat zijn toch al gauw 250 punten die je prima kunt hebben als je hoog staat.

1 2 ... 242 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.