Scorito Tour 2018

1 2 ... 243 ... 255 256
Phoenix0000

De reden dat klassement al in eerste 9 ritten was gemaakt is dat het in deze tour veel moeilijker punten scoren was voor de klassementsrenners. Je kon op je klompen aanvoelen dat Sky zou gaan controleren en dat betekent grote groepen die weg mogen rijden en geen/weinig punten voor klassementsmannen.

Dat was voor mij ook bijvoorbeeld reden om Valverde en Porte wel te selecteren omdat zij op andere plekken inzetbaar waren dan alleen in de zware bergritten.

Anyway. Dat je moet zorgen sat je de eerste helft goed zit en daarna hobbel je wel mee zal echt niet voor elke grote ronde opgaan.

royfitters

Alaphilippe morgen kopman?

kevinraar

Kan ik neem denk dumoulin als kopman

Valvuillerdemoz

Froome! Die tovert nog een konijn uit de hoed morgen!!

Papa Bart

'@Phoenix
Vwb de afgelopen Vuelta klopt het wel, achteraf bezien, en eigenlijk ten dele ook de afgelopen Giro, met dit verschil dat er in de Giro geen TTT zat, waardoor de individuele keuzes versus ploegkeuze wat belangrijker werden.

SKY probeert natuurlijk altijd het controle kunstje, maar met dit deelnemersveld had dat toch wel een ander plaatje geworden als Porte niet onder de kasseien door in plaats van eroverheen had gewild, Dumoulin wel zonder spaken kon rijden, Nibali geen tasjesdief wilde zijn, en Quintana niet twee pizzapuntjes uit zijn wielen had gereden. Pech van anderen heb je niet onder controle, zonder die pech had de controle veel en veel moeilijker, zoniet onmogelijk geworden. Dit even los van het feit dat ze zelf twee AK mannen meesturen.

Van de andere kant geef ik je gelijk. Ik zag ook veel meer aanvallerskansen dan ik vooraf uit het forum ensemble proefde, en had daarom ook Alaphilippe en Valverde mee, met als bijkomende bonus de doorslag voor GvA als combi TTT/aanvaller/ Steentjesvreter.

Nogmaals het gaat mij meer om het feit dat ondanks dat ik 8 man kwijt ben, van alle smaken sommigen, en het dus ook echt meehobbelen is, toch weinig verlies lijdt, of het nou een sprintersetappe is of een AK etappe, en dat komt omdat ik de eerste week in die specifieke regio ben gekomen. Bovenstaand staat een grappig voorbeeld: master Pieter haalt vandaag meer punten dan ik maar zakt, ik haal minder punten maar ik stijg. Het gaat straks natuurlijk wel fout, bij de eindafrekening natuurlijk EN al bij de ITT wanneer al die kruisbestuiving van teampunten niet meedoen...

Hoe dan ook ik vermoed er een matrix voor te kunnen vinden en zal er kond van doen bij de Vuelta 😀

kierewietje

Jungels gaat morgen z’n tour glans geven (c). Ik heb juist gegokt op de bergen en de ontsnappingen hebben mij genekt. Toch niet goed ingeschat en daardoor is de top-1000 waarschijnlijk t hoogst haalbare. Mijn goedkope sprintploeg lukt t vandaag ondanks veel uitvallers nog steeds top te scoren. Cobrelli, degenkolb, laporte en dupont zijn hun geld dubbel en dwars waard geweest.

Niballie

'@kevinraar

Interpunctie plz.

mschuts

Flipje gewoon lekker kopman vandaag. Zal sowieso wel mee gaan voor het veilig stellen van zijn bollentrui. Of hij daarna afhaakt of doorgaat zien we dan wel weer :) Kan wel voor safe gaan met Thomas maar daarmee zal ik ook niet echt meer stijgen denk ik.

Stuff

Die bollentrui is al wel veilig hoor. Nog 77 punten te halen vandaag, als je op iedere col als 1e bovenkomt. Dus theoretisch kan alleen Barguil er nog voorbij, maar dat zie ik niet gebeuren.

Abdoe

Voor de trui hoeft het idd niet meer, maar hij zal het wel weer gaan proberen voor de rit.

Imbatido

'@fringale: Misschien moet je juist blij zijn dat je Laporte onbewust hebt laten liggen. Die heeft echt ondermaats gepresteerd. Ik heb hem altijd opgesteld, maar hij heeft pas 112 punten totaal. Veruit mijn minste sprinter. Gisteren maakte hij een beetje goed, maar bij Scorito gaat het toch vooral om constante. En dat had hij niet. Hij heeft ook nog maar één kans. Dat je geen Latour hebt gaat je denk ik harder treffen, die pakt in de eindafrekening met zijn huidige posities zo maar even 74 punten.

Laatst gewijzigd
Zwaluw

Alleen op de laatste HC 40 punten voor de bollen? Ik dacht
2 x 1 (4de)
1 x 5 (2de)
2 x 40 (HC)
1x 10 (1ste)

dus 97. Thomas staat in de bollen nog hoog. Zou mij goed uitkomen als daar een aantal overheen wippen.

Twaburov

Dit is veel te zwaar voor Flip. Wil hem eigenlijk niet eens meenemen, maar dat durf ik dan ook weer niet aan. Dan maar Mollema er uit.

Stuff

'@Zwaluw

Idd alleen op de laatste HC 40 punten. Dus dan moet je in je sommetje ook 1x40 pakken i.p.v. 2x40. Dus 77 blijft het dan.

kevinraar

dumoulin of roglic kopman?

dazzler2120

Kan beiden, Kevin. Roglic is net iets explosiever lijkt het, en heeft wellicht meer om voor te vechten (roglic vecht nog voor die plek 3, tom alleen om te verdedigen of als iets met thomas gebeurt)

kevinraar

ik ga voor roglic die gaat zeker iets prober dumoulin gaat niet alles of niet spelen maar ze podium verdedigen zij hij

Zwaluw

Kevin, probeer aub eens punten en komma's te gebruiken. Ik moet jou stukjes die ik overigens met veel plezier lees, wel 3x lezen...

Vjatsjeslav

Vandaag Navarro kopman. Heb hem anders voor niks meegenomen en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Jori

Vandaag Uran kopman. Heb hem anders voor niks meegenomen en dat zou natuurlijk zonde zijn.

El Matador

Scorito-technisch zou het mij goed uitkomen dat er een grote kopgroep voor de klassementsmannen finisht. Echter hoop ik als wielerliefhebber dat het tempo vanaf de start hoog ligt en we nog echt oorlog gaan krijgen tussen de renners uit de top-10. Een vroege aanval van Quintana/Landa of Roglic/Kruijswijk zou geweldig zijn, maar ik vrees voor de welbekende nachtkaars... Bardet zal ook iets moeten proberen met het oog op tijdverlies morgen. In een vroeg stadium alles of niets spelen zou mooi zijn. Ik ga er goed voor zitten.

@Zwaluw: zorg dan zelf ook dat je spelling klopt...

klassikl

Mijn alles of niets kopman wordt D Martin. Toch een aantal keer eerder dan de toppers geëindigd. Hopelijk kan hij vandaag weer wegspringen.

Jasperdewaal11

Oke iedereen met G Thomas in het team moet hem Captain maken op die manier jinxen we zijn tourzege en zakt hij er vast doorheen!!

#Tominhetgeel!

Zwaluw

Matador,

ik had het alleen over punten en komma's.
Speling (jouw of jauw) is naturliek niet belanrijk.

Abdoe

'@Zwaluw: nu je het over punten hebt, wat is "aub"? Het eerste dat Peter Sagan zei toen hij na zijn valpartij weer op zijn zadel ging zitten?

1 2 ... 243 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.