Scorito Tour 2018

1 2 ... 244 ... 255 256
Pietje Precies

Ach jongens, het hoeft allemaal geen perfect Nederlands te zijn, maar uiteindelijk schrijf je iets omdat je wilt dat het door andere gelezen wordt. Dan is het wel zo prettig als het op zijn minst enigszins leesbaar is.

@Jasper, en wie moet ik captain maken als ik hoop dat Thomas de Tour wint?

Jasperdewaal11

'@ Pietje serieus ??? Als Tom het kan worden dan kies jij voor Thomas ?? wauw......

deGroen

Na de laatste etappe krijg je bij Scorito de punten van de verschillende klassementen. Is het nu zo dat je deze dan wel moet hebben opgesteld in de laatste etappe? Of staat de laatste etappe op zich en krijg je daarna nog punten voor al je renners in je team?
Anders moet je straks sprinters voor de etappe gaan opofferen omdat je renners in je team wilt hebben voor de eindafrekening.
Wie kan mij dit vertellen?

Sjonge Jonge

'@ de Groen: de renners hoef je niet op te stellen in de laatste etappe. Enige voorwaarde is dat ze de laatste rit wel uitrijden.

deGroen

Ok bedankt, scheelt me weer gepuzzel !

Pietje Precies

Jazeker, Jasper. Thomas is in mijn ogen met afstand de verdiende winnaar. Daarnaast zou het mij ook leuk geld opleveren.

Verder vind ik dat chauvinistische helemaal niks, ik support renners vanwege hun klasse, stijl, gedrag, etc, niet vanwege hun nationaliteit. Maar Tom is een toffe kerel dus dat is het punt niet.

Jasperdewaal11

Dat zie ik toch anders Pietje. Hij is de enige die geen pech heeft gehad is dat dat verdiend of gewoon lucky ? Daarnaast gaat het mij niet om het chauvinistische maar het heroïsche. Thomas heeft geen Giro in de benen. Daarnaast vind ik dat elke renner die het miljoenenbal van Sky kan ondermijnen iets wat veel mooier is. Dus snap je punt als het je geld oplevert maar ik hoop gewoon dat Thomas er keihard doorheen zakt, sorry.

fmvbeest

Als het je gaat om het heroische moet je juist hopen dat Thomas er niet doorheen zakt, maar Tom desondanks aanvalt en tijd pakt ;)

Jasperdewaal11

'@ fmvbeest point taken! Laat ik hopen dat Thomas Dumoulin niet kan volgen ;)

Pietje Precies

Nja, sommige pech is gewoon echt pech en sommige pech is materiaalkeuze of stuurmanskunst. Ik vind het bijvoorbeeld kul om 123x per ronde op een lekke band van Froome te wachten als peloton zijnde. Die kan inmiddels in zijn materiaalkeuze zelfs rekening houden met dat er toch wel gewacht wordt op hem. Maar goed dat staat hier los van.

Dumoulin heeft inderdaad door pech een halve minuut ofzo (?) verloren, het overige verlies in die etappe was door onkunde van hem en de ploeg. Maar Thomas staat praktisch twee minuten voor, dus daar zou hij de Tour (momenteel) niet door winnen.

Een overwinning van Dumoulin zou absoluut heroïsch zijn en ik gun het hem ook. Maar ik zie toch net iets liever Thomas winnen. Ieder zijn voorkeur hè, niks mis mee. Het is in ieder geval super knap wat hij laat zien en het verbaast mij enorm. Zelfs tot twijfels aan toe, maar goed dat is voor een ander topic.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Correctie hij verloor 50 sec + 20 sec straf (voor kul). Dan had hij er toch iets anders voor gestaan ;)

Pietje Precies

Ja, maar in die 50 sec tel jij het aan de verkeerde kant van de weg stoppen, trage wissel, etc, allemaal mee. Dat vind ik geen pech, maar onkunde. Dus ik houd het toch eerder op 30 a 40 sec door pech. En die 20 sec straf was natuurlijk 100% terecht, dat was ook gecalculeerd door Tom. Ze zouden alleen vaker/consequenter moeten straffen. Bardet in mini Roubaix en Démare in tig etappes zijn de grootste schande.

Stuff

Kopmannen top 10 vandaag:
4x Thomas
2x Martin
2x Roglic
1x Dumoulin
1x Majka

Ik ben voor Thomas gegaan, ben benieuwd vanmiddag!

BarryE1

Opvallend veel klassementsrenners als kopman.

Diede34

blegh, Zakarin achter de break aan voor de 12e plaats in het klassement :S

siets

Respect voor de nummer 2 die hier Majka als captain durft te nemen. de enige van de top10 die niet 'safe' voor en klassementsman is gegaan.

Stuff

Ook de enige uit de top 11 ;)

BarryE1

Dit is helemaal een trieste manier van rijden, laat ze dan straks nog wat proberen.

Crashtester

Ik ben ook voor Majka als captain gegaan, dat lijkt niet goed uit te gaan pakken.
De afgelopen week ben ik wel flink gestegen, inmiddels naar plekje 85. Ik hoopte met Majka een grote slag te kunnen slaan. :(

siets

Ik durfde het niet aan nee, en toch.. ergens is het ook wel weer de enige manier om echt nog een flinke stijging te bewerkstelligen. Enkel de nummer 20 van de top20 heeft ook voor een vluchter gekozen.. En wij met z'n allen mopperen dat de klassementsmannen geen risico's durven te nemen.. Zijn zelf ook zeer behouden :)

BarryE1

Hier wel een vluchter gekozen, omdat ik wederom hetzelfde spelbeeld tussen Sky en een vooruitgeschoven groep verwachtte. Echt verschrikkelijk irritant dat dan zo'n ploeg als Katusha op deze manier gaat koersen!

Pietje Precies

Misschien wil Zakarin zelf zo wel aanvallen en ervoor zorgen dat hij voor de top van de Tourmalet aansluiting heeft bij de kopgroep... om niet precies tussen wal en schip te vallen. Als het echt koersen voor de 12e plek is, is het wel erg treurig. Tegelijkertijd zijn zijn knechten na 3 kilometer klimmen gelost en hebben ze morgen en overmorgen ook 0% kans op ritwinst dus heel gek is het ook weer niet.

BarryE1

Die had natuurlijk "gewoon" meteen al mee moeten zitten. Indien dat niet lukt dan zou je jezelf af kunnen vragen of je de etappe überhaupt wel gaat winnen.

Pietje Precies

Ja, dat was dan zeker verstandiger geweest. Maar goed, het verleden kan je niet meer terugdraaien, er is een nieuwe situatie ontstaan en vervolgens kan je dan besluiten dat gaan achtervolgen het meest verstandig is. De eerste slag was verloren, maar de oorlog nog niet.

Tegelijkertijd lijkt mij de kans dat Zakarin vanuit het peloton wint vrij klein... al was ie in zijn vorige grote rondes vaak één van de beste in de laatste dagen.

Ik vind het persoonlijk wel mooi, dit vergroot de kans op aanvallen op de Tourmalet!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Hoppa!

1 2 ... 244 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.